mcgawroni Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Witam, Jechałem wczoraj w deszczu, wycieraczki działały normalnie. W pewnym momencie zaczęły skakać po szybie i machać co raz wolniej, aż się położyły i już nie wstały... Pompka spryskiwaczy działa, wycieraczki nie... Zatarty mechanizm czy spalony silniczek? Smarowałem przeguby WD-40 raz na jakiś czas. Szukać nowego silniczka? Może ktoś posiada używany, bo za nowy 300zł mi się nie uśmiecha dawać...
wesz82 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Sprawdź bezpiecznik,jak jest cały wymontuj wycieraczki,jak silniczek działa to, podgrzej palnikiem,wybij,dobrze nasmaruj i wsio bedzie latać jak powinno. W ogóle to w warsztacie jest chyba temat o tym...:wink:
Golem1 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Częsta przypadłośc, było już kilka krotnie to poruszane, tak jak napisał poprzednik zacznij od sprawdzenia bezpiecznika czy się już nie spalił ale mimo to masz cały mechanizm do czyszczenia skoro zaczeły ci same zwalniać aż całkowicie się zatrzymały.
Krzysiekcalibra Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 też tak robiłem jak kolega że psikałem wd-40 ale okazuje się że to nic nie pomaga trzeba po prostu dobrze nasmarować i to nie wiem czy na długo poskutkuje bo ja taki zabieg robiłem dość często i cały czas zapiekało mi się tylko jedno ramie ale na razie jest spokój ale po zatarciu silnik od wycieraczek zaczął wariować i wycieraczki np zatrzymują się wtedy kiedy chcą mimo że powinny zebrać tylko raz ale to wina silniczka bo bo tylko to zostało .
Damian0911 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 lepiej kupic nowy mechanizm niż czyszcic problem bedzie powracal a nowy mechanizm to niewielki koszt
Krzysiekcalibra Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 no właśnie powiedźcie mi bo niosę się z zamiarem wymiany tego mechanizmu i oryginały używki chodzą około 100zł a na allegro są nowe zamienniki za 50zł myślicie że warto to kupować czy tylko szkoda pieniędzy??
Damian0911 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 ja kupilem zamiennik i jakies róznicy oprócz znaczka nie zauważyłem
mcgawroni Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 Bezpiecznik działa (sprawdzałem, napisałem też, że spryskiwacze działają - są na tym samym obwodzie). Czyli silniczek powinien być sprawny i tylko nasmarować go trzeba? Było by miło, tylko zabawy trochę
Krzysiekcalibra Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 silniczka nie smarujesz tylko mechanizm wycieraczek ten co obraca ramionami trzeba najlepiej wybić te dwie tuleje na końcach mechanizmu tylko uważaj bo to dość kruchy materiał a i jak odkręcisz silniczek to będziesz czół które ramie się nie obraca i jak wybijesz już ten trzpień to delikatnie papierkiem go wyszlifuj i nałóż do środka jakiegoś smaru i będzie działać ps. na końcach tych ramion u góry jest zabezpieczenie typu C które trzeba zdjąć inaczej nie wybijesz tych trzpieni.
jarek_ns Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Niema sensu kupować nowego mechanizmu jak stary nie jest uszkodzony mechanicznie. Używka też długo nie pochodzi. Jest to typowa usterka, jak solidnie wszystko zrobisz to masz spokój na kilka lat. Jak będziesz wszystko rozbierał to zwróć uwagę na oringi które uszczelniają od góry oś wycieraczki. Jak są uszkodzone to koniecznie wymień je na nowe, bez problemu dostaniesz takie w w sklepach np. z łożyskami lub jakimś motoryzacyjnym. Jak będziesz czyścił mechanizm to wyczyść obie jego części mimo że jedna może być jeszcze luźna i spokojnie się obracać.
Krzysiekcalibra Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 no właśnie ja muszę zmienić cały mechanizm bo niestety przy próbie wybicia jednej części złamałem jedno mocowanie i teraz trzyma się tylko na dwóch i jak chodzą wycieraczki to pukają
mcgawroni Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 Co znaczy typu C? Masz na mysli pierścienie Zegera? Rozumiem z wypowiedzi, ze jest duza szansa na niespalony silniczek?
Krzysiekcalibra Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 tak tak pierścień zegera tylko one mają na końcu dwie dziurki na szczypce lub coś takiego a w mechaniźnie wycieraczek chyba tych dziurek nie ma, silniczek raczej nie powinien się spalić u mnie w tylnej wycieraczce chyba z pół roku nie chodził silniczek a próbowałem włączać wycieraczkę i po wyczyszczeniu działa do dziś
mcgawroni Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Opublikowano 13 Listopada 2012 odetchnąłem z ulgą, bo silniczek działa:) niestety nie udało mi sie kurestw@ zdjąć. Klucz nie wytrzymał i dał ciała, ja się potłukłem, wypsiukałem połowę WD-40 no i ruszyły
Golem1 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Mimo to że udało je się je rozruszać urzywając WD-40 to dobrze by było abyś je zdemontował i dobrze wyczyścił bo za jakiś czas problem może wrócić.
mcgawroni Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 Wiem, wiem - usunąłem skutek a nie przyczynę. Nie mam warunków w mieście na takie demontaże - brak sprzętu (np ściągacz do łożysk, bo nie szło zdjąć wycieraczek), brak miejsca, zimno i ciemno... Do rodziców pojadę na weekend to grzebnę czym należy. Pozdrawiam!
sebul Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Sciagacz do wycieraczek bedzie lepszy, ja mialem zwykly i troche musilalem powalczyc , jak masz taki duzy, to z miejsca ustaw wycieraczki na polowie szyby, bedzie lepiej, a jak ruszyc tego nie mozesz, to wsadz imadelko i proboj rozruszac, a jak i ta knie idze , to od gory wybijaj, ja tak zrobilem i nie sie nie uszkodzilo
mcgawroni Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 Rozebralem dzis wszystko, nie obeszło sie bez sciagacza do lozysk. Umordowalem sie niemilosiernie - potwierdzam, nie da sie wyciagnac calosci na raz. Feralna okazala sie lewa tulejka, na ktorej rozsypala sie uszczelka - da sie taka dokupic? Drugie pytanie - da sie jakos konfigurowac prace wycieraczek? Cos mi sie przestawilo, poniewaz po wlaczeniu wycieraczek zaczynaja one od niewielkiego ruchu w dol i dopiero na szybe. Przestawianie srub i krecenie wycieraczkami nic nie dalo... Sorki za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu.. ---------- Post dopisany 18-11-2012 at 10:43 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2012 at 22:22 ---------- Pomoze ktos? Wycieraczki dzialaja, tylko w troche uciazliwy sposob. Jak wogole funkcjonuje mechanizm silniczka? Posiada jakies ograniczniki?
jarek_ns Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Rozebralem dzis wszystko, nie obeszło sie bez sciagacza do lozysk. Umordowalem sie niemilosiernie - potwierdzam, nie da sie wyciagnac calosci na raz. Feralna okazala sie lewa tulejka, na ktorej rozsypala sie uszczelka - da sie taka dokupic? Drugie pytanie - da sie jakos konfigurowac prace wycieraczek? Cos mi sie przestawilo, poniewaz po wlaczeniu wycieraczek zaczynaja one od niewielkiego ruchu w dol i dopiero na szybe. Przestawianie srub i krecenie wycieraczkami nic nie dalo... Sorki za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu..---------- Post dopisany 18-11-2012 at 10:43 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2012 at 22:22 ---------- Pomoze ktos? Wycieraczki dzialaja, tylko w troche uciazliwy sposob. Jak wogole funkcjonuje mechanizm silniczka? Posiada jakies ograniczniki? Masz przestawiony mechanizm względem silnika wycieraczek. musisz tam zmienić ustawienie.
mcgawroni Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Opublikowano 21 Listopada 2012 Moim zdaniem, przestawiła się przekładnia w silniku. Przestawianie mechanizmu za pomocą śruby łączącej mechanizm z silnikiem nic nie daje... Jak to można przestawić? Są tam jakieś ograniczniki? ---------- Post dopisany 21-11-2012 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2012 at 08:07 ---------- Pomoże ktoś? Temat w sumie prosty, ale skomplikowany jednocześnie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się