Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kasetą lub cięgnami zmiany biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem ciężko poruszającej się gałki (skrzynia manual 6-biegowa). Co najdziwniejsze na zimnym silniku po nocy gałka "chodzi" leciutko bez oporu natomiast po rozgrzaniu silnika porusza się jakby była zanurzona w gęstym smarze. Po przechyleniu w lewo lub w prawo nie chce sama powrócić do pozycji wyjściowej. Biegi wchodzą ok bez zgrzytów. Jeden z mechaników u którego byłem stwierdził że to problem z kasetą lub cięgnami. Zanim oddam auto na warsztat chciałem sam coś przy tym pogrzebać. Co może byś nie tak w kasecie lub z cięgnami? Czy są jakieś zestawy naprawcze które pomogą rozwiązać ten problem ?

Opublikowano

Miałem to samo i problem leżał nie w kasecie ale w gałce cięgła. Jeśli powód jest taki jak u mnie był to obejdziesz się bez kosztów.

Z kasety wychodzą dwa drążki jeden jest na sztywno przykręcony nad skrzynią a drugi zmienia biegi. Na końcu tego cięgła (trochę ciulate dojście) nad skrzynią jest gałka która jest tak niefortunnie umiejscowiona, że spust wody z podszybia ten pod serwem akurat jest nad nią i woda systematycznie tę gałkę podlewa.:kwasny:

Zdejmij delikatnie gumę z tej gałki wepchnij smaru i powinno pomóc.

Miałem te same objawy a teraz już ładnie wszystko chodzi:banan:

Opublikowano

Dzięki kolego. Sprawdzę najpierw ten trop. Najchętniej wyprułbym na wierzch całą kasetę z oboma drążkami ale niestety mam założoną blokadę skrzyni biegów która to mocno komplikuje.

Opublikowano

oby to było co u mnie, bo trochę grosza by zostało w kieszeni.

Powiem Ci, że też myślałem o wyjęciu całej kasety ale z tym jest już trochę zabawy więc się poddałem:kwasny:

napisz czy Ci to pomogło, czy trzeba szukać przyczyny jeszcze gdzieś indziej

Opublikowano

Ja też mam taką nadzieję choć jednocześnie w to wątpię. Zastanawia mnie dlaczego problemy zaczynają się dopiero po nagrzaniu auta. Na logikę powinno być na odwrót. Nie mam niestety ELSY ale w ETCE mocowanie kasety nie wygląda zbyt skomplikowanie. Raptem cztery śruby do odkręcenia. Dość już tego pitu pitu bo do niczego to nie prowadzi. Dziś lub w poniedziałek auto będzie u mechaniora. Na pewno dam znać z czym był problem.

---------- Post dopisany 23-11-2012 at 19:21 ---------- Poprzedni post napisany 16-11-2012 at 08:50 ----------

Jestem już po oględzinach i w moim przypadku było właśnie tak jak napisał olek_BB. Dzięki :-) Dzisiaj z rana mechanik na próbę wypłukał te gałki jakimś specyfikiem i popsikał smarem. Uzgodniliśmy, że jeśli to pomoże to za dzień dwa nałoży tam coś gęściejszego czego woda tak szybko nie wypłucze.

Opublikowano

U mnie biegi wchodzą bez zgrzytów ale czuć lekki opór przy zmianie biegu. Zastanawia mnie ta kwestia, czy to winna oleju w skrzyni czy może cięgna?

Opublikowano
U mnie biegi wchodzą bez zgrzytów ale czuć lekki opór przy zmianie biegu. Zastanawia mnie ta kwestia, czy to winna oleju w skrzyni czy może cięgna?

sprawdź i przesmaruj pierwsze tę gałkę koszt żaden tylko trochę roboty a jeśli to nie będzie zaczniesz szukać gdzieś indziej przyczyny.

Dodam jeszcze jak pisałem maf-owi, ta gałka jest w wyjątkowo kiepskim miejscu dokładnie pod spustem wody z podszybia (tego pod serwem) i żeby uniknąć ciągłego zalewania tej gałki co u mnie skutkowało również przymarzaniem biegu zimą, warto skierować wodę z tego spustu trochę w bok. Ja użyłem kawałek dętki rowerowej - trochę dłubaniny i woda już nie leci na gałkę.

Komu w zeszłym roku przymarzały po nocy biegi mogliby też o tym pomyśleć bo mrozy idą:whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...