juby_p Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Zainteresowani tuningiem TDI już pewnie znają moje auto i to co było w nim grzebane oraz dalsze losy.... po tym postanowiłem odbudować silnik. Oto lista obecnych modyfikacji jakie są lub były prowadzone. Modyfikacje silnika. - Słupek ASZ - Honowanie cylindrów - Wymiana pierścieni - Planowanie głowicy - Śruby głowicy ARL - Docieranie zaworów - gniazda i zwory nie wyklepane - Wymiana popychaczy - były powycierane - Wymiana wałka rozrządu - Oryginalny z malutkim przebiegiem - Nowy pasek rozrządu - reszta wymieniona na nowe (Oryginalne) jakieś 3 tyś temu - Nowy dwumas LUK - Regenerowana tarcza i docisk sprzęgłowy (okładziny zbrojone kevlarem) - Nowe łożyska - podpierające wałek sprzęgłowy i oporowe - Wymiana pompowtryskiwaczy z uszczelkami i popychaczami śrubami regulacyjnymi i mocującymi Wszystko zostało poskładane z pieczołowitości i dokładnością według instrukcji serwisowej plus kilka usprawnień Na tak przygotowanym silniku zamontowane zostało GTB1756VK. Turbina przerobiona i zespawana z kolektorem przez mnie. Modyfikacje układu dolotowego - FMIC 550x180x65mm - Orurowanie inox 54mm - Brak EGR - Klapa gaszenia 2.5TDI Modyfikacje układu wydechowego - DP 64mm - Rura do tłumika środkowego i tłumik środkowy przelotowy 60mm - Końcowe tłumiki oryginalne Modyfikacje układu hamulcowego - Tarcze przód 345mm - Trcze tył 300mm również wentylowne - wymiana płyn hamulcowego na DOT 5.1
dejf Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Z niecierpliwością oczekuję odpalenia AVFa... Mody pełna profeska, wszystko według założeń fabrycznych
Fahoo Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 skłądanie ,docieranie,zmiana oleju i docelowe strojenie ...taki obraz mam w mej głowie na twoj silnik:-)
peter22 Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 a dlaczego nie wsadzisz gtb22????
Pan Waldek Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Ponieważ z dłubnietą Ibizą lub audiA3 i tak nie ma co się ścigać- jakiej turbiny bys nie zakładał Do długiej, bezawaryjnej ale też całkiem przyjemniej jazdy takim autem gtb17 w zupełności powinna wystarczyć. Do A6 które jest jeszcze cięższe, GTB22 ma sens. Dodatkową zaleta jest to że pod machą jest sporo więcej miejsca niż w A4 na montaż dużego turbo.
daniels Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Piotrek 2 rzeczy jakie masz pompki i czy tłoki masz nowe?
Pan Waldek Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 No właśnie, jakie pompki? Tłok jest taki sam w ASZ, ARL, AVF, AWX.
juby_p Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 Tłok jest taki sam w ASZ, ARL, AVF, AWX. Dokładnie tłoki wał blok wszystko to samo czy to ASZ czy ARL czy AVF AWX wiec niema różnicy kupiłem to co było. Pompki są owiane tajemnicą, zobaczymy jakie dadzą wyniki. Tłoki są z zakupionego słupka włożyłem cały komplet + nowe pierścienie ---------- Post dopisany at 09:44 ---------- Poprzedni post napisany at 09:41 ---------- skłądanie ,docieranie,zmiana oleju i docelowe strojenie ...taki obraz mam w mej głowie na twoj silnik:-) Dokładnie na dzień dobry jak ci mówiłem będzie wgrany program na około 160koni przed strojeniem shamujemy zobaczymy czy tyle wyda i będziemy stroić Wielkie dzięki za wsparcie i pomoc:)!!!
Pan Waldek Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Wał korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz). Podobno jest mocniejszy i jest w stanie przez to znieść większe doładowanie dołem
juby_p Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Opublikowano 17 Listopada 2012 a dlaczego nie wsadzisz gtb22???? Po pierwsze chce złamać pewien stereotyp Po drugie Waldek ma racje 17-stka to turbo na którym dół masz seryjny lub mocniejszy nawet a góra jest hmm..... po za tym i przede wszystkim ma zajebistą reakcję na pedał gazu oczywiście pod warunkiem dobrej przeróbki i stworzenia prawidłowej mapy N75 Po trzecie jak znajdzie się chętny na moje turbo to sprzedam i założę 22.... ---------- Post dopisany at 09:58 ---------- Poprzedni post napisany at 09:54 ---------- Wał korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz). Podobno jest mocniejszy i jest w stanie przez to znieść większe doładowanie dołem Mój Edek podaje numer 038 105 021k dla ASZ i ARL
stefan1986 Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Piotrek jak zawsze pełen profesjonalizm, wszystko zrobione jak powinno być, dopiero teraz przy tak ogarniętym motorze wynik będzie konkretny. Chociaż przed awarią też według mnie konkretnie się to odpychało. Powyższe mody i Quattro, robią z tej A4 bardzo przyjemne wozidełko do przemieszczania się na co dzień. Jednym słowem Gratulacje!!!
Fahoo Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Gratulować to bedziecie jak zakończymy operację :-) Narazie to sa tylko puzle...mam nadzieje ze dzięki dokładnosci i sumiennosci przy wykonaniu prac wynik będzie satysfakcjonujący. Dzięki dostępnosci hamowni 24h/dobe możemy monitorować przyrosty i zmiany po każdej korekcie. Pan Waldek proszę cie ...z tym wałem nie opowiadaj bajek ...wały i korby są takie same asz/arl/asz/avf i w każdym przypadku mozna dawkować jednakowo newton z dołu Jedyna różnica arl vs cała reszta PD to śruby głowicy ,które w tym przypadku zostały zmienione na najmocniejsze ze wszystkich seryjnych PD
Maniusiek28 Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 witam jak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie?
dejf Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 witamjak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie? Taka jest zaleta, że można ją połączyć z dolotem na normalną opaskę zaciskową w tym miejscu co normalnie u nas jest szybkozłączka.
juby_p Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 witamjak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie? Fotka będzie w tygodniu.
Maniusiek28 Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 a z jakiego konkretnie auta ta klapa gasząca pochodzi?
daniels Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 witamjak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie? Taka jest zaleta, że można ją połączyć z dolotem na normalną opaskę zaciskową w tym miejscu co normalnie u nas jest szybkozłączka. no proszę człowiek się całe życie uczy ma ma ktoś numer tej klapy?
juby_p Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Opublikowano 18 Listopada 2012 spokojnie koledzy bo to jest klapa gaszenia z 2.5TDI z pierwszych wersji i będzie wspawana w oryginalny kolektor, odkąd mam zabawkę do spawania aluminium to szaleje, Dawid może potwierdzi przeróbkę swojego dolotu:)
dejf Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Bardziej bym się na twoim miejscu szczycił przeróbką sterowania vnt gtb22. Twoje spawy niczym nie różnią się od fabrycznych. Ważne, że jest przetop i umiejętności manualne spawacza i jest sukces. Generalnie całkowite zmodzenie tdi na 200ps+ może zostać wykonane tak zajedwabiście i w tak fajnych cenach, że aż żal nie modzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się