k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 I przez zawalony układ nie włączał by się wentylator od klimatyzacji?
bandyta928 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Wentylator klimatyzacji chlodzi chlodnice klimy, od ukladu chlodzenia jest wisco. Wlacza ci sie wisko? Jezeli nie to rozgrzej maszyne, zrzuc zderzak i chlodnice klimy i sprawdz jaka masz chlodnice. Musi byc goraca na calej powierzchni, Jak jest letnia i w niektorych miejscach wrecz zimna to patrz pierwszy moj pierwszy post.
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Wiskoza działa non stop ale ten wentylator sie powinien włączyć gdy sie auto zagrzeje i powinno chłodnicę schłodzić, wiskoza kręci a wentylator ma plażę
bandyta928 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 nawet jesli by sie wlaczal to i tak jest cos nie tak z ukladem, wisko sie zakleszcza? moze termostat za pozno sie otwiera, ale raczej uklad zawalony, sprawdz chlodnice
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Z autem wszystko git, wiskoza działa, ostatnio wymieniłem łożyska w wiskozie i działa bez problemu. A wskazówka jak rośnie na zegarach to może czujnik temp. okłamywać. Bo z autem nic się nie dzieje i powietrze leci ciepłe.
ayew Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Najlepszy sposób na odpowietrzenie który ja stosuje. Podwieszam zbiorniczek płynu jak najwyżej się da czyli tak z 4cm da radę, odkręcam i zdejmuje zakrętkę zbiorniczka, zsuwam 2 wąż od nagrzewnicy aby dziurka w nim była drożna, dolewam do zbiorniczka płynu na max, odpalam auto, czekam aż silnik osiągnie 90c i termostat się otworzy, w tym momencie kontroluje 2 wąż od nagrzewnicy, w momencie gdy dziurki tylko siknie płyn od razu zakładam przewód i gaszę autko, przykręcam zbiorniczek i w razie potrzeby pozbywam się nadmiaru płynu i gotowe. Oczywiście w trakcie odpowietrzania ogrzewanie na max. Edytowane 4 Grudnia 2016 przez ayew
Viksc Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 I Jak rozwiązany temat? Bo mam podobne objawy termostat Wymieniony, nie otwiera się, plyn gotuje i wywala przez zbiorniczek,póki co chciałbym uniknąć ściągania głowicy bo podejrzewam że ciągle się zapowietrza...
Rzemyk_ELB Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Mialem ten sam problem , temperatura trzymala miedzy 100 a 103 stopnie jak sprawdzalem na vag-u , po zgaszeniu silnika i chwilowym odpaleniu wskazowka wychlala sie poza norme , walczylem ze wszystkim nowa chlodnica nowa pompa wody , nowy czujnik , nowe termostaty (wahler , behr , vemo) i dalej to samo, az wkoncu okazalo sie ze te termostaty maja temperature otwarcia 87 lub 88 stopni , i kolega zaproponowal mi zebym zalozyl termostat FEBI BILSTEIN 18286 ktory ma temperature otwarcia 82 stopnie , tak zrobilem i jak reka odjal , po wymianie temeratura plynu oscyluje miedzy 89 a 92 stopnie
k232 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 (edytowane) No ale inni jeżdżą i na Behr i na Wahler i mają wskazówkę normalnie Ale jak się nie załącza ten mniejszy wentylator to żaden termostat nie da rady Edytowane 12 Grudnia 2016 przez k232
Rzemyk_ELB Opublikowano 12 Grudnia 2016 Opublikowano 12 Grudnia 2016 No ale inni jeżdżą i na Behr i na Wahler i mają wskazówkę normalnie Ale jak się nie załącza ten mniejszy wentylator to żaden termostat nie da rady Zeby sie zalaczyl wentylator elektryczby musi byc temperatura przy dole chlodnicy 95 stopni teraz w takich warunkach jak mamy, zaufaj ze ciezko to osiagnac , a co do innych maja inne typy silnikow inaczej poprowadzone systemy chlodzenia , jedni maja idealnie czyste i drozne te uklady inni juz troche mniej drozne , sam monatrz termostatu zauwazylem ze ma znaczenie wystarczy ze tymi lapkami wsadzisz tak ze zaslonisz dziurki, juz temperatura o 3 stopnie bedzie wyzsza niz jak te lapki termostatu beda inaczej to znaczy tak zeby nie zaslaniac dziur wsadz tego febi co ma szybszy czas otwarcia i sila rzeczy musi ci temperatura robocza spasc , nie zaszkodzi ci ostatni raz sprobowac , a naprawde ja walczylem i walczylem i to mi pomoglo teraz mam temperature ksiazkowa ps jezeli chodzi o te temostaty inne to np mam dwa nowe Wahler-y i jeden otwiera sie przy 88 a drogi przy 91 dopiero (sprawdzone w jednym garnku) a na obu pisze 87 takze moja rada zalozyc najszybciej otwierajacy sie termostat czyli febi 82stopnie i cieszyc sie idealna temperaura w twoim przypadku a i zakladajac nie zaslaniac otworow w silniku tymi lapami co ma termostat
k232 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Dziś zmieniłem czujnik temp. zobaczymy, na razie będę obserwował a jak będzie lipa to założę ten Febi jak mówisz Jak to jest w moim ADR? Na 49 kanale klimatronika pokazuje mi 100 stopni, na zegarach stoi przed 90 a kanał 51 pokazuje non stop 90 stopni, na co patrzeć? Ponoć 49 kanał pokazuje w starych autach temp. płynu a 51 kanał pokazuje temp. silnika. Czy to prawda? Gdzie to sprawdzić?
Rzemyk_ELB Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Dziś zmieniłem czujnik temp. zobaczymy, na razie będę obserwował a jak będzie lipa to założę ten Febi jak mówisz Jak to jest w moim ADR? Na 49 kanale klimatronika pokazuje mi 100 stopni, na zegarach stoi przed 90 a kanał 51 pokazuje non stop 90 stopni, na co patrzeć? Ponoć 49 kanał pokazuje w starych autach temp. płynu a 51 kanał pokazuje temp. silnika. Czy to prawda? Gdzie to sprawdzić? bedziesz mial to samo jak u mnie kanal 49 realna temperatura plynu chlodzacego kanal 51 temepratura silnika , na zegarach bedzie 90 pokazywalo bo wachania temeparury w zakresie 85-102 stopnie na zegarach bedzie pokazywane jako 90 zeby nie draznic kierowcy , temperatura 100 stopnie nie jest tragedia ale nie powinna taka byc bynajmiej u nas gdzie jest 5 zaworow na cylinder to wiesz jakie to wszystko tam cieniutkie jest temeparura powinna trzymac pomiedzy 87-92 tak powinna sie utrzymywac , teraz zaloz termostat ten co ci podalem o temperaturze otwarcia 82 stopnie i zobaczysz jak ladnie ci sie 90 pojawi na kanele 49 ma katorym podaje realna temperature plynu
k232 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Mi się wydaje, że to dlatego tyle pokazuje bo mi się nie włącza wentylator i nie chłodzi, zamówiłem sobie już czujnik od wentylatora i mam nadzieję, że będzie dobrze.
Rzemyk_ELB Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Mi się wydaje, że to dlatego tyle pokazuje bo mi się nie włącza wentylator i nie chłodzi, zamówiłem sobie już czujnik od wentylatora i mam nadzieję, że będzie dobrze. nie potrzebnie tez to zrobilem i nic nie dalo nie wlaczy ci sie wentylator bo nie osiagniesz temperatury 95 stopni na dole w chlodnicy , a jk chcesz to sprawdzic to sobie odepnij wtyczke od czuknika w chlodnicy i polacz obwod i zacznie chodzic ci ten wentylator na krotko pojezdzij i zobacz ze dalej bedziesz mial temperature 100 stopni , bo termostat tak bedzie utrzymywal nie wymieniaj czyjnika bo na 100 jest dobry , wymien termostat i po klopocie bedzie ja to przeciez przechodzilem wszystko
k232 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Wystarczy, że przy nagrzanym silniku otworzy się termostat to od razu ma się włączyć wentylator i schłodzić do tych 92 stopni a nawet mniej. Wentylator musi działać a skoro są takie termostaty i większość ich używa to musi być tak. Nie może termostat tak utrzymywać skoro włączy się wentylator, gdyby termostat się przycinał czy coś to dolny wąż byłby chłodny, a ja dojeżdżam do domu, wąż dolny ciepły a górny gorący, chwile postoję i wskazówka od razu leci delikatnie ponad 90 na zegarze. Mi nie chodzi o wiskozę, tylko mi się nie włącza ten mniejszy wentylator. Edytowane 15 Grudnia 2016 przez k232
Rzemyk_ELB Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Pozatym zeby wyemin ten czujnik (co jest bezsensu bo masz na 100% sprawny) musisz albo dorobic specjalny klucz dluga nasadka 29 , albo wymontowac chlodnice zwyklym kluczem 29mm plaskim nie odkrecisz chyba ze polamiesz plastyki wokolo chlodnicy , takze nie kabinuj z tym czujnikime , jak mozesz odmow go i zmien ten termostat na 82 stopnie modell ci podalem wyzej i zobaczysz ze klopoty znikna
k232 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Stojąc przed maską przodem to u mnie czujnik jest pod wiskozą, wystarczy wciągnąć auto na podnośnik, zdjąć osłonę i dojście jest do czujnika. Zresztą musisz zrozumieć, że nawet gdyby termostat był na 70 stopni przygotowany to w końcu to auto się dobrze zagrzeje i wentylator musi się załączyć Edytowane 15 Grudnia 2016 przez k232
Rzemyk_ELB Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Wystarczy, że przy nagrzanym silniku otworzy się termostat to od razu ma się włączyć wentylator i schłodzić do tych 92 stopni a nawet mniej. Wentylator musi działać a skoro są takie termostaty i większość ich używa to musi być tak. Nie może termostat tak utrzymywać skoro włączy się wentylator, gdyby termostat się przycinał czy coś to dolny wąż byłby chłodny, a ja dojeżdżam do domu, wąż dolny ciepły a górny gorący, chwile postoję i wskazówka od razu leci delikatnie ponad 90 na zegarze. Mi nie chodzi o wiskozę, tylko mi się nie włącza ten mniejszy wentylator. jeszcze raz ci pisze zeby sie wlaczyl wentylator musi na dole chlodnicy byc temperatura 95 stopni , bo tak jest termowlacznik ustawiony ze 1-y bieg wlacza przy 95 stopni , ale nie wlaczy ci sie teraz poniewaz nawet jak masz 100 stopni wyjscie z silnika temperature to wisko na chlodnicy ci zbija ja teraz do 80 przynajmiej i na ole chlodnicy jest juz za niska temperatura zeby ci sie teraz wlaczyl elektryczny wentylator , pozatym termostat nie otwiera sie caly czas na maxa teraz bo jest za zimno na dworzu i plyn w chlodnicy nie ma przeplywu mocnego dzieki czemu dluzsza droge wykonuje w chlonicy jezeli chodzi o czas dzieki czemu wisko schladza plyn dlatego waz dolny jest letni teraz caly czas mimo ze silnik jest nagrzany , i cale to sprawia ze temperatura ci sie utrzymuje teraz na 100 stopniach chocbys nie wiem co robil , jezeli chcesz zeby temepratura sie trzymala nizej musisz zastosowac termostat o szybszym stopniu otwarcia to jest przeciez tak jasne jak nie wiem co ,
k232 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 To dlaczego ten wentylator w lecie mi się też nie włączał ?
Rzemyk_ELB Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 To dlaczego ten wentylator w lecie mi się też nie włączał ? a na krotko chodzi ??? jezeli tak to nie wlaczal sie bo nie osiagnelo temperatury 95 stopni na dole chlodnicy , bo on jest dodatkowym glownym wentylatorem jest wisko , ktore zbija temperature dlatego zamontowano czujnik w chlodnicy na wyjsciu ze gdyby sie okazalo ze temperatura na wyjsciu jest nadal za duza to wlacza sie u nas dodatkowy wentylator zeby pomoc , dla testu mowi ci wyjmij wtyczke zmostkuj piny w niej niech zacznie pracowac i jezdzil sobie tak z wlaczonym caly czas i daje glowe ze i tak dalej bedziesz mial 100 stopni mimo ze bedzie on chodzil caly czas razem z wiskoza , bo i tak termostat bedzie regulowal temperature Stojąc przed maską przodem to u mnie czujnik jest pod wiskozą, wystarczy wciągnąć auto na podnośnik, zdjąć osłonę i dojście jest do czujnika. Zresztą musisz zrozumieć, że nawet gdyby termostat był na 70 stopni przygotowany to w końcu to auto się dobrze zagrzeje i wentylator musi się załączyć czujnik masz z boku po prawej nad wezem dolnym , co do wiatraka i tych 70 stopniach co tu piszesz to z wiskoza sie nigdy by nie wlaczyl , bez wiskozy oczywiscie kiedys by sie wkoncu wlaczyl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się