Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temperatura


rafal9119

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozwiązany. Gdzieś chyba przytkana chłodnica. Wymieniona na nową, właśnie wróciłem z trasy 120km i nie mogę przekroczyć 91 stopni (nawet nie mogę sprawdzić, czy wentylator się włączy, bo nie mogę osiągnąć wyższej temperatury, ale myślę że to załatwiło sprawę.), a w czasie jazdy 87-90. Po wyciągnięciu starej i podłączeniu węża ogrodowego, to woda nie docierała do termowłącznika na dole, a przepływ też był bardzo słaby.

Edytowane przez Wafel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Kupilem ostatnio audi a4 B5 benzyna 1.6

Przejechalem nia ok 100 km bez problemow.Odstawilem auto na godzine a pozniej po 40 minutach jazdy po miescie zapalalila mi sie kontrolka temperatury (115 stopni).Sprawdzalem auto na klimie i tez sie nagrzewa.Odpowietrzylem ten uklad chlodzenia i dalej to samo.Sprawdzalem czy na 90 stopniach wlacza sie wiatraczek.I rzeczywiscie dziala ale tylko jeden.Jak zajrzalem pod maske to kreci sie tylko jeden(taki wiekszy (wyzej).W samochodzie troche nizej jest jeszcze jeden i on sie nie kreci(ale nawet nie wiem czy powinien).Ma ktos jakis pomysl co to moze byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko tak od siebie.

termostat ori sprawny

pompa wody sprawna

czujnik temp sprawny

wszystko z autem oki a temp wachała sie w granicach 92-98C

okazało sie że do układu dostawało sie lewe powietrze i to one robiło całe te zamieszanie z temperatura.

po wyelminowaniu problemu temp. nawet w upalne dni nie przekracza 92C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się ze swoim problemem. Sprawa dotyczy A4B5 1.8 1996. Niedawno kupiłem i borykam się z kilkoma problemami.

Temeratura bardzo wolno mi się podnosi. Mam do pracy 10km i nie zdąży mi się w tym czasie dogrzać do 90st. Generalnie temperatura na blacie i na klimatroniku idzie równo do około 80st., potem na klimatroniku (na kodzie 51 bo na 49 mam 0 cały czas) bardzo wolno się podnosi, a na blacie dość szybko staje na 90st.

Bywa, że jadę w korku gdzieś dalej, wtedy na klimatroniku jest np. 98st a na blacie cały czas 90st. Zerknąłem wtedy pod maskę - chłodnica ledwo letnia

Wiatrak załącza się przy jakichś 70st., - więc może to jest przyczyną wolnego nagrzewania się silnika? Ale ta chłodnica?

Co powinienem sprawdzić i w jakiej kolejności?

Termostat pewnie do wymiany, ale potem co jeśli nie pomoże? Jakieś czyjniki?

Będę wdzięczny za pomoc bo mechanik ze mnie kiepski i w dodatku pierwsze Audi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się i ja pod temat. Otóż chyba w mojej adzi uszczelka powiedziała do widzenia. Mam taki problem że silnik szybko się nagrzewa, po przejechaniu 2 km osiąga 90 stopni, jak jade w korku to rośnie do 114 stopni na klimatroniku i na zegarze też wskazówka przechyla się w lewo. Płyn jest, chociaż na zimnym jest go poza minimum a po rozgrzaniu pomiędzy min a max. Wąż górny od chłodnicy gorący i twardy, dolny letni, wentylator od klimy się nie włącza. Przy gazowaniu nie widać aby w zbiorniczku syczało i leciał płyn, auto kopci na biało bardziej na zimnym ale jak się rozgrzeje to widać gęsty biały dym. Stało się to wszystko od około tygodnia. Wcześniej było ok z temperaturą. Z moich obserwacji wynika że albo pompa wody padła, termostat lub uszczelka. Dodam że robiłem test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i nie zabarwił się płyn. Może ktoś podpowie od czego zacząć i jakie koszta wymiany uszczelki wraz z planowaniem?


Podepnę się i ja pod temat. Otóż chyba w mojej adzi uszczelka powiedziała do widzenia. Mam taki problem że silnik szybko się nagrzewa, po przejechaniu 2 km osiąga 90 stopni, jak jade w korku to rośnie do 114 stopni na klimatroniku i na zegarze też wskazówka przechyla się w lewo. Płyn jest, chociaż na zimnym jest go poza minimum a po rozgrzaniu pomiędzy min a max. Wąż górny od chłodnicy gorący i twardy, dolny letni, wentylator od klimy się nie włącza. Przy gazowaniu nie widać aby w zbiorniczku syczało i leciał płyn, auto kopci na biało bardziej na zimnym ale jak się rozgrzeje to widać gęsty biały dym. Stało się to wszystko od około tygodnia. Wcześniej było ok z temperaturą. Z moich obserwacji wynika że albo pompa wody padła, termostat lub uszczelka. Dodam że robiłem test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i nie zabarwił się płyn. Może ktoś podpowie od czego zacząć i jakie koszta wymiany uszczelki wraz z planowaniem?

dodam że ogrzewanie działa i muszę na maxa grzać zeby temperaturę obniżyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie jako, że jest to mój pierwszy wpis na forum:) Koledzy mam problem z temperaturą w moim 1.8 ADR. Podczas powrotu z pracy zauważyłem, że temperatura na blacie wskoczyła na 110 stopni. W domu maska w górę a tam górny wąż normalnie gorący, ale dolny zimny. Pierwsza myśl- termostat. Zmieniłem na drugi, to samo, założyłem kolejny wyjęty z Audi 80, gdzie wiem że działał prawidłowo, ale wciąż to samo.... Wyjąłem całkiem termostat a auto dalej grzeje się do 110 na blacie a na klimatroniku wskoczyło nawet na 120. Przy wyjętym termostacie wszystkie węże gorące chyba tylko oprócz tego powrotnego z nagrzewnicy służącego do odpowietrzania bo ten przy wyjściu z niej jest po prostu zimny, a po jego całkowitym zdjęciu nic z niego nie leci. Do środka dmucha chłodnym powietrzem. Pompa wody wydaję się być dobra bo po obróceniu nią czuć, że szpatułki w środku się obracają (chyba, że to nie świadczy o jej pełnej sprawności??) Zauważyłem, że pasek pompy wody jest trochę luźny, ale czy to może mieć wpływ na tą całą sytuację? Auto mam od 1,5 miesiąca i od samego początku ubywa mi płynu chłodzącego, który tworzy na ziemi plamę. Dolewam go tak co dwa, trzy dni, ale do tej pory nie było z tym problemów. Koledzy co to może być bo mi do głowy przychodzą już najczarniejsze myśli... uszczelka pod głowicą, pęknięty blok? Płyn w zbiorniczku jest czysty, nie ma w nim żadnej mazi ani jakiegoś nalotu, nie pojawiają się w nim bąble. Olej jest również czysty. Hmm chyba napisałem już wszystko także Koledzy w czym może leżeć problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia w b5 ma być szczelny inaczej nie bedzie pracował prawidłowo i może to mieć nawet takie skutki jak u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się i ja pod temat. Otóż chyba w mojej adzi uszczelka powiedziała do widzenia. Mam taki problem że silnik szybko się nagrzewa, po przejechaniu 2 km osiąga 90 stopni, jak jade w korku to rośnie do 114 stopni na klimatroniku i na zegarze też wskazówka przechyla się w lewo. Płyn jest, chociaż na zimnym jest go poza minimum a po rozgrzaniu pomiędzy min a max. Wąż górny od chłodnicy gorący i twardy, dolny letni, wentylator od klimy się nie włącza. Przy gazowaniu nie widać aby w zbiorniczku syczało i leciał płyn, auto kopci na biało bardziej na zimnym ale jak się rozgrzeje to widać gęsty biały dym. Stało się to wszystko od około tygodnia. Wcześniej było ok z temperaturą. Z moich obserwacji wynika że albo pompa wody padła, termostat lub uszczelka. Dodam że robiłem test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i nie zabarwił się płyn. Może ktoś podpowie od czego zacząć i jakie koszta wymiany uszczelki wraz z planowaniem?

Podepnę się i ja pod temat. Otóż chyba w mojej adzi uszczelka powiedziała do widzenia. Mam taki problem że silnik szybko się nagrzewa, po przejechaniu 2 km osiąga 90 stopni, jak jade w korku to rośnie do 114 stopni na klimatroniku i na zegarze też wskazówka przechyla się w lewo. Płyn jest, chociaż na zimnym jest go poza minimum a po rozgrzaniu pomiędzy min a max. Wąż górny od chłodnicy gorący i twardy, dolny letni, wentylator od klimy się nie włącza. Przy gazowaniu nie widać aby w zbiorniczku syczało i leciał płyn, auto kopci na biało bardziej na zimnym ale jak się rozgrzeje to widać gęsty biały dym. Stało się to wszystko od około tygodnia. Wcześniej było ok z temperaturą. Z moich obserwacji wynika że albo pompa wody padła, termostat lub uszczelka. Dodam że robiłem test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i nie zabarwił się płyn. Może ktoś podpowie od czego zacząć i jakie koszta wymiany uszczelki wraz z planowaniem?

dodam że ogrzewanie działa i muszę na maxa grzać zeby temperaturę obniżyć

u mnie pomogła wymiana termostatu, pompy wody i płynu chłodniczego. Teraz temperatura na blacie 90 stopni a na klimatroniku 93 w trasie, 95 w mieście i ani stopnia więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat z szybkim pytaniem. Po wymianie termostatu na blacie wskazówka ładnie stoi na 90st., natomiast na klimatroniku (kanał 51) wartość waha się 92-96st. Czy to normalny objaw czy powinienem się martwić?

Kolega wyżej napisał, że u niego też tak jest i to w porządku, ale jednak inny silnik...

Edytowane przez Peacock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też męczę sie z przegrzewaniem swojej 1.6.Przed wymianą rozrządu i pompy wody było wszystko ok. Auto długo stało ze względów prawnych. Długa historia...nadająca się do "turbo kamery". Ale wracając do układu chłodzenia. Pompa wody wymieniona z 3 tys km temu razem z rozrządem. Później mechanik wymienił termostat. Dalej nic. Wyczytałem sporo na temat odpowietrzania i tak też robiłem. Zbiorniczek w górę i odpowietrzanie z wężyka nagrzewnicy. Płym zacął psikać a to i tak po dłuższym grzaniu. Przejezdza i dalej to samo. Nagrzewnica czyszczona. Sam już nie wiem co to może być. Załączam krótki filmik. Aha górny wąż gorący a dolny zimny(nawet jak sie gotuje 100 stopni). Jak odkręcę korek od zbiorniczka to temp rośnie ale wolniej. Mam wrażenie jakby łapał lewe powietrze tylko...skąd ? I w okolicy nawiewu słychać przelewającą się wodę...z lektury znalezionej na forum już wiem że to nagrzewnica ale na litość boską..jak to możliwe ?Raz zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. A więc zsunąłem wężyk z nagrzewnicy i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego. Po jakiś 15 min woda w zbiorniczku się zagotowała. Był robiony test na uszczelkę pod głowicą i razcej to wykluczam. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to termostat nowy jest niesprawny, miałem to samo.

No chyba że jakimś cudem pompa nie chodzi i nie ma obiegu ale to mniej realne chyba.

Edytowane przez Joziek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to termostat nowy jest niesprawny, miałem to samo.

No chyba że jakimś cudem pompa nie chodzi i nie ma obiegu ale to mniej realne chyba.

tez myslalem o pompie ale widac jak z tego zbiorniczka wyrównawczego przez wężyk jest pompowana woda. czyli co, wymieniać jeszcze raz termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij go włóż do wody i gotuj, zobaczysz czy się otworzy, wygląda jak by był zamknięty na stałe i nie puszczał obiegu przez chłodnicę. U mnie były identyczne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony...a auto dalej się grzeje. Wąż dolny zimny,za to woda w zbiorniczku lekko cieplejsza. Mechanik mówi że pompa wody...która co ciekawe była zmieniana z rozrzadem 4tys km temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to zostaje, musiała być bardzo słabej jakości albo z jakąś wadą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przekroczeniu 90 C dolny wąż idący od chłodnicy do pompy wody ma robić sie lekko ciepły a u ciebie po osiagnieciu 104C ma być gorący.

i nie szukaj igły w całym. kup porządny termostat i wymien.


jaki masz teraz ten termostat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...