Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Nie odpala, brak iskry


Łepski

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jak w temacie. Rozrusznik kręci, paliwo dochodzi i nic. Żadnej reakcji, prychnięcia, kaszlnięcia, nic.

Na VAGu nic, łączy się, w blokach pomiarowych wartości zmieniają się, więc sterownik wykluczam.

Moduł zapłonowy też odpada - w sumie podmieniałem 3 różne.

Czujnik położenia wału sygnał daje, sprawdzone VAGiem.

Napięcie do cewek dochodzi, przewody od modułu do cewek całe.

Gdyby przeskoczył rozrząd, to chyba czujnik położenia wałka rozrządu coś by wypluł :question:

:facepalm::facepalm:

Jakieś pomysły :question:

A najlepiej pewniaki :decayed:

Edit: Bezpieczniki całe :whistling:

No i odcięcia żadnego nie posiadam :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki sprawdzone? podmieniales o takich samych nr modul zaplonowy ten na puszce od filtra powietrza? skad wiesz ze nie ma iskry? niestety w aeb nie powie ktora cewka padla ale zeby wszystkie naraz mozliwe ale raczej rzadkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki sprawdzone?
Bezpieczniki sprawdzone, zapomniałem dodać :decayed:
podmieniales o takich samych nr modul zaplonowy ten na puszce od filtra powietrza?

Tak :wink:

skad wiesz ze nie ma iskry?
Sprawdzałem :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wszystko jest ok sprawdzone, a piszesz ze nie masz iskry a, napięcie do cewek dochodzi to nic innego jak cewki padły, ale 4 naraz trochę podejrzane, ale skoro reszta w porządku i na pewno nie ma iskry to tylko cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa chodzi ?

\masz ciśnienie na llistwie ?

Chodzi, samego ciśnienia nie sprawdzałem :eusathink:

skoro wszystko jest ok sprawdzone, a piszesz ze nie masz iskry a, napięcie do cewek dochodzi to nic innego jak cewki padły, ale 4 naraz trochę podejrzane, ale skoro reszta w porządku i na pewno nie ma iskry to tylko cewki.

Coraz bardziej się zastanawiam, czy ecu nie "zgubił" mapy zapłonu :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam podobny problem i nie chce zakładać nowego wątku.

W czwartek kupiłem nowe świece do mojego autka firmy BOSCH, wymieniłem je i odpaliłem "becie", pochodziła chwilę , ale zaczęły mi delikatnie falować obroty (co się zdarzało od pewnego czasu jak odpalałem ja na zimnym silniku), chwile pochodziła i na drugi dzień odpaliłem ją żeby zobaczyć co i jak , ale było to samo . Więc podłączyłem do niej kabel VAG i przez program VAG.COM przeprowadziłem pełne skanowanie, co nic nie dało , więc ja do odpalania a tu nic, kręci kręci i nawet ani razu nie zagadała, tylko wydawało mi się , że słyszałem jakiś zgrzyt pod kierownicą.

Próbowałem ja odpalić z gazu awaryjnie (jak już kiedyś to robiłem jak mi pompa paliwa padła) i tez nic.

Vag.com nic nie wykrywa. Wykręciłem świece, są mokre od benzyny, nie ma iskry ( sprawiłem przytykając cewki do świecy i do masy, a chyba 4 cewki naraz by się nie spaliły), bezpieczniki wszystkie sprawne , odłączyłem też akumulator na cały prawie dzień i pokazało mi takie błędy:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too LowP1602 - 35-10 - - - Intermittent

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)26-10 - Output Open - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)26-10 - Output Open - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)26-10 - Output Open - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33) 26-10 - Output Open - Intermittent

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 - 35-00 - -

po skasowaniu błędów, nic dalej nie wykrywa, nawet jak odłączyłem czujnik Halla czy też czujnik położenia wału.

czy za zapłon odpowiedzialny jest któryś z przekaźników? czy przez stacyjkę może nie być zapłonu ?

Jak mogę sprawdzić na VAGu czy czujnik Halla czy też czujnik położenia wału są sprawne?

Bardzo proszę o odpowiedz, bo już nie mam siły do tego auta, a jak sam nie znajdę usterki to będe go musiał zaciągnąć do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia moduł wzmocnienia zapłonu (znajduję się na obudowie filtra powietrza) i czujnik położenia wału. W obu przypadkach vag błędu nie wywali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł zapłonowy podmienić, a czujnik położenia sprawdzisz vagiem. Znajdź kanał na którym widać obroty silnika i jeżeli podczas rozruchu będzie pokazywał wartości rzędu 300rpm to czujnik jest ok, jak będzie 0 to padniety :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam od kogo pożyczyć na podmiankę moduł zapłonowy.

Sprawdziłem według książki "sygnały" na module zapłonu i na wtyczce 4 pinowej (czyli od połączeń przewodów obwodu pierwotnego - od cewek zapłonowych) jest wszystko dobrze, bo podłączyłem do każdego pinu po kolei Diodę 12v i po włączeniu zapłonu świeci wszędzie. Gorzej z drugiej strony, czyli sprawdzenie sterowania modułem zapłonu (wtyczka 5 pinowa) w książce jest napisane "Podłączyć lampkę próbną z dioda kolejno do styku "1", "2", "4" i "5", 5-stykowego złącza i masy silnika,włączając rozrusznik za każdym razem dioda lampki próbnej powinna migać" - nie migała ani razu, podłączyłem miernik , to tylko po przekręceniu kluczyka na sekundę "migało" napięcie chyba ok 1V. i tyle.

Wie ktoś może, gdzie prowadzą przewody które idą do modułu zapłonowego ???

A i ciągle mnie nurtuje mnie jedno, że w momencie, gdy pierwszy raz (gdy już auto nie chciało odpalić) po przekręceniu kluczyka usłyszałem pod kierownicą jakiś zgrzyt, tak jak by coś się przepaliło, może coś jest nie tak z którymś przekaźnikiem ??? bo bezpieczniki wszystkie całe.

a może być to wina stacyjki , że nie ma zapłonu ?

z góry dziękuje za podpowiedzi :)

---------- Post dopisany 10-09-2013 at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany 27-08-2013 at 22:45 ----------

Witam, oddałem auto do elektromechanika i on twierdzi , że komputer w audi ma skasowane mapy.

I jeżeli to jest prawda, to gdy przeprowadzałem pełne skanowanie wszystkich kanałów w programie VAG.COM , program musiał w jakiś sposób usunąć te mapy :( :(, W życiu bym nie przypuszczał , że zwykły skan może coś mi uszkodzić.

Z tego co mówił mechanik to muszę teraz kupić nowy komputer do Audi (używany na allegro kosztuje od 200 zł ), zakodowanie immobilizera u tego mechanika to koszt 200zł ;

Wymiana czujnika położenia wału (bo był walnięty) i cała diagnostyka, żeby ustalić, że to skasowane mapy kosztowała mnie 350 zł.

Czyli całość będzie mnie kosztować ok 800 zł :(

Teraz pytanko, czy ja jestem w stanie wgrać takie mapy do mojej Audi i skąd wziąć takie mapy silnika?

Bardzo proszę o podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteś w stanie tego samemu zrobić. W 1996r wymieniasz komputer i robisz adaptacje immo vagiem. Elektromechanik do tego nie jest potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedz ,

znalazłem taki sposób kodowania immo

[Audi A4 B5] Adaptacja kluczyków

kolego Łepski może wiesz czy to jest właściwy sposób ?

bo powiem szczerze, że po tej historii z pełnym skanowaniem wszystkich kanałów , to boję się, żeby coś znowu nie zepsuć

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...