Konrad88nj Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam. Tydzień temu zakupiłem auto (audi a4 b7 2007r. silnik 116km brb) i wszystko było ok. Teraz spaliny śmierdzą jak od starego jelcza. Zapach przy wietrze przenosi się wokół auta. Przez jakiś czas trochę dymił na biało ale teraz nawet przy obrotach 3 tys nic nie dymi. Silnik nie pobiera płynu chłodniczego (przejechane ok tys km w ciągu tego tygodnia). Problem pojawił się prawdopodobnie po tym jak auto 3 godziny stało odpalone na luzie. Wkoło auta był smród, dymił na biało. Temperatura silnika jest ok, trochę przed 90 stopni, jak jadę ekonomicznie to spada do jakichś 75 stopni. Czy równe obroty wynoszące 930 są ok? Może ma to coś wspólnego z wypalaniem dpf-a
piotrekvka Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 obroty powinny utrzymywac sie na poziomie 882 musisz podlaczyc vag-a sprawdzisz czy sa jakies bledy
Konrad88nj Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Błędów nie ma, auto było sprawdzane przy kupnie i mechanik nic mi nie mówił o za wysokich obrotach. Widzę, że ma Pan to samo auto. Czy czuć coś z wydechu? czy kiedyś załączyło się Panu wypalanie dpf? pojawia się jakaś kontrolka? Dodam jeszcze, że auto spala na trasie ok 4,5 l
piotrekvka Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 na jałowym powinny być 882 tak jest u mnie masz za wysokie sprawdzałeś w czasie zakupu przejechałeś 1000 km mogło coś nawalić
Konrad88nj Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Od chwili zakupu takie były, nie słychać aby głośno pracował, mechanik nic nie mówił nie zwróciłem na to uwagi. Czy obroty się jakoś reguluje?
piotrekvka Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 nie pisz na forum Pan/Pani u mnie żadna kontrolka sie nigdy nie swieciła spalin też nie czuć 80% robię miasto i nigdy z filtrem dpf nie było problemu jaki masz olej ?
Konrad88nj Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie wiem jaki jest w niej olej. Jutro będzie wymieniony na castrol 5w30.
Rabbi Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Błędów nie ma, auto było sprawdzane przy kupnie i mechanik nic mi nie mówił o za wysokich obrotach.Widzę, że ma Pan to samo auto. Czy czuć coś z wydechu? czy kiedyś załączyło się Panu wypalanie dpf? pojawia się jakaś kontrolka? Dodam jeszcze, że auto spala na trasie ok 4,5 l spalanie w trasie masz rewelacyjne
Dev Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 silniki z DPF-em wydaja takie smierdzące spaliny mam to samo, chwile auto postoi i rzygać się chce
Damian866 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie wiem jaki jest w niej olej. Jutro będzie wymieniony na castrol 5w30. Polecam Motulka Specyfic 507 lub 8100 x-Clean
Konrad88nj Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Właśnie to dziwna sprawa bo kolega ma identyczne a4 z tego samego roku tylko, że 2.0 tdi i u niego absolutnie nic nie czuć.
piotr_1982 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam Mialem tez tak jak wywalilem dpf. Smierdzialo strasznie spalinami poniewaz zostala sama puszka niby dobrze zaspawana ale i tak nie szlo w aucie wytrzymac. Kupilem uzywany katalizator od 1,9 tdi ale silnik BKE i jak reka odjal. Takze moze cos bylo przy dpfie grzebane i nie zrobione tak jak powinno.
Konrad88nj Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Dobra jeszcze jedno pytanie, gdy odpalę auto mam obroty 930 i tak cały czas się utrzymują bez zmian. Czy to normalne, że nie zwalniają do tych 880 gdy silnik się nagrzeje?
Dev Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 wymień jeszcze czujnik wody, ale tylko ori
SotoM Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 a mechanik sprawdzał PD...?? spaliny moga takze smierdziec i byc gryzace gdy problem jest z wtryskami czyli potocznie mówiac leja paliwo a nie rozpylaja...
Konrad88nj Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Mechanik (taki od lepszych aut) wymieniał dziś rozrząd oleje filtry itp. Podłączył pod komputer i powiedział, że obroty są zwiększone bo dpf jest prawie pełny i niedługo powinno uruchomić się wypalanie. Jak się nie uruchomi mam podjechać to jakoś to wymusi poza tym z autem według niego wszystko ok.
SotoM Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 poprostu zrobi wypalanie dpf'a statycznie.
Konrad88nj Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Opublikowano 29 Listopada 2012 Dziwi mnie to, że obroty się zwiększyły a wypalanie się nie uruchamia. Przejechałem ok tys km z czego 80% w trasie z czego znaczną część na autostradzie ze stałą prędkością 160 km/h i wypalanie się nie uruchomiło....
Endriu21 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Przez jakiś czas trochę dymił na biało ale teraz nawet przy obrotach 3 tys nic nie dymi. Silnik nie pobiera płynu chłodniczego (przejechane ok tys km w ciągu tego tygodnia). Problem pojawił się prawdopodobnie po tym jak auto 3 godziny stało odpalone na luzie. Wkoło auta był smród, dymił na biało. To sa objawy lejących wtrysków . Wtryski leja-auto na postoju nie przepala paliwa-leje paliwo w katalizator/dpf, tam sie to paliwo gotuje i spala w niskiej temperaturze i stąd biały dym i smród
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się