Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T różnica między skrzynią 5 a 6 biegową


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam B6 AVJ 1.8T 150 KM i zastanawiam się nad zmianą skrzyni z 5 na 6 biegową.

Przyczyna: sporo jeżdżę autostradami 140-170 km/h i chcę zmniejszyć spalanie dla tych prędkości.

Miał ktoś okazję jeździć 6 biegową skrzynią? Interesuje mnie, czy jest spora różnica np. na biegu 4 i 5 w tych skrzyniach, czy na tych biegach jest mniej więcej tak samo a 6 to kolejny bieg.

Może ktoś ma jakieś dane katalogowe odnośnie przełożeń tych skrzyń?

Jeśli zmieniłbym skrzynię to pewnie zastanowiłbym się też nad zwiększeniem mocy...

Opublikowano

Hej!

Jak masz możliwość i kase a autko dłużej będzie u Ciebie to ja bym się nie zastanawiał.

Ja w swojej 5 biegową wypierniczyłem i wrzuciłem 6. Przy quattro musisz zmienić jeszcze dodatkowo wał oraz tylni dyfer.

Oczywiście wybierak skrzyni też.

Autko od razu lepiej się prowadzi, obroty w dół i spalanie przez to też mniejsze.

Opublikowano

był ostatnio poruszany ten temat, z tego co pisali jest niewielka różnica między 5 a 6 biegową skrzynią.

Opublikowano

Jak dla mnie różnica spora.

Opublikowano

Przeglądałem dane na ten temat i sobie odpuściłem bo jednoznacznie wynika że całkowite przełożenia na 6 tym biegu w skrzyni 6 i 5tym w skrzyni 5 biegowej są niemal identyczne. Może 3km/h szybciej przy tych samych obrotach na korzyść skrzyni 6:kwasny:

Np. dla mojej skrzyni 5 mam prędkość wg wyliczeń 109km/h przy 3000obr. przy skrzyni 6 od 1,8 t maiłbym teoretyczną prędkość 112km/h przy tych samych obrotach.

Opublikowano

tak jak pisałem, bardzo mała różnica i szkoda chyba czasu na jej wymianę.

Opublikowano
Hej!

Jak masz możliwość i kase a autko dłużej będzie u Ciebie to ja bym się nie zastanawiał.

Ja w swojej 5 biegową wypierniczyłem i wrzuciłem 6. Przy quattro musisz zmienić jeszcze dodatkowo wał oraz tylni dyfer.

Oczywiście wybierak skrzyni też.

Autko od razu lepiej się prowadzi, obroty w dół i spalanie przez to też mniejsze.

A takim razie mam jeszcze pytanie skoro przechodziłeś już przez to. Przy wymianie skrzyni co jeszcze musiałeś wymienić oprócz oczywiście skrzyni i wybieraka (mocowanie takie samo, sprzęgło)? Mam napęd na przód.

Pytam ponieważ własnie zainteresowałem się tym i dopiero robię rozeznanie. Widzę, że na Allegro jest skrzynia 6 biegowa GEA za 1200zł i zastanawiam się, co jeszcze będzie potrzebne jeśli się zdecyduje.

Opublikowano

Niech Wam bedzie. Ja wiem jak było a jak jest po zmianie ;-)

Zdecydowanie na plus.

Po sprzedaniu skrzyni (zostal mi wał i dyfer, hehe) wyszło mnie prawie na zero. Nie liczę pracy oczywiście a same klamoty.

---------- Post dopisany at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany at 16:00 ----------

Nowa skrzynia plus wybierak. Do tego poducha inna.

Który rok Twoje auto? Jest problem z prędkością. Przy pięciobiegowej był czujnik na skrzyni, przy 6 nie ma i prędkość jest podawana z czujnika ABS.

Ja musiałem zmienić licznik jeszcze na nowszy (po lipcu 2002, o ile dobrze pamiętam) by czytał prędkość z ABS.

Ponoć idzie to zrobić inaczej, domontować taki sam czujnik na skrzynie jak był w piątce. Ale tu nie jestem na 100% pewny.

Sprzęgło chyba nowe z tego co kojarze bo chyba jest większe. Ale na sto procent nie powiem bo nie pamiętam. Zapytam później znajomka co mi to robił.

Opublikowano

Sprzęgło chyba nowe z tego co kojarze bo chyba jest większe. Ale na sto procent nie powiem bo nie pamiętam. Zapytam później znajomka co mi to robił.

Ok dzięki, możesz napisać. Jeśli nie mi to na pewno innym się przyda.

Skrzynia 5:

Bieg 1 3.778

Bieg 2 2.176

Bieg 3 1.429

Bieg 4 1.092

Bieg 5 0.865

Bieg 6 ---

Wsteczny 3.444

Główne 3.700

Skrzynia 6:

Bieg 1 3.750

Bieg 2 2.188

Bieg 3 1.522

Bieg 4 1.185

Bieg 5 0.970

Bieg 6 0.829

Wsteczny 3.455

Główne 3.875

Jeśli powyższe dane są prawdziwe to faktycznie z wyliczeń wychodzi, że różnica jest prawie żadna dla biegów 5 i 6 tych skrzyń. Chyba najlepiej byłoby, jeśli ktoś mający skrzynie 6 poda swoją prędkość dla 3000 lub 4000 tys obrotów i jakie ma koła co potwierdzi albo zaprzeczy nasze obliczenia.

Opublikowano

120 km/h - 5 bieg, 4100 obrotów

120 km/h - 6 bieg, 3800 obrotów

Skrzynia manual, koła 17"

Opublikowano

A w multi przy 100km/h jest 2000 obr/min :decayed:

Opublikowano
120 km/h - 5 bieg, 4100 obrotów

120 km/h - 6 bieg, 3800 obrotów

Skrzynia manual, koła 17"

:shock3:

To ja mam przy skrzyni 5 na 5tym biegu wg. obliczeń z przełożeń 120km/h - 3280 obr (na liczniku 120/h mam przy ~3100obr)

Myślałem założyć skrzynię 6 od BEX-a ale po przeliczeniu przełożeń wychodzi na 6tym biegu 120km/h - 3238 obr

Te obliczenia robiłem dla opon 205/55R16, na zimowych 195/65R15 wychodzi ciut więcej. Oczywiście prędkość jaka jest pokazywana na liczniku zależy jakie koła ma zakodowane i zawsze jest nieco zawyżona. Prędkość rzeczywistą można uzyskać albo z obliczeń albo z GPSa.

Opublikowano

To jeszcze niech znawcy się wypowiedzą czy w quattro a ośce jest możliwa taka wielka różnica.

Opublikowano

Pobawiłem się jeszcze w wyliczenia przełożeń podanych w Elsie i dla silnika 1,8T quattro dla skrzyni GDZ i HER (6-biegowa) faktycznie prędkość 120km/h to aż 3800obr na 6tym biegu.

Z tym że znalazłem jeszcze skrzynię o oznaczeniu GJW stosowaną wg Elsy w B6 1,8T quattro 120 i 125kW która przy 3000obr ma prędkość 108km/h na 5-tce i 132km/h na 6-tce. Jeśli to nie błąd to o taką by chodziło:naughty: Mnie też wnerwia że po trasie jadąc z przepisowymi prędkościami trzeba utrzymywać ponad 3000 obr.

Miałem kiedyś vectrę A w której zmieniałem skrzynię bo mi padła. Trafiłem na skrzynię (niby sport do tego modelu) która miała krótkie przełożenia i miałem na 5tce takie obroty jak na starej na 4tym (to było 2500obr przy 100km/h) To była masakra. Wbrew opiniom samochód jechał dużo gorzej, oczywiście hałas bo wiadomo że 500obr więcej robi różnicę i może dlatego moim zdaniem subiektywnie gorzej przyśpieszał.

Udało mi się dostać skrzynię taką jaką miałem wcześniej i naprawdę inne auto (2000obr przy 100km/h)

A w audi mam 2700obr przy 100km/h Wiadomo to silnik nawet nie 16 a 20V więc inna charakterystyka ale jak wspomnę że przy starym 1,8i 8V nie słyszałem silnika podczas jazdy, naprawdę moim zdaniem dużo przyjemniej się jedzie

Opublikowano

Dzisiaj na szybko jeszcze rano sprawdziłem.

100 km/h na piątym biegu 2850 obrotów.

A swojej skrzyni nie pamiętam oznaczeń. Była wytargana z jakiejś a4 cabrio chyba, 2004 rok ;-P

Opublikowano

Wynik mojego pomiaru skrzynia manual 5 biegowa dane dla biegu 5:

100km/h 2600 obliczone: 2687

115km/h 3000 obliczone: 3090

120km/h 3150 obliczone: 3224

140km/h 3700 obliczone: 3761

Koła 205/55/16

Z jeżdżenia pamiętam, że prędkość na liczniku w porównaniu do GPS to różnica maks kilku km/h mniej na GPS.

Opublikowano

Zapomniałem dodać, moje opony 235/45/17 więc też różnica jest.

Opublikowano

Opony nie mają znaczenia co pokazuje licznik. Sygnał jest przekazywany do licznika ze skrzyni lub ABSu więc będzie pokazywał to samo nawet postawiony na kołkach ze zdjętymi kołami:decayed: Opony mają wpływ na prędkość rzeczywistą

Opublikowano

To by znaczylo ze nie mozna jezdzic 180km/h takim 1.8t po trasie bo uszy od halasu wymiekaja? prawda to?

Opublikowano

Dlatego ja napisałem, przy 160 było mega głośno, jak dla mnie. Teraz jest luzik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...