bartazi Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam. Posiadam B6 AVJ 1.8T 150 KM i zastanawiam się nad zmianą skrzyni z 5 na 6 biegową. Przyczyna: sporo jeżdżę autostradami 140-170 km/h i chcę zmniejszyć spalanie dla tych prędkości. Miał ktoś okazję jeździć 6 biegową skrzynią? Interesuje mnie, czy jest spora różnica np. na biegu 4 i 5 w tych skrzyniach, czy na tych biegach jest mniej więcej tak samo a 6 to kolejny bieg. Może ktoś ma jakieś dane katalogowe odnośnie przełożeń tych skrzyń? Jeśli zmieniłbym skrzynię to pewnie zastanowiłbym się też nad zwiększeniem mocy...
Ksiadz Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Hej! Jak masz możliwość i kase a autko dłużej będzie u Ciebie to ja bym się nie zastanawiał. Ja w swojej 5 biegową wypierniczyłem i wrzuciłem 6. Przy quattro musisz zmienić jeszcze dodatkowo wał oraz tylni dyfer. Oczywiście wybierak skrzyni też. Autko od razu lepiej się prowadzi, obroty w dół i spalanie przez to też mniejsze.
Tabasko Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 był ostatnio poruszany ten temat, z tego co pisali jest niewielka różnica między 5 a 6 biegową skrzynią.
darkle Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Przeglądałem dane na ten temat i sobie odpuściłem bo jednoznacznie wynika że całkowite przełożenia na 6 tym biegu w skrzyni 6 i 5tym w skrzyni 5 biegowej są niemal identyczne. Może 3km/h szybciej przy tych samych obrotach na korzyść skrzyni 6:kwasny: Np. dla mojej skrzyni 5 mam prędkość wg wyliczeń 109km/h przy 3000obr. przy skrzyni 6 od 1,8 t maiłbym teoretyczną prędkość 112km/h przy tych samych obrotach.
Tabasko Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 tak jak pisałem, bardzo mała różnica i szkoda chyba czasu na jej wymianę.
bartazi Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Hej!Jak masz możliwość i kase a autko dłużej będzie u Ciebie to ja bym się nie zastanawiał. Ja w swojej 5 biegową wypierniczyłem i wrzuciłem 6. Przy quattro musisz zmienić jeszcze dodatkowo wał oraz tylni dyfer. Oczywiście wybierak skrzyni też. Autko od razu lepiej się prowadzi, obroty w dół i spalanie przez to też mniejsze. A takim razie mam jeszcze pytanie skoro przechodziłeś już przez to. Przy wymianie skrzyni co jeszcze musiałeś wymienić oprócz oczywiście skrzyni i wybieraka (mocowanie takie samo, sprzęgło)? Mam napęd na przód. Pytam ponieważ własnie zainteresowałem się tym i dopiero robię rozeznanie. Widzę, że na Allegro jest skrzynia 6 biegowa GEA za 1200zł i zastanawiam się, co jeszcze będzie potrzebne jeśli się zdecyduje.
Ksiadz Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Niech Wam bedzie. Ja wiem jak było a jak jest po zmianie ;-) Zdecydowanie na plus. Po sprzedaniu skrzyni (zostal mi wał i dyfer, hehe) wyszło mnie prawie na zero. Nie liczę pracy oczywiście a same klamoty. ---------- Post dopisany at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany at 16:00 ---------- Nowa skrzynia plus wybierak. Do tego poducha inna. Który rok Twoje auto? Jest problem z prędkością. Przy pięciobiegowej był czujnik na skrzyni, przy 6 nie ma i prędkość jest podawana z czujnika ABS. Ja musiałem zmienić licznik jeszcze na nowszy (po lipcu 2002, o ile dobrze pamiętam) by czytał prędkość z ABS. Ponoć idzie to zrobić inaczej, domontować taki sam czujnik na skrzynie jak był w piątce. Ale tu nie jestem na 100% pewny. Sprzęgło chyba nowe z tego co kojarze bo chyba jest większe. Ale na sto procent nie powiem bo nie pamiętam. Zapytam później znajomka co mi to robił.
bartazi Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Sprzęgło chyba nowe z tego co kojarze bo chyba jest większe. Ale na sto procent nie powiem bo nie pamiętam. Zapytam później znajomka co mi to robił. Ok dzięki, możesz napisać. Jeśli nie mi to na pewno innym się przyda. Skrzynia 5: Bieg 1 3.778 Bieg 2 2.176 Bieg 3 1.429 Bieg 4 1.092 Bieg 5 0.865 Bieg 6 --- Wsteczny 3.444 Główne 3.700 Skrzynia 6: Bieg 1 3.750 Bieg 2 2.188 Bieg 3 1.522 Bieg 4 1.185 Bieg 5 0.970 Bieg 6 0.829 Wsteczny 3.455 Główne 3.875 Jeśli powyższe dane są prawdziwe to faktycznie z wyliczeń wychodzi, że różnica jest prawie żadna dla biegów 5 i 6 tych skrzyń. Chyba najlepiej byłoby, jeśli ktoś mający skrzynie 6 poda swoją prędkość dla 3000 lub 4000 tys obrotów i jakie ma koła co potwierdzi albo zaprzeczy nasze obliczenia.
Ksiadz Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 120 km/h - 5 bieg, 4100 obrotów 120 km/h - 6 bieg, 3800 obrotów Skrzynia manual, koła 17"
Fr0styyy. Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 A w multi przy 100km/h jest 2000 obr/min
darkle Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 120 km/h - 5 bieg, 4100 obrotów120 km/h - 6 bieg, 3800 obrotów Skrzynia manual, koła 17" To ja mam przy skrzyni 5 na 5tym biegu wg. obliczeń z przełożeń 120km/h - 3280 obr (na liczniku 120/h mam przy ~3100obr) Myślałem założyć skrzynię 6 od BEX-a ale po przeliczeniu przełożeń wychodzi na 6tym biegu 120km/h - 3238 obr Te obliczenia robiłem dla opon 205/55R16, na zimowych 195/65R15 wychodzi ciut więcej. Oczywiście prędkość jaka jest pokazywana na liczniku zależy jakie koła ma zakodowane i zawsze jest nieco zawyżona. Prędkość rzeczywistą można uzyskać albo z obliczeń albo z GPSa.
Ksiadz Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 To jeszcze niech znawcy się wypowiedzą czy w quattro a ośce jest możliwa taka wielka różnica.
darkle Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Pobawiłem się jeszcze w wyliczenia przełożeń podanych w Elsie i dla silnika 1,8T quattro dla skrzyni GDZ i HER (6-biegowa) faktycznie prędkość 120km/h to aż 3800obr na 6tym biegu. Z tym że znalazłem jeszcze skrzynię o oznaczeniu GJW stosowaną wg Elsy w B6 1,8T quattro 120 i 125kW która przy 3000obr ma prędkość 108km/h na 5-tce i 132km/h na 6-tce. Jeśli to nie błąd to o taką by chodziło:naughty: Mnie też wnerwia że po trasie jadąc z przepisowymi prędkościami trzeba utrzymywać ponad 3000 obr. Miałem kiedyś vectrę A w której zmieniałem skrzynię bo mi padła. Trafiłem na skrzynię (niby sport do tego modelu) która miała krótkie przełożenia i miałem na 5tce takie obroty jak na starej na 4tym (to było 2500obr przy 100km/h) To była masakra. Wbrew opiniom samochód jechał dużo gorzej, oczywiście hałas bo wiadomo że 500obr więcej robi różnicę i może dlatego moim zdaniem subiektywnie gorzej przyśpieszał. Udało mi się dostać skrzynię taką jaką miałem wcześniej i naprawdę inne auto (2000obr przy 100km/h) A w audi mam 2700obr przy 100km/h Wiadomo to silnik nawet nie 16 a 20V więc inna charakterystyka ale jak wspomnę że przy starym 1,8i 8V nie słyszałem silnika podczas jazdy, naprawdę moim zdaniem dużo przyjemniej się jedzie
Ksiadz Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Dzisiaj na szybko jeszcze rano sprawdziłem. 100 km/h na piątym biegu 2850 obrotów. A swojej skrzyni nie pamiętam oznaczeń. Była wytargana z jakiejś a4 cabrio chyba, 2004 rok ;-P
bartazi Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Wynik mojego pomiaru skrzynia manual 5 biegowa dane dla biegu 5: 100km/h 2600 obliczone: 2687 115km/h 3000 obliczone: 3090 120km/h 3150 obliczone: 3224 140km/h 3700 obliczone: 3761 Koła 205/55/16 Z jeżdżenia pamiętam, że prędkość na liczniku w porównaniu do GPS to różnica maks kilku km/h mniej na GPS.
Ksiadz Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Zapomniałem dodać, moje opony 235/45/17 więc też różnica jest.
darkle Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Opony nie mają znaczenia co pokazuje licznik. Sygnał jest przekazywany do licznika ze skrzyni lub ABSu więc będzie pokazywał to samo nawet postawiony na kołkach ze zdjętymi kołami:decayed: Opony mają wpływ na prędkość rzeczywistą
roman_tyk Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 To by znaczylo ze nie mozna jezdzic 180km/h takim 1.8t po trasie bo uszy od halasu wymiekaja? prawda to?
Ksiadz Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Dlatego ja napisałem, przy 160 było mega głośno, jak dla mnie. Teraz jest luzik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się