Jump to content
0
kris1303

Zasilanie +12V do wideorejestratora

Recommended Posts

Witam, Poszukuję obwodu zasilania +12V, w którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Obwód będzie zasilał wideorejestrator uruchamiany automatycznie w czasie jazdy. Kamerka będzie zainstalowana pod lusterkiem wewnętrznym. Pobór prądu poniżej 1A. Nie chcę instalować żadnych przekaźników pośredniczących, zależy mi na bezpośrednim zasilaniu. Prośba o wskazanie miejsca wpięcia do instalacji auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej będzie znaleźć w kostce podpiętej do radia/navi. Multimetr do ręki lub próbnik i chwila roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio ma cały czas +12v sterowane szyną can

Myślę że w B7 bedzie podobnie jak w B6 więc czerwony cienki kabel pod kolumną kierownicy.

Dodam że też szukałem w bezpiecznikach w kostce radia itp - nie ma

Tu natomiast jest napięcie po włożeniu kluczyka i przekręcenie na 1 pozycję, licznik nie świeci, napięcie ginie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radio ma cały czas +12v sterowane szyną can

Myślę że w B7 bedzie podobnie jak w B6 więc czerwony cienki kabel pod kolumną kierownicy.

A czy udało Ci się ustalić od czego to jest kabel? I czy można go dodatkowo obciążać? Bo jeśli nie, to przekaźnik może okazać się niezbędny :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radio ma cały czas +12v sterowane szyną can

Myślę że w B7 bedzie podobnie jak w B6 więc czerwony cienki kabel pod kolumną kierownicy.

A czy udało Ci się ustalić od czego to jest kabel? I czy można go dodatkowo obciążać? Bo jeśli nie, to przekaźnik może okazać się niezbędny :wink:

Prawdopodobnie centralny zamek itp, bo po wyciągnięciu kluczyka otwierają się wszystkie drzwi (zamykanie mam po 15km/h)

Ja dałem przekaźnik bo mam zasilane radio, CB oraz dodatkowe gniazdka zapalniczki w schowku, do videorejestratora pewnie nie trzeba - mały pobór prądu

Bezpiecznik wstaw jakiś 1A i wystarczy


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B6 (B7 chyba też), +12V po przekręceniu stacyjki leci czarnym kabelkiem do następujących bezpieczników (w kabinie od strony drzwi):

nr

5 (10 A)

7 (10 A)

10 (5 A)

31 (15 A)

http://zibiokaj.dl.interia.pl/Bezpieczniki%20w%20kabinie.jpg

Ps.

kris1303 uzupełnij profil, bo nie wiadomo o jaki model chodzi.


"We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest obecnie

fachowa wiedza. Jedyni dziś amatorzy to politycy."
Harold Macmillan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany. Wideorejestrator (kamerę) zasiliłem z obwodu bezpiecznika nr 37 (zabezpieczenie pompki spryskiwacza, 30A). Jest to obwód, w którym napięcie +12V pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Rejestracja obrazu z kamery rozpoczyna się po uruchomieniu silnika a wyłącza się po jego zgaszeniu – całkowicie automatycznie i bezobsługowo. Dodatkowym plusem jest też brak kabli zwisających z kamery do gniazda zapalniczki.

Dla zainteresowanych – krótki opis instalacji wideorejestratora:

Rejestrator zamontowałem pod lusterkiem środkowym – na fabrycznym uchwycie z przyssawką do szyby. Przewód wprowadziłem pod podsufitkę przy lusterku. Przewód zasilający doprowadziłem do skrzynki bezpieczników. Do przeprowadzenia kabla konieczny był demontaż lampki wewn. przedniej, daszka przeciwsłonecznego lewego, tapicerki słupka przedniego lewego, dekla skrzynki bezpieczników oraz osłony dolnej pod kierownicą. Niezbędny był zakup gniazda zapalniczki przystosowanego do montażu „na przewód” oraz szybkozłączki do wykonania wcinki w przewód odchodzący od bezpiecznika nr 37. Przed wykonaniem wcinki koniecznie należy odłączyć akumulator. Plus zasilania z wcinki podajemy na pin wewnętrzny gniazda. Masę z dowolnego punktu na pin zewnętrzny. Do gniazda wkładamy wtyczkę z zasilaczem 5V (wyposażenie fabryczne rejestratora). Wszystkie połączenia należy wykonać solidnie, przewody montować opaskami kablowymi. Nie potrzeba montować żadnego przekaźnika pośredniczącego – co osobiście odradzam szczególnie osobom nie zorientowanym w zabezpieczaniu cewek przekaźników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki dokładnie rejestrator kupiłeś? Jak z jego wielkością, nie przeszkadza w jeździe? Jak z jakością nagrań? Wyciągasz go z auta za każdym razem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak poprowadzić kabel z góry jeśli ktoś ma kurtyny boczne ? Jak sprawuje się rejestrator - jaka jakość obrazu w dzień i w nocy. Jeśli możesz to prosimy wrzuć filmik.

EDIT: Aby nie rozbierać kurtyn do zasilania, prąd można pobrać z lampki podsufitki a konkretnie z tych czerwonych 'obrysówek' przycisków. Zapalają się one po zapaleniu świateł - a więc za każdym razem gdy chcemy ruszyć autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainstalowałem rejestrator GOCLEVER DVR HD WIDE. Cena 125zł. Identyczne tylko z innym logo widziałem w Auchan. Wymaga dokupienia karty pamięci.

Opis i specyfikacja techniczna:

GOCLEVER - Polska - GOCLEVER DVR HD WIDE

Przykładowe nagrania (jakość zależy od wybranej rozdzielczości):

Test rejestratora trasy, kamera samochodowa Goclever DVR HD, rozdzielczość "hd" 1280*960.wmv - YouTube

test kamery GoClever DVR HD WIDE - YouTube

test kamery GoClever DVR HD WIDE - YouTube

Zamontowany pod lusterkiem nie przeszkadza ani nie przysłania widoczności. W rejestratorze ustawiłem automatyczne rozpoczęcie i zakończenie nagrywania. Po wpięciu do instalacji auta praktycznie nie wiem, że go mam. Na karcie 4GB mieści się ok. 40min nagrania w rozdzielczości 720p. Po zapełnieniu karty najstarsze nagrania są automatycznie kasowane. Można założyć większą kartę do 32GB.

Nie spodziewajmy się jednak, że zawsze odczytamy numery rejestracyjne. Na wbudowane diody IR (doświetlenie nocne) też raczej nie ma co liczyć.

Generalnie jednak za tą cenę można to urządzenie szczerze polecić.

Pierwszym pomysłem na zasilanie tego rejestratora też była przednia lampka wewnętrzna przy lusterku. Jednak po jej rozebraniu i pomiarach odpuściłem ze względu na bardzo cienkie i krótki żyły przewodów (trudność z wpięciem i mała obciążalność prądowa) oraz potencjały jakie się tam pojawiały (np. 4,8V).

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:34 ----------

Z ominięciem kurtyny bocznej nie ma problemu. Tą samą trasą ułożona jest w słupku przednim wiązka instalacji elektrycznej auta więc nasz kabel zasilający można do niej przymocować za pomocą opasek kablowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim przypadku podłączenie po zapłonie właśnie jest właściwe.

Ja podawałem podłączenie tak jak do nie oryg.radia, miałem pod bezpiecznik i radio grało tylko jak kluczyk był na zapłon.

W tym wypadku jest ok poco nagrywać jak się stoi

Obraz nawet może być jak na takie urządzenie i cenę

Chyba sobie coś podobnego sprawię szczególnie na wakacje nagrać piękne widoki np. Chorwacja, pasażerom nie chce się trzymać kamery :wink:


Był A4 B5 1.6,   A4 B6 1.8TQ
Jest A4 B7 1,8TQ, A3 1,8T

Montaż i serwis LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko ok tylko po co niszczyć oryginalną instalacją i sie wcinać konektorem. Który po paru latach i tak się otworzy lub rozejdzie.

Prościej kupić baypasa w bezpiecznik :

http://archiwum.allegro.pl/oferta/dodatkowy-bezpiecznik-gniazdo-bypass-bajpas-uni-i4934960350.html

są też na mini bezpieczniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.11.2012 o 19:03, kris1303 napisał:

Witam, Poszukuję obwodu zasilania +12V, w którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Obwód będzie zasilał wideorejestrator uruchamiany automatycznie w czasie jazdy. Kamerka będzie zainstalowana pod lusterkiem wewnętrznym. Pobór prądu poniżej 1A. Nie chcę instalować żadnych przekaźników pośredniczących, zależy mi na bezpośrednim zasilaniu. Prośba o wskazanie miejsca wpięcia do instalacji auta.

Ja u siebie podłączyłem na początku do plusa od światła w podsufitce i kamera zaczęła nagrywać jak otwierałem samochód z pilota wtedy zapalało sie światło w podsufitce i kamerka dostawała napięcie lecz funkcja detektor ruchu beznadziejnie działa jak moj samochód stał na ulicy i jak jakiś samochód przejeżdżał to zanim kamerka zaczęła nagrywać to samochodu juz nie było plus sama bateria kamerki nie wystarcza na długo i znalazłem stałe 12v przy sensorze alarmu tez jest w świetle podsufitki i kamerka cały czas nagrywa. Na początku podpiąłem zwykła ładowarkę usb podłączyłem plus i minus ale dzisiaj przyszło mi to co na zdjęciu i podłączyłem to bo plus tego ze jest bezpiecznik a łatwiej wymienić bezpiecznik niż wymienić ładowarkę usb 

3 ostatnie zdjecia to jak było podpięte przez ładowarkę usb i kamerka zalaczala nagrywanie po otwarciu samochodu 

IMG_2656.PNG

IMG_2647.JPG

IMG_2649.JPG

 

 

IMG_2647.JPG

Edited by Tofik1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja męczyłem się ze swoją kamerką kilka dni... zakupiłem model z zasilaniem 12v okablowaniem i ładowarką w zestawie, i zacząłem kombinować... najpierw pociągnąłem zasilanie do radia a że nie pomyślałem o tym że mogę mieć problem z plusem ze stacyjki zdemontowałem przewód podmieniłem na ten z ładowarką pociągnąłem go pod podsufitką i boczkami do tunelu ( nie trzeba ich demontować wystarczy podważyć i wcisnąć wtyczkę oraz kabel ) i obok zapalniczki w małym schowku zrobiłem wyjście patent ok do pierwszej trasy... musiałem podłączyć Nawi w między czasie tel. i rozgałęźnik poszedł w ruch... kabli lampek wszystkiego walającego się pod ręką miałem dość po powrocie w wolnej chwili poczytałem gdzie znajdę plus ze stacyjki i wczoraj elegancko to wszystko ogarnąłem i zamontowałem, zmostkowałem czerwony kabel z żółtym i podłączyłem w podsufitce do oświetlenia do tego masa jak kolega Tofik1989 wyżej opisał i teraz mam wolną zapalniczkę kamerka startuje zaraz po odpaleniu auta i gaśnie minutę po zgaszeniu nie muszę pamiętać o wyciągnięciu wtyczki kable się nie ciągną i nic nie widać nawet kamerki ( specjalnie zakupiłem bez ekranu) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2018 o 11:44, matisstz napisał:

poczytałem gdzie znajdę plus ze stacyjki i wczoraj elegancko to wszystko ogarnąłem i zamontowałem, zmostkowałem czerwony kabel z żółtym i podłączyłem w podsufitce do oświetlenia do tego masa jak kolega Tofik1989 wyżej opisał i teraz mam wolną zapalniczkę kamerka startuje zaraz po odpaleniu auta i gaśnie minutę po zgaszeniu nie muszę pamiętać o wyciągnięciu wtyczki kable się nie ciągną i nic nie widać nawet kamerki ( specjalnie zakupiłem bez ekranu) 

Możesz trochę precyzyjniej? Jakieś fotki? Przymierzam się do podłączenia kamerki u siebie i szukam w miarę najlepszego i w miarę najbardziej estetycznego rozwiązania.

Dobry pomysł podsunął samekgsx550  tylko pytanie czy jest gdzieś w pobliżu bezpieczników sterowanie masą po przekręceniu kluczyka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączyłem się w tym samym miejscu co kolega tofik1989 co wcześniej pisałem i widać wszystko u niego na zdjęciach jedyna różnica to taka że ja mam odrazu kamerkę z instalacją 12v PS u mnie tak to wygląda na aucie po zamontowaniu 

received_2461538270746886.jpeg

received_2461538167413563.jpeg

Edited by matisstz
Zdjecia

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.12.2012 o 20:42, kris1303 napisał:

Problem rozwiązany. Wideorejestrator (kamerę) zasiliłem z obwodu bezpiecznika nr 37 (zabezpieczenie pompki spryskiwacza, 30A). Jest to obwód, w którym napięcie +12V pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Rejestracja obrazu z kamery rozpoczyna się po uruchomieniu silnika a wyłącza się po jego zgaszeniu – całkowicie automatycznie i bezobsługowo. Dodatkowym plusem jest też brak kabli zwisających z kamery do gniazda zapalniczki.

Dla zainteresowanych – krótki opis instalacji wideorejestratora:

Rejestrator zamontowałem pod lusterkiem środkowym – na fabrycznym uchwycie z przyssawką do szyby. Przewód wprowadziłem pod podsufitkę przy lusterku. Przewód zasilający doprowadziłem do skrzynki bezpieczników. Do przeprowadzenia kabla konieczny był demontaż lampki wewn. przedniej, daszka przeciwsłonecznego lewego, tapicerki słupka przedniego lewego, dekla skrzynki bezpieczników oraz osłony dolnej pod kierownicą. Niezbędny był zakup gniazda zapalniczki przystosowanego do montażu „na przewód” oraz szybkozłączki do wykonania wcinki w przewód odchodzący od bezpiecznika nr 37. Przed wykonaniem wcinki koniecznie należy odłączyć akumulator. Plus zasilania z wcinki podajemy na pin wewnętrzny gniazda. Masę z dowolnego punktu na pin zewnętrzny. Do gniazda wkładamy wtyczkę z zasilaczem 5V (wyposażenie fabryczne rejestratora). Wszystkie połączenia należy wykonać solidnie, przewody montować opaskami kablowymi. Nie potrzeba montować żadnego przekaźnika pośredniczącego – co osobiście odradzam szczególnie osobom nie zorientowanym w zabezpieczaniu cewek przekaźników.

W podobny sposób chciałem wykorzystać obwód bezpiecznika nr 37 tylko nie wykorzystywałem żadnej szybkozłączki a baypass, z którego napięcie poprowadziłem na gniazdo zapalniczki. Włożyłem go w miejsce bezpiecznika, a bezpiecznik w baypass, żeby zamknąć obwód.

Mam napięcie po przekręceniu stacyjki(sprawdziłem to jeszcze dla pewności miernikiem, jakie jest na zapłonie i jakie po odpaleniu auta - wygląda ok). Mam też napięcie w gnieździe ale jak podłączam ładowarkę  od kamerki, która ma pobór niecałe 1A miga mi jedynie lekko dioda sygnalizująca podłączenie ładowarki do zasilania i kamerka nie reaguje. Jakieś sugestie może macie forumowicze?

Edited by Kamiliano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wy poprostu obcinacie kabel zasilający przy wtyczce i wtedy plus minus z niego czy jakas dodatkowa ladowarke kupujecie? Chce sie wpiac ladowarka w instalację. Wystarczy mi sam kabel czy musi byc gniazdo zapalniczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamera ma zasilanie 5V czy 12V? to zasadnicza różnica!

Możesz w skrzynce bezpiecznikowej/pod kierownicą, obok MCE. Dołożyć dodatkowe gniazdo gdzie zmieścisz oryginalny zasilacz.
Po pierwsze ma swoje zabezpieczenie przeciwzwarciowe po drugie nie ingerujesz w instalację auta, wpinając się w bezpośrednio w bezpieczniki.

Edited by GreGoriO

/______________________\

[_oo_\===0000===/_oo_]

\_o____[6489 GMF]____o_/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...