Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dziwny problem z tylnym zawieszeniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam dziwny problem z moja b5 gdy w tym roku spadł 1 śnieg czyli około 3 tyg temu wracałem z pracy na pierwszym zakręcie przy predkosci okolo 30 km/h auto zaczelo zachowywać sie jak na ręcznym czyli szlo bokiem. Pomyślałem że to jednorazowy epizod ale na każdym następnym zakręcie działo się to samo. Pojechałem na stacje diagnostyczna gościu od razu powiedział żeby zmienił tuleje tylnej belki. Tak też się stało założyłem nowe tuleje lemfordera ale nadal odczuwam przy większej prędkości jak delikatnie ruszę kierownica lewa prawa to jak by (d*pę) miało zawinąć, dodatkowo jak wjadę np. na błoto które leży na drodze jedną stroną auta czuć jak tyl odchodzi na bok.

Więc postanowiłem porzucić starą stałą stacje diagnostyczną i wczoraj pojechałem do najnowocześniejszej w regionie wjechałem na szarpaki tyłem i na urządzeniu wyszło ze mam 3 mm (luzu czy czegoś tam na minusie) czyli jeszcze w normie gdyż granice sa od +1.5mm do -3,5mm, ale wczoraj wieczorkiem troszke popadał deszcz i jechalem na ślimaku około 40 km i czułem jak tył zaczął się uślizgiwać. Gościu powiedział, że jeśli jedno kolo będzie miało 0 a drugie te 3 mm z wyniku to bedzie ściągało ale pytanie jak to wyregulować lub zniwelować gdyż moja a4 jest z 97 i tam nei ma żadnej regulacji z tylu. przynajmniej on nie mial tego w danych do pojazdu.

W tej nowej stacji zostały także sprawdzone amorki wszystko wyszło ze jest ok. Zaznaczę jednak że mam zawieszenie gwintowane i mocno twarde i czy wynik badania jest obiektywny ? Czy te maszyny są głównie do amorow seryjnych ?

prosze o pomoc ponieważ robię duzo kilometrów a zbliża się zima wiec chciał bym się pozbyć tego problemu jak najszybciej.

Opublikowano

Witam pierwsze co to sprawdz z tyłu chamulce moze ktorys ci zacisk nie odbija i dlatego tył ci bokiem idzie sprawdz to i daj znac bedziemy dalej myslec. w poprzednim aucie mialem to samo co ty i po regeneracji zaciskow wszystko wrociło do normy

Opublikowano

Sprawdzali na tych satcjach diagnostycznych ręczny? koło tylne nie jest ciepłe jak pojeżdzisz? jeśli tak to tak jak Rafał pisał zaciski do regeneracji. Skoro amory Ci nie ciekną, działają poprawnie a tuleje miałeś zmieniane to z takich częstych przyczyn zaciski.

Opublikowano

wtedy po tym jak mi tył zarzucało to odrazu pojechalem do kumpla i podnieśliśmy auto i koła toczą sie bez oporu. Ale np. przy predkości okolo 100km/h rusze kierownica o okolo 5 cm szybko w lewo i prawo to zamiast auto trzymac sie ladnie drogi jak to na takim zawieszeniu bywa to czuc jak przod pojdzie jak po sznurku a tyl takie lekkie szarpniecie na bok i to jest takie nienaturalne jak to powino byc

Opublikowano

sprawdź amorki :wink:

Opublikowano

to moga byc amory u mnie na stacji jak sprawdzalem to amory miały ponad 50% wytrzymalosci a tył pływał po wymianie jest lux:naughty:

Opublikowano

Z tymi % amorów to może być różnie, ja niby tez miałem we wrześniu 77% i 76% a jeden już się ostro poci nie mówiąc o tym, że mi zamarzały przy -8 w lutym :doh:

Opublikowano

Po kolei do sprawdzenia:

Amorki

Tuleje tylnej belki jak tu bedzie ok to lożyska,następnie popatrz na piasty ewentualnie krzywa belka...

Opublikowano

Tuleje maja 2 tyg lema są założone, a łożyska jak sprawdzić ? wiosna tego problemu nie bylo jak kupilem a nie wywalilem nigdzie zeby belke skrzywić wiec to chyba odpada. Mocno sie zastanawiam nad zmianą tych amortyzatorów i tu kolejne pytanei czy narazie moge zmienić tylko tył ? a przod zostawić gwint czy jak zmienić to juz 4 ? Bo chciałem zalorzyc sportowe KYB i sprzezyny -20mm albo -30mm zeby osiagnać taka sama wys jak mam teraz na gwincie.

Opublikowano

no najmniej to 2, ale decyzja należy do Ciebie :wink:

Opublikowano

wiem wiem wszystko wymieniam parami. bo jedyne ograniczenie to $ bo jest rożnica 2 zestawy ammo + sprężyny a 4 :D

---------- Post dopisany 08-12-2012 at 16:35 ---------- Poprzedni post napisany 03-12-2012 at 19:31 ----------

a jakiej firmy były seryjnie montowane amorki w 1BV ? i Gdzie można kupić sprężyny eibacha ? Bo byłem u mnie w wiekszości "lepszych" sklepów i nigdzie nie mają w ofercie tylko seria. i jaki koszt ?

---------- Post dopisany 09-04-2013 at 18:24 ---------- Poprzedni post napisany 08-12-2012 at 16:35 ----------

witam skompletowałem zawieszenie amorki sprezyny i inne pierdoly co chcialem wymienic, ale po wyjeciu gwintu z tylu auta okazuje sie ze brakuje tam mnustwo elementow ogarnia ktos jake to koszta i gdzie mozna taki zestaw kupic ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...