Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dodatki i uszlachetniacze do Diesla zimą...


fireman82

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież olej możesz wymienić szybciej w listopadzie nie czekając na limit km.A co do filtra paliwa wymieniam co drugą wymiane oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to o filtrze paliwa zapomniałem totalnie.chyba z 2,5 roku nie był ruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nalezało by to wykonac... filtr paliwa dobrze jest wymieniac co 20kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież olej możesz wymienić szybciej w listopadzie nie czekając na limit km.A co do filtra paliwa wymieniam co drugą wymiane oleju.

Niby tak...

Zastanawiam się czy jest aż taki mus... żeby ten olej koniecznie przed zimą zmieniać. W sumie jeżdze na dobrym oleju bo Motulu pełnym syntetyku.

Filtr pal. i olej zmieniałem w maju. Zrobiłem od tego czasu ok. 8tys km.

Myślisz że warto ten olej teraz zmienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie ma sensu zmieniać teraz oleju bo po co. A wszystkie filtry wymieniam przy każdej wymianie oleju która wypada po ok 10 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp mam ustawiony na wymiany co 15tys.

Teraz jak zmienie olej to chyba nie da sie przestawić tego wskazania. Wszystko mi sie poprzestawia i zgłupieje wkońcu bo na kartce bede miał inaczej a na liczniku inaczej.

Lepiej chyba czekać na komunikat o zmianie i dopiero wykasować/przestawić na przeglądy co 10tys. VAGiem.

Więc chyba już dojeżdze do 15tys. i wtedy zmienie i przestawie na zmiany co 10-12tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i wszystkich filtrów przed zimą tankowanie tylko vervy sprawdzenie aku i autko pali od strzała nawet w największe mrozy.:wink:

nie siej propagandy, verva jest gorsza na zime bo jest wiecej dodatków i szybciej sie parafina wytraca, zeszłej zimy sprawdzane na kopalni i dopiero po sprowadzeniu jakiegoś tam on arktycznego czy jakoś tak nie wytrącała się, ale zrobiło sie już cieplej i było to za późno, nawet dodatki dolewane nic nie dały bo i tak były grudki w paliwie i nowe koparki nie dały sie odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i wszystkich filtrów przed zimą tankowanie tylko vervy sprawdzenie aku i autko pali od strzała nawet w największe mrozy.:wink:

nie siej propagandy, verva jest gorsza na zime bo jest wiecej dodatków i szybciej sie parafina wytraca, zeszłej zimy sprawdzane na kopalni i dopiero po sprowadzeniu jakiegoś tam on arktycznego czy jakoś tak nie wytrącała się, ale zrobiło sie już cieplej i było to za późno, nawet dodatki dolewane nic nie dały bo i tak były grudki w paliwie i nowe koparki nie dały sie odpalić

Kolego zeszłej zimy sąsiad opalarką podgrzewał filtr paliwa w sprinterze tankuje tylko na shelu ja tankuje tylko verve i moje odpaliło od strzała przy -30st :whistling: a on się męczył godzinę :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i wszystkich filtrów przed zimą tankowanie tylko vervy sprawdzenie aku i autko pali od strzała nawet w największe mrozy.:wink:

nie siej propagandy, verva jest gorsza na zime bo jest wiecej dodatków i szybciej sie parafina wytraca, zeszłej zimy sprawdzane na kopalni i dopiero po sprowadzeniu jakiegoś tam on arktycznego czy jakoś tak nie wytrącała się, ale zrobiło sie już cieplej i było to za późno, nawet dodatki dolewane nic nie dały bo i tak były grudki w paliwie i nowe koparki nie dały sie odpalić

Kolego zeszłej zimy sąsiad opalarką podgrzewał filtr paliwa w sprinterze tankuje tylko na shelu ja tankuje tylko verve i moje odpaliło od strzała przy -30st :whistling: a on się męczył godzinę :grin:

zależy może tez od egzemplarza, ale tak jak pisze widziałem te paliwa w słoikach i w vervie wiecej i szybciej sie parafiny wytrąciło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i wszystkich filtrów przed zimą tankowanie tylko vervy sprawdzenie aku i autko pali od strzała nawet w największe mrozy.:wink:

nie siej propagandy, verva jest gorsza na zime bo jest wiecej dodatków i szybciej sie parafina wytraca, zeszłej zimy sprawdzane na kopalni i dopiero po sprowadzeniu jakiegoś tam on arktycznego czy jakoś tak nie wytrącała się, ale zrobiło sie już cieplej i było to za późno, nawet dodatki dolewane nic nie dały bo i tak były grudki w paliwie i nowe koparki nie dały sie odpalić

Kolego zeszłej zimy sąsiad opalarką podgrzewał filtr paliwa w sprinterze tankuje tylko na shelu ja tankuje tylko verve i moje odpaliło od strzała przy -30st :whistling: a on się męczył godzinę :grin:

zależy może tez od egzemplarza, ale tak jak pisze widziałem te paliwa w słoikach i w vervie wiecej i szybciej sie parafiny wytrąciło

Zależy też dużo na jakiej stacji się tankuje :whistling: jedno też wiem pisał ktoś już o tym wyżej,że w zimę należy mieć w baku jak najwięcej paliwa,a najlepiej zawsze do pełna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje tego Skydda i wyjeżdzam paliwo jak zawsze do praktycznie oparów 1L-3L - bo chce dokładnie mierzyć spalanie.

Ciekawe ile paliwa straciłbym na wieczne jazdy na CPN - żeby mieć non stop pełny bak ? I sikał po 10L

Dla mnie to troche nieekonomiczne - w dodatku strata czasu.

Tankuje raz na miesiąc i dlatego żeby mieć świety spokój dolewam Skydda.

Polecam ten dodatek. W końcu skandynawowie powinni znać się na zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam leje paliwa premium żadne uszlachetniacze tylko DieselGold Arktyczny -32 lub ON Verva :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś sie kiedyś nie zdziwił...

Verva :grin:

A jak pan Mieciu zapomniał dosypać szpadla dodatku do cysterny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdziwię się bo mój 1.9TDi VP 110km wszystko zmieli :P Jka bym miał PD to mógłbym się martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyniesz tu z pisania pierdół, więc powtórzę, możesz lać i olej po frytkach i pojedzie, ale latem, zimą jak kiepskie paliwo zamarza i wytraca się parafina to nawet Skoda sobie z tym nie poradzi. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tankowaniu paliwo ma różną jakość z powodu zróżnicowanych stanów zbiorników na stacjach paliw.

Powinny one być regularnie czyszczone, ale wiadomo jak w Polsce, ktoś da w łapę i nie zrobi.

Więc nie zależy to od tego czy to Shell czy BP, pytanie jak paliwo jest przechowywane.

Np. w każdym zbiorniku jest stan martwy, poniżej którego dystrybutor nie pompuje.

Ale w momencie dostawy ten cały syf ulega wzburzeniu i wymieszaniu.

Kiedyś zawsze trzeba było odczekać 20 min. po dostawie, a teraz nie widać tego.

Więc jak masz pecha to tankujesz ten syf z wodą, która zawsze się skrapla w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odwiedziłem kilka sklepów motoryzacyjnych i nikt nie ma SKYDD'a, owszem mają jakieś K2 czy inne ale SKYDD'a nie mają, może na firmowych stacjach mają? Gdzie po za allegro można to dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...