Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ciężko pali na zimnym A4 TDi 110KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z autkiem, sprawa wygląda tak ,rano ciężko odpala trzeba pokręcić z 3-4 sekundy.

Gdy silnik jest ciepły i pali za każdym razem z dotyku. jak Zimny znowu to samo.

Silnik nie kopci czy cos pracuje jak powinnien,

W kompie nie było błedów tylko jeden czujnik w kolektorze uszkodzony. WYMIENIONE

Świece wszystkie sprawne.

Pomysł był ze paliwo sie moze cofac. ale nie (na szczescie) Wszystko idealnie.

Gdzie teraz szukac? bo mrozy coraz wieksze ida i w koncu nie odpale :(

Audi A4 B5 110 KM 1996 rok

PROBLEM ROZWIAZANY WINNY BYŁ ROZRUSZNIK

Opublikowano

ile wynosi kąt wtrysku??

Opublikowano

ale nie chodzi o to czy jest ok, bo to roznie bywa o roznych mechanikow, tylko jakie sa wartosci.

swiece ok, ale czy dochodzi do nich napiecie?

Opublikowano
Nie mam pojecia, ale Mechanik to sprawdzał bo to szło na pierwszy ogien.
jak by mechanik był kompetentny nie zakładał bys tematu na forum :whistling:
Opublikowano

Od kilku lat serwisuje tam autka i zawsze wszystko było elegancko.

Mam na dniach sprawdzać jeszcze kompresje bo juz pomysły sie koncza.

Jutro na zimnym silniku sprawdzę czy dochodzi napiecie do swiec.

A Akumulator moze byc przyczyna? bo słabo kreci rozrusznikiem, i jest już dość stary. Sprawdzenie poziomu elektrolitu da mi odpowiedz?

Opublikowano

wystarczy że jedna świeca bedzie padnieta i już silnik niechce odpalać i nierowno pracuje chwile po zapaleniu. sproboj podgrzac swiece 3 razy zanim zaczniesz kręcić. podładuj aku sobie całą noc w dieslu wielki wpływ na odpalanie ma kopnięcie akumulatora i stan rozrusznika! ale zacznij od sprawdzenia kata wtrysku na ciepłym silniku kompem. ps. świece rozgrzewaj do momentu kiedy usłyszysz cyknięcie przekaźnika a nie do momentu zgaszenia lampki na blacie.

Opublikowano
Od kilku lat serwisuje tam autka i zawsze wszystko było elegancko.

Mam na dniach sprawdzać jeszcze kompresje bo juz pomysły sie koncza.

Jutro na zimnym silniku sprawdzę czy dochodzi napiecie do swiec.

A Akumulator moze byc przyczyna? bo słabo kreci rozrusznikiem, i jest już dość stary. Sprawdzenie poziomu elektrolitu da mi odpowiedz?

Oczywiscie, predkosc obrotowa walu ma wplyw na latwosc uruchomienia silnika, aczkolwiek zdrowy silnik, jezeli napiecie nie spada ponizej 10,5 V powinien bez trudu wystartowac.

Dobry mechanik, nie oznacza dobry diagnosta. A zly diagnosta nie znaczy zly mechanik.

Opublikowano

sprawdz rowniez napiecie aku w czasie rozruchu silnika.

Opublikowano

a jakie powinno być napięcie prawidłowe podczas rozruchu powyżej 10,5 V?

---------- Post dopisany at 12:13 ---------- Poprzedni post napisany at 09:52 ----------

Napiecie gdy sprawdziłem za pierwszym razem 9.7 jakos za drogim 10.62. ale silnik był juz dzis wczesniej odpaleny wydaje mi sie ze jak postoji przez noc bedzie słabe te napiecie.

Wymieniac aku?

Opublikowano

Pasowałoby zmienić bo aku już nie wyrabia prądowo. Strach pomyśleć co będzie przy -20*C i więcej. Jak masz możliwość to podmiej aku od innego samochodu.

Opublikowano

Podjedź do jakiegoś warsztatu, zapewne mają przyrząd do sprawdzania aku,podłączą i bedą wiedzieć czy trzyma czy też nie.

Sprawdź świece,to że iskrzą nie oznacza że są dobre,wczoraj rozmawiałem z elektro i powiedział mi że jak za dużo iskrzy to świeca też do wymiany...

Sprawdź też pompę czy nie ma gdzieś wycieku,mi rok temu puszczała pod nastawnikiem i przez to nawet w cieplejsze dni nie odpalał jak talala:wink:

Opublikowano
wystarczy że jedna świeca bedzie padnieta i już silnik niechce odpalać i nierowno pracuje chwile po zapaleniu. sproboj podgrzac swiece 3 razy zanim zaczniesz kręcić. podładuj aku sobie całą noc w dieslu wielki wpływ na odpalanie ma kopnięcie akumulatora i stan rozrusznika! ale zacznij od sprawdzenia kata wtrysku na ciepłym silniku kompem. ps. świece rozgrzewaj do momentu kiedy usłyszysz cyknięcie przekaźnika a nie do momentu zgaszenia lampki na blacie.

Na 4 spalonych podczas mrozu zdrowe TDI odpala:wink: 3 krotne grzanie świec jest bez sensu:wink:

Pomoze przyśpieszenie katu wtrysku i dawka paliwa ustawiona na ok 4mg i zapewne akumulator, skoro taki stary:whistling:

Opublikowano

Na 4 spalonych podczas mrozu zdrowe TDI odpala:wink: 3 krotne grzanie świec jest bez sensu:wink:

Rok temu przy -30*C i bez żadnej sprawnej świecy wystarczyło 3-4s kręcenia aby mój TDI zaskoczył. I pomyśleć, że tego silnika nikt nie chciał kupić za 700zł...

3 krotnie świece to się grzało w starych TD z komorą wirową, one nawet jak ciepło było to musiały być ogrzewane świecami:wink:

Opublikowano

Na 4 spalonych podczas mrozu zdrowe TDI odpala:wink: 3 krotne grzanie świec jest bez sensu:wink:

Rok temu przy -30*C i bez żadnej sprawnej świecy wystarczyło 3-4s kręcenia aby mój TDI zaskoczył. I pomyśleć, że tego silnika nikt nie chciał kupić za 700zł...

3 krotnie świece to się grzało w starych TD z komorą wirową, one nawet jak ciepło było to musiały być ogrzewane świecami:wink:

zdrowe może i odpalają... w temacie kolega pisze że jego furmanka nie pali tak jak powinna a w jakim stanie jest motorownia nie wiemy....

Opublikowano

Jeśli po ustawieniu wszystkiego na tip top, zajęciu się pompą i wtryskami dalej będę problemy z odpalaniem to czas pomyślec nad badaniem kompresji i remoncikiem:wink:

Opublikowano

Wszystko jest kwestią osobistą tzn jednemu będzie ciężko odpalał oleje to i powie że jest ok ważne że odpalił zaś drugiemu autko nie palące to takie co nie pali za 1 strzałem:wink::wink:

Opublikowano

Rozrusznik panowie jest często pomijaną kwestią przy słabym paleniu na zimnym przy niższych temperaturach. Jak ktoś pisał wyżej, silnik pali na mrozie nawet przy spalonych świecach, te parę obrotów więcej przy zimnym silniku jest bardzo ważne zimą. Mówię z własnego doświadczenia (2,5 TDI AEL), może trochę inny silnik ale zasada ta sama. Zima -17 st C, silnik kręci, świece grzeją mimo to z zapłonem słabo, podłączam drugi akumulator na szelkach trochę większe obroty i auto pracuje. Rozrusznik oddany do remontu, na oko nie wykazywał większych luzów, po powrocie nie trzeba było już stosować drugiego akumulatora. Warto przed wymianą akumulatora, jak też ktoś pisał wcześniej przejechać się do elektryka niech sprawdzi stopień sprawności akumulatora, ale też niech zmierzy amperomierzem cęgowym prąd płynący do rozrusznika, bo sprawny akumulator z dużym prądem rozruchowym może sprawić, że napięcie nie spadnie poniżej 10,5 V.

Opublikowano

Dzis nagram filmik jak bede odpalał zimne autko. i go wstawie tutaj moze to cos tez troche nakieruje.

---------- Post dopisany at 10:49 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ----------

Odpalanie auto po dzisiejszej nocy.

WRZUTA - wideo0001

Słaba jakosc bo telefonem ale tu o dziwek bardziej chodzi.

za drogim razem juz na dotyk pali.

Co o tym myślicie? nie wygląda to za Ciekawie ;/

Przyspieszać kat wtrysku i zwiększyć dawkę paliwa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...