Artur1988 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 witam klubowiczów po pierwsze nie wiem czy w dobrym dziale zakładam ten temat bo i to z elektryka i z silnikiem z góry przepraszam jak by co a wiec mój przypadek wygląda tak ze podobnie jak koledzy jestem przypadkiem cieknącego egru wiec poszlem za rada i go zaślepiłem co wiązało sie z zapaloną kontrolka żółtego helikoptera ;/ ale popytałem kolegów na forum i dowiedziałem sie ze najlepiej wyłaczyc go programowo wiec tak tez chce uczynic ale elektronik który bedzie mi to wyłączał pow ze miał przypadek zaślepionego egru i klient wysoko krecił swoje autko tak 3,5 do 4,5 tys i rozwaliło mu turbine spotkał sie ktoś z takim przypadkiem ? I powiedzial ze cieknięcie moze przestać po wymianie filtra odmy wie ktoś cos na ten temat ? z góry dzieki za podpowiedzi pozdrawiam
studziany Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 W b6 jest coś ala filtra odmy ale w pokrywie skrzyni zaworowej. Tylko wymiana całej pokrywy wchodzi w gre, co i tak podziała przez krótki okres czasu. Turbinę mogło rozdupcyć z wielu powodów ale wg mnie na pewno nie z powodu zaślepienia bądź wydupcenia EGRa.
Artur1988 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2012 dzięki kolego za informacje też tak myślałem bo czytałem o tym ale na forum zawsze warto spytac czyli jedziemy w poniedziałek wyłączyć EGR
Sztomel Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 W pełni popieram wypowiedź Patryka w kwestii turbo - z całą pewnością nie była to wina zaślepionego czy też nie EGR'u lecz zupełnie innych czynników. Cieknięcie z niego ustanie ale pod warunkiem nie wymiany pokrywy zaworów (bo tam nie ma żadnego filtra tylko kanałowy separator opar odmy, który jest o d*pę roztrzaść) tylko zastosowania Oil Catch Tanka na wężu doprowadzającym opary odmy z pokrywy zaworów do rury powietrza za obudową filtra a przed turbo - o ile turbo samo w sobie nie rzuca już sporych ilości oleju do dolotu (ale o tym można się właśnie przekonać stosując OCT a po jego zamontowaniu dokładne wyczyszczenie dolotu powietrza doładowanego i obserwacja ile i czy pojawi się znowu olej w dolocie mimo to).
Artur82 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 a czy ja dobrze rozumie, że jak wyrzucę egra i wstwię w to miejsce falnszę to wyrzuci mi błąd ??
Pretor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 W Twoim roczniku raczej nie będziesz miał błędu.
Bogas Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zaślepienie EGR nie rozwala turbiny ale owszem powoduje jej troszeczke szybsze zuzycie - poprzez zaslepienie EGR stojac np w korkach, calosc spalin idzie na turbine i ona szybciej sie obraca na biegu jalowym, ma to oczywiscie wiele pozytywnych konsekwencji - glownie w postaci lepszej reakcji na doladowanie w nizszych zakresach obrotow. Tak czy siak oplaca sie zaslepiac :-)
Pretor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Bartek proszę Cię . Ciśnienie doładowania jest regulowane przez ECU. Ciśnienie=obroty wirnika danej turbiny .
Stichy Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 To tak jak bys sobie palcem zatkal dziure z tylu i serce by szybciej pompowawo Ale nie wnikajmy w szczegoly
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się