Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak tak na prawde robi się chiptuning?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Byłem u jednego gościa to wgrywał mi jakieś pliki i auto zapier... ale przy np przy gwałtownym depnięciu na gaz np na 4 biegu przy 50km/h i gwałtownym puszczeniu gazu auto dymiło jak lokomotywa. Wkurzyłem się i z powrotem kazałem wgrać serie po 1 dniu i dymienia na serii zadnego nie ma.

Jak myslicie czy wgrywał jakies "gotowce"? bo nie widziałem żeby jakoś specjalnie modyfikował te pliki tylko wybierał sobie jakieś z katalogów. No i robił to bez hamowni,tylko jezdzilismy w kółko. Wmawiał mi że taka reakcja dymienia auta to całkiem normalne. No ale na serii dzięki bogu niczego takiego nie mam.

A wy jak myślicie? jechał na gotowcu?

Opublikowano

dla mnie to raczej wyglada ze to byl gotowiec i bez hamowania.ile mu zajelo to chipowanie??

Opublikowano

ogólnie to auto zostawiłem mu na 1 dzień bo nie daleko mnie mieszka.

Ale pozniej robil te poprawki zeby tak nie kopcił to w 3min wgrał coś innego i niby juz tak nie kopcił mocno jak wtedy ale i tak kazałem z powrotem wgrać serie.

Jak to mi powiedział "na jednym wsadzie się nie kończy"

Opublikowano

poczytal bys troche to bys wiedzial jak sie to robi ...a tak to moge ci tyle powiedziec ze robi sie to tak

Opublikowano

hahaha.... gruby poszedłes po maxie...:grin::grin::grin:

Opublikowano
poczytal bys troche to bys wiedzial jak sie to robi ...a tak to moge ci tyle powiedziec ze robi sie to tak

myślałem że już tacy ludzie nie istnieją...ale zawsze jakiś douczony się znajdzie,nie wiem co Ty chciałeś sobą zaprezentować.

Opublikowano

wszystko jest na forum napisane. dział dobrzy tunerzy itd, co gdzie jak i u kogo modzic, jezdzisz po szopach i pozniej walisz zbedne tematy, to i odpowiedzi sa na tym samym poziomie

jak Ci szkoda 800-1200 zł za soft to smigaj seria albo rób zasłone dymna za soba

Opublikowano

no chlopak zgrywa z neta, jak widze jakie tam sa mody to wlosy deba staja. Jakbys przejezdzal koło Wrocka moge ci tanio i przede wszystkim dobrze modyfikacje wykonać...ale to nie bedzie trwalo 3minuty i rozpocznie sie od wnikliwej diagnostyki...

Opublikowano

Oddałes auto w ręce jakiegos sąsiada i sie dziwisz ?

Jedz na hamownie do Dynosoftu ale innego dobrego tunera co ma renome.

nic dziwnego ze sie nabijają z ciebie.

Opublikowano
Oddałes auto w ręce jakiegos sąsiada i sie dziwisz ?

Jedz na hamownie do Dynosoftu ale innego dobrego tunera co ma renome.

nic dziwnego ze sie nabijają z ciebie.

kto pyta nie błądzi.

Typek robi różne swapy silników..itp,ogolnie zajmuje się chiptuningiem aut i ma full roboty i ciezko sie do niego dostać.

---------- Post dopisany at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany at 18:56 ----------

poczytal bys troche to bys wiedzial jak sie to robi ...a tak to moge ci tyle powiedziec ze robi sie to tak

myślałem że już tacy ludzie nie istnieją...ale zawsze jakiś douczony się znajdzie,nie wiem co Ty chciałeś sobą zaprezentować.

a czy myślisz że każdy przed chiptuningiem wnikliwie czyta wszystkie artykuły na temat tego w jaki sposób powinno to być zrobione,a w jaki nie?

żal mi Ciebie.

Opublikowano

nie znaczy to że jest w tym dobrym fachowcem... chyba twoj samochod jest tego przykładem ? Poza tym jeśli ma gotowce to nie skala się pracą.

Opublikowano

Być może to jakiś talent, ja tam nie chce oceniać.

Ale ja bym nie ryzykował i oddał auto w dobrej ręce.

---------- Post dopisany at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany at 19:05 ----------

Ci co więcej czasu spędzają na forum wiedzą że nie warto chipować byle gdzie bo tylko problemy z tego wychodzą.

Wg. mnie dobrze zrobiłeś że wróciłeś do serii.

Ale teraz idź za ciosem i zrób chipa u dobrego tunera, skoro poczułeś tą moc :wink:

Opublikowano

Autor postu to zabawny gosc...

i ŻAL mi jest własnie Ciebie ze nie chce sie poswiecic kilku minut na poczytanie.

To samo u mnie wsrod zjanomych. Pytaja sie gdzie robiłem ile dałem co i jak. A na koniec mówia ze przeciez nie bedzie jechał poł PL i placił xxx zł jak u nas jest gosc co wgrywa i robi na tyle i tyle. i bierze połowe kasy.

Ale jak ktos jest toporny na widze to jedzie i robi po stodołach. akutrat ten typ odemnie naprawde gosc ogarniety. przyjezdzaja do niego ludzie ze 100 km i elektronike w uatach ogarnia. Porszawki, audice itd pełne tego stoi. codziennie kolejki wieczorami. Ale softy wgrywa gotowce.:wink: tyle w temacie

Opublikowano
Autor postu to zabawny gosc...

i ŻAL mi jest własnie Ciebie ze nie chce sie poswiecic kilku minut na poczytanie.

To samo u mnie wsrod zjanomych. Pytaja sie gdzie robiłem ile dałem co i jak. A na koniec mówia ze przeciez nie bedzie jechał poł PL i placił xxx zł jak u nas jest gosc co wgrywa i robi na tyle i tyle. i bierze połowe kasy.

Ale jak ktos jest toporny na widze to jedzie i robi po stodołach. akutrat ten typ odemnie naprawde gosc ogarniety. przyjezdzaja do niego ludzie ze 100 km i elektronike w uatach ogarnia. Porszawki, audice itd pełne tego stoi. codziennie kolejki wieczorami. Ale softy wgrywa gotowce.:wink: tyle w temacie

jeżeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia i nic nowego nie wnosisz do tematu nie wiem po co w ogole sie udzielasz.

Dziękuje i do widzenia.

Opublikowano

:facepalm: no to odpisuje Ci na pierwszego posta.

Miałes zjebany soft i tyle. wiec jak nic nie wnosze do tematu,

Jak tys chłopie mature zdał jak tak toporny jestes na posty które sie do Ciebie pisze, problem z czytaniem tekstu ze zrozumieniem?

Opublikowano

generalnie to jak wybieral z "katalogu" to nazywa sie to gotowiec (to jeszcze nic specjalnie zlego pod warunkiem, ze wgrywajacy umie ocenic a nie wgrywa bezrozumnie)

Gdyby nie uzywal "katalogu" to by przeczytal istniejace oprogramowanie i bez rozumienia kodu programu (bo na tym czipmacherzy sie nie znaja) ale ze zrozumieniem czesci zapisanych map (przynajmniej te m) by je modyfikowal (modyfikuje sie tylko mala czesc map)

Poniewaz wgrywal z katalogu to jest duza szansa, ze nie rozumial nic wiec ciezko ocenic co wgral

Prawda jest, ze auta po czipie beda mocniej dymily... wynika to z tego, ze diesel jezdzi paliwem (stare diesle bez T nie mialy przeciez przepustnicy i dodawaniem gazu zwiekszalo sie albo zmniejszalo koks)

Zwiekszanie koksu nieporporcjonalnie do powoduje, ze auto bedzie przy bucie dymilo... gdyby teoretycznie "nakazac" turbinie krecic tak by pompowala proporcjonalnie to by sie rozwalila (bo przeciez ne bez powodu mocniejsz 1,9/2.0tdi maja wieksze T)... i kola sie zamyka

Reasumujac

- cziptuning to tandeciarstwo (pitolenie o "optymalizacji", "znajomosci granic bezpiecznego tuningu") oparte na sciemie i glownie podnoszeniu limiterow ... ale na pocieszenie powiem, ze przy normalnym jezdzeniu normalny czip nie ma zadnego wplywu na trwalosc (turbina przy 10% "gazu" dmucha przeciez jak w serii przy 10% gazu, podobnie jest z iloscia koksu itp... odchylki zaczynaja sie przy wiekszym bucie)

- trafiles prawdopodobnie do raczej nie mistrza jezeli wgrywa "z katalogu" (ten "katalog" to pewnie pluta DVD z milionem czipow dokladana do chinskich klonow kabelkow do czipowania)

Generalnie w starych dieslach sprawa jest na tyle prosta, ze jak ktos nie umie sam modyfikowac to trzeba go omijac z daleka

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Jak Wy myslicie ze na czipowaniach grupowych przyjeżdżają 4 AVF-y jednego dnia, to tuner za kazdym razem w oryginalnym wsadzie z auta, wyszukuje wszystkie istotne mapki, modyfikuje je recznie, to grubo sie mylicie :)...

Opublikowano

... tuner oczywiście może podpierać się na poprzednich swoich modach ... później nanosi korekty w zależności od efektu jaki chce uzyskać i przede wszystkim stanu auta ... skoro auto dymiło po modzie i zakładając oczywiście że diagnostyka wykazała iż auto jest sprawne , jest to oznaka zbyt dużej ilości paliwa , można to było szybko skorygować ...

Opublikowano
Jak Wy myslicie ze na czipowaniach grupowych przyjeżdżają 4 AVF-y jednego dnia, to tuner za kazdym razem w oryginalnym wsadzie z auta, wyszukuje wszystkie istotne mapki, modyfikuje je recznie, to grubo sie mylicie :)...

dlatego sie jedzie stroić indywidualnie

Opublikowano
... tuner oczywiście może podpierać się na poprzednich swoich modach ... później nanosi korekty w zależności od efektu jaki chce uzyskać i przede wszystkim stanu auta ... skoro auto dymiło po modzie i zakładając oczywiście że diagnostyka wykazała iż auto jest sprawne , jest to oznaka zbyt dużej ilości paliwa , można to było szybko skorygować ...

Pewnie można i było, ale najpierw należy taką umiejętność posiadać, a nie być rzeźnikiem garażowym - jak Autor napisał - koleś ma dużo roboty, co mnie wcale nie dziwi, bo zapewne poprawia większość po swoim papractwie:kwasny: :doh:

---------- Post dopisany at 13:17 ---------- Poprzedni post napisany at 13:15 ----------

Jak Wy myslicie ze na czipowaniach grupowych przyjeżdżają 4 AVF-y jednego dnia, to tuner za kazdym razem w oryginalnym wsadzie z auta, wyszukuje wszystkie istotne mapki, modyfikuje je recznie, to grubo sie mylicie :)...

To akurat wiadomo, ale taki tuner, nawet jak idzie na łatwiznę, to podpiera się swoją pracą, lub osoby ogarniętej, a nie wyciska z auta batorego:decayed: Przynajmniej mam taką nadzieję:kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...