ello44 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Witam, Zacznę od tego że moja wiedza o autach jest praktycznie zerowa i dlatego chciałbym was poprosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny mojego problemu. Postaram się opisać problem najdokładniej jak tylko potrafię. Opis: Zgodnie z tematem mam problem z odpaleniem silnika. Problem jest o tyle dziwny że auto z rana przy mrozie (dzisiaj -14) odpala praktycznie od razu. Gdy jadę autem do pracy i zostawię go na 8 godzin w magazynie gdzie temperatura jest około +10 stopni to pojawia się problem. Auto kręci ale nie może zapalić. Po kilku sekundach (5-10s) słychać jakby pracę jednego tłoka (mam nadzieję ze tłok to dobra nazwa) a potem dochodzą kolejne i auto odpala. Przez kilka minut po starcie silnika czasami pojawiają się też wyższe obroty dochodzące do 2000 a potem sytuacja się normuje (900-1100 obrotów). Podjechałem do 2 sprzedawców akumulatorów i obydwoje powiedzieli mi że akumulator jest do wymiany między innymi dlatego że ma małe "napięcie zapłonowe/startowe" jakoś tak. Jednak jeśli auto kręci ale nie chce zapalić to chyba nie tędy droga. Po kilku dniach z tym problemem i po wyjeździe z pracy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika. W ten sam dzień jechałem do serwisu instalacji gazowej w celu wyregulowania gazu (pali mi średni 12l/100km a serwisant powiedział że powinno być około 10l/100km) i podłączył mi tam komputer. Diagnoza Na komputerze wyskoczyło kilka błędów te które pamiętam to: - czujnik temperatury; - czujnik lambda; (po skasowaniu pomarańczowa kontrolka silnika zgasła ale teraz znowu się zapaliła) - wyskakujący wtrysk na pierwszym cylindrze (tego nie jestem pewny); - wyskakujące wtryski (jak wyżej nie pamiętam dokładnie jak to było). Zdaniem Gazownika problem w wyższym spalaniu gazu oraz przyczyną pozostałych problemów z zapalaniem może być wspomniany wyżej czujnik temperatury. Chciałbym podkreślić że jakieś 2 miesiące go wymieniłem bo na komputerze pojawił się jego błąd. Co jest dziwne w aucie wskazówka temperatury wahała się między 70 a 90 stopniami, czujnik z instalacji gazowej (chyba z reduktora) pokazywał około 80 stopni a na komputerze podpiętym pod wtyczkę serwisową było pokazane jedynie 35 stopni. Co dalej Oddaję auto do serwisu z gazem w ten czwartek (13-tego) żeby mi to posprawdzał i zdiagnozował. Zastanawiam się jednak czy nie lepiej jechać do jakiegoś dobrego mechanika w tej sprawie. Co mogę sprawdzić dodatkowo lub na co zwrócić uwagę gazownikowi nim mu oddam auto na 2 dni? Będę wdzięczny za każdą sugestię i pomoc. Krzysiek Dodatkowe informacje Dwa miesiące temu wymieniany czujnik temperatury przed regulacją gazu; Auto rok temu miało wymieniane min. kable i świece (wg sprzedającego auto); Problem ten pojawił się przy niższych temperaturach; Założona instalację została przełożona z innego auta i ma trochę większe wtryski niż potrzeba; Czasami jak postoję chwilę z wyłączonym silnikiem i włączonym radiem to akumulator się rozładuje ale w tym przypadku słaby akumulator to nie jest przyczyna mojego problemu.
motor144 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 1. Czasami jak postoję chwilę z wyłączonym silnikiem i włączonym radiem to akumulator się rozładuje ale w tym przypadku słaby akumulator to nie jest przyczyna mojego problemu. Każde nadmierne rozładowanie akumulatora może być przyczyną całego mnóstwa problemów podobnych do Twoich dlatego sprawny akum. to podstawa wszelkich innych poszukiwań . 2.Czujnik temperatury jest jednym z najistotniejszych elementów decydujących o składzie mieszanki przy rozruchu Twojego 1.8 i dlatego: a) musi być oryginał ASO a nie np. zamiennik - jest zasadnicza różnica między nimi b)nawet sprawny czujnik będzie podawał fauszywą temp. do ECU silnika jak Masz np.zapowietrzony ukł. chłodzenia Objaw w aucie wskazówka temperatury wahała się między 70 a 90 stopniami może to potwierdzać chociaż coś takiego to typowo przy uszkodzonym termostacie ( jak by co to tez nie moze być żaden zamiennik).c) do sprawdzenia czy styki wtyczki zasilającej (lub przewody) czyjnika temperatury mają dobre przejście - czujnik mógł być wymieniony niepotrzebnie Jak robisz diagnostykę na kompie i są jakieś błędy to więcej mozna będzie wywnioskować jak podasz dokładnie numery błędów. Poża tym prawidłowa kolejność to dojść do ładu na Pb (jazda przy zdezaktywowanym gazie) a potem regulacje LPG. To tak na początek
edekxp Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Piszesz że masz gaz wieć spróbuj tak; zanim zgasisz auto przełacz na benzynę niech trochę pochodzi a potem zgaś, oczywiście odpalaj na PB bo nie napisałeś jaką masz instalację. Druga sprawa ( miałem podobnie w A3 silnik 1,8) nieszczelne uszczelki kolektora ssącego Ile ja się naszukałem, w lecie palił dobrze, przyszły chłody ciężko palił a jak już zapalił to praca na dwóch cylindrach. Po pewnym czasie paliły wszystkie i auto jeździło dobrze Wymieniłem uszczelki auto odżyło i pali od 1 kopa
wojtek26 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Napisz jaki masz LPG jeżeli masz II generacje to pewnie masz rozjechaną mape wtrysku i stąd te problemy. Zrób reset ECU nastepnie adaptacje i zobacz jak wtedy odpali po nocy.
lukaszek13ns Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 w pierwszej kolejności sprawdź akumulator Potem wymień czujnik temperatury na oryginał, i termostat bo widzę ze z nim tez masz problemy najpierw zacznij od czujnika i po wymianie czujnika sprawdz czy temperatura dalej jest w granicach 80 stopni na zegarze, główna przyczyna może być czujnik temperatury, podaje zła informacje do ECU O temperaturze i z tad problemy z odpalaniem
ello44 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Witam, Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Instalację mam sekwencyjną i jakiś 1 miesiąc temu była regulowana podczas przeglądu więc chyba z nią będzie wszystko ok. Sytuacja z czujnikiem temperatury jest trochę inna. Już przy pierwszej wymianie uczulono mnie żeby nie kupować zamienników tylko oryginał. Poszukałem, podzwoniłem i okazało się że cena tego maleństwa waha się w 90% sklepów od 100 zł do 150 zł. Ku mojemu zaskoczeniu kupiłem oryginalny czujnik w Auto Partnerze za niecałe 40 zł. Pytanie teraz czy da się sprawdzić po wyciągnięciu czujnika czy jest on dobry czy zły? Jeśli jet popsuty (w co nie chcę mi się wierzyć) to jaka może być przyczyna że tak szybko się zepsuł? Jeszcze jedno czy wskazówka temperatury na desce rozdzielczej i dane z komputera podłączonego pod wtyczkę serwisową pobierają informację z tego samego czujnika temperatury o którym cały czas piszemy czy może z 2 różnych? Co do akumulatora. Akumulator rozładował mi się może ze 2 razy z mojej winy i zaraz po tym nie było żadnych problemów. Może jest on starszy, ale chyba jeszcze trochę pociągnie. Zastanawiam się czy jest sens już teraz wymieniać na nowy? Może przyczyna jest gdzie indziej i mogę wymianę tego akumulatora odłożyć jeszcze na jakiś czas. Przy sprawdzaniu akumulatora w sklepach powiedzieli że napięcie rozruchowe jest na poziomie około 50% nominalnego. Na jednym mierniku wyskoczył komunikat "Wymień akumulator". Nie wiem jak się do tego odnieść bo kilka osób powiedziało mi że przyczyna mojego problemu nie leży w akumulatorze. Przy rozruchu kręci normalnie nawet w niskich temperaturach. I ostatnie. Czy jest sens oddawać go do gazownika czy lepiej od razu do mechanika lecieć a potem ewentualnie do regulacji gazu. Gazownik ma zamiar podłączyć go na spokojnie pod komputer i odpalić na zimnym silniku sprawdzić jak działają wtryski, potem poobserwować ten czujnik temperatury i ewentualnie pomierzyć jakiś kable czy jest ok. Pozdrawiam, Krzysiek
lukaszek13ns Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Co do czujnika to jeżeli masz czujnik 4 pinowy a zapewne taki masz to z tego czujnika idzie sygnał na zegary i do ecu, a jak do ecu to i taka temperaturę będzie ci vag pokazywał. Czujnik można sprawdzić miernikiem, jest gdzieś opis na forum jakie oporności powinny być na poszczególnych pinach, musisz poszukać tego opisu, wtedy będziesz wiedział czy to czujnik czy nie. To jest elektronika wiec wszystko możliwe ze nowy padł. A przed wymiana czujnika jak temperaturę ci na zegarze pokazywało, normalna temperatura pracy oscyluje w granicach 90 stopni plus minus 3 do 5 stopni. W pierwszej kolejności proponuje uporać się z temperatura sprawdzić czujnik, jeśli jest zły to wymiana, jeśli dobry to wymiana termostatu, wtedy zobaczymy czy problem zginie, jeśli dalej będzie tak samo to vag i trzeba szukać dalej, ale podstawa to dojsc do ładu z temperatura. co do tego czy masz jechać do gazownika czy do mechanika, to zależy czy ten gazownik cokolwiek orientuje się w sprawie silników, ale zapewne musi skoro gaz zakłada, wiec ja bym sprawdził samemu czujnik, i bym wiedział, ale lepiej a byś podjechał do gazownika, bo pojedziesz do mechanika, i powie ze to wina gazu to będziesz musiał zapłacić za diagnozę, no w sumie zależy od mechanika. a czy przed załozeniem gazu tez były takie problemy czy wszystko zaczęło się od założenia instalacji
ello44 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Temperatura przed pojawieniem się problemu była w okolicach 90 stopni. Wymiana tego termostatu to skomplikowana/kosztowna sprawa?
lukaszek13ns Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Temperatura przed pojawieniem się problemu była w okolicach 90 stopni. Wymiana tego termostatu to skomplikowana/kosztowna sprawa? Wszystko zależy jaki termostat kupisz, ja miałem kiedyś z kupnem problem kupiłem WAHLER. już nie pamiętam ale chyba coś koło 60 zł dwa tygodnie pojeździł i dalej problem wskazówka na 80 stopniach max, już chciałem kupić oryginał ale skusiłem sie jeszcze na verneta cena dokładnie nie pamiętam, ale coś koło 35zł. I już ze 4 lata mam spokój. orginał w aso teraz kosztuje jakieś 130zł Co do wymiany jest on od dołu wiec najlepiej mieć kanał lub podnośnik można, tez bez kanału ale wtedy wymiana jest utrudniona demontujesz osłonę podsilnikawa, i po prawej stronie patrząc od przodu samochodu, wchodzi waz z króćcem plastikowym, na dwie śrubki, najprawdopodobniej będziesz musiał metalowy wspornik odkręcić na 2 śrubkach sie trzyma, potem odkręcasz króciec spuszczasz płyn, wymieniasz termostat skręcasz wszystko, i odpowietrzasz, odpowietrznik masz na podszybiu pod plastikowa kratka, na wężu do nagrzewnicy jest dziurka, popuszczasz opaskę troszkę suwasz węzą aż z dziurki zacznie lecieć płyn i gotowe skręcasz wszystko. Jeśli nie masz dużego doświadczenia w mechanice to możesz ściągnąć sobie książkę Audi a4 sam naprawiam tam jest wszystko ładnie opisane, nawet nie wiem czy tam nie ma tych wartości jakie czujnik temperatury płynu powinien mieć, tych o ktorych w poprzednim poscie pisałem ogólnie zabieg jest bardzo prosty
motor144 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jak prąd rozruchowy zbyt mały to w momencie odpalania brakuje prądu dla ECU ,cewki, czujników itp biorących udział w rozruchu silnika.Przy odpowidnio niskich temperaturach prąd rozruchowy akuma nawet w nowym spada znacząco. Stąd nie ma co oszczędzać na jego wymianie i zwłaszcza teraz zimą warto zmienić. Ten czujnik to cos za tanio jak na oryginał. Oryginał o nr-e kat 078 919 501 B ma być i jest niebieski czteropinowy made in Luxemburg (pierwszy z fabryki powinien był być zielony). Najistotniejsza róznica wzrokowo to oryginał ma dwa piny złocone( z tych pinów przychodzi info o temp. do ECU) i dwa srebrzone( sygnał przychodzi na wskaźnik w zegarach i jest zupełnie nieistotny dla pracy silnika, bo tylko daje info. dla kierowcy).
ello44 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ten czujnik który kupiłem był koloru zielonego tak samo jak ten który wyciągnąłem z auta. Z tego co pamiętam kolor niebieski był dla innego typu silnika tak powiedział mi sprzedawca gdy podałem mu VIN auta. Odnośnie pinów to niestety nie pamiętam ich kolorów. Na rachunku z Auto Partnera kod towaru to: 059 919 501 A ORG ???
ja74687 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zobacz na VAG-u jaką ci temperaturę pokazuje bo najprawdopodobniej to jest przyczyną zobacz jeszcze tak: Zakręć LPG na butli wypal cały gaz i przejedź ze dwa - trzy dni na benzynie i zobaczysz efekty. Ja miałem podobnie jak samochód postał ze dwa dni to było ok ale jak postał ok 10 godz to to samo z odpalaniem było okazał się nieszczelny reduktor ale jak pisałeś to nie wkładałeś części nowych więc to może być przyczyną
ello44 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jesteś w stanie mi powiedzieć jak zakręcić gaz na butli?
motor144 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Na rachunku z Auto Partnera kod towaru to: 059 919 501 A ORG Ten numer jest O.K. jak taki był w/g VIN .To jest elektrycznie identyczny czujnik jak ten co podałem tylko pod inną wtyczkę ( były takie zmiany w zależności od konkretnego rocznika). Ważne jest jaki czujnik sprzedali Ci fizycznie a nie co pisze na fakturze bo z tym bywa totalne kombinowanie przez sprzedawców.
ja74687 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zrób zdjęcie tego zaworu na butli to ci zaznaczę
ello44 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ważne jest jaki czujnik sprzedali Ci fizycznie Czujnik wydawał się być oryginalny z wytłoczonymi znaczkami audi. Gazownik też powiedział że raczej jest oryginalny. Więc co z tą ceną? Możliwe że sprzedali mi zamiennik/podróbkę? AP to raczej duża firma i nie chce mi się wierzyć że można się u nich nadziać... Zobacz na VAG-u jaką ci temperaturę pokazuje Na VAGu pokazywało 35 stopni a na desce między 70 a 90 stopni. Czujnik z instalacji gazowej z reduktora pokazywał około 80 stopni. Zrób zdjęcie tego zaworu na butli to ci zaznaczę Gdzie mam szukać zaworu tej butli? Na butli w bagażniku jest napis "STAKO"
darko Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jak masz butlę w miejscu koła zapasowego to na niej znajduje się taka okrągła klapka przykręcona dwoma śrubami,odkręć ją i zobaczysz wielozawór tak nazywa się to co zobaczysz-w zależności jakiego jest producenta znajdą się na nim albo jedno z boku albo dwa z góry i z dołu małe pokrętła,które należy zakręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara do oporu ale nie na chama.
motor144 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Teoretyzowanie w niczym wiele więcej nie pomoże . Trzeba czujnik dokładnie sprawdzić: Sadząc po tym o co pytasz najlepiej podjedź do dobrego mechanika z grupy VAG i niech sprawdzi dlaczego VAG pokazuje inną temp. niż jest na zegarach bo mam wrażenie że sam i tak nie będziesz tego robił
ja74687 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jak VAG ci pokazuje inna temp niż zegary to poszedł czujnik temperatury, nic innego, jak ci nie pomoże zakręcenie lpg to padł czujnik.
ello44 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2012 Z gazem na razie nie będę się bawił. Zawiozę do gazownika w czwartek i dam znać jak już mi powie co jest nie tak po kontroli.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się