maron_d Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witam kolegów Z racji, że mam "wyślizgany" komutator alternatora mam następujące pytanie: Wymienić go, czy szukać używanego alternatora? Decyzja jest trudniejsza w podjęciu, dlatego iż w zeszłym sezonie wymieniłem sprzęgło alternatora i regulator napięcia, i komutator również wolałbym wymienić niż szukać alternatora w którym po sezonie może się również okazać, że znów komutator jest do śmieci Dlatego chciałbym poznać Wasze opinie, czy wymieniać, i czy dużo przy tym jest roboty (ze względu na brak miejsca i zdolności manualnych zrobi mi to przyjaciel - który i tak mnie namawia na wymianę alternatora). Jak ma ktoś gdzieś zdjęcia/linka jak to zrobić i dobrać dobry komutator również będę wdzięczny Widziałem w katalogu IC różne komutatory do alternatorów boscha, ale po pierwsze nie wiem jak dobrać. Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam Jakub
badyl666 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Wymień te pierścienie ślizgowe (ja płaciłem kilkanaście złotych) i przy okazji sprawdź łożyska. Jest z tym trochę zabawy ale masz pewność że chwilę popracuje.
Pretor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Ja wymieniałem pierścienie ślizgowe w poprzedniej A4 B5 AFN przy okazji wymiany łożysk alternatora. Koszt to ok 15 zł. Są to pierścienie razem z plastikiem wciśnięte na oś na kleju. Można to zrobić szybko i tanio więc nie myśl nawet o wymianie alternatora skoro Twój jest sprawny. Jak to kupowałem to podałem gościowi numer alternatora i mi dobrał odpowiednie.
maron_d Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2012 Dzięki chłopaki za odpowiedzi Tak właśnie liczyłem, że za kasę wydaną na używany alternator wymienię komutator + 1 łożysko, które również mogą być do wymiany przy wymianie alternatora, także jak to się mówi więcej zysku niż w pysku Mam jeszcze pytanie do Ciebie Piotrku, mówisz, że są to pierścienie razem z plastikiem wciśnięte na oś na kleju. Czy nie jest to takie coś? Komutator wirnika BOSCH CG135172 (siatkowy) alternatora Jeszcze raz dzięki za podpowiedź i sory, że tak późno w wątku odpisuje, ale byłem na wyjeździe (audiczka w ciagu tygodnia przejechała 1k km i nawet raz nie zaskoczyła kontrolka ładowania, także jak widać z problemami też loteria )
Pretor Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Tak, dokładnie coś takiego. Stary plastik z pierścieniami ślizgowymi musisz skruszyć (zniszczyć) po odlutowaniu dwóch przewodów które znajdują się na dole tego elementu. Inaczej tego nie można ściągnąć.
alf Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Przy jakim przebiegu warto zajrzeć do alternatora ? Ostatnio kupiłem mały woltomierz, żeby mieć ciągły podgląt na ładowanie, na razie wskazania są ok.
Pretor Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Uważam że po 250k km warto sprawdzić stan szczotek i pierścieni ślizgowych choć powinny wytrzymać znacznie więcej. Ja wymieniałem po przebiegu 350k km.
Normano1973 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Witam kolegówZ racji, że mam "wyślizgany" komutator alternatora mam następujące pytanie: Wymienić go, czy szukać używanego alternatora? Decyzja jest trudniejsza w podjęciu, dlatego iż w zeszłym sezonie wymieniłem sprzęgło alternatora i regulator napięcia, i komutator również wolałbym wymienić niż szukać alternatora w którym po sezonie może się również okazać, że znów komutator jest do śmieci Dlatego chciałbym poznać Wasze opinie, czy wymieniać, i czy dużo przy tym jest roboty (ze względu na brak miejsca i zdolności manualnych zrobi mi to przyjaciel - który i tak mnie namawia na wymianę alternatora). Jak ma ktoś gdzieś zdjęcia/linka jak to zrobić i dobrać dobry komutator również będę wdzięczny Widziałem w katalogu IC różne komutatory do alternatorów boscha, ale po pierwsze nie wiem jak dobrać. Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam Jakub Jaki masz przebieg kolego, bo mam identyczne auto i zastanawiam się po jakim przebiegu u mnie zacznie się coś dziać z jak dotąd wzorowo działającym i cichym altkiem???
maron_d Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2012 263k na blacie aktualnie, ale na oko 250k jeszcze w plusie ;-) ale trzyma się i to całkiem dobrze jedynie z alternatorem walczę :-( Dzięki Piotrku za odpowiedź i za razem podpowiedź, będę wiedział jak się do tego zabrać ;-) Kolega wyżej pisał coś że kupił woltomierz :-D Mój alternator też jest sprawny non stop stałe napięcie 14.2V, w zeszłym roku wymieniłem sprzęgło + regulator napięcia, ale właśnie niedawno zaczęło coś chrobotać i od czasu do czasu 4-5 razy włączyła się kontrolka ładowania, poczułem szarpnięcie i było dalej okej. Żałuję tylko, że w zeszłym roku nie zacząłem od razu szukać nowego alternatora - na allegro wisi jeden za 490zł...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się