alf Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dzisiaj mechanik wymieniał mi świece żarowe i jedna powiedzała NIE. Ruszyła trochę ale gość rozsądny i nie cisną na siłę. Wiadomo, jak ukręci to głowica do zdięcia. Potem nie wiadomo co jeszcze wyskoczy przy zdiętej głowicy. Świeca jeszcze grzeje, ze trzy lata ma. Zostawić jak jest, czy próbować jeszcze ? Potem koszty mogą być nie miłe. Ile może wytrzymać taka świeca ?
ispee Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 podlej ją cocacolą parę dni może pomoże ... Dziwna sprawa by ją tak zapiekło po 3 latach ;/
alf Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Na zimnym. ---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:52 ---------- Może za mocno dokręcona była. Poprzedni warsztat to nie bardzo profi był.
krzysztofquattro Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Czy nie powinno się zmieniać na lekko ciepłym?
Lukasz_N Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 To juz nie te czasy, zeby dla urwanej swiecy glowice sciagac. Sa na to tansze i prostsze metody.
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 spsikac dobrym srodkiem penetrujacym na pare godzin. powinna puscic. Jednak nie na sile. w razie dalszego oporu lepiej, odwiedzic firme ktora sie zajmuje tego typu przypadkami.
pj_pe_jot Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Świecę żarową najlepiej odkręcać na ciepłym silniku. Pryskaj ją środkami jak WD i podobnymi co jakiś czas i na ciepłym próbuj odkręcić. Przy zakładaniu nowych świeć nie należy je niczym smarować. Może 3 lata temu świeca była czymś posmarowana i teraz smar się "spiekł" i jest problem z odkręceniem. Najlepiej jak odkręcisz świecę (starą) to zrób pilnikiem lub czymś innym rowek wzdłuż gwintu i wkręć ją w gniazdo w celu usunięcia zanieczyszczeń na gwincie. Później ją wykręć i wkręć nową
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 tylko nie wd40. sa specjalne srodki penetrujace.
alf Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ja za to się nie będę zabierać, bo nie mam wyczucia. Napewno ktoś, kto wymienia świece często zrobi to lepiej. Mechanik chce ją lekko ruszyć i zalać jakimś penetrującym środkiem. Pewnie dobrze to powtarzać kilku krotnie, tak co dostanie się ten środek między gwint. Jaka opcja jeżeli się nie da ? Oprócz ściągania głowicy, gdzie i jak to można ogarnąć ?
Paweł PG Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Świecę żarową najlepiej odkręcać na ciepłym silniku. Pryskaj ją środkami jak WD i podobnymi co jakiś czas i na ciepłym próbuj odkręcić. Przy zakładaniu nowych świeć nie należy je niczym smarować. Może 3 lata temu świeca była czymś posmarowana i teraz smar się "spiekł" i jest problem z odkręceniem. Najlepiej jak odkręcisz świecę (starą) to zrób pilnikiem lub czymś innym rowek wzdłuż gwintu i wkręć ją w gniazdo w celu usunięcia zanieczyszczeń na gwincie. Później ją wykręć i wkręć nową Nie do końca masz rację. Smarować należy smarem ceramicznym, tylko i wyłącznie. Wtedy to pomaga. Gorzej jeśli ktoś wcześniej posmarował smarem miedziowym, który to reaguje z AL i mamy niezły klops. co do WD, to również kiepski pomysł. Tak jak kolega napisał, dobry penetrant załatwi sprawę.
sebul Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ja mialem problem w innym aucie, swieca cholera wie ile lat miala i odkrecic jej nie szlo, ba, nawet sie ulamala , ale jak wzielismy z jednej strony rurke i z drugiej i we 2 -ch pociagnelismy, poszlo. Tylko ze ja robilem to na letnim silniku, kawalek przejechalem i do roboty
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 z drugiej strony, tzn od komory spalania?
Lukasz_N Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Oprócz ściągania głowicy, gdzie i jak to można ogarnąć ? Jest duzo firm, ktore sie zajmuja tego typu przypadkami. Maja odpowiednie narzedzia i robia to bez zdejmowania czapki. http://http://www.makotechnika.com/swiece-zarowe.html Wyciąganie świecy żarowej, zapieczonego wtryskiwacza, urwanej elektrody, urwanego wtryskiwacza
alf Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2012 Dzięki za namiary, mam całkiem blisko do nich. pewnie skorzystam w razie czego.
sebul Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 z drugiej strony, tzn od komory spalania? Pisałem że w innym aucie i nie w tdi a benzynie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się