kwiacior811 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam,mam problem z moją małyszką,2,0 130KM od paru dni zapaliła mi się kontrolka check engine nie wiem o co kaman wszystko działa jak powinno prucz tej kontrolki czy to na gazie czy na benzynie cały czas się świeci i nie daje mi spokoju,pomóżcie proszę
ja74687 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Kontrola ta informuje cię że coś jest nie tak z silnikiem i bardzo prosi o to a być odczytał błędy VAG-iem. Jak odczytasz to skasuj potem znowu jak ci wyskoczy to podłącz i dopiero te błędy umieść na forum to ci pomożemy jakoś.
lukaszek13ns Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 tak jak kolega pisał, samo to ze świeci ci się kontrolka, to nikt ci nie pomorze trzeba zrobić diagnostykę VAG, nikt nie wróży z fusów, i nie wie co może być, najprawdopodobniej prze instalacje LPG się świeci, ale VAG to podstawa
kwiacior811 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2012 ok jutro z rana lecę pod kompa i zaraz dam znać co i jak,dzięki śliczne na razie:) pozdrawiam ---------- Post dopisany 17-12-2012 at 13:16 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2012 at 17:31 ---------- panowie błędy z z kompa to: P1570 P0420 P1602 dodam tylko że wcześniej jak zapaliła się ta kontrolka to odpięłem akumulator i kontrolka zgasła,po dwóch dniach znów się zapaliła,rzeczy które robiłem w aucie w przeciągu miesiąca to: założyłem alarm i wymieniłem radio z fabrycznego na inne. pomożecie?
ja74687 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Objaśnienie błędów: P1570 - to od immo P0420,"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu " P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30) Czyli tak podejrzewam że tu chodzi bardziej o błąd katalizatora bo immo i ecm to może być od tego że aku odłączałeś. Sprawdź cały dolot czy jest szczelny do katalizatora i od katalizatora, zobacz w blokach pomiarowych jak tam jest z drugą sondą a błąd pokazał się pewnie dlatego że masz LPG ratuje cię jedynie gazownik i jakieś obejście tego jeżeli wszystko jest szczelne może ci gdzieś rura przerdzewiała i pękła, ale niech ktoś inny ci to potwierdzi co zna się na tym silniku. Ale myślę że to robi LPG. Możliwe, że po odłączeniu aku coś w sterowniku się przestawiło
kwiacior811 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2012 może i tak ale jeździłem dłuższy czas na gazie i wszystko było ok,poszukam jak coś znajdę od razu dam znać,dzięki pozdro ---------- Post dopisany 18-12-2012 at 16:29 ---------- Poprzedni post napisany 17-12-2012 at 15:31 ---------- witam jak na razie nie zapala się ta kontrolka,czekam aż się zaświeci by potwierdzić błędy i nic. a może po prostu wcześniej zalałem słabe paliwko?
benyA4 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 jak wyskoczy ci ponownie blad katalizatora , zapraszamy do dzialu uklad wydechowy tam znajdziesz wszystko w tym temacie i w tym silniku ALT.
kwiacior811 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 śmigam już tydzień i jest ok,może dla tego że dałem trochę chemii z pro tec do paliwa do czyszczenia całego układu,ale jak narazie śmiga:) ---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ---------- koledzy mam jeszcze jedno pytanie,bo zbliża mi się wymiana oleju,więc chciałem zapytać czy mogę z 10W40 zmienić na 5W40
kwiacior811 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2012 a jaki proponujesz? cena nie gra roli ---------- Post dopisany at 09:30 ---------- Poprzedni post napisany at 09:25 ---------- co sądzisz o elf?
Onkel Opublikowano 22 Grudnia 2012 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Żaden elf czy inny Castrol. Lej Motula, millersa albo najlepiej poczytaj w dziale technicznym podwieszony temat JAKI OLEJ. Wysyłane z mojego HTC Wildfire S
FRESZ Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Koledzy mam podobny problem z "checkiem" tylko ze wyskakują mi dwa błędy 16804 oraz 17887 ten pierwszy da sie wykasować a ten drugi po skasowaniu znow się zapala. Pomocy bo zaden z miejscowych mechaników nie może tego zrobić tylko kasę umieją brać wiem ze to jest błąd podciśnienia hamulca ale co może być przyczyną bo nikt nie może pomóc . Przewody wszystkie sprawdziłem są całe dodam tylko, że jest to silnik ALT z multitronikiem.POMOCY
kwiacior811 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 witam znów to samo na vagu błąd katalizator i uboga mieszanka paliwa i co dalej?
benyA4 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Panowie z bledem katalizatora najpierw test sond i kata VAGIEM oto instrukcja> 1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać) Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty. Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36. Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK. Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer. 3. Test katalizatora. Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny. I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną. Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK. W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem. ---------- Post dopisany at 17:34 ---------- Poprzedni post napisany at 17:26 ---------- Co do bledu mieszanki to warto sprawdzic odme i dolot , nieszczelnosc w tym ukladzie rowniez powoduje wywalanie bledow skladu mieszanki. Akolego FRESZ ja u ciebie wyglada praca hamulcow , pedal pracuje normalnie ?? przy braku podcisnienia ktore w benzyniakach powstaje w kolektorze ssacym pedal bedzie twardy a hamulce kiepskie. Wtedy rowniez trzeba sprawdzic szczelnosc wezykow podcisnienia, w ALT to zmudna robota bo jest ich sporo ale do ogarniecia:)
kwiacior811 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Opublikowano 26 Lutego 2013 ciekawe jest tylko to że spalanie się nie zwiększyło i autko nie spadło na mocy
benyA4 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Blad katalizatora 16804 pochodzi od sondy diagnostycznej , tej za katem i nie ma wplywu na spalanie . Niesety nie da sie go latwo pozbyc , ja mam zalozona tulejke (emulator sondy lambda) z otworem rozwierconym na fi 4mm. Wyskoczyl blad 17522 ale check engine na desce sie nie pali. A czego oczy nie widza sercu nie zal Co do bledu mieszanki to blad moze byc sporadyczny i rowniez nie miec wplywu na spalanie. Pewnie gdzies jest nieszczelnosc i od czasu do czasu zlapie lewe powietrze.
malich92 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) . Edytowane 21 Października 2014 przez malich92
marcelinio301 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 śmigam już tydzień i jest ok,może dla tego że dałem trochę chemii z pro tec do paliwa do czyszczenia całego układu,ale jak narazie śmiga:) lepiej nie zmieniaj oleju z 10w na 5w ---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ---------- koledzy mam jeszcze jedno pytanie,bo zbliża mi się wymiana oleju,więc chciałem zapytać czy mogę z 10W40 zmienić na 5W40 śmigam już tydzień i jest ok,może dla tego że dałem trochę chemii z pro tec do paliwa do czyszczenia całego układu,ale jak narazie śmiga:) lepiej nie zmieniaj oleju z 10w na 5w ---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ---------- koledzy mam jeszcze jedno pytanie,bo zbliża mi się wymiana oleju,więc chciałem zapytać czy mogę z 10W40 zmienić na 5W40 lepiej nie zmieniac Zalej motul em 15w40 i będzie gites Motul 10w 40 sorury za byka ale pisze z tableta
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się