Skocz do zawartości
IGNOROWANY

POMOCY 1.8 T Szarpie - wymienione pół samochodu - nadal szarpie :(


timoti26

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy / koleżanki :)

Mam nie lada orzech do zgryzienia...

W moim aucie przy dodaniu / puszczeniu gazu szarpie (mocne potrójne szarpnięcie)

Nie muszę chyba tłumaczyć że w aucie tej klasy jest to b. wkurzające (polonezem lepiej się jeździ w obecnej chwili)

i teraz najlepsze, o to co zrobiłem do tej pory:

Wymiana rozrządu komplet z łańcuszkiem (pompa wody została stara)

Kompletne sprzęgło + 2 mas Firmy sachs (wymieniane 2 krotnie w przeciągu 1 miesiąca - wada fabryczna)

Wymienione wszystkie poduszki silnika

Wymieniony Eżektor, DV i wszystkie wężyki podciśnieniowe

Wyczyszczona przepustnica i za adaptowana VAGiem

Wymieniona ODMA oleju

Wymieniony filtr powietrza

Wymienione świece na nowe NGK

Wymieniony czujnik cieczy

Wymieniony termostat

i chyba tyle...

VAG nie pokazuje żadnych błędów.

Mm VAGa moge wszystko zczytać lecz jestem nowicjuszem :)

Auto to A4 z 1999r silnik 1.8 T APU nie skromny przebieg 380 000 km

Błagam pomóżcie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi musisz zrobic nowicjuszu moze cos wiecej wyjdzie. przeplywke sprawdzales ile pompuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywke sprawdza sie w latwy sposob. wchdzisz w silnik bloki pomiarowe tlyko teraz nie pamietam ktory blok chyba 3. musisz miec wartosci w g/s. na jalowym musisz miec do 4g/s a przy maks bucie np na drugim biegu trzecim 120g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem szarpania i winna przeplywka... kupilem zamiennik niby niemiecki mastersport-a pochodzil pol roku i znowu szarpalo

Bosch orginalny zalatwil sprawe na amen przyspiesza plynnie i elegancko a szarpania wynikaly ze zlego przeliczania powietrza - przywieszania sie

bledow oczywiscie zadnych nie bylo

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik powinien byc rozgrzany ale powietrze rozne jest przy temp otoczenia -5 i inne przy 20C

najlatwiej jak ktos CI sprawnej na podmianke uzyczy :kox:

moja z master sporta na vaginie pokazywala mniej wiecej dobrze ale w ktoryms momencie sie przywieszala i nie wiedzialem o co kaman

ale wiedzialem juz po poprzednim razie ze przeplywka wiec Bosch wpadl i jak nowa maszyna.

tez mam APU :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wychodzi na to że przepływka jest ok na jałowym ma ok 2,5 przy pełnym otwarciu 119 g/s silnik 90 stopni

Jednak przy sprawdzaniu przepływki dostałem olśnienia, mianowicie jadąc sobie na 5 biegu ok 70km/h puszczając i dodając leciutko gazu wyczówalny jest wyraźnie ( na drążku zmiany biegów) taki jakby przeskok tak jakby przesakiwał tryb...

co ciekawe na 4 biegu nie ma takich cudów i co ciekawsze na 4 mam wrażenie że nie szarpie w ogóle...

na 3,2,1 biegu nie wyczuwa się aż tak tych dziwnych szarpnięć na drążku za to auto szarpie niemiłosiernie (puszczenie / dodanie gazu)

więc wnioski jakie mi się nasuwają to skrzynia albo przeguby....

Istnieje jakiś sposób by sprawdzić przeguby??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia nie bo musial bys miec 1,2,3,5 bieg zepsuty

dwumase i sprzeglo pisales ze wymieniales

przeguby strzelaja jak masz kola skrecone, na wprost napewno nie szarpia autem

podmien przeplywke bedziesz wiedzial co jest los

ja dalej na przeplywke obstawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szarpie lewarkiem to ja bym sprawdził poduszki pod skrzynia i silnikiem. To nie TDI i nie powinno byc tak dużych skoków ale poduszki też moga dawać podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki wymienione wszystkie poza tym odbojem który znajduje się pod chłodnicą. Podobnież jest w dobrym stanie

Mówisz że przeguby strzelają gdy koła są skręcone ale to się tyczy przegubów zewnętrznych a co z wewnętrznymi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluzuj tą ramkę odboju z z przodu, 3 sruby na klucz 13 mm, pociagnij mocno wszystko w dol aby skrecic jak wszystko jak najnizej sie da, najlepiej jakby druga osoba ciagneła cały odbój z ramką w dół a ty w miedzy czasie przyłap wszystko, powinno być lepiej, warto sprobować bo nic nie kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev tez obstawiam ze to cos ze spalaniem... albo przeplywka w pewnym momencie zle zlicza albo cewki

w 1.8T by rzucalo piecem to poduszki by pourywane byc musialy chyba :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnetrzne przeguby by bylo slychac przy ruszaniu na prostych kolach albo hamowaniu. podmien przeplywke na dobra. mialem ale poszla facet zadowolony mial podobne objawy. ale jak pisalem wczesniej raczej przeplywka. chyba ze ci skrzynie zle zlozyli chodz czy tak sie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zrobię jeszcze logi przepływki na dłuższym odcinku może coś pokażą.

Co do cewek da się je jakoś sprawdzić?

Jedyne opcje podmiany mam na złomowisku gdzie zapewne dobrze sobie policzą a nikt nie da gwarancji że to co mi zaproponują jest sprawne :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do podmianek to kolego poszukaj kogos na forum co mieszka w okolicy i z nim sie umow, koledzy z forum napewno nie odmowia , a bedziesz mial okazje porownac z innym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...