djbeat Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 <br /><br /> Po zgaszeniu silnika zawór, który jest widoczny na zdjęciu i znajduje się na przewodzie powietrza, przez około 1 minutę buczy (bzyczy jak kto woli . kiedyś tak nie było Proszę wyjaśnić jaką funkcję pełni ten zawór ( o ile to zawór) Proszę napisać czy to buczenie jest niepokojące i zawór wymaga wymian dziękuję i pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 To nie jest zawór tylko czujnik G71 ciśnienia doładowania. W nim nie ma co buczeć więc pewnie nie w nim jest lokalizacja tych odgłosów. Służy do pomiaru ciśnienia powietrza doładowanego w dolocie przed kolektorem ssącym i na podstawie jego sygnału sterownik silnika "widzi" ile dmucha turbosprężarka i odpowiednio steruje rzeczywistym ciśnieniem doładowania za pomocą elektrozaworu N75 kiedy odbiega ono od zadanej wartości. Możesz się jedynie pokusić o sprawdzenie czy nie ma w jego okolicy jakiejś drobniutkiej nieszczelności albo sprawdź czy nie bzyczy elektrozawór N18, który znajduje się ciut na lewo od G71 ale pod widoczną rurą dolotową.
SotoM Opublikowano 21 Grudnia 2012 Opublikowano 21 Grudnia 2012 ale za nim jest zawór sterujacy EGR'em - kolego to nic groźnego. miałem tak samo po zagrszeniu silnika potrafił jeszcze buczec przez chwile. działał prwidłowo. jak pojechałem do Leoparda na korekcje chipa to mi zmienił mape odpowiedzialna za prace EGR z ze go wogole nie miałem w aucie to mi ten zawór wyłaczył. ale ogolnie to nic groznego- mnie tez to troche denerwowało...
djbeat Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udało mi się usunąć problem, zrobiłem to przez przypadek wymieniając przewody od podciśnienia na nowe, bo stare sparciałe i zniszczone, w jednym z nich (o średnicy 6mm idący od przewodu powietrza do zaworu) ktoś włożył śrut od łożyska tak aby przewód był ślepy. teraz po wyłączeniu silnika nie słychać tego buczenia Proszę mi wyjaśnić po co ktoś zaślepił przewód od podciśnienia i jakie są skutki naprawy (bo na razie nic nie zauważyłem oprócz ustania buczenia po wyłączeniu silnika) Dziękuję i pozdrawiam
radioo11 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 prawdopodobnie ktos chcial wylaczyc egr
Sztomel Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 idący od przewodu powietrza do zaworuProszę mi wyjaśnić po co ktoś zaślepił przewód od podciśnienia i jakie są skutki naprawy Wyjaśnię jeśli najpierw Ty wyjaśnisz o jakim przewodzie powietrza mowa i jakim zaworze. Do elektrozaworu N18 od EGR'a przychodzi tylko wężyk z podciśnieniem, wężyk który idzie do siłownika zaworu EGR i wężyk, który idzie do łącznika wężyka z N75 i jako jeden idący do obudowy filtra powietrza więc łącznie 3 wężyki ale żaden nie idzie do przewodu powietrza doładowanego - jeśli o nim mowa
djbeat Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2013 <br /><br /> zdjęcie wężyka który był zaślepiony zaznaczyłem czerwonym prostokątem
piotrsob1 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ta kulka wtym wężyku wyłączała sterowanie EGR-em, był cały czas zamknięty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się