Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z rozładowującym się akumulatorem


mario0760

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu mam następujący problem: do garażu wstawiam auto z naładowanym na maxa aku. a po ok tygodnia do dwóch auta nie mozna odpalić. auto w garażu ma pozamykane drzwi ale alarm wyłączony. Gdy wyjąłem akumulator to sam w sobie przez okres tygodnia stracił 0,2 V. Auto było u mechanika, który dysponuje urządzeniem do sprawdzania i lokalizacji ubytków prądu/napięcia i stwierdził, że nie ma żadnych ubytków, a auto po zamknięciu drzwi po jakimś tam czasie poprawnie sie dezaktywuje i że ogólnie wszystko jest ok.

Znowu po trasie wstawiłem auto do garażu i po ok 1,5 tygodnia nie można go odpalić bo bateria padła ( w tym czasie auto 2 razy tylko wyprowadzałem i wprowadzałem do garażu czyli to wyglądało odpal-przejedź 6 metrów-zgas).

Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny? Ogólnie problemy pojawiły sie mniej wiecej po tym jak padł czujnik oleju w misce, zrobiło sie jakieś zwarcie i stopiło wtyczke, spalił się bezpiecznik, nowa wtyczka wlutowana zostałą niepoprawnie tj. pomylone kabelki, ale ostatecznie: czujnik wymieniony, wtyczka poprawnie wlutowana, bezpiecznik wymieniony i błedy wykasowane. Mniej wiecej po tym czasie zaczęły sie problemy z aku. Może to zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego może akumulator masz do wymiany juz... Teraz robia tak akumulatory że po 2 latach juz do kosza sie nadaja:) Mogłes zasiarczyc go i jzu nie trzyma ci pradu jak powinien dlatego pada... Najlepiej jak bys sprawdził gestosc elektrolitu w poszczegilnych celach i wszystko bys wiedział...

---------- Post dopisany at 14:18 ---------- Poprzedni post napisany at 14:16 ----------

Albo najlepiej odlacz klemy na tydzien czy dwa tygodnie i po tm czasie załoz spowrotem i sproboj odpalic... jak nie odpalisz to wina akumulatora na 100% a jak odpali to musisz szukac czy pradu ci gdzies nie pobiera nawet małego bo przez dwa tyg rozladuje go spokojnie.ja tak miałem, i okazało sie że czujniki od alarmu sie popieprzyły i mi prad zrzerały..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam aku ten bezobsługowy żelowy i prostownik, który powoduje niby odsiarczanie i regenerację. Ładuje na maxa i po 1,5 tygodnia kaput. Akumulator ma niecały rok. Wcześniej kręciłem długo rozrusznikiem bo miałem padniete uszczelki pompowtrysków, słuchałem na postoju i w garażu radia i aku zawsze był na maxa naładowany.

Robiłem jak mówisz. Aumulator odłączyłem na tydzień ubyło z niego 0,2V i podłaczyłęm i na dotyk odpalił. A i wszytsko jest na wyłączonym alarmie bo nie zamykam auta w garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zamknąć auto i zobaczysz czy odpalisz, wygląda na to że któryś sterownik nie idzie spać ;) a i uważaj jak odpalasz na rozładowania aku bo możesz wykończyć sterownik absu.

Sent from my Atari 2600 using ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz prostownik ? Jesteś pewien że ładuje aku na ful ? Takiemu np. z lidla za 70 zeta za bardzo bym nie wierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prostownik to : CTEK MXS 5.0 300 plnów dałem za niego. Chyba rozwiązałem problem. Przypomniało mi sie ze jesienią oprócz tego incydentu z czujnikiem oleju wymieniłem radio na orginalne tj. poprzedni własciciel włożył JVC a orginalny audi symphony dał mi w kartonie i mówił ze zmienił bo słabo grało. Radio wymieniłem i tak mniej wiecej od jesieni mam te problemy z rozładowaniem. Pobór prądu z włożonym i wyłączonym radiem audi symphony po odczekaniu wynosi 1,14 A , a gdy wyjme bezpiecznik 39 od radia pobór prądu po odczekaniu wynosi 0,03 A. co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sporo pobiera, normalne raczej to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że to właśnie radio jest winowajcą. Jeśli dobrze kalkuluję to: 1,14A x 24h = 27,36Ah, czyli przy akumulatorze 72Ah będzie on rozładowany po niespełna 3 dniach. Nie jestem pewien czy dobrze myślę, więc jak się mylę to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzanie poboru następowało po odczekaniu ok 5 minut tj. z radiem po 5 minutach 1,14 A i bez bezpiecznika radia po 5 minutach 0,03A. Mechanik twierdził że auto sie całkowicie rozbraja po 45 minutach więc moze z tych 1,14 jeszcze cos spada ale różnica duża;/

Ładuje aku na maxa i jutro wczepię miernik na 1h ( bez wyjmowania bezpiecznika radia). Zobaczymy czy po dłuższym okresie pobór spadnie bo być może radio audi symphony dłużej sie dezaktywuje choć w sumie niby czemu miałoby tak byc.... Pewnie radio skopane ale jeszcze chce dla pewności sprawdzić.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie że to radio ci rozładowuje... mi jak pobierał 0,8 A to znajomy powiedział że pare dni i po akumulatorze. Mowił ze pobor pradu ma wynosic 0,02 A wtedy jest ok. Wez spróbuj przepiac inaczej kable te od napiecia w radiu. Podlacz tak żeby po wyciagnieciu kluczyka radio nie wlaczalo sie i po przekreceniu stacyjki dawalo prad... Nie pamietam dokladnie jakie kolory maja byc polaczone...Tez mam radio JVC i znajomy mi przepinał to bo tez mialem zle podlaczone;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że właśnie takie podłączenie gdzie po wyjęciu kluczyków radio nadal gra może powodować zwiększony pobór prądu. Przepnij tak jak kolego wyżej radzi może to coś ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz to radio co niby rozładowywuje akumulator ale ono jest podłączone jak mówicie - po wyjęciu kluczyka sie wyłącza. Tyle że kluczyk w czasie pomiarów miałem w stacyjce. Sprawdze zaraz;p

Kretyn ze mnie jak robiłem pomiary to nie wyjąłem kluczyka ;/ Przy wyjętym kluczyku i normalnie podłączonym radiu pobór wynosi po 3 minutach 0,01A . Zostawiłem miernik wpięty na godzine bo podobno były przypadki ze po jakims czasie cyklicznie pobór wzrasta i spada bo jakiś moduł czy coś takiego mogło paść.

Jeżeli pobór zostanie dalej 0,01A to nie wiem co mi rozładowuje aku skoro jest prawie nowy i jak był odłączony to po tygodniu ubyło mu 0,02V (wczesniej napisałem 0,2 sorki błąd)

Dzięki, że wspomnieliście o tym kluczyku bo całkiem z głowy mi wypadło że on tam siedzi ;/

Po godzinnym pomiarze poboru prądu przez autko wartość 0,01A pozostała bez zmian, także teraz zupełnie nie wiem co mi rozładowuje baterie. Jedyne co to wiem, zeby zawsze brać ze sobą kluczyk bo jak zostaje po wyłączeniu zapłonu to pobór jest znaczny bo wynosił 1,14A i sie utrzymywał.

---------- Post dopisany 27-12-2012 at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany 23-12-2012 at 20:53 ----------

Panowie problem jest cały czas: Aku naładowany w niedziele miał 12,95 V, następnego dnia było 12,84 V, dzisiaj pomiar i 12,65 V , a autko ani razu nie odpalane , raz na chwilę włączone radio. Pobór prądu przez auto zmierzone 0,01A. Czyżby ok. roczny aku centry był do śmieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu bym pozyczyl od kogos aku jesli masz taka mozliwosc i sprawdzic na czyims.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe że akumulator jest do bani.. ja mialem dwie centry i niby kreciły ale tez słąbo na mrozach.dopiero jak zakupiłem varte 77ah 780A to kreci jak glupi;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic w nocy jade do Zakopca, autko postoi tam pare dni ( wezme prostownik wrazie co) a po powrocie zrobie podmianke. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vagu masz funkce transport mode .. tzn . w vcds nie wiem czy w vagu jest.. i ona pomaga przedluzyc zywotnosc aku podczas wiekszych przestojow albo dluzszego transportu samochodu ktory jest unieruchomiony moze to cos odrobine pomorze.. wtedy radio i inne odbiorniki pradu sa zupelnie odlaczane automatycznie ..jednym kliknieciem aktywujesz a potem to samo zeby wylaczyc ta funkcje pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vagu masz funkce transport mode .. tzn . w vcds nie wiem czy w vagu jest.. i ona pomaga przedluzyc zywotnosc aku podczas wiekszych przestojow albo dluzszego transportu samochodu ktory jest unieruchomiony moze to cos odrobine pomorze.. wtedy radio i inne odbiorniki pradu sa zupelnie odlaczane automatycznie ..jednym kliknieciem aktywujesz a potem to samo zeby wylaczyc ta funkcje pozdr

Ale tonie jest rozwiązanie na stale???? A alu dobrales pod silnik czy tak jakoś pierwszy lepszy ile ah itd???

Sent from my Atari 2600 using ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stale czyli jak ? skoro kolega pisze ze raz na tydzien wyciaga to przeciez to nie problem zeby raz na tydzien uaktywnial sobie ta funkcje zeby mniej mu ciagnelo tylko problemem jest ze musi miec kabelek i program ja mam vcdsa nie wiem jak sie na vagu takie cos robi ... trzeba by ludzi popytac ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...