pioteros Opublikowano 25 Grudnia 2012 Opublikowano 25 Grudnia 2012 mam pytanie czy na byle jakiej stacji diagnostycznej dadzą rade znaleźć przyczynę wibracji auta? podobne są do krzywego koła tylnego przednią oś wykluczam bo bije ewidentnie tył, czyli od deski w tył auta, kierownica jest równiutka w czasie jazdy i nie wibruje główne podejrzenia to, przeguby na wale, dyfer, lub przeguby na półosiach tył lub drążki tył (wiem że w jednym sworzeń już się obraca ale czy się rozpadł całkiem...) koła wyważone, na letnich było to samo, przy 80-100 są minimalne ale przy 140 i więcej są wnerwiające aż się jeździć szybciej nie chce czy jakby podnieśli mi auto na podnośniku to będzie można coś wybadać kiedy puści się wtedy koła w ruch? 1
grzes1150 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Dobry warsztat da redę. Obstawiam podpore wału
pioteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 Wymienialem juz, na nowym ori lozysku ;( i bez zmian po wymianie, co więcej, nawet drugi wał kupowałem z tym że na starych przegubach złożony Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
GregorX Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 jak koła sa ok, czasami bicie może być spowodowane krzywymi tarczami..ale ja wszelkie bicia , dragania zaczynam od odwiedzin stacji diagnostycznej niech Ci dokładnie zawiechę sprawdzą , bo jak masz Q to tam z tyłu ma co wibrować podczas jazdy 1
pioteros Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2012 I tak zrobię, przegub któryś z przodu też mi stuka ale tylko przy ruszaniu mocnym że skreconymi na maxa kołami w prawo, obstawiam wewnętrzny przegub prawy przód Przejade sie na ta stacje, nie będę w ciemno wymieniał pół samochodu Tarcze i lozyska tak apropos wszystkie nowki wymieniane w przeciągu roku Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
Magicbattle Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 jesli kola na max skrecone w prawo i ci pyka to prawy ale zewnetrzny
pioteros Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2012 obydwa wymienione byly 5 tys km temu (zewnetrzne) przy normalnych manewrach nie pyka nic, np na parkingu... ale sam nie wiem tak czy inaczej nikt mi nie pomogl dzis na zadnej stacji, kazdy mowil ze to nic nie da - odpalenie auta na podnosniku i wymacanie co nie gra... wiec kiedy sie ociepli sam bede musial z tym powalczyc
Arturoo Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 jak jest auto dźwignięte to zawias jest bardzo sztywny wbrew pozorom..... stan tylnych wahaczy ciężko określić dopuki są na aucie ...chyba ,że gumy są już zniszczone na tyle ,że widać gołym okiem ,że są np. sparciałe.... ten zawias podobnie jak przedni pozwala wyeliminować uszkodzenia dopiero po rozbiórce
jano04 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Kolego miałem podobnie ,podjechałem do fachowców wymienić podpore wału ale jak już mieli wał wyjęty to zrobili terz krzyżak . Dobrze zrobili bo był zapieczony no i drgania przestały ale tylko na jakiś czas po dwóch miesiącach znowu coś zaczęło wibrować .Pojechałem z reklamacją,myślałem że coś sknocili ale nie,wtedy wyszło że rozleciało się łożysko w tylnym moście .Luz był tak duży że jak chwyciłem przegób wewnętrzny zaraz przy moście to mogłem nim ruszać do góry i na dół.W mojej Q po usunięciu tych usterek nastała cisza. U Ciebie nie koniecznie musi być to samo ale warto sprawdzić.
pioteros Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2012 Też o tym myślałem bo w czasie jazdy jest szum jakby łożysko było wywalone, a w kołach mam nowe więc może to jest jakiś trop, przegub przy moście sie rusza ale minimalnie z tego co pamiętam Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
RalphA4 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 panowie ja się dołacze z moja b6, przy predkosci 80 na 5 biegu auto wibruje na 6 przy 100KM/h też wibruje ale najdziewniesze jest to że jak dodam gazu delikatnie to autko łagodnie przyspiesza, a jak pedał w podłodze to auto przyspiesza ale strasznie wibruje i czuc jak by "skakało" trudno to określic ale jest taki głuchy dziwiek i na calej karoseri czuc wibracje (tak jak by auto przyspieszalo, zwolnilo, przyspieszalo, zwolonilo itd z tym ze bardzo szybko) wiec wrazenie jak by jechalo do przodu i takie schodkowane bylo to przyspieszanie
pioteros Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 Może lewe powietrze ciągnie tzn masz dziurę w dolocie i auto żabkuje Wystukane z Pegasusa
RalphA4 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 a wiesz ze tego nie sprawdzalem, przyjdzie wal zaloze sprawdze jak nie to jeszcze to ogarne
wampir Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 i jak drgania przy przyspieszaniu, wyjasnilo się cos? ---------- Post dopisany 03-04-2013 at 23:27 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2013 at 12:40 ---------- Dołaczę się do tematu z moim A4 B6 1.8T quattro avant AMB. Mam nowe sprzęgło i dwumas. Auto ma podniesioną moc na k03s i większych wtryskach, tipie, DP i FMIC. Po podniesieniu mocu pojawiły się wibracje/drgania odczuwalne wyraźnie z tyłu auta gdy przyśpieszam na 4/5biegu z dołu. Wymieniłem gumowy odbojnik z przodu auta i szapnięcie/uderzenie/stuk w momencie gdy rozpedzam sie na 1 biegu i naciskam sprzeglo znacznie zmalały. Podsumowując całą historię: Na początku, po podniesieniu mocy miałem następujące objawy: -Stuk przy puszczania sprzegla w trakcie ruszania z 1ki i puszczaniu sprzegla po zmianie na 2ke. -Stuk podczas wciskania sprzegla (wysprzeglaniu) ale tylko w czasie jazdy gdy zmieniam z 1 na 2 lub z 2 na 3. -Wibracje przy mocnym przyspieszaniu na 4 i 5 z samego dołu obrotow. Po zmianie całego wału ponieważ podejrzewałem podporę wału nadal mam: -Stuk podczas wciskania sprzegla (wysprzeglaniu) ale tylko w czasie jazdy gdy zmieniam z 1 na 2 lub z 2 na 3. -Wibracje przy mocnym przyspieszaniu na 4 i 5 z samego dołu obrotow. Po dzisiejszej wymianie gumowego odbojnika z przodu auta mam: -Duuuzo mniejszy stuk podczas wciskania sprzegla (wysprzeglaniu) ale tylko w czasie jazdy gdy zmieniam z 1 na 2 lub z 2 na 3. Muszę ewidentnie ostro wystartować na 1 biegu i wcisnąć sprzęgło np. przy ok 4500obr aby pojawił się ten stuk/szarpniecie. Zabrzmi to laicko ale czuć to tak jakby silnik wyrywał się do przodu -Wibracje przy mocnym przyspieszaniu na 4 i 5 z samego dołu obrotow. Wykonałem kilka oględzin z kanału, - z tego jak próbowałem szarpać przeguby wewnętrzne przednie i tylne, to nie było na nich luzu gdy ruszałem ośkami pionowo (w poprzek osi). Gdy ruszałem wzdłuż osi to był minimalny luz. - boczna poduszka dyfra wygląda na nienaruszoną. Guma wygląda bardzo dobrze. - tak wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów. Czy one są sprawne? Zwróćcie uwagę, że poduszka silnik przesuwa się u podstawy. Druga poduszka silnika, której nie nagrałem tak się nie zachowuje. Co teraz?
RalphA4 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Kolego jeśli chodzi o stuki przy zmianie biegów to ja bym stawiał na poduszki silnika, i nie oszczędzałbym na nich, bo warto kupić z dobrej firmy i masz spokój co do wibracji to jeżeli sprawdziłeś oski i jest ok to 3 rzeczy : Wał do wyważenia, podpora się skończyła, albo poduszka ta którą szarpałeś ale przy zuzytej przedniej poduszce wibracje przenoszone są już na karoserie nawet podczas postoju wiec ją bym trochę wykluczył. Co do mojego tematu to wał już zrobiony czekam na montaż w samochodzie i jak odbiore to się bede chwalic
wampir Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 u mnie wibracje czuc z tylu auta i tylko na 4/5 biegu jak dam gaz do końcu z dołu obrotów. Wymieniłem wał na nowszy bo w moim starym łożysko szumiało. Jest wyraźnie sztywniejszy. Może to sam dyfer? ---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 11:35 ---------- Jeszcze jedna sprawa. Tak wygląda poduszka od strony kierowcy. Jest w miarę "czysta" a tak wygląda poduszka po stronie pasażera. Czy to nie jest dziwne, że jest pokryta jakiś czerwonawym płynem? To jest olej z poduszki?
pioteros Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 TO JEST OLEJ Z PODUSZKI!!! wymieniaj bezwzglednie, kup zamiennik corteco najlepiej, ewentualnie AVON poza ASO
wampir Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 jak mnie to wkurza, ze zawsze mam zamieszanie z numerami części. Kumpel podał mi następujące numery do mojego AMB poduszka silnika lewa 8E0 199 379AD zamieniła się na 8E0 199 379AQ poduszka silnika prawa 8E0 199 382J zamieniła się na 8E0 199 382AA W sklepach jak dzwoniłem to nic im te numery nie mówiły, natomiast polecają mi taką: 8E0199379F Poduszka silnika prawa Audi A4 CORTECO 80000010 Na kilku stronach się też ten opis zgadza np. : ОкаŃвано, двигаŃоН, ORIGINAL IMPERIUM, 35038, AUDI A6 Avant (4B, C5) 2.5 TDIĐвŃĐžŃĐ°ŃŃи Ńони, ПагаСин Са авŃĐžŃĐ°ŃŃи, ŃоСоŃвни авŃĐžŃĐ°ŃŃи, авŃĐžŃĐ°ŃŃи ОнНаКн. PODUSZKA SILNIKA AUDI A4 (3150626151) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. z niej się wchodzi na strone -> http://www.motoneo.pl/generowanie/pdfTowarAllegro.php?id=15f22eaa5c9c2e5b48fc4d913999cb62 Koszt to 160zł brać ją?
RalphA4 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Tak wiec w dniu dzisiejszym odebrałem samochód z warsztatu i powiem szczerze u mnie nadal wibracje są. Już mi auto nie żabkuje przynajmniej mam takie wrażenie ale nadal są wibracje i już mi ręce opadały. Wał nowy podpora też nie mam pojęcia co teraz :/
Arturoo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 ...dwumas ?? ---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:21 ---------- wewnętrzny przegub na półosi ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się