Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Intake Manifold Pressure Sensor (G71)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej wszystkim

mam problem a mianowice ,pokazywal mi czujnik temp doładowania zmienilem go bo pisalo ze zwarcie do + czy - nie pamietam. wymienilem go i teraz am takie cos ze okolo 3 tys wpada w tryb awaryjny i jak odcina to blad powraca.... prosze o pomoc pozdrawiam JONNY

Opublikowano

po pierwsze logi a dopiero pozniej mozna wywnioskowac co jest nie tak :)

prawdopodobnie zapieczone turbo

Logi logi i jeszcze raz logi

Opublikowano

Nie czujnik temperatury doładowania tylko ciśnienia doładowania. Niepotrzebnie go wymieniałeś. Błąd zwarcia do + na tym czujniku czyli 00519 pojawia się kiedy turbo przeładowuje na full i rzeczywiste ciśnienie doładowania osiąga zakres 2570 mbarów.

Opublikowano

wszystko ok tylko turbo nie zapieczone bo ostatnio sobie czyscilem:) wiec cos innego bardziej wytlumaczyl bym przez tel... bo jest taki zaworej jedno kierounkowy od podcisnien, mechanik mi powiedzial ze jest on zle zalozony bo wtedy nie pracuje turbo.. co prawda jak go odwróce to czuc ze turbo wstaje szybciej ale ma mniejszego kopa. a jak mam tak jak teraz to sila dopiero okolo 2 tys obr na 2 biegu pali gume a jak odwóce to nie zabardzo.. czym to moze byc spowodowane??

Opublikowano

zrób logi wtedy będzie można cos więcej powiedzieć a tak to możemy sobie wróżyć z fusów

Opublikowano

wklejam LOGI;

zaworek jednokierunkowy zalozony prawidłowo

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

zaworek jednokierunkowy zalozony na odwrót

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

bez zaworka jednokierunkowego

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

prosze o opinie i pomoc

Opublikowano

Dwa pierwsze logi są te same czyli wstawiłeś jeden log dwukrotnie. Ciśnienie rzeczywiste jest osiągane w okolicah 2700 obrotów (w ostatnim logu ciut później) i od tego zakresu następuje stałe przeładowanie, wcześniej zaś niedoładowanie. W zdublowanym logu (dwa pierwsze) turbo uzyskuje maksymalne przeładowanie już od 3500 obrotów i powoduje to generowanie błędu 00519. Przyczyna takiego przebiegu ciśnienia doładowania to najprawdopodobniej zacinanie się zmiennej geometrii w jej środkowym położeniu czyli pomiędzy minimalnym a maksymalnym kątem natarcia kierownic spalin na wirnik po stronie wydechowej. Wspomniałeś też o uszkodzonych skrzydełkach wirnika strony wydechowej turbo więc można się również pokusić o jeden log z odkręconą i podniesioną maksymalnie do góry gruchą siłownika nad turbo - będzie wtedy widać jak szybko i przy jakih obrotach silnika turbo uzyska wartość zadaną ciśnienia.

Edit:

Teraz logi już poprawione. Przy odwrotnie założonym zaworku jednokierunkowym ciśnienie doładowania jest prawidłowe tzn. nie ma go wcale w dolnej partii obrotów bo nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo czyli jednym słowem zaworek biało-czarny jest sprawny. Zrób jeszcze tę próbę z podniesioną i podpartą gruchą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...