Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskaźnik temperatury silnika w Audi A4 B8 2.0 TDI, nie pokazuje 90*C


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiem wam ze mam 2013r 177ps i to samo auto w garażu pod blokiem gdzie jest 15stopni . Jade do roboty 15km spokojne tempo 50-80km/h miasto ,korki,światła itp.

I po 15km auto nie osiąga 90stopni. Jestem w szoku. Przesiadłem się z A# 8P 2004 1.9tdi 105ps i tego problemu nie było.W a3 może wolniej kabina się nagrzewała.

Opublikowano

Mam B8 CJCA od tygodnia i też zaskoczyło mnie ciągłe niedogrzanie silnika. Na wolnych po odpaleniu dochodziła temperatura max do 60 st.C. Przy włączonym ogrzewaniu nawet mnie. Jak deptam to dochodzi do 90 ale po zwolnieniu zaczyna spadać. Wytargałem termostat i jak jest zimy to ma otwarty duży obieg i po zalaniu wrzątkiem nawet nie drgnął. Wymieniłem termostat na nowy i niby jest trochę lepiej ale nadal niedogrzany. Kilka minut po odpaleniu przy ok 60 st, macając przewody przy termostacie stwierdziłem że wszystkie są letnie czyli leci na dużym obiegu...

Jak jest u Was? Czy możliwe że nowy tero też zwalony czy ten typ tak ma? Czy są osoby z tym silnikiem u których ten problem nie występuje czy po prostu każdy tak ma?

Kurde montowanie żaluzji, kartoników itd przed chłodnicą to trochę żenada w samochodzie za 200k PLN.

Opublikowano

Każdy tak ma i odpuść sobie szukanie nowego termostatu. Tak ma być i koniec. Wydawanie kasy na nowe termostaty to pieniądze w błoto. Najważniejsze że grzeje szybko, przynajmniej u mnie.

Opublikowano

No u mnie z tą szybkością to słabo. Jak się wlekę do pracy to po 10 km coś się wskazówka podnosi. Co ciekawe wczoraj podczas powrotu z pracy złapał ładnie temperaturę ale po kilkunastu km znowu spadła...

Spróbuję z jeszcze jednym termostatem, poprosiłem już mojego mechaniora o wymianę bo jest kiszka, jak nie pomoże nauczę się z tym życ.

Opublikowano (edytowane)

Na 100% nic nie da. Taka konstrukcja. Zresztą nie zauważyłem aby miało to negatywny wpływ na jakieś elementy osprzętu czy silnika.

Ja nie piszę o szybkości podnoszenia się temp, bo ta jest dosyć długa, tylko o szybkim nagrzewaniu się wewnątrz.

Edytowane przez audikrk_
Opublikowano

Na 100% nic nie da. Taka konstrukcja. Zresztą nie zauważyłem aby miało to negatywny wpływ na jakieś elementy osprzętu czy silnika.

Ja nie piszę o szybkości podnoszenia się temp, bo ta jest dosyć długa, tylko o szybkim nagrzewaniu się wewnątrz.

Szybkie grzanie wewnątrz to masz, ale za sprawą elektrycznej nagrzewnicy
Opublikowano

Przecież nie napisałem, że od szybkiego podnoszenia się temperatury cieczy...

Opublikowano

A co to za opcja w klimatyzacji " szybkie dogrzewanie" czy coś takiego?jest tam jeszcze coś takiego jak synchronizCja.

Opublikowano

Kurde montowanie żaluzji, kartoników itd przed chłodnicą to trochę żenada w samochodzie za 200k PLN.

w A4 B9 jest taka zaluzja fabrycznie :)

Opublikowano (edytowane)

Witam mam podobny problem (2.0 CGLC) tylko u mnie jest jeszcze gorzej ostatnio trasa 40 km - 6 C na dworze a wskazówka ledwo co sie podniosła, cały czas tylko słychac przekażnik od elektycznej nagrzewnicy kabinowej. Dziś zrobiłem test auto zimne odpaliłem wyłaczyłem nawiewy poczekałem aż wskazówka się ruszy sprawdzam węże od chłodnicy i się okazuje że są ciepłe sama chłodnica także zrobiła się ciepła. I teraz pytanie czy to normalne w tych silnikach bo już sam zgupiałem do tej pory w każdym aucie przy takich objawach wymieniałem termostat ale czytając fora zastanaiwam się czy to aby napewno termostat czy ten model tak ma, a nie chce ładować w ciemno 200 zł u mnie 03L 121 111 AD i do tego troche roboty . jescze tylko zastanwaim sie co to jest nr 19 ze zdjecia czy to jest elektrozawór ??

nen9b6yp.png

Edytowane przez Maciejass
Opublikowano

Maciejass też wertuję te tematy nawet po forach z USA. Wydaje mi się że u Ciebie jest jednak zwalony termo bo powinien się otwierać przy OK 87st C ale jak dziś będę wracał z pracy to pod domem sprawdzę czy chłodnica jest ciepła - dziś w drodze do pracy 25 km przy dosyć dynamicznej jeździe temperatura max 70 st. po wyłaczeniu grzania. Przy włączonym grzaniu ledwo powyżej 50. Termostat nowy.

A mam jeszcze pytanie do kolegów - czy wiecie może czy jakieś dedykowane elementy zakrywające chłodnicę? Nie chcę kombinować z kartonami itd. Na amerykańskim forum znalazłem coś takiego:

https://www.youtube.com/watch?v=K9HK58eqyY0#action=share

Opublikowano

W ogóle czemu kombinujesz? Słabo nagrzewa wnętrze czy co? na wskaźnik nie patrz, bo oprócz tego że są spadki temp i bardzo długo się nagrzewa (i tak ma być w tej konstrukcji) to nic się nie dzieje. Temperatura oleju która jest ważniejsza jest wyższa po nagrzaniu niż temp płynu i trzyma ładnie.

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wieczorem robiłem test z laptopem i powiem tak auto na postoju podczas nagrzewania od -5 C temperatura chłodnicy idzie proporcionalnie z temperaturą silnika tylko jest o 10do 15 C niższa czyli przy 40 C silnika temperatura chłodnicy około 26 C i tak az do 84 i sie wyrównuja oczywiscie tylko na postoju podczas jazdy 2km temepratura chłodnicy spada do 20 C i silnika (oleju) zaczyna leciec w dół do 60-70C . Tylko czytajac wsystkie opinie i spostrzeżenia wydaje mi się że dzieje się to dlatego ze w tym układzie jest normalnie bajpas obejscie termostatu przez 6,19,15,35,23,28 (woda płynie omijajac termostat który zamyka sie tylko od strony kolanka 7) patrząc na zdjecie. Zastanawiam sie czy to nie przez to że w chodnicy wody jest chłodniczka oleju skrzyni i to jest jedyny sposób w tej konstrukcji na rozgrzanie oleju skrzyni, może specialnie zrobili taki mały obieg własnie po to. Dodam ze sprawdzajać na postoju temperature oleju skrzyni byla bardzo przyblizona do temperatury chłodnicy. Do kolegi cegla66 zanim sprawdzisz temperature chłodnicy poczekaj na postoju 1 minute przy odpalonym silniku.

Edytowane przez Maciejass
Opublikowano

W ogóle czemu kombinujesz? Słabo nagrzewa wnętrze czy co? na wskaźnik nie patrz, bo oprócz tego że są spadki temp i bardzo długo się nagrzewa (i tak ma być w tej konstrukcji) to nic się nie dzieje. Temperatura oleju która jest ważniejsza jest wyższa po nagrzaniu niż temp płynu i trzyma ładnie.

Po 1 strasznie mnie to irytuje, nigdy tak nie miałem w żadnym samochodzie i wali mi to gałach. Fakt że wewnątrz jest ciepło i nie ma z tym problemu.

Po 2 niepokoją mnie komentarze na niektórych forach że u nich tak nie jest i jak wskazówka wejdzie na 90 to tak pozostaje. Jeżeli wszyscy tak mają z 2.0TDI CR to sprawa zamknięta, jeżeli nie to coś jest na rzeczy.

Opublikowano

Zgodze sie z kolegą cegla66 nie którzy pisza ze ładnie trzyma 90 może troche poniżej ale nie 60-70 tylko na poprzedniej stronie matriw pisał że po wymianie termostatu sytuacja była podobna do mojej czyli temperatura chłodnicy rośnie odrazu po rozgrzewaniu sie auta i to jest bez sensu. Pisanie że sprawnośc silnika jest tak wyska że przez to się nie dogrzewa miało by sens tylko wtedy gdyby ciepło nie było oddawane na chłodniece poniżej 80 C. I treaz jest pytanie czy dzieje się tak dlatego że producent coś skopcił czy z powodu wadliwego elementu układu chłodzenia a zostaje tylko elemet 19 na rysunku tylko nie wiem czy to jest pompka czy elektrozawór bo jeśli elektrozawór i sie nie domyka to może dawać takie efekty. A druga sprawa to taka że bardzo cieżko stwierdzić w takim wypadku wade termostatu jeśli w przypadu sprawnego weze od chłodnicy robia się ciepłe nawet przy niskich temperraturach silnika. W moim przypadku zostaje sprawdzić termostat po wyciągnieciu i przy okazji wymontuje 19 z rysunku

Opublikowano

W ogóle czemu kombinujesz? Słabo nagrzewa wnętrze czy co? na wskaźnik nie patrz, bo oprócz tego że są spadki temp i bardzo długo się nagrzewa (i tak ma być w tej konstrukcji) to nic się nie dzieje. Temperatura oleju która jest ważniejsza jest wyższa po nagrzaniu niż temp płynu i trzyma ładnie.

Po 1 strasznie mnie to irytuje, nigdy tak nie miałem w żadnym samochodzie i wali mi to gałach. Fakt że wewnątrz jest ciepło i nie ma z tym problemu.

Po 2 niepokoją mnie komentarze na niektórych forach że u nich tak nie jest i jak wskazówka wejdzie na 90 to tak pozostaje. Jeżeli wszyscy tak mają z 2.0TDI CR to sprawa zamknięta, jeżeli nie to coś jest na rzeczy.

W lecie dobija do 90 i zostaje, więc stąd te wpisy, zaczną się temp od 10-15 wzwyż i nie będzie w ogóle opadała. KAŻDY układ w 2.0 tdi cr w b8mkach jest tak skonstruowany, że wskazówka opada. Gdzieś może znajdę oficjalne stanowisko VAG'a w tej sprawie. Wyraźnie jest napisane, że jest to normalne zachowanie.

Opublikowano

Audikrk - już to znalazłem - strona pierwsza tego tematu.

Maciejass - Daj znać co znalazłeś. Jak wyciągniesz termo sprawdź czy w jest domknięty wylot na dużą rurę. Powinien być zamknięty. Ja w akcie desperacji właśnie wykonałem telefon do serwisu Audi i powiedziałem że jestem po gwarancji i chcę to naprawić - Pan poinformował mnie że tak było jest i będzie przy tych silnikach i nic z tym nie zrobią, taka konstrukcja i nie zagraża to silnikowi. Na postoju temperatura może spadać nawet do 50 st.C.

Awarię termo to chyba wykryjemy tylko jak będzie w drugą stronę - ciągła praca na małym obiegu, wtedy silnik zagotuje.

Letnie węże na dużym obiegu - może po prostu się wszystko grzeje od samego silnika, termostat też się nagrzewa z jednej strony i on sam w sobie podgrzewa płyn po drugiej stronie rury. Letnia chłodnica - alu się szybko grzeje więc może też łapie temperaturę z komory silnika... wiem że dużo tu "może" :)

Myślę że te posty będą wracały co roku i autorami będą nowi posiadacze tych aut.

Opublikowano

To nie stare układy jak w 1.9 tdi pd czy nawet 2.0 tdi pd. Tam temp szybko się podnosiła i prawie nigdy nie opadała, natomiast jeśli chodzi o tempo nagrzewania, przynajmnie u mnie, bardzo szybkie, tak samo albo szybciej niż w innym benzyniaku którym poruszam się równolegle (silnik 2.0)

Opublikowano

Może dodam coś od siebie, moje auto mam też krótko wcześniej bmw f10 i dziś zauważyłem, że po około 15km(spokojna jazda z pracy) wskazówka była około 70st! -1,5 st na zewnątrz. Zajrzałem na forum i po przeczytaniu kilka postów na temat, wróciłem do auta i faktycznie po przejechaniu znów 15km ostrzej było 90st jednak spokojna jazda i 23st klima spadało poniżej około 80st, ponownie mocniej i znow 90st!.Auto 2014 177KM dopiero co po przegladzie w serwisie więc wnioskuje, że ten typ tak ma. Na trasie nie miałem takich wahań. Pierwszy raz takie cuda.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...