Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana RNS-D na RNS-E


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcę wymienić RNS-D na RNS-E, jak się okazało trzeba do tego dokupić inne wtyczki stąd moje pytanie co dokładnie mi będzie potrzebne. Na allegro wyszukałem kilka różnych propozycji. Czy wystarczy dokupić tą przejściówkę: ISO ADAPTER Plug & Play VW MFD2 RNS2 RNS300 (2873667629) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czy może potrzebna będzie taka Przejściówka ISO1 na ISO2 ISO2 Audi RNS-E Quadlock (2857818913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Z pewnością potrzeb będzie jeszcze adapter do anteny, który z nich:

Adapter antenowy FM RNS-E RNSE Audi przejściówka (2857818906) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Adapter antenowy Audi A3 A4 A6 Navi plus - RNS-E (2868189352) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

I ostatnie pytanie co z podłączeniem anteny GPS, którą już mam? Nie widzę na allegro takich przejściówek

Dla porównania tylne ścianki RNS-D:

IMAG0163.jpg

oraz RNS-E

IMAG0162.jpg

Opublikowano

Ja przechodziłem z RNS-D na RNS-E

Potrzebujesz adaptera na ISO2 Przejściówka ISO1 na ISO2 ISO2 Audi RNS-E Quadlock (2857818913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Adapter antenowy z Fakrą Adapter antenowy Audi A3 A4 A6 Navi plus - RNS-E (2868189352) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Dodatkowo musisz pociągnąć CAN-y. Albo z licznika albo z modułu TMC który jest schowany w czarnej skrzynce w lewym boczku bagażnika i który de facto powinieneś wywalić i połączyć oba końce anten ze sobą.

Opublikowano

Rozumiem że kostki (2 szt) które były wpięte w duże gniazdo RNS-D (ISO) wpinam w przejściówkę i później w duże gniazdo RNS-E. Z tej przejściówki zostają 2 gniazdka nie użyte do niczego. Następnie przejściówka antenowa łączy gniazdo anteny z podwójnym gniazdem w RNS-E plus jeden z tych przewodów z okrągłą końcówką które były wpięte w RNS-D. Wtyczka która byłą wpięta w RNS-D w czarne gniazdo z lewej zostaje nie użyta podobnie jak gniazdo w RNS-E znajdujące się z lewej nad napisem "CLASS 1 LASER PRODUKT" Czy tak?

Zostaje jeszcze temat gniazda niebieskiego w RNS-E oraz modułu w bagażniku o który podpytam później jak go już obadam gdzie dokładnie jest i co tam jest powpinane.

Opublikowano
Rozumiem że kostki (2 szt) które były wpięte w duże gniazdo RNS-D (ISO) wpinam w przejściówkę i później w duże gniazdo RNS-E. Z tej przejściówki zostają 2 gniazdka nie użyte do niczego. Następnie przejściówka antenowa łączy gniazdo anteny z podwójnym gniazdem w RNS-E plus jeden z tych przewodów z okrągłą końcówką które były wpięte w RNS-D. Wtyczka która byłą wpięta w RNS-D w czarne gniazdo z lewej zostaje nie użyta podobnie jak gniazdo w RNS-E znajdujące się z lewej nad napisem "CLASS 1 LASER PRODUKT" Czy tak?

Jest dokładnie tak jak piszesz. Z RNS-D zostanie Ci jedna wtyczka (prostokątna 26PIN) niewykorzystana - tzn możesz z niej wykorzystać sygnał CAN , ja tak zrobiłem.

Opublikowano

A możesz podpowiedzieć który to pin i gdzie go powinienem wpiąć oraz co z tym niebieskim gniazdem w RNS-E?

Przejściówki mam już zamówione, jak dotrą to mogę to już zakładać czy od razu tego CAN'a muszę podpiąć i wypiąć moduł w bagażniku?

Opublikowano (edytowane)

Odgrzebuję kotleta bo w sumie mało jest info na temat przejścia RNS-D na RNS-E.

Dziś zmieniłem radio D na E i po wpięciu adaptera została mi kostka widoczna na zdjęciu, jak mniemam linia CAN, czy mógłbyś kolego turzol podpowiedzieć, pod które oznaczenia RNS-D należy się wpiąć? Podobno RNS-D jest sterowane linią K a nie CAN czyli ja rozumiem to tak, że i tak będę musiał ciągnąć kabelki do licznika? Czy wystarczy wpinka w gniazdo 26pin ze starej kostki?

d76515c4f2.jpg


Czyli wg rozpiski pinów, powinienem połączyć

PIN 9 RNS-E /canhigh/ (kostka D) z pinem 13 RNS-D /canh (kostka 26pin)

PIN10 RNS-E /canlow/ (kostka D) z pinem 26 RNS-D/ canl (kostka 26 pin)

Tak ?

Pewnie ten trzeci przewód to jakiś stały plus etc. No muszę zejść żeby to polutować.

Pytanie z innej beczki, zmieniarkę 6 cd mogę normalnie podłączyć pod RNS-E?

Edytowane przez House
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie ktoś podpowie jeszcze jakieś info w tym temacie ? Czy trzeba ciągnąć z bagażnika coś czy wystarczy z tych starych wtyczek ? Jeśli z ISO1 to ktoś podpowie które piny gdzie przepiąć ?

Opublikowano

Ja wywaliłem z bagażnika tuner i zmostkowałem cany z wiązki- w pełni odwracalny zabieg, musisz kupić przejściówkę i wpiąć cany i połączyć ze sobą anteny. Musisz sam sobie z tym poradzić, bo nikt z głowy nie pamięta co gdzie przepiąć a na forum jest sporo schematów więc nie problem to znaleźć.

Opublikowano

Dobra Pany. Jakie piny z D do E trzeba przepiąć by dzialal cAN?

Opublikowano (edytowane)

Witam, podobnie jak koledzy przesiadam sie na rns-e obecnie Rns-D DX + zmieniarka + tuner TV analogowy z wyjsciem na chinch do niego tuner DVB-T. Wiec po kolei zbieram wszystkie potrzebne wtyki , kable itp poki co mam :

Redukcja Anteny fm i diversity

http://allegro.pl/redukcja-adaptor-antenowy-audi-rns-e-z-diversity-i6512881257.html

Wtyczki plug&play do polaczenia rns-e

http://allegro.pl/adapter-plug-play-rns-e-audi-2001-2006-3-4-6-i6510338404.html

Redukcja anteny GPS

http://autosystemy.eu/redukcja-p-2230.html

Wyczytałem ze Rns-e ma w sobie tuner TMC czyli obecny wyrzucam i z niego prowadze kabeli do RNS-E tylko dokładnie o ktore piny chodzi?

Chce podłaczyc moduł Bluetooth dodatkowo mam juz kupiony z Koncówka E jaki kabel potrzebuje ?

Co z obecnym tunerem tv i podłaczonym do niego tunerem DVB-T ?

Kupiłem kamere z blenda od audi a6 c6 tylko jak to podłaczyc>?


Kolego

"Kacza"

wtyka przy tunerze TMC od Navi Plus RNS D powinna miec 6 kabelkow.

2 to masa i zasilanie, 4 to magistrala CAN.

Wtyka TMC - Zegary

2 to CAN L - podłączone do pinu 19 w niebieskiej wtyczce zegarów
3 to CAN H - podłączone do pinu 20 w niebieskiej wtyczce zegarów

8 CAN L podłaczone do pinu 26 w RNS
9 CAN H podłączone do pinu 13 w RNS.

mozna zmostkowac by kabli nie przeciagac.

Wystarczy piny 2,3 wyjąc lub polaczyc z 8,9 z tunera TMC od RNS -d i wrzucic do kostki przy RNS-E kostka D Pin 9 Can H, Pin 10 Can L

Edytowane przez bartek_454
Opublikowano

Tak gwoli pełnej jasności jeszcze zapytam, bo też w najbliższy weekend z taką podmianą będę walczył - w osadzeniu te dwa urządzenia (RNS-D i RNS-E) pasują plug&play, tak? Nie chodzi mi rzecz jasna o wtyczki itp. opisane wyżej, tylko o ramkę montażową - nie potrzeba żadnej dodatkowo już?

Opublikowano

Jeśli jest z A4 B6/B7 to wymiary ramki są takie same

Opublikowano

Pasuje p&p

Opublikowano

wtyka przy tunerze TMC od Navi Plus RNS D powinna miec 6 kabelkow.

2 to masa i zasilanie, 4 to magistrala CAN.

Wtyka TMC - Zegary

2 to CAN L - podłączone do pinu 19 w niebieskiej wtyczce zegarów

3 to CAN H - podłączone do pinu 20 w niebieskiej wtyczce zegarów

8 CAN L podłaczone do pinu 26 w RNS

9 CAN H podłączone do pinu 13 w RNS.

mozna zmostkowac by kabli nie przeciagac.

Wystarczy piny 2,3 wyjąc lub polaczyc z 8,9 z tunera TMC od RNS -d i wrzucic do kostki przy RNS-E kostka D Pin 9 Can H, Pin 10 Can L

Dzięki, cenna wiadomość!

Czyli TMC odpinam. Przy jego wtyczce:

pin 2 łączę z 8

pin 3 łączę z 9

w tej szarej wtyczce po RNS-D wypinam piny 13 (CANH) i 26 (CANL) i przepinam je na kostkę D. Pin 9 (CANH) i pin 10 (CAN L).

Oprócz tego muszę jakoś połączyć z sobą kable antenowe przy module TMC.

Zastosować przejściówki ISO - ISO2 przy nawigacji.

Zastosować przejściówkę do anteny z ISO na fakra (nie wiem jeszcze o co chodzi z tym diversity).

I zastosować przejściówkę do złącza GPS.

Muszę również podmienić zmieniarkę, bo ta z RNS-D nie będzie działać.

Nie wiem jeszcze gdzie wpiąć moduł BT. W to szare złącze?

Gdzie umieścić sam moduł? Przypiąć gdzieś za radiem?

Czy jakieś kodowanie jest potrzebne?

Opublikowano (edytowane)

Co do połączenia kabla antenowego przy TMC to musisz coś dobrać, u mnie TMC jest przy kierownicy wiec nie będę miał problemu z kablem antenowym .

Jeśli chodzi o kabel bluetooth to musisz dokupić wiązkę, sam moduł będę montował za schowkiem pasażera jeżeli dobrze pokombinujesz jest tam odpowiednie miejsce, prawidłowo powinien być pod fotelem pasażera. w obudowie.

Przejściówki wszystkie dobierzesz na aukcjach .

tak wygląda zestaw u mnie:

825c57a045cb95b4med.jpg
b2e969b359372960med.jpg
2100ea311e6fc40amed.jpg

 

Tutaj podsyłam Ci link do kabla bluetooth kompletny :  http://vnsmedia.shoper.pl/pl/p/Wiazka-Bluetooth-PlugPlay-Audi-RNS-E/107

 

Rozpiska pinow do modulu bluetooth RNS-E:

BT RNS-E
pin 1 zasilanie bt(+) pin 15 kostka D
pin 2 zasilanie bt (masa) - pin 12 kostka D
pin 8 sygnał tel + pin 12 kostka C
pin 9 sygnał tel - pin 6 kostka C
pin 11 + mikrofonu
pin 12 - mikrofonu
pin 15 k-line pin 5 kostka B
pin 16 wyciszenie TEL MUTE pin 11 kostka D
pin 17 CAN HIGH pin 9 kostka D
pin 18 CAN LOW pin 10 kostka D

-U Siebie nie wiem jeszcze jak podpiąć kamerę, obecnie przy RNS-D mam tuner analogowy z przejściem na DVB-T, wiem ze będę musiał podmienić tuner analogowy bo ten z RNS-D nie pasuje do RNS-E i wymienić kabel (tuner - RNS-E)

Co do kodowania to podejrzewam ze bedzie potrzebne kodowanie Bluetooth , ale nie wiem dokladnie co i jak moze ktos pomoże??

 

Edytowane przez bartek_454
Opublikowano

Tutaj masz kodowanie

Kodowanie: 77

00?xxxx: FUNKCJE
0 – podstawowe (dla RNS-E Basic/Radia)
1 – komfort (dla RNS-E High/RNS-E Low)

00x?xxx: KIEROWNICA
0 – bez multifunkcji lub starszy typ kierownicy (przyciski bez rolek)
1 – multifunkcja (przyciski z rolkami)

00xx?xx: URZADZENIA WSPÓLPRACUJACE
1 – diagnostyka przez CAN
2 – kierownica wielofunkcyjna, diagnostyka przez CAN
3 – RNS-E, diagnostyka przez CAN
4 – kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez CAN
5 – diagnostyka przez K-line
6 – kierownica wielofunkcyjna, dianogstyka przez K-line
7 – RNS-E, diagnostyka przez K-line
8 – kierownica wielofunkcyjna, RNS-E, diagnostyka przez K-line

00xxx?x: JEZYK (OBSLUGA GLOSOWA)
0 – Obsluga glosowa wylaczona lub sterowana przy pomocy zewnetrznego sprzetu (np. RNS-E)
1 – niemiecki
2 – angielski (UK)
3 – francuski
4 – wloski
5 – hiszpanski
7 – angielski (US)
9 – obsluga glosowa wylaczona

00xxxx?: JEZYK (WYSWIETLACZ)
0 – bez informacji na wyswieltaczu
1 – niemiecki
2 – angielski (UK)
3 – francuski
4 – wloski
5 – hiszpanski
7 – angielski (US)

Kanaly adaptacyjne:

kanal 0 (przywrócenie ustawien fabrycznych)
0: stan domyslny
1: reset

kanal 128 (domyslna glosnosc – wyjscie)
0 = 0dB
1 = +1dB
3 = +3dB
6 = +6dB
128 = -1dB
130 = -3dB
133 = -6dB

kanal 129 (czas zasilania uchwytu na telefon po wylaczeniu zaplonu):
Zakres od 0…6 (30 sekund … 30 minut)
Inkrementacja: 1 = 5 minut (0 = 30 sekund)

kanal 130 (ustawienia czasu opóznien dot. kompensacji opóznien sprzetu audio oraz akustyki)
Zakres od 0 … 12 ms

kanal 131 (czulosc mikrofonu)
Zakres od 0 do +6dB

kanal 133 (Wlaczenie modulu)
0 – BT wylaczony
1 – BT wlaczony

kanal 134 (funkcje zestawu glosnomówiacego)
0 – zestaw glosnomówiacy aktywny gdy polaczenie BT jest aktywne ale bez telefonu w uchwycie
1 – zestaw glosnomówiacy aktywny tylko gdy telefon jest wlozony do uchwytu

kanal 135 (PIN)
**** (tu wklepujemy tu swój 4-cyfrowy kod zabezpieczajacy)

kanal 136 (czas opóznienia od wyciszenia do aktywacji obslugi glosowej)
Domyslnie: 5 (=0,5 sekundy)

kanal 137 (czas widocznosci BT dla innych urzadzen BT – po tym czasie jedynie wczesniej sparowane urzadzenia beda laczyc sie z BT)
Zakres od 0/1 … 30 minut
Domyslnie: 0 (zawsze widoczny)

 

Opublikowano

Jestem w trakcie podłączania.

Chciałem tylko powiedzieć, że antena gps pasuje bez przejściówki.

Opublikowano

to spoko, ale dobrze siedzi? bo z tego co pamiętam RNS -D miało taka czarna część która trzymała kabel GPS.

Mam jeszcze pytanie odnośnie tv w tym radyjku bo czytam w necie żeby oglądać podczas jazdy  trzeba jakieś adaptery itd, jak wygląda to w realiach bo mam takie rozwiązanie:

RNS-D>tuner tv analogowy audi 4D0 919 146 Bwejście aux i do tego tuner DVB-t osobny. (wystarczy obejście sygnału GALA i tv śmiga podczas jazdy)

a planuje:

RNS-E>tuner tv analogowy audi 4D0 919 146 Dwejście aux i do tego tuner DVB-t osobny. (i jakie rozwiązanie żeby oglądać podczas jazdy????)((moze wogole analogowy jest niepotrzebny???)))

i podłączenie do tego kamery cofania mam cala blende z kamera z audi a4 c6 czy istnieje możliwość wpięcia jakoś

Opublikowano
9 godzin temu, bartek_454 napisał:

to spoko, ale dobrze siedzi? bo z tego co pamiętam RNS -D miało taka czarna część która trzymała kabel GPS.

 

Tak, pewniej niż wtyk od anteny FM.
To czarne zabezpieczenie  w RNS-D to taka formalność raczej.

Dodatkowo w Tunerze TMC (co ja się namęczyłem żeby go wyjąć!!! - ale da się bez ściągania tapicerki). kabel od GPS można wypiąć i połączyć z sobą. Tam są końcówki męska i żeńska, które do siebie pasują.

Więc przechodząc z RNS-D na RNS-E nie potrzeba żadnych adapterów do GPS.

Potrzebne są tylko dwa adaptery:
- ISO
- antena FM, koniecznie z diversity (jest droższy, ale nie problemów z odbiorem).

CAN podłączony, dokładnie tak jak podsumowałem w poście wcześniej. Działa FIS, podświetlenie, logika zapłonu.

Żeby było jeszcze śmieszniej to zmieniarka od RNS-D ma końcówkę 111 i nie działa z RNS-E.

Zostało mi jeszcze podłączenie modułu bluetooth. Mam moduł telefonu, mikrofon itd. Czy ktoś byłby tak miły i pokierował mnie gdzie mogę o tym poczytać?

 

Opublikowano

Odgrzeję temat.

Mam pytanie a co w wypadku przejścia z rns-e na rns-d ? co będzie dokładnie potrzebne ?

Będzie działać nawigacja w kolorowym fisie ? multifunkcja w kierze ?

Dzięki za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...