Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Twardy pedał hamulca


wjot1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj podczas hamowania pedał hamulca momentalnie staje się twardy, nawet drga lekko, słychać taki dźwięk jakbym miał krzywe tarcze.

Nie dzieje się tak za każdym razem, ale dość często (dzisiaj to zauważyłem).

Gdy się tak stanie, to o zahamowaniu mogę pomarzyć.

Pare mcy temu wymieniałem wszystkie tarcze i klocki, przewody hamulcowe i płyn hamulcowy. ABS sprawny.

Z tego co wyczytałem ludzie pisali coś o jakiś przewodach podciśnieniowych i serwie?

Mógłby mi ktoś to jakoś wyjaśnić i ewentualnie podrzucić jakiś pomysł co mółgłbym samemu sprawdzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wężyk podciśnienia czy jest szczelny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o wężyk wychodzący od serwa,który idzie do takiego trójnika wychodzącego z pomiędzy żeber kolektora ssącego?

Czy jest to tylko jeden przewód? Czy może jest ich więcej?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzic wszystkie podcisnienia zwiazane z serwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki. Bo słabo znam się na mechanice (jak widać), a przeczytałem jeden temat i się trochę wystraszyłem. A mianowicie człowiekowi się pompa zacięła, bo było mało oleju silnikowego i cały silnik mu się zatarł.

Przyznam, że ostatnio nie sprawdzałem poziomu oleju ze względu na wszechobecną zimę - stąd te obawy.

---------- Post dopisany at 21:47 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ----------

Jeszcze cholera jestem na codzień poza moim miastem rodzinnym (studia) i dopiero za tydzień wracam do siebie. Tutaj gdize jestem wole nie latać po mechanikach, bo nie znam nikogo "sprawdzonego" no i u mnie w mniejszym mieście jest taniej.

Tak to już dawno bym coś z tym zrobił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przewody podcisnieniowe.

Auta z turbodoladowaniem maja cisnienie prowadzace do serwa.Sprawdz przewod prowadzacy od turbiny do serwa.

Sprawdz szczelnosc ukadu czy cos nie syczy w komorze silnika.

Sprawdz czy czapeczka u mnie zielona lub czarna obok trojnika przed serwem jest.Podlaczone sa do niego przewody cisnieniowe.Czy nie jest ulamane czy uszkodzone.

Ewentualnie czy nie przestawila ci sie sruba na pedale hamulca, co zazwyczaj sie nie zdarza, prowadzaca od pedalu do serwa.

Przewodow jest bodajrze pare.

Jeden taki gruby prowadzacy bezposrednio do serwa.

Drugi Poprowadzony z turbiny do trojnika przed serwo, i podlaczony do serwa.

To z pamieci bym musial zobaczyc w aucie ale teraz w pracy jestem i nie mam jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w b6, kolesie jak mi wkładali akumulator, urwali przewód podciśnienia - z duszą na ramieniu 30km/h wracałem do chaty :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu póki co to moge tylko "rzucić okiem" na to szybko, nie mam garażu itd. a pogoda jest jaka jest.

@JulianSR mam zwykłe 1.8 bez turbo. Ale sprawdze reszte tych przewodów. Jak samemu nie nie wypatrze, to dam mechanikowi w przyszłym tygodniu.

W ADR rozumiem przyczyną tego może być jakaś nieszczelność na przewodach podciśnienia ewentualnie w najgorszym wypadku samo serwo ?

Oczywiście wiedząc, że same hamulce i abs jest w 100% sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz wszytkie przewody prowadzace od serwa, czy niue sa wyciagniete jakies uszkodzone.

A przedewszytkim sprawdz wyciagajac taki gruby przewod wchodzocy do serva od strony silnika.Na odpalonym silniku wyciagnij go i zobacz czy zasyga go.

Wtedy bedziesz wiedzial czy dochodzi cisnienie.

Jesli dochodzi to uszkodzone jak mysle servo same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy można sprawdzić serwo w następujący sposób?

- Wyczytałem gdzieś na innym forum, że jeśli na zgaszonym silniku będę "pompował" pedał hamulca aż stanie się twardy, następnie wcisnę go do oporu i w takim położeniu odpalę silniki, to jeśli po zapaleniu pedał będzie dało się jeszcze "głębiej" wcisnąć (zmięknie), to znaczy, że serwo jest sprawne.

Czy to prawda?

---------- Post dopisany 02-02-2013 at 13:16 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2013 at 14:39 ----------

Koledzy, byłem dzisiaj u mechanika i po tym jak opisałem mu dokładnie co się dzieje ( a dokładniej działo, bo od paru dni jest spokój), to on mówi, że to jest po prostu działanie ABSu.

Trochę mnie to dziwi, ponieważ nawet jeżeli bicie(pulsowanie) pedału oraz to,że robi się twardy - to jak najbadziej efekty ABSu, tak to, że blokują się koła całkowicie to już chyba nie za bardzo?

Przecież ABS ma sprawić, żebym miał kontrole nad autem podczas hamowania jeśli jest słaba przyczepność. A tu dzieje się jakby na odwrót.

Dodatkowo słychać przy tym taki dziwny dźwięk, coś podobnego do dźwięku jak ma się pokrzywione tarcze hamulcowe.

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien mechanika po pierwsze. jak tam przedowy sprawdziles? mowiles ze jakby slabszy jest. moze cos z turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że układ może być zapowietrzony (obstawiam na tył) - wówczas pompa ABS wariuje ("szuranie" z przodu przy hamowaniu)

Gdy masz te objawy to po pompuj na postoju hamulec - nawet dość mocno - powinno pomóc na jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slabo, jak jest powietrze w ukladzie to pompa wariuje tak jak powiedziales, ale jak pompa sie zapowietrzy to pozniej ciezko jest ją odpowietrzyc, przynajmniej ja mialem takie info od fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem co i jak. Wężę wszystkie na moje oko są ok. Jutro mechanik go dokładnie obejrzy.

Rzeczywiście wygląda mi to na coś związanego z ABSem. Może ja sieje panikę niepotrzebnie. To moje 1sze auto z ABSem.

Aczkolwiek jest to dla mnie dziwne. Jadę 50km/h dzisiaj, ulica czarna (aczkolwiek pewnie lodu troche było), dojeźźdzam do skrzyżowania, naciskam hamulec i praktyucznie odrazu takjakby załacza się ABS, mało brakło a walnąłbym auto przede mną, udało mi się wymanerwrować na trawę i chodnik, jakiś 1m od betonowej lampy.

Czytałem, że jak załąćza się ABS, pedał zaczyna "bić" i słychać takie chrobotanie, to trzeba z całej siły docisnąć hamulec ( co robi się ciężko, gdy on równocześnie zaczyna "bić").

Tak jak mówię, może tak ma być, ale dziwi mnie to, bo w żaden sposób mi to nie pomaga.

Jeździłem corsą B bez ABSu i było o niebo lepiej w zime podczas hamowania.

Na moje oko ten ABS załącza się przy byle okazji. Zawssze wydawało mi się, że włącza się wtedy gdy gwałtownie hamujesz na powierzchni, gdzie jest słaba przyczepność.

Tutaj natomiast lekko nacisnę pedał przy niskiej prędkości i tak sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmieniałeś tarcz w ostanim czasie?ja podejrzewam że przyczyną zbyt wczesnego włączania się abs-u na suchym asfalcie jest błędny sygnał z któregoś czujnik z abs-u,przynajmniej ja tak miałem,wystarczyło dobić czujnik i abs załącza się tylko na mokrym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...