Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki z kompresora klimatyzacji przy wciśniętym ECON


Roberto_WZY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio mam problem z wydobywającymi się stukami z kompresora klimatyzacji, ale tylko w momencie gdy klimatyzacja nie pracuje.

Czyli przy wciśniętym przycisku ECON lub gdy temperatura powietrza jest poniżej 5 °C.

Gdy klimatyzacja się załącza słychać jakby krótki rechot i wszystko cichnie.

Klimatyzacja pracuje wzorowo, sprężarka obraca się bez oporów, gumki w sprzęgle dobre.

model sprężarki NIPPONDENSO

RK

---------- Post dopisany 14-01-2013 at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany 13-01-2013 at 12:25 ----------

Nikt nie ma żadnego pomysłu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie masz cały czas?

Mam podobny problem. U mnie jest tak że odpalam rano auto i wciskam econ lub econ był wcześniej włączony to słychać coś w rodzaju chrupniecia i zgrzytu. Przez moment tylko. Później cisza. Teraz na wszelki wypadek mam cały czas wyłączony econ.

W kompresorze chyba jest jakieś sprzegielko. Pewnie do wymiany.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem , ale po wymianie sprzęgła kompresora problem zniknął.....

Jaki koszt? Aso? Zamiennik?

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem w mojej b7 , tzn. gdy klima pracuje jest włączona to jest ok nic nie słychać lecz gdy wcisnę Economy to słychać takie chrobotanie, powtarzające się które później milknie i gdy znów odpalę klimę delikatnie chrobotnie ale później się wyciszy a jak znów Economy to chrobocze kilka sekund. Czy wymiana tych gumek rozwiąże ten problem czy wymienić całe sprzęgiełko i jaki jest koszt. Czy zamawiając to sprzęgiełko otrzymam kpl. tj gumki, łożysko etc. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem w mojej b7 , tzn. gdy klima pracuje jest włączona to jest ok nic nie słychać lecz gdy wcisnę Economy to słychać takie chrobotanie, powtarzające się które później milknie i gdy znów odpalę klimę delikatnie chrobotnie ale później się wyciszy a jak znów Economy to chrobocze kilka sekund. Czy wymiana tych gumek rozwiąże ten problem czy wymienić całe sprzęgiełko i jaki jest koszt. Czy zamawiając to sprzęgiełko otrzymam kpl. tj gumki, łożysko etc. ?

Pada sprzęgiełko, objawy identyczne jak w mojej. Sprzęgiełko+ wymiana w zakładzie zajmującym się klimą 350zł. Jesienią też bawiłem się w wymianę jakiejś obudowy i tych gumek no i niestety długo to nie pociągło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przy drogie one .. u mnie też się spaliło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak kolego ogarnoles ten problem

bo niestety mam identyczne objawy od weekendu i nie wiem za co sie zabrac :facepalm:

jak klima działa to jest ok jak tylko wcisne ECO to caly czas cos chrobocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde u mnie to samo ale odrazu po przekreceniu kluczyka nawet jak jeszcze nie wlacze klimy. Za kazdym razem identycznie. Slychac jakby cos tam sie przestawialo i trzeszczy i chrobocze przy okazji. Co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam identyczny problem gdy wyłącze klime (OFF) chrabęści natomiast gdy klima jest włączona stuki ustają tak jakby to wszystko do kupy sie zebrało :P pytanie jest jedno jest jakaś szansa by wymienić to sobie samemu czy raczej oddać to jakiemuś fachowcowi od klimy ? słyszałem, że żeby dobrać sie do tej sprężarki trzeba rozbierać przód auta jak do rozrządu ? z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarze to przodu nie trzeba rozbierac wystarczy kanał i od spodu da się to wymontowac

Zreszta tak chce zrobic bo juz mnie to chrobotanie na max wkurzylo:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, wymiana łozyska, sprzegła zrywnego i gumek w kole pasowym klimatyzacji rozwiązują problem chrobotania. Da się to zrobić nie rozszczelniając układu, wystarczy opuscić spręzarkę do dołu.

Jest na forum opis jak wymienić sprzęgło zrywne w kompresorze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy panowie same gumki za 30 zł wymienić i jest spokój i nie trzeba w b7 2.0tdi opuszczać sprężarki ani nic takiego. 20 minut na to powinno wystarczyc z przerwa na fajke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te gumki mają jakieś oznaczenie numeru części? Patrzyłem w etce ale nie widziałem tam numeru części tych gumek co wchodzą w te koło pasowe...

Wysłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie wymieniłem te gumki i dalej jest problem:kwasny: Więc teraz spróbować wymienić też ten łącznik sprzęgła czy coś jeszcze innego? Bo już to świerszczenie mnie irytuje:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...