Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatronik wariuje.


KaMaZ87

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy co może być przyczyną tego ze nadmuch na klimatroniku samoistnie się zwiększa.

Klimatronik jest uszkodzony czy coś inne go. Dzieje się tak najczęściej gdy jest zimno. Po nagrzaniu się auta nie zauważyłem już tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to sami u siebie.Na manualu ogrzewanie i nadmuch stopniowo się zwiększają.Jak rano odpalam auto jest jedna kreska,a jak silnik złapie trochę temp.to kresek przybywa.Automat i tak nie zadziała w temp.poniżej 5 stopni.

wysłane za pomocą tapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to sami u siebie.Na manualu ogrzewanie i nadmuch stopniowo się zwiększają.Jak rano odpalam auto jest jedna kreska,a jak silnik złapie trochę temp.to kresek przybywa.Automat i tak nie zadziała w temp.poniżej 5 stopni.

wysłane za pomocą tapki

z tego co mi wiadomo i jak zauważyłem sam u siebie to funkcja auto działa nawet przy minusowych tem. różnica jest tylko taka że poniżej chyba 3 st. sprężarka się nie załączy natomiast wzrost mocy wentylatora wzrasta stosunkowo do temperatury silnika oraz ustawionej tem. docelowej. a manual to już wszystko ręcznie jest. pewnie oprogramowanie panelu czy jak to inaczej nazwać szwankuje. dla zaintersowanych posiadam sprawny panel klimatronica na zbyciu rocznik 97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyciągnął panel klimatronika, sprawdził płytkę pod kątem zimnych lutów i profilaktycznie je przelutował. Nic nie tracisz, a może pomóc. W najgorszym przypadku i tak czekałaby Cię wymiana panelu na nowy.

O ile oczywiście usterka występuje na manualnym ustawieniu, bo na auto to raczej jest normalne, że sam sobie steruje prędkością nawiewów. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto działa, po prostu sprężarka klimy się nie załącza :wink:

Gdy masz ustawiony tryb AUTO sterownik będzie dążył cały czas do uzyskania wskazanej temperatury (po prostu bez załączonej sprężarki układ nie będzie w stanie wychłodzić wnętrza), natomiast w trybie man siła nawiewu również ma tendencję do niewielkiego wzrostu (np. z jednej kreski do dwóch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to sami u siebie.Na manualu ogrzewanie i nadmuch stopniowo się zwiększają.Jak rano odpalam auto jest jedna kreska,a jak silnik złapie trochę temp.to kresek przybywa.Automat i tak nie zadziała w temp.poniżej 5 stopni.

wysłane za pomocą tapki

z tego co mi wiadomo i jak zauważyłem sam u siebie to funkcja auto działa nawet przy minusowych tem. różnica jest tylko taka że poniżej chyba 3 st. sprężarka się nie załączy natomiast wzrost mocy wentylatora wzrasta stosunkowo do temperatury silnika oraz ustawionej tem. docelowej. a manual to już wszystko ręcznie jest. pewnie oprogramowanie panelu czy jak to inaczej nazwać szwankuje. dla zaintersowanych posiadam sprawny panel klimatronica na zbyciu rocznik 97.

Zle się wyraziłem,pisząc automat,miałem na myśli tą śnieżynkę,że się nie załącza poniżej 5 stopni:decayed:U mnie wszystko działa prawidłowo,sprawdziłem wracając z roboty:wink:

Ten typ tak ma . Sterownik klimy dąży do uzyskania ustawionej temperatury i dlatego tak się zachowuje :)

I tu kolega ładnie wyjaśnił:oklasky:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...