chopin Opublikowano 13 Stycznia 2013 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Koledzy jakiś czas temu brat (niestety bez konsultacji ze mną ani z kimś ogarniętym) kupił a4 b6 wersja 1,9 BKE 85 KW czyli chyba 115 KM z 2005 roku. Przebieg potwierdzony książką i stan autka naprawde super : w środku bardzo dobrze utrzymany z zewnątrz po normalnym użytkowaniu. Natomiast przy każdym odpalaniu słychać taki bardzo ostry stukot / klekotanie , ale tylko przy odpaleniu a później już wszystko w normie. Na fisie nie wywala żadnych błędów i obroty stoją równo. Autko ma nalatane obecnie 273 tys czyli jak na niekręconego diesla to przebieg całkiem nie najgorszy w porównaniu do kręconych allegro z 500 na 200 które i tak w sumie potrafią zrobić jeszcze raz tyle. Czy ktoś ma pomysł co to mogłoby być ? Nie ukrywam że jest to trochę zastanawiające i dosyć niepokojące. Problem jaki jeszcze zauważyłem to termostat do wymiany - nie nagrzewa sie w pełni do 90 stopni. Bardzo proszę o wszelkiego rodzaju sugestie i podpowiedzi. A propos byłem u kilku niby speców w warszawie i każdy udaje że wszystko ok bo na vagu nic nie pokazuje.porażka Czy trudno wybrać odpowiedni prefix!? zamiast wypisywać w temacie - poprawiłem/chudineze
antonio Opublikowano 13 Stycznia 2013 Opublikowano 13 Stycznia 2013 nagrajcie to i wrzućcie na na YT może dwumas
ampera4 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Slychacto tylko kilka sec, tak ? zaloze sie ze to ktorys z hydraulicznego regulatora luzu zaworu.Jesli w silniku jest olej 5wxx to niczym sie nie przejmuj ewentualnie jest Ci to przeszkadza wymien je
chopin Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2013 tak słychać tylko kilka sekund a nawet nie kilka tylko jedną dwie przy samym zapalaniu. i jeśli to coś zmieni to wydaje mi się że to co tak stuka ma miejsce po lewej stronie silnika , czyli od strony kierowcy
ampera4 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Opublikowano 13 Stycznia 2013 Wez moze faktycznie wrzuc film z tym stukaniem na forum koledzy na pewno Ci pomoga
chopin Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2013 ok to postaram sie na tygodniu wrzucić
chopin Opublikowano 13 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2013 w winie 5 i zarejstrowany też na piąty , to jest taka wersja którą wypuścili na koniec z tym silnikiem 115KM ---------- Post dopisany at 23:40 ---------- Poprzedni post napisany at 23:40 ---------- chcieliśmy zarejestrować na czwarty na stacji diagnostycznej facetowi wywaliło z systemu że to 2005 i kuniec
dziadek Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 W vin 5 Bo 2004 drugie półrocze więc model 2005... pod koniec 2004 tłukli już b7 ale jak udało się zarejestrować na 5 to fajnie bo ktoś nieznajacy się przy odsprzedaży tez bedzie myślał ze 5
antonio Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 problem leży w stukaniu czy w roczniku?? jak zawsze wiedza co niektórych klubowiczów nt. pierdół przeważa wiedzę techniczną i wtedy połowa tematu to OT co to za różnica czy B6 czy B7 z silnikiem BKE??? Żadna przecież silnik jest w tym samym miejscu, skrzynia też i cała reszta również
mariuszby Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Różnica jest taka że auto kombinowane i kolega prawdopodobnie padł ofiarą oszusta. Niewiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeśli dla ciebie to piedroła to moje gratulacje.
kruszyna29 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Różnica jest taka że auto kombinowane i kolega prawdopodobnie padł ofiarą oszusta. Niewiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeśli dla ciebie to piedroła to moje gratulacje. o czym ty piszesz, jakie oszustwo normalna rzecz auto ma vin z 2005 rokiem i jego pierwsza rejestracja nastąpiła w 2005 roku, tak więc jest to 2005 ROK
dziadek Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 dobra żeby nie było OT - nic nie powinno stukać nawet przez sek w 1.9TDI no oczywiście oprócz standardowego klekotu ... ja bym sprawdził rozrząd , synchronizacje pompowtryskiwaczy jak jest ustawiona - od tych rzeczy bym zaczął ... ... normalna rzecz auto ma vin z 2005 rokiem i jego pierwsza rejestracja nastąpiła w 2005 roku, tak więc jest to 2005 ROK rzeczywiście nie o to w tym temacie chodzi i mogłem koledze napisać to na PW a dla ciebie kolego jeżeli rok produkcji to to samo co rok pierwszej rejestracji - no to super
chopin Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 no niepotrzebna dyskusja sie nawiązał , chodzi oczywiście o stukanie , dzięki za wszystkie sugestie
przemek4net Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 ... normalna rzecz auto ma vin z 2005 rokiem i jego pierwsza rejestracja nastąpiła w 2005 roku, tak więc jest to 2005 ROK rzeczywiście nie o to w tym temacie chodzi i mogłem koledze napisać to na PW a dla ciebie kolego jeżeli rok produkcji to to samo co rok pierwszej rejestracji - no to super wyprostuje/podsumuje sa 3 lata najczesciej sie poktrywajace ale nie musi tak byc w przypadku aut z przelomu roku 1) rok produkcji 2) rok modelowy 3) rok 1wszej rej. no i jeszcze 4ty to chyba rok homologacji na model (cos takiego jest - ale malo istotne) W numerze vin bezposrednio na n-tej pozycji zapisany jest rok modelowy po to by Kazio w sklepie latwiej namierzyl Zenkowi klocki hamulcowe (naczejsciej katalog czesci jest robiony na rok modelowy) - dekoder VIN po sieci dekoduja rok modelowy a nie produkcji Rok produkcji uzyskuje sie np dzieki dostepowi do bazy dancyh producenta (krotko: tam jest zapisane ze auto o numerze zzzzzz23233 wyprodukowana np 15.10.2005r) Rok produkcji nie jest wpisany w np w niemieckich papierach do auta wiec latwo odmlodzic auto wyprodukowane np w listopadzie (majace juz rok modelowy "nadchodzacego" roku / najczesciej okolo pazdziernika chyba wchodzi kolejny rok modelowy w szmelcgrupie) a zarejestrowane np w styczniu (i takim cudem bedzie rok produkcji "nowy" w DR polskim) Czasem nowy rok modelowy zaczyna sie z opoznieniem juz w rozpoczetym roku kal. (przyklad z zycia:rok modelowy 1997r w hondzie civic 5D /model MBx-poliftingowy/ rozpoczal sie fizycznie w roku kal 1997 wiec sa auta na rynku majace rok modelowy w VIN 1996 /model MAx-przedliftingowy/ ale fizycznie wyprodukowane i z data 1wszej rej 1997r - mialem auto z rokiem modelowy 1996 a z dana 1rej maj 1997r., najmlodsze czesci widzialem z data grudzien 1996... nie wiem czy to auto bylo z 96 czy 97 roku...w polskich papierach dla wygody przepisani rok 1rej i tak byl 97r/jaka prawda.. nie wiem/) W DE nie ma jak wspomnialem roku produkcji w papierach wiec sprzedawcy nie musza robic cyrkow z wyprzedazami.... w sumie nie wiem dlaczego trzymana jest ta informacja w polskim DR (a pralki jak stoja w EURO RTV AGD to maja "rok produkcji" obok ceny? "uwaga... promocja na pralki z 2012 roku... do kazdej pralki komplet majtek i skarpetek gratis") Fiat kiedys kombinowal i jakas pier**le nie montowal do auta by przesuwac "rok produkcji" do momentu gdy juz klienta na auto maja Wiec jak sprawdzic auta z przelomu? Ogladamy plastiki!... na nich czesto wybita jest data produkcji... szukamy najmlodszej (oryginalnej:) )... i jak jest z roku nastepnego albo przynajmniej ostatniego miesiaca mozna przyjac pesymistycznie ze to auto "z rokiem produkcji -1 wzgledem 1rej" Pozdrawiam, Przemek EDIT w RP przyjmuje się że to 2005 rok, tak trudno to zrozumieć wiem, ze to poza watkime ale nieprawdy trzeba korygowac jezeli auto wyprodukowano w 2004 a w dowodzie napisali 2005 to jest to auto z 2004 z blednie wpisana data produkcji. jezeli sprzedaz taki samochod poswiadczajac nieprawde (bo rok produkcji a nawet dokladna date idzie latwo sprawdzic - VIN + najpiekniejszy usmiech nowego nabywcy do pana z ASO) to ta drobnostka w oczach nowego nabywcy nie musi byc tylko bocznym watkiem w watku o stukach w silniku (mamy e-sady, ustawowa ochrone praw konsumenta)... nie zyjemy Tybecie... tylko w kraju gdzie rok produkcji a nie tylko data 1rej decyduje o wartosci samochodu (co kraj to obyczaj). Pozdrawiam, Przemek
antonio Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 no niepotrzebna dyskusja sie nawiązał , chodzi oczywiście o stukanie , dzięki za wszystkie sugestie kiedy będzie filmik bo oni dalej o tych rocznikach
kruszyna29 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 w RP przyjmuje się że to 2005 rok, tak trudno to zrozumieć ( np. ciągniki rolnicze; na zachodzie jest tylko pierwsza rejestracja nie ma tam roku produkcji ) zdjąć kapę od zaworów luknąć na wałki i ( jeżeli niema problemów z odpaleniem ) lać paliwo i jeździć
chopin Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 no auto nie moje a brata nie ma narazie w mieście dzwoniłem mówiłem ma nagrać i mi przesłać , do końca tygodnia powinien byc filmik a przepraszam za to pytanie ( nie jest absolutnie złośliwe) o co chodzi z tą czerwoną uwagą od Chudinez ? jestem świeży więc wybaczcie, bede popełniał błędy pewnie jeszcze przez jakiś czas zanim się o wszystkim nie dowiem i nie naucze choć staram się jak najszybciej ogarnąć forum. ---------- Post dopisany 15-01-2013 at 00:01 ---------- Poprzedni post napisany 14-01-2013 at 23:58 ---------- i najmocniej przepraszam za błąd
chester121 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 czy te stukanie wystepuje przy kazdym odpaleniu auta czy tylko po dluzszym postoju (np przez noc) jesli to drugie to nie ma sie co martwic, sa to szklanki czy popychacze, beda stukac bo olej musi sie dostac wszedzie pzdr
chopin Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 przy kazdym z tym że rano po postoju i na zimnym to stykot przy odpaleniu jest dużo głośniejszy i bardziej odczuwalny , jak jest dogrzany to też jest stukot i trzęsie budą ale trochę słabiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się