Jump to content
22 22
Pawlo 2004

Jakie Koło dwumasowe oraz sprzęgło do 2.0 TDI CR

Recommended Posts

Tak więc panowie trzeba wymienic dwumas a przy okazji rozkręcania sprzęgło i łożysko.

Byłem na to przygotowany przy kupnie tego samochodu więc tragedii nie ma :wink:

Teraz kilka pytań bo sprawa ma się tego typu:


- co jakiś czas coś stuka na biegu jałowym a po wciśnieciu sprzęgła cichnie
- przy tym stukaniu zatrzęsie raz po raz budą
- gdy się przygazuję i silnik schodzi z obrotów słychać tak jakby tarcie (to pewnie łożysko oporowe)
- jakiej firmy części wybrać?? SACHS czy LUK


POMOCNY TEMAT Z FORUM
 

Koszt zakupu na Alledrogo sprzeglo z dwumasa, lozyskiem wyciskowym, tuleja prowadzaca lozysko to:  SACHS 2500 zl, wysprzeglik hydrauliczny SACHS 200 zl.

Numer czesci SACHS:

2289 000 298 009 - komplet sprzegla z dwumasa,

6283 000 090 009 - wysprzeglik

3114 000 946 - tuleja prowadzaca lozysko,

Koszt wymiany to: 950 zl.



Będę wdzięczny za porady i podpowiedzi :hi:

sprzeglo.jpg

Sprzeglo 2.jpg

Lozysko.jpg

Tuleja.jpg

wysprzeglik.jpg


895ba4956aca33e1m.jpg.ffde1e31cc58030bm.jpg.cc50a7a56d629e02m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślę, że możesz tylko bez wariacji

pewnie hałasuje jak odpalisz auto bez wciśniętego sprzęgła, co?


Lubię pracę, praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wariuje. Jeżdze bardzo spokojnie.

Samochód nic nie szarpie, no moze nieraz przy ruszaniu czuć takie jakby trzęsienie ale zdażyło mi sie to tylko kilka razy.

Nie zawsze hałasuje, słychac takie głuche ale dosyc głośne uderzenia co jakies 5 sekund. Jak wcisne sprzęgło albo dodam gazu to jest cisza ale jak schodzi z obrotów to słychać tak jakby szum.

Czyli mozna delikatnie jeździć?? A co z częściami?? Jakie wybrać? Chyba SACHS będzie lepszy co?


895ba4956aca33e1m.jpg.ffde1e31cc58030bm.jpg.cc50a7a56d629e02m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO jest juz notatka na temat dwumasu , jak sie bedzie długo wzlekać z wymianą to dodatkowo jeszcze uszkodzeniu zostanie wałek .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niedawno kupiles B8, z powrotem oddaj właścicielowi albo zadzwon do właściciela i niech pokryje koszty :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

RIDDICK74 czytaj wszystko zanim co kolwiek napiszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RIDDICK74 czytaj wszystko zanim co kolwiek napiszesz.

:kox:

---------- Post dopisany at 19:26 ---------- Poprzedni post napisany at 19:24 ----------

niedawno kupiles B8, z powrotem oddaj właścicielowi albo zadzwon do właściciela i niech pokryje koszty :facepalm:

Kupując auto wiedziałem, ze prawdopodobnie jest dwumas do wymiany

---------- Post dopisany 17-01-2013 at 15:52 ---------- Poprzedni post napisany 15-01-2013 at 19:26 ----------

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??


895ba4956aca33e1m.jpg.ffde1e31cc58030bm.jpg.cc50a7a56d629e02m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
padniety dwumas to chyba zadna tragedia zeby auto oddawac :)

nie mam zamiaru oddawać auta. Bron panie Boże :decayed: chce tylko zdiagnozować usterę i wiedzieć czy to dwumas czy tylko łożysko?


895ba4956aca33e1m.jpg.ffde1e31cc58030bm.jpg.cc50a7a56d629e02m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jesli masz silnik CAGA to tylko komplet SACHS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mam silnik CAGA produkcja 10/2009.


895ba4956aca33e1m.jpg.ffde1e31cc58030bm.jpg.cc50a7a56d629e02m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem, że podobno części luk i sachs mają takie same nr wybite ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pierwszy montaż idzie Sachs typ M 240 E

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pierwszy montaż idzie Sachs typ M 240 E

Dobry1 jeśli na pierwszy montaż idzie M 240 E to powiedz co ja mam zrobić? Albo mi nie chcieli podać numerów kompletnego sprzęgła bo pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że po numerze vin wyskoczyły mi dwa dwumasy, cztery tarcze sprzęgła i cztery odciski łożysk już nie sprawdzałem bo mi się odechciało. Części albo LUK albo SACHS. Chciałem kupić na przód sprzęgło, bo czuje już dwumas i jak się zabiorę do wymiany to chcę mieć wszystko od razu a nie zacząć dopiero szukać. W Aso komplet około 6,5tyś na Allegro znajdzie się nowy za około 2tyś oczywiście oryginalny. Silnik CAGA 2010r 143km quattro 80tyś przebiegu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pierwszy montaż idzie Sachs typ M 240 E

Dobry1 jeśli na pierwszy montaż idzie M 240 E to powiedz co ja mam zrobić? Albo mi nie chcieli podać numerów kompletnego sprzęgła bo pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że po numerze vin wyskoczyły mi dwa dwumasy, cztery tarcze sprzęgła i cztery odciski łożysk już nie sprawdzałem bo mi się odechciało. Części albo LUK albo SACHS. Chciałem kupić na przód sprzęgło, bo czuje już dwumas i jak się zabiorę do wymiany to chcę mieć wszystko od razu a nie zacząć dopiero szukać. W Aso komplet około 6,5tyś na Allegro znajdzie się nowy za około 2tyś oczywiście oryginalny. Silnik CAGA 2010r 143km quattro 80tyś przebiegu:)

Podłączam się pod pytanie kolegi.

Mi pada sprzęgło i też raczej będę robić z dwumasem (co prawda na razie nie mam objawów), a w warsztatach mi mówią, że kosztu nie mogę dokładnie oszacować bo nie wiadomo czy jest to LUK czy SACHS. Mój samochód jest z 2008/04 silnik CAGA.

Czy to prawda, że jeżeli założony jest LUK to mogę to wymienić tylko na LUK-a, i odwrotnie ?? Oczywiście piszę o wymianie kompletu sprzęgła i koła

Z góry dziękuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jestem nowy na forum nie chce spamować to tez podłączam się jeśli mogę do tematu :)

Kończy mi się chyba sprzęgło , pytanie czy mogę wymienić samo sprzęgło bez dwumasy ???

Druga spraw jesli sprzęgło nie ślizga sie jeszcze ale bieze bardzo wysoko czy rozsądnie wybierać się w trase 400 km w jedną stronę ??

I ostanie bo nie mogłem nigdzie znaleśc , podczas przyspieszanie ale tylko gwałtownego od około 3000 tys obrotów zaczyna cos strasznie strzelać ktos wie co to za objawy :) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Przy łożysku oporowym jest efekt odwrotny. Przy wciskaniu sprzęgła słychać szum, bądź tarcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może przy zrzucaniu skrzyni pokrzywili wybieraki od zmiany biegów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie mam pewien problem przy ruszaniu z 1 biegu wyczuwalne sa drgania czasem mniej czasem wiecej jeśli ruszam dodawajac wiecej gazu drgań niema...niewiem czy to dwumas czy jakieś łozysko..miał ktos moze podobny problem?? Byłem w Aso (Anglia ) ale powiedzieli ze bez rozbierania niewiedza

Co moze byc przyczyna..dodam ze samochod pracuje normalnie na każdym biegu tylko te drgania...przy ruszaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogą to być objawy padającego dwumasu. Zrób jeszcze mały test. W sieci znajdziesz informacje, jak w prosty sposób zdiagnozować usterkę (pierwszy lepszy link- źródło: motoryzacja.interia.pl)

- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.

- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie objawami wysiadającego dwumasu były stukania co jakis czas na biegu jalowym w miare uplywu czasu nasilaly sie odczuwalne byly tez drgania na drązku zmiany biegow poza tym podczas normalnej jazdy biegi wchodzily elegancko nic nie swiadczylo ze cos sie dzieje z dwumasa Ja u siebie wymienilem komplet sprzęgło dwumas i łożysko przy stanie 170 tys km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Przy łożysku oporowym jest efekt odwrotny. Przy wciskaniu sprzęgła słychać szum, bądź tarcie.

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Przy łożysku oporowym jest efekt odwrotny. Przy wciskaniu sprzęgła słychać szum, bądź tarcie.

Witam

Ja u siebie mam tak, że jak wcisne sprzęgło to słychać szum, bądź tarcie. Na początku nie było tego słychać tak głośno jak teraz (dostrzegłem ten hałas jakies 4miesiące temu i od tamtej pory przejechałem około 6 tys. km). Wystarczy wymienić tylko łożysko oporowe czy ta awaria pociąga za sobą jakieś dodatkowe wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich ! posiadam a4 b8 2008r silnik CAGA 2.0tdi 143 konie ...problem polega na tym,ze telepie samochodem przy ruszaniu zwlaszcza jest to odczuwalne pod gorke ...jest kilka objaw, nastepna to przy wcisnietym sprzegle i lekkim odpuszczeniu (male zawieszenie pedalu sprzegla na dole) obroty ida do gory minimalnie ,ale jest to odczuwalne.Nastepne to ruszenie z pierwszym biegu i trzymanie go do 2-3 tys nastepnie wcisniecie sprzegla wtedy czuc jakie dziwnie uderzenie gdzies...jest to odczuwalne na sprzegle ale tez na przednim zawieszeniu...jakby polos? dodam,ze bylem w Londynie w wielu garazach i nikt nic nie wie,,,, mowili ze dwumas,sprzeglo,poduszki.....wiec mymienilem na nowy dwumas.sprzeglo,wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynia! na prostej drodze przy ruszaniu juz nie telepie ale telepie nim przy ruszaniu pod gorke badz z gorki ...i te sprzeglo po wcisnieciu....dziwne potrzebuje waszej pomocy !! co myslicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich ! posiadam a4 b8 2008r silnik CAGA 2.0tdi 143 konie ...problem polega na tym,ze telepie samochodem przy ruszaniu zwlaszcza jest to odczuwalne pod gorke ...jest kilka objaw, nastepna to przy wcisnietym sprzegle i lekkim odpuszczeniu (male zawieszenie pedalu sprzegla na dole) obroty ida do gory minimalnie ,ale jest to odczuwalne.Nastepne to ruszenie z pierwszym biegu i trzymanie go do 2-3 tys nastepnie wcisniecie sprzegla wtedy czuc jakie dziwnie uderzenie gdzies...jest to odczuwalne na sprzegle ale tez na przednim zawieszeniu...jakby polos? dodam,ze bylem w Londynie w wielu garazach i nikt nic nie wie,,,, mowili ze dwumas,sprzeglo,poduszki.....wiec mymienilem na nowy dwumas.sprzeglo,wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynia! na prostej drodze przy ruszaniu juz nie telepie ale telepie nim przy ruszaniu pod gorke badz z gorki ...i te sprzeglo po wcisnieciu....dziwne potrzebuje waszej pomocy !! co myslicie?

mam coś podobnego, jak się nagrzeje auto i np. stane na światłach to ruszając co jakiś czas auto nie rusza płynnie, szarpie po prostu, uczucie jakby koła boksowały....dzwięków niepokojących nei mam dwumas nie stuka, dźwięk się nie zmienia przy naciskaniu sprzęgła... choć dwumas pewnie od nowości i pierwszej świeżości nie jest to nei chce na darmo skrzyni zwalać i sprawdzać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich ! posiadam a4 b8 2008r silnik CAGA 2.0tdi 143 konie ...problem polega na tym,ze telepie samochodem przy ruszaniu zwlaszcza jest to odczuwalne pod gorke ...jest kilka objaw, nastepna to przy wcisnietym sprzegle i lekkim odpuszczeniu (male zawieszenie pedalu sprzegla na dole) obroty ida do gory minimalnie ,ale jest to odczuwalne.Nastepne to ruszenie z pierwszym biegu i trzymanie go do 2-3 tys nastepnie wcisniecie sprzegla wtedy czuc jakie dziwnie uderzenie gdzies...jest to odczuwalne na sprzegle ale tez na przednim zawieszeniu...jakby polos? dodam,ze bylem w Londynie w wielu garazach i nikt nic nie wie,,,, mowili ze dwumas,sprzeglo,poduszki.....wiec mymienilem na nowy dwumas.sprzeglo,wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynia! na prostej drodze przy ruszaniu juz nie telepie ale telepie nim przy ruszaniu pod gorke badz z gorki ...i te sprzeglo po wcisnieciu....dziwne potrzebuje waszej pomocy !! co myslicie?

do sprawdzenia polos od strony skrzyni



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam coś podobnego, jak się nagrzeje auto i np. stane na światłach to ruszając co jakiś czas auto nie rusza płynnie, szarpie po prostu, uczucie jakby koła boksowały....dzwięków niepokojących nei mam dwumas nie stuka, dźwięk się nie zmienia przy naciskaniu sprzęgła... choć dwumas pewnie od nowości i pierwszej świeżości nie jest to nei chce na darmo skrzyni zwalać i sprawdzać

Kolego miałem podobnie. Tu masz link do wątku gdzie się na ten temat żaliłem :wink: : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299391-drganiastukniecie-czy-to-docisk/#entry4519128

Na dniach wymieniłem dwumas+sprzęgło+łożyska. Dwumas niby też nie dawał znaków, że się "kończy", ale na przykład nastawniki na docisku były już wykorzystane do max. Jak na razie spokój, chociaż nie miałem jeszcze okazji zagrzać go w korku.

Edited by matriw

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam coś podobnego, jak się nagrzeje auto i np. stane na światłach to ruszając co jakiś czas auto nie rusza płynnie, szarpie po prostu, uczucie jakby koła boksowały....dzwięków niepokojących nei mam dwumas nie stuka, dźwięk się nie zmienia przy naciskaniu sprzęgła... choć dwumas pewnie od nowości i pierwszej świeżości nie jest to nei chce na darmo skrzyni zwalać i sprawdzać

Kolego miałem podobnie. Tu masz link do wątku gdzie się na ten temat żaliłem :wink: : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299391-drganiastukniecie-czy-to-docisk/#entry4519128

Na dniach wymieniłem dwumas+sprzęgło+łożyska. Dwumas niby też nie dawał znaków, że się "kończy", ale na przykład nastawniki na docisku były już wykorzystane do max. Jak na razie spokój, chociaż nie miałem jeszcze okazji zagrzać go w korku.

thx za info, tak czy inaczej wiedziałem że będę wymieniać DM, dlatego nie robię z tego jakeigoś problemu bo siedzi DM i sprzęgło od nowości, auto obecnie ma 159tys. mod na jakies 190PS zrobiony jest...dlatego pewnie już czas na nowy zestaw ...

tylko co mam dokupić jeszcze do dwumasy i sprzęgła jakie tam łożyska dodatkowe idą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie mam pewien problem przy ruszaniu z 1 biegu wyczuwalne sa drgania czasem mniej czasem wiecej jeśli ruszam dodawajac wiecej gazu drgań niema...niewiem czy to dwumas czy jakieś łozysko..miał ktos moze podobny problem?? Byłem w Aso (Anglia ) ale powiedzieli ze bez rozbierania niewiedza

Co moze byc przyczyna..dodam ze samochod pracuje normalnie na każdym biegu tylko te drgania...przy ruszaniu

Mam ten sam problem zawsze przy ruszaniu

Mogą to być objawy padającego dwumasu. Zrób jeszcze mały test. W sieci znajdziesz informacje, jak w prosty sposób zdiagnozować usterkę (pierwszy lepszy link- źródło: motoryzacja.interia.pl)

- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.

- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.

Nie ma zadnych wibracji autko przyspiesza jak po masle

Nie ma zadnych piskow trzaskow zgrzytow pedal sprzegla pracuje bez zmian biegi wchodza gladko i bez problemowo

Po wcisnieciu pedalu sprzegla zadnych zmian w odglosach....

Moje pytanie czy moze byc ze ktoras z poduszek pod silnikiem badz skrzynia jes walnieta?? I stad te drgania przy ruszaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
22 22

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...