Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie koło dwumasowe oraz sprzęgło do A4 B8 2.0TDI CR?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie objawami wysiadającego dwumasu były stukania co jakis czas na biegu jalowym w miare uplywu czasu nasilaly sie odczuwalne byly tez drgania na drązku zmiany biegow poza tym podczas normalnej jazdy biegi wchodzily elegancko nic nie swiadczylo ze cos sie dzieje z dwumasa Ja u siebie wymienilem komplet sprzęgło dwumas i łożysko przy stanie 170 tys km

Opublikowano

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Przy łożysku oporowym jest efekt odwrotny. Przy wciskaniu sprzęgła słychać szum, bądź tarcie.

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Przy łożysku oporowym jest efekt odwrotny. Przy wciskaniu sprzęgła słychać szum, bądź tarcie.

Witam

Ja u siebie mam tak, że jak wcisne sprzęgło to słychać szum, bądź tarcie. Na początku nie było tego słychać tak głośno jak teraz (dostrzegłem ten hałas jakies 4miesiące temu i od tamtej pory przejechałem około 6 tys. km). Wystarczy wymienić tylko łożysko oporowe czy ta awaria pociąga za sobą jakieś dodatkowe wymiany?

Opublikowano

Witam wszystkich ! posiadam a4 b8 2008r silnik CAGA 2.0tdi 143 konie ...problem polega na tym,ze telepie samochodem przy ruszaniu zwlaszcza jest to odczuwalne pod gorke ...jest kilka objaw, nastepna to przy wcisnietym sprzegle i lekkim odpuszczeniu (male zawieszenie pedalu sprzegla na dole) obroty ida do gory minimalnie ,ale jest to odczuwalne.Nastepne to ruszenie z pierwszym biegu i trzymanie go do 2-3 tys nastepnie wcisniecie sprzegla wtedy czuc jakie dziwnie uderzenie gdzies...jest to odczuwalne na sprzegle ale tez na przednim zawieszeniu...jakby polos? dodam,ze bylem w Londynie w wielu garazach i nikt nic nie wie,,,, mowili ze dwumas,sprzeglo,poduszki.....wiec mymienilem na nowy dwumas.sprzeglo,wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynia! na prostej drodze przy ruszaniu juz nie telepie ale telepie nim przy ruszaniu pod gorke badz z gorki ...i te sprzeglo po wcisnieciu....dziwne potrzebuje waszej pomocy !! co myslicie?

Opublikowano

Witam wszystkich ! posiadam a4 b8 2008r silnik CAGA 2.0tdi 143 konie ...problem polega na tym,ze telepie samochodem przy ruszaniu zwlaszcza jest to odczuwalne pod gorke ...jest kilka objaw, nastepna to przy wcisnietym sprzegle i lekkim odpuszczeniu (male zawieszenie pedalu sprzegla na dole) obroty ida do gory minimalnie ,ale jest to odczuwalne.Nastepne to ruszenie z pierwszym biegu i trzymanie go do 2-3 tys nastepnie wcisniecie sprzegla wtedy czuc jakie dziwnie uderzenie gdzies...jest to odczuwalne na sprzegle ale tez na przednim zawieszeniu...jakby polos? dodam,ze bylem w Londynie w wielu garazach i nikt nic nie wie,,,, mowili ze dwumas,sprzeglo,poduszki.....wiec mymienilem na nowy dwumas.sprzeglo,wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynia! na prostej drodze przy ruszaniu juz nie telepie ale telepie nim przy ruszaniu pod gorke badz z gorki ...i te sprzeglo po wcisnieciu....dziwne potrzebuje waszej pomocy !! co myslicie?

mam coś podobnego, jak się nagrzeje auto i np. stane na światłach to ruszając co jakiś czas auto nie rusza płynnie, szarpie po prostu, uczucie jakby koła boksowały....dzwięków niepokojących nei mam dwumas nie stuka, dźwięk się nie zmienia przy naciskaniu sprzęgła... choć dwumas pewnie od nowości i pierwszej świeżości nie jest to nei chce na darmo skrzyni zwalać i sprawdzać

Opublikowano

Witam wszystkich ! posiadam a4 b8 2008r silnik CAGA 2.0tdi 143 konie ...problem polega na tym,ze telepie samochodem przy ruszaniu zwlaszcza jest to odczuwalne pod gorke ...jest kilka objaw, nastepna to przy wcisnietym sprzegle i lekkim odpuszczeniu (male zawieszenie pedalu sprzegla na dole) obroty ida do gory minimalnie ,ale jest to odczuwalne.Nastepne to ruszenie z pierwszym biegu i trzymanie go do 2-3 tys nastepnie wcisniecie sprzegla wtedy czuc jakie dziwnie uderzenie gdzies...jest to odczuwalne na sprzegle ale tez na przednim zawieszeniu...jakby polos? dodam,ze bylem w Londynie w wielu garazach i nikt nic nie wie,,,, mowili ze dwumas,sprzeglo,poduszki.....wiec mymienilem na nowy dwumas.sprzeglo,wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynia! na prostej drodze przy ruszaniu juz nie telepie ale telepie nim przy ruszaniu pod gorke badz z gorki ...i te sprzeglo po wcisnieciu....dziwne potrzebuje waszej pomocy !! co myslicie?

do sprawdzenia polos od strony skrzyni

Opublikowano (edytowane)
mam coś podobnego, jak się nagrzeje auto i np. stane na światłach to ruszając co jakiś czas auto nie rusza płynnie, szarpie po prostu, uczucie jakby koła boksowały....dzwięków niepokojących nei mam dwumas nie stuka, dźwięk się nie zmienia przy naciskaniu sprzęgła... choć dwumas pewnie od nowości i pierwszej świeżości nie jest to nei chce na darmo skrzyni zwalać i sprawdzać

Kolego miałem podobnie. Tu masz link do wątku gdzie się na ten temat żaliłem :wink: : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299391-drganiastukniecie-czy-to-docisk/#entry4519128

Na dniach wymieniłem dwumas+sprzęgło+łożyska. Dwumas niby też nie dawał znaków, że się "kończy", ale na przykład nastawniki na docisku były już wykorzystane do max. Jak na razie spokój, chociaż nie miałem jeszcze okazji zagrzać go w korku.

Edytowane przez matriw
Opublikowano
mam coś podobnego, jak się nagrzeje auto i np. stane na światłach to ruszając co jakiś czas auto nie rusza płynnie, szarpie po prostu, uczucie jakby koła boksowały....dzwięków niepokojących nei mam dwumas nie stuka, dźwięk się nie zmienia przy naciskaniu sprzęgła... choć dwumas pewnie od nowości i pierwszej świeżości nie jest to nei chce na darmo skrzyni zwalać i sprawdzać

Kolego miałem podobnie. Tu masz link do wątku gdzie się na ten temat żaliłem :wink: : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299391-drganiastukniecie-czy-to-docisk/#entry4519128

Na dniach wymieniłem dwumas+sprzęgło+łożyska. Dwumas niby też nie dawał znaków, że się "kończy", ale na przykład nastawniki na docisku były już wykorzystane do max. Jak na razie spokój, chociaż nie miałem jeszcze okazji zagrzać go w korku.

thx za info, tak czy inaczej wiedziałem że będę wymieniać DM, dlatego nie robię z tego jakeigoś problemu bo siedzi DM i sprzęgło od nowości, auto obecnie ma 159tys. mod na jakies 190PS zrobiony jest...dlatego pewnie już czas na nowy zestaw ...

tylko co mam dokupić jeszcze do dwumasy i sprzęgła jakie tam łożyska dodatkowe idą?

Opublikowano

Witam Panowie mam pewien problem przy ruszaniu z 1 biegu wyczuwalne sa drgania czasem mniej czasem wiecej jeśli ruszam dodawajac wiecej gazu drgań niema...niewiem czy to dwumas czy jakieś łozysko..miał ktos moze podobny problem?? Byłem w Aso (Anglia ) ale powiedzieli ze bez rozbierania niewiedza

Co moze byc przyczyna..dodam ze samochod pracuje normalnie na każdym biegu tylko te drgania...przy ruszaniu

Mam ten sam problem zawsze przy ruszaniu

Mogą to być objawy padającego dwumasu. Zrób jeszcze mały test. W sieci znajdziesz informacje, jak w prosty sposób zdiagnozować usterkę (pierwszy lepszy link- źródło: motoryzacja.interia.pl)

- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.

- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.

Nie ma zadnych wibracji autko przyspiesza jak po masle

Nie ma zadnych piskow trzaskow zgrzytow pedal sprzegla pracuje bez zmian biegi wchodza gladko i bez problemowo

Po wcisnieciu pedalu sprzegla zadnych zmian w odglosach....

Moje pytanie czy moze byc ze ktoras z poduszek pod silnikiem badz skrzynia jes walnieta?? I stad te drgania przy ruszaniu?

Opublikowano

witam mam problem przy ruszaniu na 1 biegu z kopyta powyzej 3 tys obrotow nie wchodzi 2 bieg mam ,a jak jade delikatnie to biegi wchodza paluszkiem co to moze byc dzieki za pomoc

Opublikowano

Witam posiadam audi a4 b8 2,0 tdi 136 z roku 2011, Ogólnie mam problem ze podczas spokojnego przyspieszania auto dostaje wibracji szczególnie najbardziej jest odczuwalne na 3-4-5-6 biegu.Dodam ze przeguby wewnętrzne były sprawdzane i są ok. Gdzie szukać przyczyny ?????Czy może być to sprzęgło auto ma przejechane 153 tyś.

Opublikowano

Witam, podłączę się do tematu...

Posiada a4 b8 1.8T 2009, mój problem jest podobny do problemu kolegi djmimol.

W momencie kiedy ruszam autem i obroty silnika dochodzą do 3 tyś obrotów, wciskając sprzeglo i zmeniajac na bieg drugi i z drugiego na trzeci slychac pojedynczy stuk.

Dzwiek slychac oczywiscie z przodu auta po stronie pasazera (w moim przypadku po lewej stronie -UK). Nie odczuwam zadnych wibracji itp na pedale sprzegla.

Czy mozliwe, ze definitywnie powodem dziwnego stuku jest nieprawidlowosc zwiazana z polosia ? przegub wew ? Jak mozna to zdiagnozowac ?

Opublikowano

Mam takie same objawy jak Wy koledzy tylko ze szarpanie przy ruszaniu wyeleminowałem przypaleniem a raczej spaleniem sprzęgła bo teraz potrafi się uślizgnąć przy mocniejszym wduszeniu pedału gazu... ale reszta została bez zmian... czyli głuchy stukot na biegu jałowym który znika po wciśnięciu sprzęgła, szarpanie budą na wolnych obrotach, delikatne szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu. Co do wyrobionego gniazda łożyska z lewej strony auta to najprościej zrzucić osłony silnika i chwycić za przegub i poszarpać jeżeli drgnie to znaczy że gniado wybite i trzeba lożysko na klej wkleić i w ASO kupić zmodernizowaną kapę i nowe łożysko (koszt chyba koło 200 zł) a przy wymianie sprzęgła to mechanik sam powinien zobaczyć że coś jest nie tak z tym łożyskiem bo żeby wymienić sprzęgło to trzeba wyjąć chyba lewą półoś ze skrzyni... w najbliższym tygodniu będę wymieniać komplet to będę wiedział też co u mnie z tym gniadem bo latem miałem dziwne stuknięcie w pedały przy ruszaniu gdzie ktoś pisał że to objaw wybitego gniada...

Opublikowano

Mam takie same objawy jak Wy koledzy tylko ze szarpanie przy ruszaniu wyeleminowałem przypaleniem a raczej spaleniem sprzęgła bo teraz potrafi się uślizgnąć przy mocniejszym wduszeniu pedału gazu... ale reszta została bez zmian... czyli głuchy stukot na biegu jałowym który znika po wciśnięciu sprzęgła, szarpanie budą na wolnych obrotach, delikatne szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu. Co do wyrobionego gniazda łożyska z lewej strony auta to najprościej zrzucić osłony silnika i chwycić za przegub i poszarpać jeżeli drgnie to znaczy że gniado wybite i trzeba lożysko na klej wkleić i w ASO kupić zmodernizowaną kapę i nowe łożysko (koszt chyba koło 200 zł) a przy wymianie sprzęgła to mechanik sam powinien zobaczyć że coś jest nie tak z tym łożyskiem bo żeby wymienić sprzęgło to trzeba wyjąć chyba lewą półoś ze skrzyni... w najbliższym tygodniu będę wymieniać komplet to będę wiedział też co u mnie z tym gniadem bo latem miałem dziwne stuknięcie w pedały przy ruszaniu gdzie ktoś pisał że to objaw wybitego gniada...

Witam

Wymieniał może ktoś w tym roku komplet sprzęgła? chodzi mi o cenę? i gdzie ewentualnie kupić? Kolega szuka całego zestawu do 2.0 Tdi CAHA 2009r.

Allegro odpada bo woli z normalnego sklepu. Ceny na dziś w Kaliszu bardzo różne, a mianowicie:

Auto bazar- komplet Sachs (docisk, tarcza, koło dwu masowe , łożysko , wysprzęglik, śruby ) 3700zl

Auto Centrum : zestaw Luk (docisk , tarcza, koło dwu masowe, łożysko , śruby) z rabatem 2900zł

4Cars :zestaw Luk (docisk , tarcza, koło dwu masowe, łożysko) z rabatem 2300zl

Opublikowano

Mam takie same objawy jak Wy koledzy tylko ze szarpanie przy ruszaniu wyeleminowałem przypaleniem a raczej spaleniem sprzęgła bo teraz potrafi się uślizgnąć przy mocniejszym wduszeniu pedału gazu... ale reszta została bez zmian... czyli głuchy stukot na biegu jałowym który znika po wciśnięciu sprzęgła, szarpanie budą na wolnych obrotach, delikatne szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu. Co do wyrobionego gniazda łożyska z lewej strony auta to najprościej zrzucić osłony silnika i chwycić za przegub i poszarpać jeżeli drgnie to znaczy że gniado wybite i trzeba lożysko na klej wkleić i w ASO kupić zmodernizowaną kapę i nowe łożysko (koszt chyba koło 200 zł) a przy wymianie sprzęgła to mechanik sam powinien zobaczyć że coś jest nie tak z tym łożyskiem bo żeby wymienić sprzęgło to trzeba wyjąć chyba lewą półoś ze skrzyni... w najbliższym tygodniu będę wymieniać komplet to będę wiedział też co u mnie z tym gniadem bo latem miałem dziwne stuknięcie w pedały przy ruszaniu gdzie ktoś pisał że to objaw wybitego gniada...

Witam

Wymieniał może ktoś w tym roku komplet sprzęgła? chodzi mi o cenę? i gdzie ewentualnie kupić? Kolega szuka całego zestawu do 2.0 Tdi CAHA 2009r.

Allegro odpada bo woli z normalnego sklepu. Ceny na dziś w Kaliszu bardzo różne, a mianowicie:

Auto bazar- komplet Sachs (docisk, tarcza, koło dwu masowe , łożysko , wysprzęglik, śruby ) 3700zl

Auto Centrum : zestaw Luk (docisk , tarcza, koło dwu masowe, łożysko , śruby) z rabatem 2900zł

4Cars :zestaw Luk (docisk , tarcza, koło dwu masowe, łożysko) z rabatem 2300zl

2300zł to dobra cena za zestaw. Swoją drogą nie dziwi mnie dystans do kupowania części z allegro. Cała masa z nich to podróby.

Opublikowano

A ja w sklepie internetowym kupiłem zestaw LuK za 1956 zł dokładnie a co najśmieszniejsze że 2 dni poźniej w tym samym sklepie ten zestaw kosztował ponad 3400 i teraz albo trafiłem na super oferte albo coś jest nie tak z tym zestawem loteria... dzisiaj odbiore w parcelshopie paczkę to będę wiedział na czym stoje...

Opublikowano

A ja w sklepie internetowym kupiłem zestaw LuK za 1956 zł dokładnie a co najśmieszniejsze że 2 dni poźniej w tym samym sklepie ten zestaw kosztował ponad 3400 i teraz albo trafiłem na super oferte albo coś jest nie tak z tym zestawem loteria... dzisiaj odbiore w parcelshopie paczkę to będę wiedział na czym stoje...

Siemka:)

Właśnie jesteśmy po zrzuceniu skrzyni biegów i sprzęgła - masakra ( ogólnie ciężki dostęp, a odkręcenie górnej śruby rozrusznika przeje.... , musieliśmy odkręcać Dpf-a, żeby sie do niej dostać, a odkręcenie niego nie jest łatwe) Pracowaliśmy w kanale to tez utrudnia komfort pracy. Ogólnie jeżeli ktoś nie ma zbytnio pojęcia to lepiej niech sobie odpuści.

Przebieg auta to ponad 230tys oryginał (głownie trasy) skrzynia biegów nie wskazuje na zużycie, ale koło dwu masowe luzy we wszystkie strony!!! tarcza sprzęgła jeszcze z 1mm do nitów docisk jeszcze ok , a łożysko oporowe zajechane. Objawy : Przy zimnym silniku odgłosy terkotania, choć nie zawsze, na rozgrzanym prawie cisza, ale przy zimnym silniku po delikatnym wciśnięciu sprzęgła cisza. Dodam jeszcze ze przy gaszeniu silnika nie było żadnych oznak zużycia. W poniedziałek zamawiamy kompletne sprzęgło i we wtorek skręcamy.

Opublikowano

Witam daj znać czy pomogło u mnie zbliża się również wymiana sprzęgła

Opublikowano

ale koło dwu masowe luzy we wszystkie strony!!!
Kolego u mnie nowy dwumas leżąc w pudełku też lata na każdą stronę ale tylko poprzecznie luzu wzdłużnego nie ma.

Tak pomyślałem i wieczorem koledzy wstawię film żebyście ocenili luz tej mojej dwumasy bo może gdzie jaką uszkodzoną kupiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...