Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z pierwszym rozruchem zminego silnika


Luki_193

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z pierwszym odpaleniem auta (silnik 1.8 ADR 96r z gazem Stag 300) np po przestanej nocy lub po 6-7 godz gdy juz auto odpale. Objawy są takie ze auto odpala łapie 1200 obrotów po czym obroty spadają az auto gaśnie.Ale gdy odpale auto i dam mu odrazu po gazie i przytrzymam go na np 2000 obrotów auto chodz gdy odejme gazu pomału gaśnie.Podobne objawy jak przy braku paliwa, ale bak do polowy zatankowany. Musze przytrzymac tak na 2000 obr około minutu moze 2 minut zeby mozna było narmalnie autem jechac. Po tych 2 minutach auto pali za kazdym na pierwszego kopa.Auto jeźdz na gazie i na benzynie bardzo dobrze jedyny problem to te pierwsze odpalani.Gdy juz normalnie odpali to moge je gasic przyjsc np za 3 godz i autko odrazu odpala. Najlepsze jest to ze gdy przyjde rano i odpale go awaryjnie na gazie to chodzi bez problemu trzyma obroty i nie gasnie. Wymieniłem juz przepustnice pompka paliwa działa założyłem przekaznik czasowy ze po przekręceniu zapłonu przez min pompka podaje paliwo i dalej nic.Nie wiem czy to ma jakis wpływ na odpalanie ale mam zassany do srodka zbiornik troche nie mocno i syczy z pod korka.Jeżdziłem juz na odkręconym zbiorniku i zero efektu. Ma ktos jakis pomysł bo juz mi rece opadają. Na VAG nie ma błędów czy moze to byc zły czujnik temp cieczy bo wczesniejszy padł?? tylko ze tak jak mowiłem VAG nie pokazuje błędu. Panowie pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczne objawy miałem w A3 1.8, ile się naszukałem dodatkowo na zimnym nie równo chodził jakby nie palił na wszystkie gary.

Lewe powietrze - stare uszczelki pod kolektorem ssącym.

Wymieniłem całkiem inny silnik, i mniej teraz pali

Sprawdź czy parownik nie puszcza gazu do kolektora, jak zostawiasz auto to przełącz na pb , niech pochodzi trochę i wtedy zdaś

Wysłane z mojego U8815 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''Sprawdź czy parownik nie puszcza gazu do kolektora, jak zostawiasz auto to przełącz na pb , niech pochodzi trochę i wtedy zdaś''

samo przełączenie na PB nic nie da bo i tak w całym układzie jest gaz

zdejmij wężyk podciśnieniowy idący z reduktora do dolotu i psiknij jakąś pianką na wężyk i zobacz czy nie robią się bańki lub powąchaj czy nie śmierdzi gazem a najprościej to zakręć butlę z gazem i niech auto pochodzi aż się samo przełączy na PB i rano zobaczysz jak odpala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze syczenie powoduje uszkodzony elektrozawór odpowietrzania baku znajduje się on na obudowie filtra paliwa i dlatego ci zbiornik deformuje. Musisz sprawdzić pompkę paliwa i nie grzeb nic przy elektryce załóż zwykły przekaźnik i już. Sprawdź ciśnienie i zerknij na tą pompkę bo może jak ci się podciśnienie w zbiorniku zrobiło to coś się z nią stało, sprawdź jeszcze tak jak koledzy mówią tylko zakręć LPG i go wypal, ale nie sądzę żeby to pomogło, sprawdź ciśnienie pb i regulator ciśnienia i sprawdź też szczelność dolotu jak już silnik ci będzie chodził to psiuknij plakiem w okolice dolotu przepustnicy itp i zobaczysz jak coś się będzie działo z motorem to znaczy że jest nieszczelność i trzeba to uszczelnić, a jak jest szczelnie to tak jak ci napisałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do szczelności jak się boisz plakiem psiukać to musisz sprawdzić każdy przewód dużo tego nie ma sprawdzasz odmę, potem przewody od podciśnienia które idą od przepustnicy i już. ale zobacz jeszcze ciśnienie paliwa jakie ci pompka daje i regulator (ściągasz wężyk i patrzysz czy śmierdzi paliwem jak tak to do wymiany) ale ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury wiem że już wymieniałeś kiedyś a na jaki oryginał czy podróbkę bo u mnie kumpel na podróbkę wymienił i mu 2 tyg. wytrzymał i VAG też nic nie pokazywał :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak psiukniesz i nic się z silnikiem nie będzie działo tzn. obroty nie będą skakały praca będzie równa to znaczy że jest szczelnie, ale jeżeli coś ci się będzie działo to znaczy że jest nieszczelność i wtedy szukasz poklei najczęściej pęka odma :) ale przewody podciśnienia też :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co zobacz jeszcze najstarszy sposób :) Odłącz mu na noc akumulator i zobaczysz co się będzie działo :) Jak VAG ci błędów nie pokazuje dolot szczelny to zobacz jeszcze ten sposób, a jak nie pomoże to znaczy że coś z paliwem się dziele :) ale odłącz mu aku na noc i zobaczysz czy pomoże może poprostu w sterowniku coś się poprzestawiało i go zresetujesz w ten sposób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a immo sie nie rokoduje??

napewno nie

Wysłane z mojego U8815 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn pewności nie ma mi się rozkodowało a mam jeden kluczyk więc nie mogłem go na nowo zakodować ale jak masz kabel to skasujesz błąd i wszystko :) ale drugi raz jak go na 2 dni wyciągnołem to już się nie rozkodował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz temp jaką widzi ECU na zimnym silniku to po 1 a po drugie zrób reset ECU i adapatacje na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odłączyc aku na 10-15 min a po podłączeniu adapatacje przepustnicy. Pojeździj wtedy 1 dzień tylko na PB i zobacz czy bedzie problem z odpalaniem na drugi dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...