Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to jest elektrozawór EGR , i jaki kupic?


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moj pierwszy post także proszę o wyrozumiałość.

Posiadam audi A4 B5 1996 110 kucy które ostatnio mnie zawodzą Otóż sprawa wyglada tak, ze od czasu do czasu auto łapie muła, przyspiesza ale nie tak jak powinno. Czasami potrafi normalnie jechac przaz 2 tyg , no ale coraz częściej coś sie dzieje problemem jest to ze auto przyspiesza normalnie po czym na pewnych obrotach robi sie dziura zwalnia jakby wogóle turbiny nie było ( na moment) po czym znowu jedzie normalnie, nie ma zasady na ktorym biegu przy ilu obrotach itp Czasem pomaga puszczenie i dodanie gazu i wtedy znowu śmiga lecz zdaża sie tak ze nic na dluzszy moment nie pomaga po czy samo jej przechodzi Strasznie denerwujaca sprawa wczoraj wybralem się z tym do znajomego mechaniora, podlączylismy audi pod kompa wyskoczyl blad zwiazany z zaworem egr ( nie wiem dokladnie jaki, ale koles jest kumaty) usunął go po czym z powrotem sie pojawił spróbował jeszcze 2 razy ale nic nie dało nie da sie go wywalić zaraz wraca, koleś stwierdził że po tym błędzie który sie pokazał trzeba wymienic zawór elektrozawór egr ( czyli to zawór N18, tak?) Co o tym myslicie i jaki zawór polecacie kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak to n18,jak chcesz kupić to pietburga,jak coś to mam orginalny i w bdb stanie pisz na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blad z EGR moze byc zarowno spowodowany uszkodzonym zaworem N18 jak i praca EGR. Trzeba wykonac logi, zamiesc rowniez nr bledu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zadzwonić do niego wieczorem jaki to błąd wywala . Nie wiem jaki to ma związezk z tym EGr-em ale powiedzial też że jak przyjade za tydzień w poniedziałek z zaworem to od razu zaślepimy EGR, i teraz moje pytanie W jakim celu się go zaślepia i czy nie wywołuje to jakichś negatywnych następstw (slyszałem że auto po takim zabiegu moze troszke mocy zyskac), Ale będę zadowolony jak audi wreszcie bedzie równo ciagła;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzial też że jak przyjade za tydzień w poniedziałek z zaworem to od razu zaślepimy EGR

nie rozumiem tego mechanika - po co wymieniać N18 na inny sprawny skoro chce zaślepić EGR - jedno przeczy drugiemu. Poza tym spodziewam się błędu elektrycznego N18 czyli otwarty jego obwód zasilania - wina prawdopodobnie będzie leżeć w uszkodzonej wiązce niż w samym N18 i wątpię by EGR miał w Twoim przypadku wpływ na te spadki mocy w czasie jazdy niepołączone z wchodzeniem sterownika w tryb pracy awaryjnej. Skłonny jestem stwierdzić, że przyczyną takiego zachowania będzie albo nieszczelność dolotu albo wężyków układu podciśnienia - logi dynamiczne i statyczne rozwieją wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie doloty szczelne, wężyki od zaworów, turbiny itp powymieniane na nowe Jade do niego w pon wymieniam zawór i może zrobimy logi bo ostatnio warunki pogodowe nie pozwalały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Nie bardzo rozumiem to forum...

Wszyscy mamy auta z grupy VAG, interfejs kosztuje 20-60pln (piszę o autach 93-2004).

A w odpowiedziach na posty widzę samych wróżbitów i proroków...

Przecież każdy NORMALNY użytkownik VW/AUDI/SEAT/SKODA NAJPIERW podaje odczyt błędów, ew.logi a potem diagnoza usterki.

O co Tutaj chodzi?

Mam paszteta i G4 ,jestem zalogowany na forach w/w samochodów ,i tam każdy (albo większość ) zaczyna od początku (Tutaj od końca).

1.odczyt błędów

2.logowanie

3.diagnoza

4.wymiana elementu ,lub naprawa

"wczoraj wybralem się z tym do znajomego mechaniora, podlączylismy audi pod kompa wyskoczyl blad zwiazany z zaworem egr"

Jaki numer błędu?

"nie wiem dokladnie jaki, ale koles jest kumaty"

Jak taki jest ,to po co piszesz post?

"usunął go po czym z powrotem sie pojawił spróbował jeszcze 2 razy ale nic nie dało nie da sie go wywalić zaraz wraca"

Super znawca....Usunął błąd ,a nie przyczynę...Jak większość....

"trzeba wymienic zawór elektrozawór egr"

Nie koniecznie...Błąd EGR może być powodowany zaworem,podciśnieniem,zasyfionym EGR,przepływomierzem....

Kolego ,zainwestuj w kabelek i naucz się robić logi.

Na forum każdy Ci pomorze.

Masz Swoją wymarzoną furę i nie ufaj nikomu...Naucz się sam diagnozować swoje auto.

A mechanicy ....zarabiają na Tobie.

Masz najprostrzy samochód,najtańszy w eksploatacji ,zadaj sobie trud żeby jeździł jak powinien.

Pozdrówki

Ps.Poza tym o objawach które opisujesz to na początku sprawdź dolot (w sensie nieszczelności), czyli pisząc krótko ZOBACZ CZY NIE MASZ DZIUR W WĘŻACH POWIETRZNYCH.

Wystarczy że zrobisz dziórę w dolocie ,lub odłączysz wąż np. od przepływki i ECU wchodzi w tryb pomiaru sygnalizując błąd EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie doloty szczelne, wężyki od zaworów, turbiny itp powymieniane na nowe

mechanik tak Ci powiedział czy sam posprawdzałeś - wątpię i w jednego i drugiego - kompletnie nie znasz się na mechanice więc jeśli piszesz mi, że wszystko sprawdzone to osobiście w to wątpię. Tym bardziej, że sam mechanik jest ciutkę głupawy - wnioskując po niby problemach z EGR. Nie będę faszystą więc dam się wypowiedzieć i innym - dawaj niech mechanik powie o co mu chodzi w tym temacie - chętnie odpowiem na jego pytania - śmiało ! Dawaj tego mechanika na talerz !?

Hej, mechaniku co masz do EGR ?

Hej mechaniku co masz do reszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, wymieniłem zawór ale dalej lipa, po ponownym podłączeniu do kompa okazalo sie ze kabelek przy wtyczce od n18 byl wyszarpany, gościu polutował podlaczył i niby po tym juz miało działałać weszystko tak jak trzeba. Wyjechaliśmy Na droge w celu sprawdzenia czy juz wszystko gra ( chyba robilismy logi bo kazał przyspieszać na 3 od dolu do 3,5 tys , auto normalnie przyspieszalo, odczuwalna była tylko delikatna dziura przy około ( 2600 do 2800) obrotow, stwierddził ze przeplywomierz "troche oszukuje" i to bedzie jego wina, ale narazie nie ma tragedii i mozna tak jeździć ucieszony faktem ze auto wreszcie normalnie chodzi pojechałem na chate. Dzisiaj wstaje o 2 do roboty wyjezdzam na drogę i oczywiście chciałem sprawdzic czy rzeczywiście śmiga tak jak powinno a tu niemiła niespodzianka muł straszny odczuwalny już od 2 biegu. Wracajac z roboty auto znowu normalnie chodzi... Czy to moze byc faktycznie tego przepływomierza? Dodam jeszcze ze po powrocie do domu męczył mnie ten problem dalej, wsiadlem w auto i pojechalem potestować, niby przyspiesza normalnie ale jednak mam odczucie jakby zbieralo sie troszke wolniej niz powinno (juz zgupialem od tego wszystkiego).

I teraz moje pytanie czy to rzeczywiście moze byc przepływomierz?

Nie wiem czy czegos istotnego w opisywaniau problemu nie pominołem ( bp tak jak napisał kolega wyżej jestem w tym zielony) jezeli tak to napiszcie na co mam zwrócic uwagę to to sprawdzę i opiszę Normalnie szlak mnie trafia juz chciałbym mieć ten problem w 100% rozwiazany a nie w 90;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mechanik logował auto dynamicznie to przynajmniej miałeś go poprosić albo o zapisanie Ci tych logów albo przesłanie na maila. Teraz byś je wkleił i byłoby już wiadomo co powoduje tego muła. Nam potrzebne są logi do wglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wkrety z kabelkiem od n18 sa nie prawda.To napewno nie wina tego kabelka.Mozna odlaczyc kostke bedzie błąd n18 ale bedzie normalna moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zanim to polutowal to blad ciagle powracał, to jest 1 strona medalu, a 2 jest taka ze po tym auto chodzilo troche lepiej ale jednak lapał muła czaaami dalej Dzisiaj wku..nyy juz całością wjechałem do kumpla na kanał, zdjołem dolna obudowę silnika, patrze a tam caly wąż który wychodzi od turbiny do "intekulera byl zalany od gory olejem, jak sie okazalo opaska była do d*py, zalożyłem nowa poskręcałem, wyjechałem na próbe auto niby normalnie chodzi i co jest dobra oznaka znikło dziwne swiszczenie może to to bylo przyczyną, pojeżdżę troche i zobacze co sie będzię działo Tym mechanikiem jest wujek mojej dziewczyny robi mi to wszystko za fryty więc troszke migłupio prosić go o logi, bo wiadomo ze jak będę je chcial od niego to po to zeby poradzic sie kogos innego, Mam nadzieje ze teraz będzie wszystko oki. Kurcze ale skoro pokazalo mu na kompie ze przepływomierz jak to on powiedział "trochę oszukuje", to może bez nowego sie nie obejdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory sprawdziło się to co podejrzewałem, że wątpię w te sprawdzone wcześniej szczelne wszystkie doloty. Również spodziewam się, że nowym pomysłem wujka Twojej dziewczyny będzie teraz propozycja wymiany przepływomierza na nowy a nawet bez wglądu w logi można się spodziewać, że Twój przepływomierz nie "oszukuje" tylko pokazuje zbyt dużą wartość masy zasysanego powietrza przy jednoczesnym spadku ciśnienia doładowania turbo a przyczyną tego zapewne będzie nieszczelność dolotu. Na Twoim miejscu jeszcze raz dokładnie sprawdziłbym wąż wychodzący z turbo bo może nie tyle sama luźna opaska była winna ale i pęknięcia tegoż węża można się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem,przecież wymieniałem gorna opaske od turbo, wcześniej slychać bylo dziwne świszczenie a teraz nic, ale juz wcześniej bywało że normalnie jechała a nagle muł, zobaczymy teraz

---------- Post dopisany 09-02-2013 at 07:38 ---------- Poprzedni post napisany 01-02-2013 at 14:26 ----------

No i powiem wam, że dalej ją cos boli. Przyspiesza całyczas tak samo ale jednak nie ma pełnej mocy, bez przepływki chyba sie nie obejdzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...