Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brakuje 15koni - wykres z hamowni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po niecalym rocznym uzytkowaniu auta i zapewnianiu mnie ze wszystko jest OK (zadnych bledow, objawow, dziwnych dzwiekow) ciagle mnie dreczylo wrecz za duze spalanie w moim 1.9TDI 115KM. Troche pomogla jakis czas temu wymiana filtra paliwa, ale przy predkosciach rzedu 120-130km/h mam wynik na FISie ok 8.5l/100km a podczas jazdy autostrada wskazowka paliwa normalnie spadala w oczach. Nikt nie widzial w tym nic dziwnego a mi sie nie podobaly zbyt duze rozbieznosci nie tylko miedzy tym co wyczytalem na necie wg raportow spalania ale rowniez w relacjach znajomych ktorzy osiagali wyniki rzedu 5.5-6.5l/100km dla takiej predkosci (skrzynia manual, tempomat). Rozumiem ze FIS moze przeklamywac ale nie az o tyle: 8.5 vs 5.5. Przeczucie ze cos jest nie tak, nie mylilo mnie. Pojechalem wkoncu na hamownie i okazalo sie ze brakuje mi 15 kucykow. Ponizej wykres:

http://www.fotoload.pl/index.php?id=ef1c5e525ef5ef6efaa3f83ddeafb9c8133

Turbine mialem niedawno regenerowana i jej praca jest bez zarzutow. Podczas testow nic nie trzeslo, nic nie dymilo. Gosc z obslugi wskazal mi w pierwszej kolejnosci dwa powody: zawor EGR i przeplywomierz.

I teraz tak... na jutro jestem umowiony z mechanikiem, sprawdza i przeczyszcza mi zawor, natomiast tak jakby przestraszyli sie wizja naprawy/czyszczenia przeplywomierza probujac mnie przy tym przekonac ze to napewno nie jest przyczyna, choc ja stanowczo upieram sie by sprawdzili mi obie rzeczy. Zatem pytanie, czy w czyms jest problem ze sie tak boja tego przeplywomierza? Czy jego usterka/zapchanie moze przebiegac bezobjawowo/bez bledow na FISie i w diagnostyce??

Sam az dziw jestem ze kiedy zglaszalem ze cos jest nie tak z autem, ze spala wg mnie za duzo a nie ma zadnych bledow, to nikt wczesniej nie sugerowal mi czyszczenia EGR i przeplywomierza. Wszedzie tylko stala gadka: filtr paliwa do wymiany, sprawdz spalanie tankujac do pelna i najlepszy tekst: "widocznie tak musi byc albo ten typ tak ma".

Opublikowano

Kolego skoro podchodzisz do tematu jak piszesz to wnioskuje że masz dużo kasy. Najpierw pełne logi i wtedy można ewentualnie wskazać przyczyne tego nie domagania i zwiększonego zuzycia paliwa.

Opublikowano

nie mam mozliwosci zrobienia teraz logow i musze sie zdac na wstepnie taka diagnoze.

Opublikowano

Pojechałbys do jakiegos kumatego mechanika i bez problemów zrobiłby logi i pełną diagnostykę. Bez tego możesz wymieniasz pół samochodu i dalej nie znajdziesz przyczyny. Wyglada jakby przepływka i stąd braki w mocy ale równie dobrze może byc usterka w układzie paliwowym.

Opublikowano

zapytam jutro o to...

egr i tak dam do czyszczenia, nie jest to duzy koszt, przeplywka chyba tez, zwlaszcza ze ostatni wlasciciel poza wymiana filtrow nie dbal o takie rzeczy.

jezeli tam gdzie mi to zrobia nie beda mieli mozliwoscie zrobienia logow a czyszczenie nic nie da, wowczas juz bede diagnozowal auto a nie wymienial "na macajewa" po kolei kazdy element.

Opublikowano

może warto to sprawdzić :wink: mi na hamowni też brakowało 15 Km i nikiedy dudniło z filtra powietrza , byłem sprawdzić w aso auto ,powiedzieli ze wszystko w porządku :facepalm: jeden telefon do Jaro4444 diagnoza wypadły broki (zaslepki) z wałków PD i miał jaro 100% racji i konie sie znalazy :wink:

Opublikowano

a ja bym zainteresował sie katalizatorem czy nie jest zatkany/podtopiony...moze byc ze sie motór dusi własnym oddechem... i jak znalazł - brak błedów duze spalanie...

Opublikowano

NIe zawsze silnik dostaje tyle koni co pisze w specyfikacji !

Jedni dostają mniej a inni więcej ! Nie jestem pewien czy 8 koni to duzo ale napewno nie ma zawsze tak samo

Opublikowano

z tego co wiem to vw raczej ma zawsze wiecej

Opublikowano

no i klima zabiera około 7-8KM w czasie jazdy :P

Opublikowano

A spalanie Ci się poprawiło ? Jak silnik zdrowy to moim zdaniem powinno być więcej niż seria lub min tyle samo.

Opublikowano

no i klima zabiera około 7-8KM w czasie jazdy :P

a kolega testował?

bo przy wyprzedzaniu np. klima zostaje rozłączona

Opublikowano

bo przy wyprzedzaniu np. klima zostaje rozłączona
a przy jeździe na wysokich rpm już nie ?

....

Opublikowano

przy określonej wartości obciążenia silnika

Opublikowano

A spalanie Ci się poprawiło ? Jak silnik zdrowy to moim zdaniem powinno być więcej niż seria lub min tyle samo.

Dokładnie ja rok swojego mierzyłem AVF seria 131 km a wypluło 136 przebieg blisko 300 tyś. Ciekawi mnie ile mial po wyjeździe z fabryki.

Opublikowano

macie linki do działających wykresów ? najlepiej obydwu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...