Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Szarpanie przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mnie szarpie najbardziej na zimnym silniku na ciepłym juz dużo mniej ale płynnie nie jest ..dwumas luka kilka tys temu zmieniony wałek rozrządu wymieniony zawieszenie ok poduchy tez wszystko wymienione a problem jest gdzie dalej szukać problemu ?

Opublikowano (edytowane)

Panowie, moje szarpania zostały rozwiązane :) auto płynnie wyrywa się do przodu a powodów było kilka

1. Półosie które wymieniłem zredukowały szarpanie
2. Katalizator - Panowie, nie ukrywajmy po tylu latach on się prosi o wymianę. Nawet dobre przepalenie po autostradzie nie pomoże.Po wymianie kata auto trochę odżyło i ruszało z mniejszym oporem - kat zamiennik.
3. Program u spankyego - po programie auto odżyło jeszcze bardziej, znów opór przy ruszaniu się troszeczkę zmniejszył.
4. Sprzęgło - wywaliłem kpl dwumasy którą niedawno zmieniałem (dwumasa, tarcza, docisk LUK - 50kk nalotu i dwumas śmietnik), stwierdziłem że mam dość badziewia od sachsa / luka i założyłem jednomas VALEO. Po kilku dniach jazd muszę stwierdzić że dla AWX 5b tarcza 228mm, sprawdza się znakomicie pod warunkiem utrzymywania auta >1700 obr.

 

Po wymianie sprzęgła problemy się skończyły. Przestało szarpać i auto rwie się do przodu. 
PS: Jeżeli wasze szarpania przy ruszaniu objawiają się bardziej po rozgrzaniu silnika (na zimnym jest względnie OK) i podczas obciązenia (5 osób w aucie), to na 70% wina sprzęgła które po rozgrzaniu przestaje sobie radzić.

Edytowane przez Ralen
Opublikowano
W dniu 5.12.2018 o 23:07, Ralen napisał:

Panowie, moje szarpania zostały rozwiązane :) auto płynnie wyrywa się do przodu a powodów było kilka

1. Półosie które wymieniłem zredukowały szarpanie
2. Katalizator - Panowie, nie ukrywajmy po tylu latach on się prosi o wymianę. Nawet dobre przepalenie po autostradzie nie pomoże.Po wymianie kata auto trochę odżyło i ruszało z mniejszym oporem - kat zamiennik.
3. Program u spankyego - po programie auto odżyło jeszcze bardziej, znów opór przy ruszaniu się troszeczkę zmniejszył.
4. Sprzęgło - wywaliłem kpl dwumasy którą niedawno zmieniałem (dwumasa, tarcza, docisk LUK - 50kk nalotu i dwumas śmietnik), stwierdziłem że mam dość badziewia od sachsa / luka i założyłem jednomas VALEO. Po kilku dniach jazd muszę stwierdzić że dla AWX 5b tarcza 228mm, sprawdza się znakomicie pod warunkiem utrzymywania auta >1700 obr.

 

Po wymianie sprzęgła problemy się skończyły. Przestało szarpać i auto rwie się do przodu. 
PS: Jeżeli wasze szarpania przy ruszaniu objawiają się bardziej po rozgrzaniu silnika (na zimnym jest względnie OK) i podczas obciązenia (5 osób w aucie), to na 70% wina sprzęgła które po rozgrzaniu przestaje sobie radzić.

Czyli wychodzi na to, że sprzęgła luka/sachsa są kiepskiej jakości? Można by jeszcze spróbować obić tarcze na nowo.

Opublikowano

na sachsa nie narzekałem, ale luk to padaka z tego co widzę.
Mam swój były komplet sprzęgła. Wygląda na naprawdę w dobrym stanie, nic po nim nie widać ze uszkodzone / rozklekotane, poza lekką tęczą na docisku od wewnętrznej strony.

Opublikowano

A niby wszyscy mówią ze jednomas się nie sprawdza w silniku ustawionym wzdluznie ze wibracje itd  to jak to w końcu jest ? Co prawda u mnie raczej dwumas odpada bo po rozgrzaniu przestaje szarpać co najwyżej są drgania /wibracje i tez wkurzają na pedale nie czuć żadnego bicia. Czy pompowtryskiwacze mogą mieć z tym jakiś związek ? Nic z nimi nie było robione turbo luzów nie ma ładnie pompuje obawiam się też skrzyni bo przy dodaniu gazu lub puszczeniu czuć uderzenie jakby luz w napędzie.. niby audi a takie problemy w starej 80 po milionie nalotu nie było takich cyrkow

Opublikowano
10 godzin temu, buczek136 napisał:

A niby wszyscy mówią ze jednomas się nie sprawdza w silniku ustawionym wzdluznie ze wibracje itd  to jak to w końcu jest ? Co prawda u mnie raczej dwumas odpada bo po rozgrzaniu przestaje szarpać co najwyżej są drgania /wibracje i tez wkurzają na pedale nie czuć żadnego bicia. Czy pompowtryskiwacze mogą mieć z tym jakiś związek ? Nic z nimi nie było robione turbo luzów nie ma ładnie pompuje obawiam się też skrzyni bo przy dodaniu gazu lub puszczeniu czuć uderzenie jakby luz w napędzie.. niby audi a takie problemy w starej 80 po milionie nalotu nie było takich cyrkow

Na początku miałem mieszane uczucia ale pojezdzilem miesiąc, wszystko się ulozylo i nie czuje różnicy między jedno a dwu-masem. W moim 5b AWX się sprawdza. Auto pod obciążeniem jest troszkę glosniejsze i troszkę mocniej przenosi drgania od silnika, ale czuć to dopiero jak mam 5 osób w aucie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...