Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A6 2.5di stuka po odpaleniu oraz błędy 00550 i 01318


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kumpel ma Audi A6 2.5 tdi.

Po odpaleniu silnika pojawia sie głośne stukania.

Z vaga odczytano następujące błedy:

Control Module Part Number: 4B0 907 401 H

Component and/or Version: 2,5l/4VT EDC G00SG D33

Software Coding: 01002

Work Shop Code: WSC 25348

2 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

Co to może być ?

Opublikowano

wyglada na pompe wtryskowa badz wtryskiwacze

Opublikowano

Kurcze nie masz szczescia do tej bryki

Opublikowano

Przeciez to nie moje auto, poblem dotyczy Audi A6 2.5tdi :)

Moje 1.8T Quattro ma sie swietnie i zbieram na korekte softu.

Opublikowano

Acha no tak ogarnales srodek bo widzialem ze skory sprzedawales.

Opublikowano

Dla wszystkich co mają problem z błędem 00550.

Objawy: błąd 550 na VAG-u, twarda praca silnika, w grupie 000 na drugim polu w BS wartości powyżej 170, brak reakcji pompy przy wykonywaniu testu BS grupa 004, sprawny zawór 108.

Otóż przyczyną takiego stanu rzeczy ostatnio okazał się zatkany kanał odprowadzający paliwo od tłoka przestawiacza kąta wtrysku przez zawór 108 do pompy łopatkowej, przez co niemożliwa stała się regulacja kąta. Kąt był na maxa wyprzedzony. Kanał został zatkany przez opiłki z tłoka przestawiacza.

Aby naprawić uszkodzenie należy wyjąć pompę, rozkręcić na części pierwsze i porządnie wyczyścić wszystkie kanaliki. Po takiej operacji wszystko wraca do normy.

Opublikowano

Dzięki za info ale to nie jedyny problem z tym tej. W silniku coś stukać po odpaleniu. Ściągnęlismy pokrywę zaworów i widac że 2 dzwigienki na zaworach nie są na swoich miejscach tylko leżą luzem. Co się mogło stać? Co myślicie o tym silniku?

Opublikowano
Dzięki za info ale to nie jedyny problem z tym tej. W silniku coś stukać po odpaleniu. Ściągnęlismy pokrywę zaworów i widac że 2 dzwigienki na zaworach nie są na swoich miejscach tylko leżą luzem. Co się mogło stać? Co myślicie o tym silniku?

wałki w jakim stanie???

Opublikowano

Nie potrafie sam ocenic w jakis stanie sa walki, po czym poznac ze juz sa wytarte?

Na fotce ponizej widac dzwigienki zaworów które odpadły. 2 po lewej stronie cylindrów i 1 po prawej stronie. Czy to dlatego słychac było stuki po odpaleniu auta?

Czy taki nagar w kolektorze to norma w 2.5tdi?

Co myslicie o tym silniku?

walki2_zpsa36bd687.jpg

walki1_zps396a4fa6.jpg

walki4_zps6903b822.jpg

walki3_zps4a958f85.jpg

walki5_zps8f2fc75f.jpg

kolektor1_zpsd8cf39eb.jpg

kolektor2_zps33a0c80b.jpg

Opublikowano

wałki są wytarce jeżeli jest rowek na górze krzywki, te wygladają jeszcze na dobre,.

nie stukały te dźwigienki co wypadły tylko te które mają tak duży luz którego regulacje nie może skasować,.

wbrew pozorom dźwigienki też nie są zbyt wytarte, zrób lepsza fotę tych dzwigienek, jedynie co mi sie nie podoba to wygląd główki samoregulacji bo powinna być bardziej okrągła a nie stożkowa,.

do wymiany komplet regulatorków, dźwigienki i pestki, najlepiej INA, ja u siebie wymieniałem również zaworki zwrotne układu smarowania głowic,.

nagar jest w każdym tdi nie tylko w v6,.

Opublikowano

Moglbym podac wiecej szczegołów na temat tych czesci oraz ich przyblizone ceny?

Czy oprócz tego jeszcze pozostaje do zrobienia chyba pompa patrzac na bledy na vagu?

Co warto jeszcze zrobić jak sie ma sciagniety rozrzad, odkrecona pompe i sciagniete pokrywy zaworów?

Jest sens sciagac glowice?

Czu moglbym prosic o liste rzeczy obowiazkowych oraz takich, ktore warto zrobic jak sie ma wiecej kasy?

Opublikowano

Nigdy wiecej A6 2.5 TDI :(

Kilka zdjec ode mnie :/

DSC01667.jpg

DSC01680.jpg

DSC01687.jpg

DSC01754.jpg

IMG_5174.jpg

IMG_5182.jpg

Zużyte....

IMG_5185.jpg

Nowe...

IMG_5192.jpg

Komplet do wymiany....

248304970.jpg

i w jej trakcie....

DSC01672.jpg

DSC01683.jpg

Mimo ze wielu ludzi nic zlego ze strony 2.5 nie spotkalo...ja juz sie nie skusze :/

---------- Post dopisany at 14:37 ---------- Poprzedni post napisany at 14:36 ----------

Witam

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

Co to może być ?

Tych bledow nawet po remoncie sie nie pozbylem do samego pozbycia sie autka...

Opublikowano

Simon widze że tobie trafiła się ta gorsza wersja wypadnecia krzywki, niestety,.

wampir, po co zciągać głowice?? można szczelność sprawdzic sprawdzając stopień sprężania cylindrów,.

komplet naprawczy dźwigienek tylko i wyłącznie INA bo jest kuty,.+uszczelniacze wałków Elring

odma do wymiany na nowy typ, i tak jak juz mówiłem zaworki zwrotne,.

poskładac wszystko do kupy na znaki i próbowac odpalić, potem zająć się pompą,.

---------- Post dopisany at 14:49 ---------- Poprzedni post napisany at 14:46 ----------

warto jeszcze sprawdzić napinacz paska osprzętu wraz z tłumikem drgań i w jakim stanie jest tuleja mocujaca czy nie ma luzu,.

jak chcesz zciągaj miskę żeby zobaczyć czy coś na dnie nie zostało,.

Opublikowano

a ile kasy na to potrzeba? Gdzie zamawiac graty?

Opublikowano

Taaa u mnie byla mega tragedia z ta krzywką :/

Dobrze ze kolo do mu i ze przy wyprzedzaniu nic z naprzeciwka nie jechalo :) choc zdziwienie wyprzedzanego kolesia musialo byc bezcenne :)

Opublikowano
a ile kasy na to potrzeba? Gdzie zamawiac graty?

krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki : ok 800pln, pisz do Tom 77 u nas na formum o wycenę

chyba że masz kogos z dobrymi rabatami w hurtowniach,. ewentualnie autossilniki z allegro,.

odma nowego typu może byc używka albo nowa ok 270 zł w ASO chyba że już masz nowy typ, jakie oznaczenie silnika???

Opublikowano
a ile kasy na to potrzeba? Gdzie zamawiac graty?

krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki : ok 800pln, pisz do Tom 77 u nas na formum o wycenę

chyba że masz kogos z dobrymi rabatami w hurtowniach,. ewentualnie autossilniki z allegro,.

odma nowego typu może byc używka albo nowa ok 270 zł w ASO chyba że już masz nowy typ, jakie oznaczenie silnika???

Caly zestaw :

248304970.jpg

Opublikowano

Simon, ale wałki wydają sie byc ok,., oczywiscie trzeba każdą krzywke zobaczyć,.

Opublikowano

a dlaczego te dzwigienki spadaja? Czy to nie jest wina zaworów? Moze trzeba sprawdzic zawory itp?

Opublikowano

może się przycina zawór, ale u ciebie widać wytartą gówkę regulatora, wtedy nie trzyma cisnienia oleju i nie niweluje luzu zaworowego,.

a jak zaworki zwrotne są słabe to cisnienie oleju też niskie,.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...