Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A6 2.5di stuka po odpaleniu oraz błędy 00550 i 01318


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurde, nie jestem za bardzo kumaty w tym temacie, moglbys to jasniej opisaci przy okazji moze zmienic olej na jakis lepszy?

Opublikowano

Simon pokazał foty wytartego regulatora, pisałem że powinien byc bardziej okrągły,

na Twoim zdjęciu widać tam gdzie była krzywka że tez jest stożek a nie kuleczka, wiec jest wytarty,.

olej ja leje edge lub motula 5/40 full synt w zależności od aktualnej ceny, i wiekszość nas na forum też, ostatecznie motul 10/40 6100synergie,.

Opublikowano
Kurde, nie jestem za bardzo kumaty w tym temacie, moglbys to jasniej opisaci przy okazji moze zmienic olej na jakis lepszy?

Jesli to gówienko

IMG_5185.jpg

sie wytrze...łepek niebedzie na tyle okragly zeby trzymal wszystko w kupie to jest duze rysyko ze dzwigienka wypadnie i zacznie latac sobie w srodku kompry...o tragedie dla silnika nie trudno - jak widac na moich wyzej zamieszczonych fotkach :/

Opublikowano

zaworki zrotne są tu: pod podstawa fitra oleju: koszt ok 90 zł szt w aso,.

zaworki_zwrotne.jpgzaworki_zwrotne_2.jpg

Opublikowano

Bardzo Wam dziekuje za pomoc, przekaze znajomemy "dobre wiesci" :)

PS:

Ale sie ciesze, ze jednak kupilem 1.8T a nie 2.5TDI :)

Tak, pali wiecej i ma mase wezykow i zaworków, ale jak dla mnie (laika) jego budowa jest prosta jak budowa cepa w porownaniu z tym 2.5tdi :)

---------- Post dopisany 12-02-2013 at 19:21 ---------- Poprzedni post napisany 10-02-2013 at 15:43 ----------

Kod silnika 2.5tdi to AFB. Czy oprócz :

krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki

Muszę jeszcze coś wymienić innego?

Czy stukanie, które było mogłobyć spowodowane wadliwą hydrauliką czy czymś jeszcze innym?

Opublikowano

AFB to odma z siatką, najlepiej założyć nowy typ, szukaj tematu wymiana odmy na nowy typ,.

do zestawu uszczelki simmeringi na wałki rozrządu, nowe przelewy i podkładki pod przelewy,.

uszczelki pod dekle, najlepiej Reinz razem z półpierścieniami gumowymi, które i tak trzeba potraktować dobrym silikonem, tzw płynną uszczelką

Opublikowano

kute byłyby pewniejsze

Opublikowano

Zgodzę się z Kudalty66 jak już pchać graty to dobre z tego co mi się wydaje po oględzinach cenowych zestawy wyglądają lepiej tzn cenowo np WAŁKI KOLBENSCHMIDT 2.5 TDI V6 HYDRAULIKA KUTA 2,5 (3029309697) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. osobiście takie coś zastosuje przy wymianie rozrządu (czyt. zakochany w a4 b5 2.5 tdi) w razie wu zawsze wałki można odsprzedać a z tego co widzę zestaw jest tańszy pozdrawiam Krzysiek

---------- Post dopisany at 21:09 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ----------

Co do dolotów i odmy polecam takową procedurę może mało profesjonalną ale praktyczną http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/zapchana-odma-cos-wiecej-254884/ dolot jest w tym załączony tylko uszczelka u mnie nie pasowała od klapy a widzę że u Ciebie pasuje,jak coś jestem w stanie Ci ją odsprzedać(odstąpić).Choć jestem poza granicą :) nie ma jak koledzy z forum,kwestia ugadania.

P.S. Ogóle podziękowania dla KUDALTY66 i PRZEMEK4NET.Chłopaki wiedzą co jest z tymi silnikami :)

Opublikowano

Dobry wybór,kute są znacznie lepsze a niewiele droższe :) co odmy decyzja którą założyć pozostawiam Tobie(nowa się nie zapcha a szmaciana na bank),ja ostatnio zakładałem nową do AFB 98r mimo tego że powinna być szmacianka,używałem tego samego opisu łącznie z kolektorami.Całkiem przyjemna robota(rozkręcanie i skręcanie)ale czyszczenie masakra szlam jeszcze raz szlam i dodam szlam,czyszczenia jest.Najlepiej zdrapać,namoczyć i czyścić.Przejechane już 2 tyś i jest ok.Olej wlałem indentyczny i jestem zadowolony,choć opinii ile ludzi,z tego co mi się obiło o uszy to już w nówkach leją CASTROL-a do audi i bmw ale to już inna bajka.

Opublikowano

Haj,

nie czytalem wszystkiego a po lebkach to sie trpoche pogubilem kto w koncu i dlaczego wymieniac (na sluch ustalana przyczyna czy rozbierane) cos chce ale:

- nic bym nie kupowal tylko dlatego "bo cos stuka" bez rozebrania przynajmniej jendej pokrywy i ustalenia, ze to tam przyczyna siedzi (ten silnik jest glosny dosyc/24zawory!/ i po przeczytaniu z 10watkow o walkach w 2.5 latwo sobie wmowic "ze to pewnie hydraulika" a tam zrodlem moze byc np taki zaworek przy podstawie filtra/zaslyszana opinia/)

- nie jest wykluczone ze po reozebraniu moze okazac sie, ze walki sa wytarte i wtedy zwyczajnie taniej jest kupic zestaw walki i hydraulika (wykdzie na bank drozej kupowac osobno)

- nie chce odwodzic od zakupu takich elementow (pewnie sa lepsze kute) ale chwila zastanowienia: mamy auto chyba z AFB? - czyli to okolo 15letni pierdziel co pali niemalo (wiem bo mam)- ile ten samochod jeszcze zrobi zanim pojdzie do krainy wiecznych lowow? 50tys? 100? wiecej?-watpie (a ile u tego wlasciciela... 20-30tys?) czy zdazy sie zajechac "zwykla" hydraulike?

- uszczelki pod pokrywy zaworow nowe sa lepsze niz uzywane doszczelniane (jasne) ale jak sie zaoszczedzi na tym to bedzie auto gorzej jezdzilo? (zapewniam, ze sa auta np honda civic 96-97 bo taka mialem gdzie wg dokumntacji technicznej uszczelke sie doszczelnia/zadne druciarstwo ale zalecenia producenta/) Dam glowe pod topor, ze w tym aucie przy wtryskach bedzie i tak ciekl olej/pewnie podcieka teraz/!!! - przyczyna blacha: uszczelki wtryskow (przenikania wtrysku z pokrywa) sa czescia integralna pokryw a te sa po okolo 450pln SZTUKA w aso (kiedys szukalem i zamiennikow nie znalazlem... "naprawilem" "silikonem-uszczelka")!!! wiec bedzie smarowanko (bo 900zyla szkola wydac) i tak uszczelniaczem (smarujemy gumki a nie wtryski)

Poza hydraulika a moze walkami dojdzie rozrzad przynajmniej podstawowy zestaw wiec calosc to minimum 2+ kola z opcja na okolo 5kola z olejem i filtrami i walkami jakby doszly... niekoniecznie musi byc sens ekonomiczny naprawiac ten samochod (zalezy od stanu reszty auta bo w nim wiecej jest czesci niz silnik)

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
Haj,

nie czytalem wszystkiego a po lebkach to sie trpoche pogubilem kto w koncu i dlaczego wymieniac (na sluch ustalana przyczyna czy rozbierane) cos chce ale:

- nic bym nie kupowal tylko dlatego "bo cos stuka" bez rozebrania przynajmniej jendej pokrywy i ustalenia, ze to tam przyczyna siedzi (ten silnik jest glosny dosyc/24zawory!/ i po przeczytaniu z 10watkow o walkach w 2.5 latwo sobie wmowic "ze to pewnie hydraulika" a tam zrodlem moze byc np taki zaworek przy podstawie filtra/zaslyszana opinia/)

- nie jest wykluczone ze po reozebraniu moze okazac sie, ze walki sa wytarte i wtedy zwyczajnie taniej jest kupic zestaw walki i hydraulika (wykdzie na bank drozej kupowac osobno)

- nie chce odwodzic od zakupu takich elementow (pewnie sa lepsze kute) ale chwila zastanowienia: mamy auto chyba z AFB? - czyli to okolo 15letni pierdziel co pali niemalo (wiem bo mam)- ile ten samochod jeszcze zrobi zanim pojdzie do krainy wiecznych lowow? 50tys? 100? wiecej?-watpie (a ile u tego wlasciciela... 20-30tys?) czy zdazy sie zajechac "zwykla" hydraulike?

- uszczelki pod pokrywy zaworow nowe sa lepsze niz uzywane doszczelniane (jasne) ale jak sie zaoszczedzi na tym to bedzie auto gorzej jezdzilo? (zapewniam, ze sa auta np honda civic 96-97 bo taka mialem gdzie wg dokumntacji technicznej uszczelke sie doszczelnia/zadne druciarstwo ale zalecenia producenta/) Dam glowe pod topor, ze w tym aucie przy wtryskach bedzie i tak ciekl olej/pewnie podcieka teraz/!!! - przyczyna blacha: uszczelki wtryskow (przenikania wtrysku z pokrywa) sa czescia integralna pokryw a te sa po okolo 450pln SZTUKA w aso (kiedys szukalem i zamiennikow nie znalazlem... "naprawilem" "silikonem-uszczelka")!!! wiec bedzie smarowanko (bo 900zyla szkola wydac) i tak uszczelniaczem (smarujemy gumki a nie wtryski)

Poza hydraulika a moze walkami dojdzie rozrzad przynajmniej podstawowy zestaw wiec calosc to minimum 2+ kola z opcja na okolo 5kola z olejem i filtrami i walkami jakby doszly... niekoniecznie musi byc sens ekonomiczny naprawiac ten samochod (zalezy od stanu reszty auta bo w nim wiecej jest czesci niz silnik)

Pozdrawiam,

Przemek

Co do Przemka wyceny się zgodzę,przy granicznym wkładzie finansowym lepiej się zastanowić nad nowym silnikiem np. anglika(3,5k z przekładką taką miałem opcje 2 mies. temu z wałkami ok przebieg około 176k)a stary silnik zostawić jako dawce ale co do całości napraw(y) decyzje podejmie właściciel.Dodatkowo w zależności czy auto właściciel chce na dłuższy czas czy za nie długi czas kupić coś innego.Przemyśleć ceny napraw(y) do wartości(czasu eksploatowania)auta i podjąć decyzje co dalej robić.Choć na ten czas myślę że hydraulika jest nieunikniona gdyż są już pourywane elementy http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/Audi%20A6/walki1_zps396a4fa6.jpg ,odme można również wymienić jeśli są ku temu powody np. takie A4 2,5 TDI AFB Zapchana Odma czy coś więcej ?? - YouTube .Jako z mojej strony nie chce nikogo naciągać na nie potrzebne koszty ale jeśli auto potrzebuje wkładu żeby jeździło to trzeba to zrobić.Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

Przemku, co jest uszkodzone już było opisane wcześniej dlatego hydraulika napewno do wymiany, wałki wyglądają na niezłe,.

uszczelki pod dekle to juz jest decyzja naprawiajacego, Reinz kosztuje ok 60 zeta,., bardziej pokusiłbym się o wymianę zaworków zwrotnych jeżeli chce jeszcze pojeździć,. ale przelewy i podkładki pod wtryski na 100 procent do wymiany,.

odma jeżeli już wymieniać to na nową bo cena taka sama,.

pozdro

---------- Post dopisany at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany at 11:51 ----------

Krzysiekgoz, co do silnika a z anglika, skąd wiesz w jakim stanie jest hydraulika, szczególnie jeżeli ten silnik już trochę stoi, odpalisz i znów coś wypadnie,.

lepiej wskrzeszać swój i wiedziec co się ma,.

Opublikowano

[/color]Krzysiekgoz, co do silnika a z anglika, skąd wiesz w jakim stanie jest hydraulika, szczególnie jeżeli ten silnik już trochę stoi, odpalisz i znów coś wypadnie,.

lepiej wskrzeszać swój i wiedziec co się ma,.

To się zgadza co piszesz(ale jeśli koszty mają być w granicach 5k a silnik o 1,5k taniej to mam w takim układzie kasę na hydro)ryzyko istnieje,choć mam pewne źródło tzn dobry znajomy co mi lipy nie wciśnie (już rozmawiam na temat skrzyni :) po Twoim poście).Powracając do tematu,napisałem że nie chce nikogo naciągać na kasę a raczej pomóc ją zaoszczędzić u kolegi widać co trzeba zrobić jeśli chce go nawet tylko sprzedać(Hydro)nie wiem co do końca z odmą co tam się działo.Z tego co mi się wydaje to powiązana sprawa,nie ukrywam mnie też czeka mały remocik.Dodam że rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi że zabieg wymiany(rozrząd,wałki,hydro i co tam w skrzyni słychać cena 500zł) oczywiście nie licząc materiałów heh tzn. WAŁKI KOLBENSCHMIDT 2.5 TDI V6 HYDRAULIKA KUTA 2,5 (3029309697) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. plus to ROZRZĄD +POMPA 2.5 TDI V6 AUDI A4 A6 14 ELEMENTOW (3029309513) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. nie wiem co będzie ze skrzynią(pewnie dawca anglik).Wartość auta w połowie się zamknie ale ja tego auta nie chce sprzedać,decyzje mam podjętą.

PS. wampir sorki za wtrącenie się w Twój topik według mnie decyzja musi zostać przemyślana,bo jednak jak widać koszty są nie małe pozdrawiam Krzysiek

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 16:52 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2013 at 22:52 ----------

Witaj wampir,

Jakieś postępy w tym wątku,jak po naprawie?? Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

Poki co hydraulika wymieniona, kupiona tez odma, uszczelki, oringi, filtry, nowy olej, zaworki zwrotne. Teraz zamawiam nowy rozrząd...

Jeszcze znajomy chce miske olejową odkręcic i zobaczyc co tam sie dzieje.

Jak coś się ruszy w temaci to dam znać.

Opublikowano

Widze że generalny przegląd i serwis za razem :)

Opublikowano
Widze że generalny przegląd i serwis za razem :)

Inaczej się nie da :/

Opublikowano

Chlopaki, historii ciag dalszy. Nowy rozrząd, hydraulika, odma, zaworki uszczelki itp. itd. zalozone. Auto odpalilo...

ale nadal sa bledy na vagu

Control Module Part Number: 4B0 907 401 H

Component and/or Version: 2,5l/4VT EDC G00SG D33

Software Coding: 01002

Work Shop Code: WSC 25348

2 Faults Found:

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference – Intermittent

Obydwa powracają po skasowaniu i odpaleniu auta.

Mruga kontrolka od swiec zarowych nawet po zapaleniu auta gdy sobie chodzi na luzie.

Czytalem, że to mogą być czujniki od hamulca

:: Zobacz temat - Błąd 00741 Kontrola pedału hamulca - gdzie ten czujnik?

hamulec2dg.jpg

A ten drugi blad to od czego?

---------- Post dopisany at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany at 14:50 ----------

Awaria, przed chwila dostałem telefon od kolgi, ze jak odpalil auto i probowal wbic wsteczny i ruszyc to mu zgasło, zrobił tak z 2x i teraz w ogole auto nie chce odpalić... Co to może być?

Nie byłem u niego z vagiem wiec nie wiem czy doszly jakies nowe bledy...

Opublikowano
(...)

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference – Intermittent

(...)

00550 - Ross-Tech Wiki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...