wampir Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 Kurde, nie jestem za bardzo kumaty w tym temacie, moglbys to jasniej opisaci przy okazji moze zmienic olej na jakis lepszy?
kudalty66 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Simon pokazał foty wytartego regulatora, pisałem że powinien byc bardziej okrągły, na Twoim zdjęciu widać tam gdzie była krzywka że tez jest stożek a nie kuleczka, wiec jest wytarty,. olej ja leje edge lub motula 5/40 full synt w zależności od aktualnej ceny, i wiekszość nas na forum też, ostatecznie motul 10/40 6100synergie,.
simon__75 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Kurde, nie jestem za bardzo kumaty w tym temacie, moglbys to jasniej opisaci przy okazji moze zmienic olej na jakis lepszy? Jesli to gówienko sie wytrze...łepek niebedzie na tyle okragly zeby trzymal wszystko w kupie to jest duze rysyko ze dzwigienka wypadnie i zacznie latac sobie w srodku kompry...o tragedie dla silnika nie trudno - jak widac na moich wyzej zamieszczonych fotkach :/
kudalty66 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 zaworki zrotne są tu: pod podstawa fitra oleju: koszt ok 90 zł szt w aso,.
wampir Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 Bardzo Wam dziekuje za pomoc, przekaze znajomemy "dobre wiesci" PS: Ale sie ciesze, ze jednak kupilem 1.8T a nie 2.5TDI Tak, pali wiecej i ma mase wezykow i zaworków, ale jak dla mnie (laika) jego budowa jest prosta jak budowa cepa w porownaniu z tym 2.5tdi ---------- Post dopisany 12-02-2013 at 19:21 ---------- Poprzedni post napisany 10-02-2013 at 15:43 ---------- Kod silnika 2.5tdi to AFB. Czy oprócz : krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki Muszę jeszcze coś wymienić innego? Czy stukanie, które było mogłobyć spowodowane wadliwą hydrauliką czy czymś jeszcze innym?
kudalty66 Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 AFB to odma z siatką, najlepiej założyć nowy typ, szukaj tematu wymiana odmy na nowy typ,. do zestawu uszczelki simmeringi na wałki rozrządu, nowe przelewy i podkładki pod przelewy,. uszczelki pod dekle, najlepiej Reinz razem z półpierścieniami gumowymi, które i tak trzeba potraktować dobrym silikonem, tzw płynną uszczelką
wampir Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Czy taki zestaw mi wystarczy? HYDRAULIKA 2.5 TDI V6 POPYCHACZE DZWIGIENKI PESTKI (3029310565) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
KrzysiekA4 Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgodzę się z Kudalty66 jak już pchać graty to dobre z tego co mi się wydaje po oględzinach cenowych zestawy wyglądają lepiej tzn cenowo np WAŁKI KOLBENSCHMIDT 2.5 TDI V6 HYDRAULIKA KUTA 2,5 (3029309697) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. osobiście takie coś zastosuje przy wymianie rozrządu (czyt. zakochany w a4 b5 2.5 tdi) w razie wu zawsze wałki można odsprzedać a z tego co widzę zestaw jest tańszy pozdrawiam Krzysiek ---------- Post dopisany at 21:09 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ---------- Co do dolotów i odmy polecam takową procedurę może mało profesjonalną ale praktyczną http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/zapchana-odma-cos-wiecej-254884/ dolot jest w tym załączony tylko uszczelka u mnie nie pasowała od klapy a widzę że u Ciebie pasuje,jak coś jestem w stanie Ci ją odsprzedać(odstąpić).Choć jestem poza granicą nie ma jak koledzy z forum,kwestia ugadania. P.S. Ogóle podziękowania dla KUDALTY66 i PRZEMEK4NET.Chłopaki wiedzą co jest z tymi silnikami
wampir Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Opublikowano 14 Lutego 2013 W takim razie wezme kute elementy: HYDRAULIKA KUTA 2.5 TDI AUDI A4 A6 A8 PASSAT 2,5 (3029310164) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (bez wałkow) Do tego -uszczelki pod pokrywy zaworów, - olej, taki bedzie dobry? CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 5W-40 6L (5L + 1L) (2861532553) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? Czy ta odma podejdzie do kolegi AFB? 2.5 TDI V6 SEPARATOR OLEJU ODMA AUDI A4 A6 A8 VW (3029315839) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Tu znalazłem opis jak wymienić odmę, dobry jest? - [A6 C5 2,5 TDI V6 AFB, AKN, AKE] odma - samodzielna wymiana • .: AUDI KLUB POLSKA :. •
KrzysiekA4 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Dobry wybór,kute są znacznie lepsze a niewiele droższe co odmy decyzja którą założyć pozostawiam Tobie(nowa się nie zapcha a szmaciana na bank),ja ostatnio zakładałem nową do AFB 98r mimo tego że powinna być szmacianka,używałem tego samego opisu łącznie z kolektorami.Całkiem przyjemna robota(rozkręcanie i skręcanie)ale czyszczenie masakra szlam jeszcze raz szlam i dodam szlam,czyszczenia jest.Najlepiej zdrapać,namoczyć i czyścić.Przejechane już 2 tyś i jest ok.Olej wlałem indentyczny i jestem zadowolony,choć opinii ile ludzi,z tego co mi się obiło o uszy to już w nówkach leją CASTROL-a do audi i bmw ale to już inna bajka.
przemek4net Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Haj, nie czytalem wszystkiego a po lebkach to sie trpoche pogubilem kto w koncu i dlaczego wymieniac (na sluch ustalana przyczyna czy rozbierane) cos chce ale: - nic bym nie kupowal tylko dlatego "bo cos stuka" bez rozebrania przynajmniej jendej pokrywy i ustalenia, ze to tam przyczyna siedzi (ten silnik jest glosny dosyc/24zawory!/ i po przeczytaniu z 10watkow o walkach w 2.5 latwo sobie wmowic "ze to pewnie hydraulika" a tam zrodlem moze byc np taki zaworek przy podstawie filtra/zaslyszana opinia/) - nie jest wykluczone ze po reozebraniu moze okazac sie, ze walki sa wytarte i wtedy zwyczajnie taniej jest kupic zestaw walki i hydraulika (wykdzie na bank drozej kupowac osobno) - nie chce odwodzic od zakupu takich elementow (pewnie sa lepsze kute) ale chwila zastanowienia: mamy auto chyba z AFB? - czyli to okolo 15letni pierdziel co pali niemalo (wiem bo mam)- ile ten samochod jeszcze zrobi zanim pojdzie do krainy wiecznych lowow? 50tys? 100? wiecej?-watpie (a ile u tego wlasciciela... 20-30tys?) czy zdazy sie zajechac "zwykla" hydraulike? - uszczelki pod pokrywy zaworow nowe sa lepsze niz uzywane doszczelniane (jasne) ale jak sie zaoszczedzi na tym to bedzie auto gorzej jezdzilo? (zapewniam, ze sa auta np honda civic 96-97 bo taka mialem gdzie wg dokumntacji technicznej uszczelke sie doszczelnia/zadne druciarstwo ale zalecenia producenta/) Dam glowe pod topor, ze w tym aucie przy wtryskach bedzie i tak ciekl olej/pewnie podcieka teraz/!!! - przyczyna blacha: uszczelki wtryskow (przenikania wtrysku z pokrywa) sa czescia integralna pokryw a te sa po okolo 450pln SZTUKA w aso (kiedys szukalem i zamiennikow nie znalazlem... "naprawilem" "silikonem-uszczelka")!!! wiec bedzie smarowanko (bo 900zyla szkola wydac) i tak uszczelniaczem (smarujemy gumki a nie wtryski) Poza hydraulika a moze walkami dojdzie rozrzad przynajmniej podstawowy zestaw wiec calosc to minimum 2+ kola z opcja na okolo 5kola z olejem i filtrami i walkami jakby doszly... niekoniecznie musi byc sens ekonomiczny naprawiac ten samochod (zalezy od stanu reszty auta bo w nim wiecej jest czesci niz silnik) Pozdrawiam, Przemek
KrzysiekA4 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Haj,nie czytalem wszystkiego a po lebkach to sie trpoche pogubilem kto w koncu i dlaczego wymieniac (na sluch ustalana przyczyna czy rozbierane) cos chce ale: - nic bym nie kupowal tylko dlatego "bo cos stuka" bez rozebrania przynajmniej jendej pokrywy i ustalenia, ze to tam przyczyna siedzi (ten silnik jest glosny dosyc/24zawory!/ i po przeczytaniu z 10watkow o walkach w 2.5 latwo sobie wmowic "ze to pewnie hydraulika" a tam zrodlem moze byc np taki zaworek przy podstawie filtra/zaslyszana opinia/) - nie jest wykluczone ze po reozebraniu moze okazac sie, ze walki sa wytarte i wtedy zwyczajnie taniej jest kupic zestaw walki i hydraulika (wykdzie na bank drozej kupowac osobno) - nie chce odwodzic od zakupu takich elementow (pewnie sa lepsze kute) ale chwila zastanowienia: mamy auto chyba z AFB? - czyli to okolo 15letni pierdziel co pali niemalo (wiem bo mam)- ile ten samochod jeszcze zrobi zanim pojdzie do krainy wiecznych lowow? 50tys? 100? wiecej?-watpie (a ile u tego wlasciciela... 20-30tys?) czy zdazy sie zajechac "zwykla" hydraulike? - uszczelki pod pokrywy zaworow nowe sa lepsze niz uzywane doszczelniane (jasne) ale jak sie zaoszczedzi na tym to bedzie auto gorzej jezdzilo? (zapewniam, ze sa auta np honda civic 96-97 bo taka mialem gdzie wg dokumntacji technicznej uszczelke sie doszczelnia/zadne druciarstwo ale zalecenia producenta/) Dam glowe pod topor, ze w tym aucie przy wtryskach bedzie i tak ciekl olej/pewnie podcieka teraz/!!! - przyczyna blacha: uszczelki wtryskow (przenikania wtrysku z pokrywa) sa czescia integralna pokryw a te sa po okolo 450pln SZTUKA w aso (kiedys szukalem i zamiennikow nie znalazlem... "naprawilem" "silikonem-uszczelka")!!! wiec bedzie smarowanko (bo 900zyla szkola wydac) i tak uszczelniaczem (smarujemy gumki a nie wtryski) Poza hydraulika a moze walkami dojdzie rozrzad przynajmniej podstawowy zestaw wiec calosc to minimum 2+ kola z opcja na okolo 5kola z olejem i filtrami i walkami jakby doszly... niekoniecznie musi byc sens ekonomiczny naprawiac ten samochod (zalezy od stanu reszty auta bo w nim wiecej jest czesci niz silnik) Pozdrawiam, Przemek Co do Przemka wyceny się zgodzę,przy granicznym wkładzie finansowym lepiej się zastanowić nad nowym silnikiem np. anglika(3,5k z przekładką taką miałem opcje 2 mies. temu z wałkami ok przebieg około 176k)a stary silnik zostawić jako dawce ale co do całości napraw(y) decyzje podejmie właściciel.Dodatkowo w zależności czy auto właściciel chce na dłuższy czas czy za nie długi czas kupić coś innego.Przemyśleć ceny napraw(y) do wartości(czasu eksploatowania)auta i podjąć decyzje co dalej robić.Choć na ten czas myślę że hydraulika jest nieunikniona gdyż są już pourywane elementy http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/Audi%20A6/walki1_zps396a4fa6.jpg ,odme można również wymienić jeśli są ku temu powody np. takie A4 2,5 TDI AFB Zapchana Odma czy coś więcej ?? - YouTube .Jako z mojej strony nie chce nikogo naciągać na nie potrzebne koszty ale jeśli auto potrzebuje wkładu żeby jeździło to trzeba to zrobić.Pozdrawiam Krzysiek
kudalty66 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Przemku, co jest uszkodzone już było opisane wcześniej dlatego hydraulika napewno do wymiany, wałki wyglądają na niezłe,. uszczelki pod dekle to juz jest decyzja naprawiajacego, Reinz kosztuje ok 60 zeta,., bardziej pokusiłbym się o wymianę zaworków zwrotnych jeżeli chce jeszcze pojeździć,. ale przelewy i podkładki pod wtryski na 100 procent do wymiany,. odma jeżeli już wymieniać to na nową bo cena taka sama,. pozdro ---------- Post dopisany at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany at 11:51 ---------- Krzysiekgoz, co do silnika a z anglika, skąd wiesz w jakim stanie jest hydraulika, szczególnie jeżeli ten silnik już trochę stoi, odpalisz i znów coś wypadnie,. lepiej wskrzeszać swój i wiedziec co się ma,.
KrzysiekA4 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 [/color]Krzysiekgoz, co do silnika a z anglika, skąd wiesz w jakim stanie jest hydraulika, szczególnie jeżeli ten silnik już trochę stoi, odpalisz i znów coś wypadnie,. lepiej wskrzeszać swój i wiedziec co się ma,. To się zgadza co piszesz(ale jeśli koszty mają być w granicach 5k a silnik o 1,5k taniej to mam w takim układzie kasę na hydro)ryzyko istnieje,choć mam pewne źródło tzn dobry znajomy co mi lipy nie wciśnie (już rozmawiam na temat skrzyni po Twoim poście).Powracając do tematu,napisałem że nie chce nikogo naciągać na kasę a raczej pomóc ją zaoszczędzić u kolegi widać co trzeba zrobić jeśli chce go nawet tylko sprzedać(Hydro)nie wiem co do końca z odmą co tam się działo.Z tego co mi się wydaje to powiązana sprawa,nie ukrywam mnie też czeka mały remocik.Dodam że rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi że zabieg wymiany(rozrząd,wałki,hydro i co tam w skrzyni słychać cena 500zł) oczywiście nie licząc materiałów heh tzn. WAŁKI KOLBENSCHMIDT 2.5 TDI V6 HYDRAULIKA KUTA 2,5 (3029309697) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. plus to ROZRZĄD +POMPA 2.5 TDI V6 AUDI A4 A6 14 ELEMENTOW (3029309513) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. nie wiem co będzie ze skrzynią(pewnie dawca anglik).Wartość auta w połowie się zamknie ale ja tego auta nie chce sprzedać,decyzje mam podjętą. PS. wampir sorki za wtrącenie się w Twój topik według mnie decyzja musi zostać przemyślana,bo jednak jak widać koszty są nie małe pozdrawiam Krzysiek ---------- Post dopisany 25-02-2013 at 16:52 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2013 at 22:52 ---------- Witaj wampir, Jakieś postępy w tym wątku,jak po naprawie?? Pozdrawiam Krzysiek
wampir Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Poki co hydraulika wymieniona, kupiona tez odma, uszczelki, oringi, filtry, nowy olej, zaworki zwrotne. Teraz zamawiam nowy rozrząd... Jeszcze znajomy chce miske olejową odkręcic i zobaczyc co tam sie dzieje. Jak coś się ruszy w temaci to dam znać.
KrzysiekA4 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Widze że generalny przegląd i serwis za razem
simon__75 Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Widze że generalny przegląd i serwis za razem Inaczej się nie da :/
wampir Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 Chlopaki, historii ciag dalszy. Nowy rozrząd, hydraulika, odma, zaworki uszczelki itp. itd. zalozone. Auto odpalilo... ale nadal sa bledy na vagu Control Module Part Number: 4B0 907 401 H Component and/or Version: 2,5l/4VT EDC G00SG D33 Software Coding: 01002 Work Shop Code: WSC 25348 2 Faults Found: 00741 - Brake Pedal Monitoring 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference – Intermittent Obydwa powracają po skasowaniu i odpaleniu auta. Mruga kontrolka od swiec zarowych nawet po zapaleniu auta gdy sobie chodzi na luzie. Czytalem, że to mogą być czujniki od hamulca :: Zobacz temat - Błąd 00741 Kontrola pedału hamulca - gdzie ten czujnik? A ten drugi blad to od czego? ---------- Post dopisany at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany at 14:50 ---------- Awaria, przed chwila dostałem telefon od kolgi, ze jak odpalil auto i probowal wbic wsteczny i ruszyc to mu zgasło, zrobił tak z 2x i teraz w ogole auto nie chce odpalić... Co to może być? Nie byłem u niego z vagiem wiec nie wiem czy doszly jakies nowe bledy...
AndyN Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 (...)00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference – Intermittent (...) 00550 - Ross-Tech Wiki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się