bania Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Zamierzam kupić taki motor do mojej a4 oczywiście ten 5v ale już od paru osób w tym handlarzy usłyszałem że jest on znacznie bardziej awaryjny niż jednostki 2.4 która posiadam w aucie czy tez 2.6 ? Generalnie coś kupić mysze z v6 pod LPG co polecacie ?
DeeJay_Kill Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Mam właśnie taki silnik - ACK. Budowa ta sama, co 2.4, więc nie wiem, czemu twierdzą, że bardziej awaryjny - ma co prawda więcej mocy, ale rozwiązania te same - trzeba dobrze trafić, aby silnik nie ciekł, bo tam rzeczywiście jest dużo miejsc, z których najczęściej leci i wcale nie tak łatwo to usunąć. LPG znosi bez problemu, spalanie bardzo podobne do 2.4. Nie porównuję do 2.6, bo to starsza motorownia, prostsza i na pewno mniej awaryjna od 2.8;]
bania Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 Powiedz mi gdzie te wycieki są dokładnie bo jak kupie silnik to na pewno bede go robic przed wsadzeniem . I jak sobie z nimi skutecznie radzić Mam jeszcze pytanie co do skrzyni biegów mam wrażenie że mam bardzo krótką skrzynie jak na 2.4 mam przy 3 tys na 5 biegu ok 110km/h na jedynce ledwo co można pojechać rusza z dwójki bez problemu ?
waskivw Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Cieknie jak z wszystkich V-ek z pokryw zaworów głównie , zakladzsz dobre uszczelki + dirko i po problemie , co do skrzyni najlepiej odczytać oznaczenie i spr w etce .
bania Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 Gdzie znajdę do oznaczenie podejrzewam że bez kanału się nie obejdzie ?
waskivw Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 W jednych masz na obudowie sprzęgła pod przepustnicą , a w innych z kanału na bocznej ściance od strony kierowcy.Trzeba szukać
DeeJay_Kill Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 co do tych wycieków - ja się wkurzam, bo muszę silnik wyjąć do tej roboty, ale trudno - ciekło mi kiedyś z uszczelki pokrywy zaworów - wtedy może być to wina zaślepki wałka rozrządu, albo malutkiej uszczelki pod napinaczem łańcucha, zwykle kończy się na samych uszczelkach pokrywy. Często cieknie z łączenia karteru z blokiem silnika (tak jest u mnie) - trzeba to dobrze obejrzeć, żeby nie podejmować pochopnych decyzji, ze leci z miski olejowej. Jak zrobisz te uszczelnienia, to proponuję od razu wymienić simmerring z przodu i tyłu wału - będziesz miał spokój;) Skrzynia - zwykle jest tak, że każda 6-biegowa jest króciutka.. u mnie tiptronic całkiem długo ciągnie biegi z 2.8, ale w Twoim wypadku skrzynia tak właśnie się zachowuje (jest krótka) - możesz sobie od razu zafundować 6-biegową, jak zostanie Ci parę groszy - na pewno będziesz chwalił
d4widoV Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 mam wrażenie że mam bardzo krótką skrzynie jak na 2.4 mam przy 3 tys na 5 biegu ok 110km/h na jedynce ledwo co można pojechać rusza z dwójki bez problemu ? no to rzeczywiscie krotka, u mnie w Tiptronicu przy 3tys. obr. mam 140 km/h
bania Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 No i powiem szczerze ze sie do d*py jeździ z taką ... o spalaniu nie wspomne
waskivw Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Prawdopodobnie ktoś wymienił skrzynie z innego motoru , 2,4 jest 3 rodzaje , taki sam efekt miał kolega jak włożył skrzynie z 2,6 do 2,8 , ale za to pałer lepszy:wink:
bania Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 No tak ale skrzynie od v6 maja inny wałek sprzęgłowy więc skrzyni od 1.6 -1.8 nikt nie mógł wpakować ?
waskivw Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Spr. ten numer , bo w pl wszystko jest możliwe:wink:
RAWULI Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Cze, jak już robisz uszczelki w Ack to zajrzyj do napinaczy łańcuszków i ogólnie dobrze ją sprawdź- kompresja etc. Jednostka daje rade , jazda to pow. 5000 rpm jest najciekawsza
bania Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 No postanowiłem że trochę dołożę do silnika ale chce kupić coś co jeszcze siedzi w aucie i można sie przejechać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się