fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Witam Jakiś czas temu po zderzeniu z sarną (4 nad ranem, sarna biegła przez pola, zza zakrętu wyskoczył mi pajac na długich ;/) zmuszony byłem wymienić maskę, błotnik i lampy. Co do maski mam pytanie, w mojej starej nie miałem podgrzewanych spryskiwaczy a w kupionej wydaje się jakby były (idą 2 kabelki z przedowami od płynu do spryskiwaczy) w samochodzie nie mam instalacji żadnej a chciałem to podłączyć, przewody widać na zdjęciu. Jak to mogę podłączyć? Da radę jakoś, żeby one się automatycznie załączały? Czy jakiś włącznik sobie założyć i włączać je zimą samemu? Bardziej odpowiadałoby mi to pierwsze rozwiązanie.
mercedres Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 One sie wlaczaja u mnie jak jest plus po stacyjce:) Wiazka, bezpiecznik po drodze i powinno byc ok
fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 Ale chodzi mi o to, żeby nie grzały latem bez celu I gdzie konkretniej to podłączyć?
mercedres Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Plus po stacyjce znajdziesz pod kierownica przy zaciskach. Wydaje mi sie ze fabryka przewidziala zeby grzaly caly rok wlasnie:p jak sie myle to niech mnie ktos poprawi
rafal9119 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 one dzialaja tak samo jak podgrzewane lusterka jak jest na dworze chyba 0C
fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 No właśnie, a ja mam ogrzewanie lusterek pod tylną szybę podłączone. To jedyne wyjście jest takie, żeby podłączyć, żeby grzało cały czas po zapłonie, albo jakiś taki włącznik manualny zrobić
spawacz1 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 kolego spryski sa podłączone pod grzanie tylnej szyby razem z lusterkami, najłatwiej podłączyć po tylną szybę bo tak ma być
fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 A jeśli podłączyłem już do ogrzewania tylnej szyby ogrzewanie lusterek to jak podgrzewane spryskiwacze to nic nie będzie się działo "dziwnego"? No niby seryjnie tak jest, ale instalacja seryjna jest do tego przystosowana a jeśli ja (nie miałem podgrzewanych lusterek) podłączyłem już te grzanie lusterek pod tylną szybę to jeszcze grzane spryski mam podłączyć? Nie chce żeby się zjarało coś.
wsciekly692 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 A jeśli podłączyłem już do ogrzewania tylnej szyby ogrzewanie lusterek to jak podgrzewane spryskiwacze to nic nie będzie się działo "dziwnego"?No niby seryjnie tak jest, ale instalacja seryjna jest do tego przystosowana a jeśli ja (nie miałem podgrzewanych lusterek) podłączyłem już te grzanie lusterek pod tylną szybę to jeszcze grzane spryski mam podłączyć? Nie chce żeby się zjarało coś. powinno działać dla pewności możesz przekaźnik zastosować i temat z glowy
fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 Jaki ten przekaźnik? I jak go podłączyć?
wsciekly692 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 PRZEKAŹNIK VW GOLF I INNE E3 024001 12V 30A NOWY (3000146687) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. coś takiego chodzi o to żeby po włączeniu ogrzewania szło na przekaźnik a przekaźnik puści osobny + na spryski i lusterka ---------- Post dopisany at 19:37 ---------- Poprzedni post napisany at 19:32 ---------- na przekaźniku masz narysowane podłączenie u góry na cewkę puszczasz + z szyby i masą z dowolnego miejsca a on w zależności od tego jaki przekaźnik dostaniesz złączy plus lub puści sygnał (dowolny jaki podłączysz) chodzi nam o + radził bym poszukać na szrocie takiego zwykłego z 5 bolcami będzie prościej podłączyć
piotraudi Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 W BMW miałem czujnik do podgrzewanych spryskiwaczy i przy temp.mniej niż 3 stopnie samoczynnie sie grzały ,oczywiście po odpaleniu auta nie zaleznie czy podgrzewałem lusetrko szybe itp moze w audi takrze jest czujnik
fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 Tylko ja w tych przekaźnikach ni chu chu nic nie rozumiem, gdyby elektryka była bez przekaźników to bym sobie jakoś radził, ale przekaźników nie kumam ani trochę ;/
Dragon30 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Ale chodzi mi o to, żeby nie grzały latem bez celu I gdzie konkretniej to podłączyć? one mają małą moc więc nawet jak bedą grzały też latem to nic się nie stanie- nie takie głowy nad tym myślały, u mojego taty spryski zamarzają w czasie jazdy więc bez sensu byłoby włączanie ogrzewania tylnej szyby za każdym razem gdy chcemy użyć spryskiwaczy ja nic ze spryskami nie kombinowałem, jest tak jak fabryka dała, natomiast lustra pod tylną szybę
wsciekly692 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 ale fabrycznie spryski też są pod tylną szybą tylko jak jest ori instalacja
jak28 Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Podepnę się pod temat. Mi ostatnio spalił się jeden podgrzewany spryskiwacz, poszło trochę dymu spod maski, trochę śmierdziało. Na szczęście nie zapaliło się nic innego. Po tym incydencie odłączyłem obydwie grzałki. Jeżdżę teraz bez i nawet przy mrozach po -10 nie czuje braku podgrzewania...myślę że to lekko zbędny gadżet.
jihaad Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 ale fabrycznie spryski też są pod tylną szybą tylko jak jest ori instalacja Zarówno przed jak i po lifcie podłaczone sa bezpośrednio i na stałe.
fanthomas18 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Opublikowano 10 Lutego 2013 A to który kabel to "+" a który masa to bez znaczenia w tym przypadku...?
jihaad Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 Bez znaczenia, ale zwyczajowo brązowy to masa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się