Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana i kodowanie akumulatora w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Muskel1 napisał:

Producent mu nie pomoże bo vag używa tak zwanego systemu zamkniętego do generowania kodu BEM i tylko ich produkty (kontrakt z vartą) otrzymują ten kod. Firma banner używa swojego urządzenia diagnostycznego do przypisywania aku do auta. 

Jedyne wyjście to znaleźc w sieci zdjęcie aku z kodem BEM o tych samych lub przynajmniej zbliżonych parametrach i ten kod z naklejki wklepać.

Wedle jakiej normy masz te 800A? Wedle DIN czy EN/SAE? Zrób zdjęcie

Z tego co pamiętam to wg EN, dzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem aku I powiedzieli mi że numer jest z tyłu przy takim okienku który wygląda jak qr, rzeczywiście jest tam coś takiego ale wygląda inaczej niż np na filmikach instruktażowych na yt . Będę w domu to zrobię foto 

Edytowane przez Maryo
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, marcin14566 napisał:

Przytoczę i swój przypadek może ktoś coś podpowie: 

Oryginalny akumulator posiadałem przez 12 lat miał on parametry 95Ah 760A EN/SAE i kodowanie: 8K0915105E MLA 180429T6OX.

Zakupiłem nowy akumulator Mercedes 100Ah 760A wprowadziłem nowe standardowe ogólnodostępne kody:

95Ah - 4F0915105C VA0 1407230613

110Ah - 4F0915105D VA0 2702021232

Po wprowadzeniu obydwu tych kodów pokazuje mi pojemność 40Ah, bądź 60Ah. Czy ktoś podpowie na temat poprawnego kodowania takiego przypadku?

20200831_185318.thumb.jpg.1de08a0e45b45a5a7b74d4189e8f0b6f.jpg

To nie jest AGM aku. W  B8 mogą albo muszą być stosowane AGM bo system jest na to rozbudowany. AGM aku mają w  przeciwieństwie do zwykłych aku niższą rezystancję wewnętrzną. Dlatego auto "mówi Ci" że masz rozładowany aku bo ten co wpiąłeś nie jest AGM i ma wyższą rezystancję wewnętrzną. Gdy aku rozładowuje się rośnie jego rezystancja wewnętrzna co jest przez auto mierzone i obliczane. Na podstawie tego masz informacje o jego stanie.

Wpisując kod BEM podajesz autu informacje, że wsadziłeś aku AGM o takiej a nie innej rezystancji. Auto mierzy oblicza i informuje Cie, że aku rozładowane (bo jak inaczej, skoro rezystancja wewn. wieksza niż ta co powinna być). 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Muskel1 napisał:

Producent mu nie pomoże bo vag używa tak zwanego systemu zamkniętego do generowania kodu BEM i tylko ich produkty (kontrakt z vartą) otrzymują ten kod. Firma banner używa swojego urządzenia diagnostycznego do przypisywania aku do auta. 

Jedyne wyjście to znaleźc w sieci zdjęcie aku z kodem BEM o tych samych lub przynajmniej zbliżonych parametrach i ten kod z naklejki wklepać.

Wedle jakiej normy masz te 800A? Wedle DIN czy EN/SAE? Zrób zdjęcie

 Czy to jest numer ktorym zakoduje aku?

20200911_155900.jpg

20200911_160134.jpg

Edytowane przez Maryo
Opublikowano

To nie jest kod BEM. Napisane masz wyżej. Kod BEM tylko oryginalne akumulatory kupione w ASO maja. Musisz poszukac zdjęcia w internecie oryginalnego aku o tych samych parametrach i go wklepać. 

Opublikowano

5 minut szukania. Masz tu 75Ah i 800A EN. 

Oryginalnie 80Ah nie wkładali. Następna wieksza była 92Ah a Ty w sumie powinieneś nawet mieć u siebie 105 Ah/950A. Nie wiem dlaczego cudujesz z mniejszym. Albo rybki albo akwarium. Albo gaz i butla bagażniku albo aku taki jaki powinien być. Mniejszy o 25Ah /150A to sie mija z celem moim zdaniem. 

20200911_192743.jpg

Screenshot_20200911-192631_eBay.jpg

Opublikowano

Dzięki za zdjęcia, muszę mieć wonly bagażnik dlatego kombinuję. Klient od którego kupiłem auto był przekonany że akumulator jest z boku, nie mowiłem mu żeby mi zrobił zdjęcie zanim pojechalem po auto poniewaz nie sądziłem że nie wie o tym, jak już zajechałem 420 km i zobaczyłem że aku jest jednak gdzie indziej to przecież z tego powodu nie będę się wracał z powrotem bez auta..prawda? Wiem że aku szybciej padnie ale trudno. Dlatego proszę nie krytykujcie mnie bo chyba nie o to tu chodzi, staram się zrobić tak żeby było najlepiej. Jedna osoba tutaj na forum miała problem że zakładam lpg staga a nie jakiś innej firmy...no kurde szok..jeśli będę miał później jakieś problemy to i tak będę tutaj pisał pomimo tego że zostanę wytknięty że " a nie mówiłem", bo może ktoś kiedyś będzie miał podobną sytuację i te posty będą w stanie mu pomóc, od tego chyba to forum jest.

Tak czy inaczej jeszcze raz dzięki za zdjęcia. 

 

Opublikowano

Tu chyba nie bedzie tyle problem, że aku Ci przdwcześnie się wyeksploatuje, tylko może po prostu energi brakować. Moim tokiem myślenia kupiłeś benzyne bo diesel nie opłacalny bo mało jeździsz. Krótkie odcinki oznaczają wiecznie nie doładowany aku i to ten oryginalny. Wkładając aku o mniejszej pojemności może być problem. Nie wiem, może się mylę.  Testuj i tyle. 

Opublikowano

No właśnie na odwrót ?, chce lpg bo dużo jeżdżę ?, po prostu nie jeżdżę  dieslami bo nie lubię A kolejną sprawą jest to że mieszkam w górach gdzie temp w zimie z zeszłym roku o 5 rano miałem -28 ? A z dieslem w zimie to różnie może być.  Wszyskie moje auta mam w lpg. Dziennie robię 60km .

Opublikowano

Dziennie 60 km to nie dużo:decayed: Tak czy siak. Działaj i testuj. 

Opublikowano
40 minut temu, Maryo napisał:

No właśnie na odwrót ?, chce lpg bo dużo jeżdżę ?, po prostu nie jeżdżę  dieslami bo nie lubię A kolejną sprawą jest to że mieszkam w górach gdzie temp w zimie z zeszłym roku o 5 rano miałem -28 ? A z dieslem w zimie to różnie może być.  Wszyskie moje auta mam w lpg. Dziennie robię 60km .

Nowe diesle nie mają problemu z odpalaniem jak są świece żarowe sprawne :) no i paliwo nie może być Ruskie ;)

Opublikowano

Ruskie jest najlepsze u nich jak temp. do -28°C spadnie dopiero swetry zakładają i mówią, że się trochę ochłodziło. Dopiero od -35°C wkładają skrobaczke do szyb do samochodu i mówią że zima idzie:polew: 

Opublikowano (edytowane)

Miałem od nowości Varte 110Ah, z naklejką z nr BEM i tym drugim, teraz kupiłem tak samo Varte 110Ah, i co mam wpisać w vcdsa żeby było poprawnie? 

Kod BEM ten sam i dalej 10 ostatnich znaków z nr seryjnego wypalonego na obudowie?  Tam jest najpierw 9 znaków, potem 4, i niżej 6 znaków.

Tylko, że to mi się nie zgadza z seryjnym aku - nr z naklejki z 10 znakami z nr seryjnego, chyba, że nie musi? 
 

Edytowane przez Osiollekk
Opublikowano

Zrób zdjęcie i wstaw.

Na naklejce jest u góry kod BEM poniżej jest nr. części. 

Opublikowano

Witam,  orientuje się ktoś czy zadziała kod Ben z oryginalnego aku volkswagena? Kupiłem oryginalny aku vw o identycznych parametrach co ten w audi. Wszystko  jest identyczne  tylko wiadomo kod bem od volkswagena. Pytanie czy jak to wpisze w vcds to to przyjemnie. 

Opublikowano

A ja mam taki dziwny problem. Wymienilem aku na ten 80ah, przy kodowaniu wprowadziłem bem z fotki od muskel1, od aku 75ah. Po zakodowaniu vcds pokazywał 54ah pojemności, znalazłem w sieci inny aku też o pojemności 75ah 800a EN i chciałem zakodowac raz jeszcze. Po wprowadzeniu kodu i wciśnięciu test,  ten drugi kod w ogóle nie wchodzi.  Cały czas jest jakby zapamiętany kod od tego 54ah. A żeby było ciekawiej,  to po tej operacji z drugim kodem vcds pokazuje teraz 100ah pojemności...Muskel1 ten kod co mi znalazłeś na poprzedniej stronie to jest na pewno od aku 75ah? Tam na tym zdjeciu nie widać jaka pojemność.. poniżej zdjęcia z tymi ustawieniami. Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane?

Screenshot_20201007-211439_Gallery.jpg

20201007_183915.jpg

Opublikowano

Ludzie czytajcie co jest napisane. Napisałem Ci jak byk nad zdjęciem z jakiego Aku. 

Opublikowano

Muskel1 też czytaj uważnie. Prz3ciez napisałem że wprowadziłem kod z AKU OD CIEBIE CZYLI TEN CO MA 75AH,A WYSKOCZYLA MI POJEMNOŚĆ 54AH,DLATEGO PYTAM DLACZEGO TAK POKAZUJE SKORO TO JEST 75AH...potem znalazłem jeszcze jeden z takimi parametrami ale już nie mogłem go wprowadzić bo ten pierwszy cały czas wyskakuje!

Opublikowano

Skoro Ci napisałem że jest od 75Ah to jest od 75Ah.  Dlaczego miałbym Ci podawać błędne informacje? 

A tak swoją drogą odnośnie czytania,  to poczytaj sobie regulamin kolego, szczególnie wzmiankę dotyczącą pisowni dużymi literami:hi:

20201007_214037.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wypróbuj ten:

 

 

20201008_105152.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dzięki za zdjęcie.  Napisałem dużymi żeby zaś mi nikt nie zarzucił że nie czytam postów. Ja ci nie zarzucam ze mnie oszukujesz ale sugerując się danymi z vcds gdzie pokazywał 54ah zapytałem po prostu czy to aby takowy aku rzeczywiście. Przecież mogę zapytać? Interesuje mnie najbardziej dlaczego nie mogłem tego drugiego wprowadzić. Jakaś blokada w kompie audi czy co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...