Chadury89 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Witam:) Wczoraj wymienialem osobiscie termostat i plyn, gdyz wczesniej maksymalnie rozgrzewal sie do 80-85 stopni w trasie i auto troche wiecej palilo. Zlalem jakies 6 litrow plynu. Auto zaczelo sie rozgrzewac d0 90 stopni po jakis 5-6 km, to bylo wczoraj. Po dzisiejszej nocy z malenkim mrozem po przejechaniu 5km temp na blacie wyniosla jakies 75 stopni. Moze troche panikujE ale gdzies tam czytalem ze dolny waz powinien byc cieply dopiero po Otwarciu termostatu (jezeli chodzi o ten waz co wychodzi z obudowy termostatu?- to byl cieply zaraz przy termostacie) I teraz zaczolem sie zastanawiac czy dobrze zalozylem uszczelke;/ Dodam ze w aucie szybko robi sie cieplo a gdy osiagnie 90 stopni do jest wrecz goraco:) Panikuje czy powieniem sie martwic? Sorry za tak chaotycznie napisany temat ale pisalem w pospiechu. Pozdrawiam:)
OLIVER Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Kolego to normalny objaw ze jak silnik się nagrzewa to temperatura nagrzewa ten plastikowy króciec zaraz przy silniku ..mimo zamkniętego termostatu...Więc to normalny objaw ze kawałek od silnika nagrzewa się, Moim zdanie masz wszystko ok.......
wilku213 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 I prawidłowo, że szybko robi się ciepło, sprawny termostat i tak ma być. Nie ma się czym przejmować.
rikardo Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 I prawidłowo, że szybko robi się ciepło, sprawny termostat i tak ma być. Nie ma się czym przejmować. Dobrze odpowietrzyłeś układ? Te silniki obecnie łapią 90 stopni po przejechaniu ok 9-10 km z ustawieniem klimatronika na 20. Przy sprawnym termostacie dolny wąż ma być zimny. Co za termostat zamontowałeś? Lepiej posprawdzaj co się dzieje ponieważ uszczelka po głowicą może się uszkodzić.
OLIVER Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 I prawidłowo, że szybko robi się ciepło, sprawny termostat i tak ma być. Nie ma się czym przejmować. Dobrze odpowietrzyłeś układ? Te silniki obecnie łapią 90 stopni po przejechaniu ok 9-10 km z ustawieniem klimatronika na 20. Przy sprawnym termostacie dolny wąż ma być zimny. Co za termostat zamontowałeś? Lepiej posprawdzaj co się dzieje ponieważ uszczelka po głowicą może się uszkodzić. Kolego "rikardo " bez urazy ale nie siej tu zamętu ..i nie strasz kolegi ... Dobrze odpowietrzyłeś układ? No skoro kolega nie narzeka na kiepskie ogrzewanie wrecz pisze ze grzeje fajnie to znaczy ze odpowietrzone jest ok...Prawda? Te silniki obecnie łapią 90 stopni po przejechaniu ok 9-10 km z ustawieniem klimatronika na 20 Z tym łapaniem temperatury 9-10km to iest różnie ...zalezy od terenu,ładownosci ,stylu jazdy..itd, a kolega wątku opisuje ze po przejechaniu 5km złapał około 75*C tak?Jak również z osiągnięciem 90* nie ma problemu . To chyba jest dobrze ,prawda? Więc wszystko wskazuje ze termostat spisuje sie dobrze Piszesz Przy sprawnym termostacie dolny wąż ma być zimny. Przecież kolega pisze ze wąż miał ciepły zaraz przy termostacie Tak ? A to chyba normalna rzecz przeniknięcia temperatury przez obudowę termstatu która jest metalowa do cieczy która znajduje sie po drugiej stronie ( w wężu króćcu )Tak ? Więc ja w pełni zgodzę sie z autorem watku i twierdzę czytając jego opisu ze ma wszystko Ok....... Natomiast z Twojej wypowiedzi wnioskuję ze posiałeś mętlik w tym wątku..Pozdrawiam .....
Chadury89 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Dzieki za odpowiedzi:) Apropo termostatu, to mam Wahlera, plyn G12 ++ plus destylka. A uklad sam sie odpowietrzyl po ustawianiu klimatronika na HI, nie grzebalem przy wezach nagrzewnicy:) Z tym oddawaniem ciepla przez termostat tez tak mysalem ale robilem to pierwszy raz i jakies tam watpliwosci chcialem rozwiac:)
OLIVER Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 A uklad sam sie odpowietrzyl po ustawianiu klimatronika na HI, nie grzebalem przy wezach nagrzewnicy:) No to ustawienie na HI nie ma nic wspólnego z odpowietrzeniem .. chcący być pewien po przejechaniu kilkunastu km na wyższych obrotach silnika można jednak sprawdzić na wężu powrotnym przy nagrzewnicy czy nie ma nic powietrza ... ale to już jest indywidualna sprawa.....
Chadury89 Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 A gdzie ten waz sie znajduje?
OLIVER Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 A gdzie ten waz sie znajduje? Wąż ten znajduje się w komorze silnika zaraz koło akumulatora patrząc od strony chłodnicy to ten po LEWEJ stronie Chcąc to swobodnie wykonać to trochę roboty jest przy tym Musisz zdemontować ramiona wycieraczek, plastikowe podszybie (dwie części) wyciągnąć akumulator..UWAGA kasuje sie licznik dzienny i radio trzeba mieć kod do radia) wtedy jest dobry dostęp do tego węża Może jest możliwość zrobienia odpowietrzenia bez demontażu powyższych elementów Nie wiem nie próbowałem Tam co zaznaczyłem na czerwono (TU) tam na końcu tej rurki jest otworek po to by nie z suwać całego węża tylko kawałem ..A otworkiem ucieka powietrze ..o ile takowe znajduje się w nagrzewnicy Zabieg jest prosty do wykonania Mam nadzieję ze zrozumiale to ci opisałem Aaaa ja po wymianie płynu też sprawdzałem to i nic nie było .. 0 powietrza ..Ale wiem ze jest tak jak powinno być ......
rikardo Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 A uklad sam sie odpowietrzyl po ustawianiu klimatronika na HI, nie grzebalem przy wezach nagrzewnicy:) No to ustawienie na HI nie ma nic wspólnego z odpowietrzeniem .. chcący być pewien po przejechaniu kilkunastu km na wyższych obrotach silnika można jednak sprawdzić na wężu powrotnym przy nagrzewnicy czy nie ma nic powietrza ... ale to już jest indywidualna sprawa..... Pouczasz innych a sam się ośmieszasz karzesz odpowietrzać nagrzewnicę autorowi wątku tylko po co? Przecież napisał, że w kabinie robi się gorąco więc nie wiem po co ma rozszczelnić układ jak z opisu wynika, że grzeje. Wbrew temu co piszesz to wystarczy ustawić klimatronik w pozycji HI rozgrzać silnik do 90 stopni, można też się przejechać obserwując wskaźnik i jak wszystko działa OK to układ sam się odpowietrzony bez żadnego grzebania przy wężach. Swoim postem nie zamierzałem siać żadnego zamętu i punktować innych ponieważ przy wymianie płynu można też popełnić błąd w wyniku którego następuje uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
OLIVER Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 A uklad sam sie odpowietrzyl po ustawianiu klimatronika na HI, nie grzebalem przy wezach nagrzewnicy:) No to ustawienie na HI nie ma nic wspólnego z odpowietrzeniem .. chcący być pewien po przejechaniu kilkunastu km na wyższych obrotach silnika można jednak sprawdzić na wężu powrotnym przy nagrzewnicy czy nie ma nic powietrza ... ale to już jest indywidualna sprawa..... Pouczasz innych a sam się ośmieszasz karzesz odpowietrzać nagrzewnicę autorowi wątku tylko po co? Przecież napisał, że w kabinie robi się gorąco więc nie wiem po co ma rozszczelnić układ jak z opisu wynika, że grzeje. Wbrew temu co piszesz to wystarczy ustawić klimatronik w pozycji HI rozgrzać silnik do 90 stopni, można też się przejechać obserwując wskaźnik i jak wszystko działa OK to układ sam się odpowietrzony bez żadnego grzebania przy wężach. Swoim postem nie zamierzałem siać żadnego zamętu i punktować innych ponieważ przy wymianie płynu można też popełnić błąd w wyniku którego następuje uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Kolego ja nie pouczam nikogo tylko zwróciłem Tobie uwagę ....byś nie wypisywał bzdur i nie siał postrachu zamętu ..po czytaj ze zrozumieniem od początku temat to dowiesz sie dlaczego zwróciłem Ci uwagę Ale jak widać piszesz głupoty nadal wystarczy ustawić klimatronik w pozycji HI co to daje ? chyba tylko by sprawdzić czy grzeje i jak grzeje . karzesz odpowietrzać nagrzewnicę autorowi wątku tylko po co? Ja nie kazałem ..napisałem można jednak sprawdzić na wężu powrotnym przy nagrzewnicy czy nie ma nic powietrza .. A to różnica Czytaj ze zrozumieniem a potem się czepiaj... Kolega pytał gdzie znajduje się ten wąż..... wiec mu opisałem w miarę zrozumiale a Ty piszesz : po co ma rozszczelnić układ A czy to nie jest właśnie to miejsce gdzie się powinno odpowietrzać układ chłodzenia? i powinno się to sprawdzić mimo ze ogrzewanie nam grzeje No i napisałem jeszcze .. "BEZ URAZY " i podczynuję to.......
goldi Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 To terz zrób sobie mały test z rana jak auto zimne ustaw ogrzewanie na klimatroniku na 23 stopnie i napisz póżniej po ilu kilometrach masz 90 stopni jadąc do 2 tyś obrotów jeśli zmieścisz sie w około 10 km to masz ok termostat mi niestety na obydwa wahlery uznali reklamacje dopiero oryginał był ok
deldarko Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Witam, Wczoraj wymieniał mi termostat znajomy mechanik. Klima słabo grzała a wskaźnik temperatury niewiele się odchylił od pozycji startowej. Po wymianie termostatu (Wahler) w aucie cieplutko Odpowietrzenie układu chłodniczego polegało na włączeniu klimy na HI aż silnik złapał temperaturę 90'. Większa ingerencja w układ chłodniczy jest zbędna. Pozdrawiam.
rafal9119 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Darek trafiles na glupiego mechanika. kazdy dobrze wie zeby prawidłowo odpowietrzyc układ to trzeba lekko sciagnac waz idacy z nagrzewnicy a nie za pare dni napiszesz watek na temat prosze o pomoc wyrzuca mi plyn. co nie ktorych na tym forum to wiedza jest tak plyta na dno łyżki:facepalm: i chyba tylko po to sie udzielacie aby nabijac posty
Łukasz13 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Nie ma co robić afery, jak ktoś chce niech sobie sciąga węże z nagrzewnicy ale nie jest to konieczne wystarczy robić z głową jeśli wszystko sprawne sam się odpowietrzy. Wystarczy nalać płynu mozna sobie pomóc ponacisciskając wąż idący do chłodnicy i po tym rozgrzać na postoju do otwarcia termostatu dla pewności mozna poczekać aż wentylator sie załączy i zakręcić korek. Jak ostygnie wystarczy uzupełnic płyn do normalnego poziomu i powinno byc dobrze.
deldarko Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Kolega Łukasz prawidłowo uzupełnił moją wypowiedź Dziękuję Tak zgadza się, wąż idący do chłodnicy był naciskany przez mojego głupiego mechanika A pozdrawiając Rafała9119, chciałbym dodać, że przy codziennej eksploatacji mojego auta nie wyrzuca mi płynu Pozdrawiam. Nie ma co robić afery, jak ktoś chce niech sobie sciąga węże z nagrzewnicy ale nie jest to konieczne wystarczy robić z głową jeśli wszystko sprawne sam się odpowietrzy. Wystarczy nalać płynu mozna sobie pomóc ponacisciskając wąż idący do chłodnicy i po tym rozgrzać na postoju do otwarcia termostatu dla pewności mozna poczekać aż wentylator sie załączy i zakręcić korek. Jak ostygnie wystarczy uzupełnic płyn do normalnego poziomu i powinno byc dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się