Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana paska wielorowkowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie jak w temacie,czy to duża filozofia by wymienić pasek?Widziałem że jest mało miejsca do manewrowania kluczami i czy do samej wymiany należy tylko przestawić napinacz w jedna stronę by zszedł pasek?

---------- Post dopisany 01-03-2013 at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2013 at 21:53 ----------

Panowie i Panie jak w temacie,czy to duża filozofia by wymienić pasek?Widziałem że jest mało miejsca do manewrowania kluczami i czy do samej wymiany należy tylko przestawić napinacz w jedna stronę by zszedł pasek?

Kurcze ,widzę że nikt we własnym zakresie tego nie robił a muszę wymienić.

Opublikowano

Ja wymienialem u siebie na kanale. To ulatwilo ulozenie paska na dole. Nie wiem czy tak prosto bedzie to zrobic bez dostepu od spodu.

Ponadto nie bylem w stanie tak odciagnac napinacza aby nalozyc w koncowej fazie pasek na rolke alternatora. Moze to wina krotkiego klucza lub braku sily ;-)

Poradzilem sobie w ten sposob, ze pasek zalozylem na rolke alternatora natomiast druga osoba od spodu nasunela pasek na jedna z rolek prowadzacych.

Opublikowano
Ja wymienialem u siebie na kanale. To ulatwilo ulozenie paska na dole. Nie wiem czy tak prosto bedzie to zrobic bez dostepu od spodu.

Ponadto nie bylem w stanie tak odciagnac napinacza aby nalozyc w koncowej fazie pasek na rolke alternatora. Moze to wina krotkiego klucza lub braku sily ;-)

Poradzilem sobie w ten sposob, ze pasek zalozylem na rolke alternatora natomiast druga osoba od spodu nasunela pasek na jedna z rolek prowadzacych.

Dziękuje pięknie za wyczerpującą informacje, niestety nie mam dojścia do kanału więc muszę sobie jakoś poradzić,pozdrawiam.

Opublikowano

dobrze zebys mial jakas przedluzke do klucza bedzie trzeba wtedy uzyc mniejszej sily.najlepiej robic to przy pomocy 2 osoby,po zdjeciu starego paska zaloz nowy na wszystkie rolki tak jak ma byc a na koniec zostaw alternator teraz druga osoba odciaga ci napinacz a ty zakladasz wtedy pasek.

Opublikowano
dobrze zebys mial jakas przedluzke do klucza bedzie trzeba wtedy uzyc mniejszej sily.najlepiej robic to przy pomocy 2 osoby,po zdjeciu starego paska zaloz nowy na wszystkie rolki tak jak ma byc a na koniec zostaw alternator teraz druga osoba odciaga ci napinacz a ty zakladasz wtedy pasek.

Mam przedłużkę i nawet drugą osobę do pomocy to żona jakoś damy radę.Jeszcze raz serdecznie dziękuję za podpowiedz,tu w Holandii to sporo sobie liczą za wymianę,wiec twoje podpowiedzi są na miarę złota.Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie wiem czy juz wymieniales ten napinacz ale jest jeszcze jedna wazna sprawa.

Jak kupujesz nowy napinacz to jest on zablokowany metalowym bolcem w pozycji sciagnietej sprezyny. Nie wyciagaj tej blokady gdyz nie bedziesz w stanie przecisnac napinacza pomiedzy silnikiem a chlodnica. Popatrz na zdjecie ponizej

Tak samo stary alternator musisz sobie zablokowac, np. przy pomocy gwozdzia. Wtedy tez bedziesz w stanie go wyciagnac.

Tak jak sobie poczytasz niektorzy pisza, ze trzeba przod odsuwac do tej wymiany. To nieprawda...ale trzeba miec wlasnie ten napinacz zablokowany.

napinacz_ASO_1.jpg

Opublikowano

wymieniłem tydzień temu pasek wielorowkowy razem z napinaczem ale miałem ułatwione zadanie bo pas był ściągnięty :wink: to nic trudnego tylko zapamiętaj jak pasek idzie po tych rolkach bo ja z tym miałem największy problem pomimo ze tylko jeden sposób jest prawidłowy , zrób sobie fotke wcześniej zanim ściągniesz.

Opublikowano

Wymontowanie i zamontowanie paska wielorowkowego:

W celu poluzowania paska wielorowkowego odchylić element napinający zgodnie z -kierunkiem strzałki- i zablokować go za pomocą trzpienia -T10060 A-.

Zdjąć pasek wielorowkowy.

A13_10433.jpg

[TABLE=class: cc einzug-standard abstand-standard]

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

Nałożyć pasek wielorowkowy na koła pasowe.

[TABLE=class: cc abstand-standard erlaeutrg-leg]

[TD=class: einzug-nummer]1 -

Tłumik drgań

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-liste erlaeutrg-leg]

[TD=class: einzug-nummer]2 -[/TD]

Element napinający

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-liste erlaeutrg-leg]

[TD=class: einzug-nummer]3 -[/TD]

Alternator

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-liste erlaeutrg-leg]

[TD=class: einzug-nummer]4 -[/TD]

Pompa układu wspomagania

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-liste erlaeutrg-leg]

[TD=class: einzug-nummer]5 -[/TD]

Rolka prowadząca

[/TABLE]

[TABLE=class: cc abstand-liste erlaeutrg-leg]

[TD=class: einzug-nummer]6 -[/TD]

Sprężarka układu klimatyzacji

[/TABLE]

Przytrzymać element napinający kluczem oczkowym; wyciągnąć trzpień blokujący -T10060 A- i poluzować element napinający.[/TD]

[/TABLE]

Sprawdzić prawidłowe położenie paska wielorowkowego.

Uruchomić silnik i sprawdzić bieg paska.

A27_10034.jpg

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za obszerną wypowiedz na temat wymiany paska,serdeczne pozdrowienia z Holandii.

Opublikowano

Panowie kto powie mi jak zdemontowac pasek klimy a poźniej pasek alternatora a4b5 99r 1,9 DI to samo co TDI 90km. Czekam.

Opublikowano

Mam pytanie czy jeśli poszła mi Rolka napinacz to mogę ją normalnie odkręcić czy coś muszę blokować? Audi A4 b7 2.0tdi 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...