Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedoładowanie turbo. Ręce opadają...


DżedajGrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Mam następujące pytanie czy z loga wynika coś niepokojącego w pracy turbiny. Chodzi mi dokładnie o pracę sztangi. Może się mylę ale wydaje mi się, że coś jest nie tak. W dodatku w próbie dynamicznej 011 autko nie osiąga ciśnienia zadanego. Turbina po czyszczeniu. Z góry dzięki :wink:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

---------- Post dopisany 06-03-2013 at 16:29 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2013 at 17:47 ----------

No i dzisiaj po oględzinach wyszło iż nieszczelny jest pierścień uszczelniający (oring) wychodzący z suszarki na przewód który idzie do IC.

Pierścień zamówiony. Jutro montaż. Mam nadzieję, że będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie zrób logi.... dynamiczne !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie zrób logi.... dynamiczne !!!

Pewnie, że zrobię :wink:

---------- Post dopisany 07-03-2013 at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2013 at 22:21 ----------

No i jestem po wymianie tegoż uszczelniacza. Stary ewidentnie był zużyty ale nie załatwiło to problemu. Turbo dalej słabo wstaje z dołu. Jestem pewny iż nie ma już żadnej nieszczelności.

Wiec wydaje mi się iż albo samo turbo jest uszkodzone, albo dpf ( bardziej stawiam na niego). Dodatkowo nie mogę sobie poradzić z dostawaniem się ropy do oleju....

Dpf regeneruje mi sie co 500km (dużo jeżdżę po mieście) dzisiaj sprawdziłem poziom sadzy\popiołu wynosi 130g, gdzie max. wartość nie może przekroczyć 60g

Więc chyba mam winowajcę problemów- Czyli aut z nim............

---------- Post dopisany 17-03-2013 at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany 07-03-2013 at 22:24 ----------

Jestem już po kastracji dpf. Na razie co zauważyłem to to, że spalanie spadło i silnik troszkę inaczej pracuje. Nie mogę sobie jednak poradzić z niedoładowaniem ciśnienia. Cały dolot sprawdzony i nie widać nigdzie nieszczelności. Auto wgniata w fotel dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów.

Ma ktoś może jakiś pomysł. Wężyki podciśnieniowe a może N75 niedomaga???

Log próba dynamiczna:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

---------- Post dopisany at 23:49 ---------- Poprzedni post napisany at 23:03 ----------

Koledzy nie wiem czy dobrze myślę ale czy w tym logu ostatnia pozycja % nie powinny rosnąć??? U mnie jest na odwrót. Może jakieś wężyki są zamienione od N75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ostatnia pozycja to wysterowanie zaworu, wychodzi na to że komputer chce zmniejszyć ciśnienie doładowania. Masz przeładowanie i niestabilne ciśnienie doładowania, posprawdzaj podciśnienia i może trzeba zaworek N75 wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały układ doładowania sprawdziłem ponownie i nie widać nigdzie nieszczelności. Przewody podciśnieniowe również i są całe. Zaworek zwrotny ten biało czarny też ok. Zostaje ewentualnie n75. Podpinałem na krótko do niego 12V i wydaje mi się że ma mały skok tej cewki w środku. Nie mogłem go rozebrać i nie miałem na podmiankę innego. Nie orientujecie się czy ten zawór ma mieć duży skok czy mały???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :hi:

---------- Post dopisany 21-03-2013 at 00:21 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2013 at 21:56 ----------

N75 podmieniony i dalej to samo. Pozostaje więc chyba nieszczelność w dolocie. Tylko, że już sprawdzałem to x razy i nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob komplet dynamicznych.

Przeplywomierz byl wyjmowany w ostatnim czasie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi postaram się zapodać jutro. W jakim sensie wyjmowany? Wywalany był dpf więc był wyciągany razem z obudową filtra ale nie było z nim nic robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jeszcze sprawdzić zawór VTG też jest częstą przyczyną wolnego wstawania turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem podciśnienie vacum i bezpośrednio na wyjściu z pompy 0,6 po dodaniu gazu przy około 2000obr. 0,7. Więc na dniach podmianka vacum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem podciśnienie vacum i bezpośrednio na wyjściu z pompy 0,6 po dodaniu gazu przy około 2000obr. 0,7. Więc na dniach podmianka vacum.

sprawdz krociec ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem podciśnienie vacum i bezpośrednio na wyjściu z pompy 0,6 po dodaniu gazu przy około 2000obr. 0,7. Więc na dniach podmianka vacum.

sprawdz krociec ....

Tzn??? U mnie siedzi pompa bosch. Tutaj chyba nie występowały problemy z króćcem. Chyba że nie o to kaman ....

---------- Post dopisany 31-03-2013 at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany 28-03-2013 at 00:59 ----------

W końcu po wielu męczarniach okazało się iż winny za całe zamieszanie ponosi przepływomierz. Podmiana vacum też nic nie dała. Więc została przepływka. Po wyciągnięciu jej środek totalnie zabrudzony, skusiłem się na wyczyszczenie jej bo i tak nie miałem nic do stracenia. Po wyczyszczeniu autko w końcu odżyło. Radość jednak nie trwała długo bo całe 5km :wink:

Vag wywala błąd 005214 mass air flow regeneration too low. Więc pozostaje już zakup nowej (ważne, że przyczyna wkońcu została zlokalizowana)

Mam pytanie czy kupić przepływkę BOSCHa czy PIERBURGa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup dedykowany przeplywomierz do Twojego silnika.... najlepiej w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dalej będziesz miał slabe doładowanie popatrz na łącznik między rurą plastikową a kolektorem ssącym ja tam miałem dzurkę w niej na dole i nie było tego widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie slychac dmuchanie przy pelnym bucie. Turbo wolno wstaje.

Czy to oznacza nieszczelnosc?

Gdzie jej szukac?

Sent from my domofon using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie slychac dmuchanie przy pelnym bucie. Turbo wolno wstaje.

Czy to oznacza nieszczelnosc?

Gdzie jej szukac?

Nieszczelność, pewnie tak ale aby ją potwierdzić należałoby zrobić logi - inaczej się nie dowiesz na 100%. Pytanie tylko czy to nieszczelność w dolocie czy w układzie podciśnienia. W Twoim przypadku niezbędne są logi :

statyczne 011 BS, 003 BS,

dynamiczne 010 lub 003 z 011 i 011 dynamicznie (podobnie jak wcześniejsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zbyt szybko się cieszyłem. Myślałem, że jest już ok ale dzisiaj podpiąłem vcds-a i dalej jest ten sam problem.

Ręce już mi opadają przepływka zmieniona, n75 też, wężyki szczelne, vacum też daje odpowiednie ciśnienie.

dzisiaj zrobiłem loga na szybko

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie gdy rozpędzam auto i schodzi z obrotów przy zmianie biegu słychać upust powietrza coś jak blow-off. Nie wiem czy w 2.0 tdi tak ma być czy jednak gdzieś jest nieszczelny dolot. Sprawdzałem go x razy i nic nie było widać.

Może coś z intercooler-em ???

---------- Post dopisany 08-07-2013 at 23:15 ---------- Poprzedni post napisany 09-06-2013 at 20:52 ----------

Koledzy zbyt szybko się cieszyłem. Myślałem, że jest już ok ale dzisiaj podpiąłem vcds-a i dalej jest ten sam problem.

Ręce już mi opadają przepływka zmieniona, n75 też, wężyki szczelne, vacum też daje odpowiednie ciśnienie.

dzisiaj zrobiłem loga na szybko

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie gdy rozpędzam auto i schodzi z obrotów przy zmianie biegu słychać upust powietrza coś jak blow-off. Nie wiem czy w 2.0 tdi tak ma być czy jednak gdzieś jest nieszczelny dolot. Sprawdzałem go x razy i nic nie było widać.

Może coś z intercooler-em ???

Koledzy nikt nie pomoże w temacie???

---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ----------

Koledzy pomóżcie w temacie... Ręce już mi opadają :facepalm:

Dalej auto ma muła z dołu. To co można wykluczyć:

1. Przepływomierz

2. Vacum i podciśnienia

3. N75

4. Nigdzie nie widać nieszczelności

Logi na tą chwilę

Dynamiczny 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczny 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

BS 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...