Skocz do zawartości
IGNOROWANY

turbo -chrobotanie


Areka4s4

Rekomendowane odpowiedzi

czytałem duzo na temat tego dzwieku--chrobotania. Niestety mam ten sam dzwiek jak na filmiku:( turbo pada;( Mam nadzieje ze filmik bedzie przydatny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tzw. surge... ja mam to u siebie od prawie roku i zap... jak wsciekly... nie wiem czym to jest dokladnie spowodowane ale kiedys czytalem kiedys opinie ze zalezy to od ustawienia/luzu gruchy.... wg. mnie nie ma sie czym przejmowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"surge" ?? nie słyszałem o czymś takim:D mi dzisiaj wymienili ten zawór recyrkulacji spalin(przy starym okazało sie ze było juz cos wczesniej grzebane) i ucichło. Auto wydaje mi sie ze zbiera sie o wiele lepiej;) czy ktoś jeszcze miał podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jest napisane na ten temat ale nikt nie potrafi dokładnie zdiagnozować o co kaman, u mnie jest identyczny dźwięk już b.długo i wszystko jest ok.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam identycznie ! masz dpf? wg mnie jest to dzwiek cofajacych sie spalin przez zawalony dpf, ale moge sie mylic. nie podejrzewalem ze to zawor egr. jaki koszt nowego egra u ciebie ? pytanie : czy po samodzielnej wymianie egr'a trzeba majstrowac cos przy kompie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wina dpf-u. tez mam podobnie, i bylo przed i po wywaleniu dpf-a. pozatym koles w leonie 150 ps tez ma to samo, a nie ma pdf-u. ale jak ktos sie dowie co to jest niech pisze, sam jestem ciekawy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"surge" ?? nie słyszałem o czymś takim:D mi dzisiaj wymienili ten zawór recyrkulacji spalin(przy starym okazało sie ze było juz cos wczesniej grzebane) i ucichło. Auto wydaje mi sie ze zbiera sie o wiele lepiej;) czy ktoś jeszcze miał podobny przypadek?

Masz 100% pewności, że wymienili tylko zawór recyrkulacji spalin EGR i nic więcej nie robili przy aucie ? Jeżeli tak, to byłaby to odpowiedź na liczne pytania, ale nie sądzę, aby EGR miał z tym dźwiękiem coś wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez nie widzi mi sie zeby od zaworu egr... mozna latwo sprawdzic zaslepiajac go i jesli chrobotanie zniknie to moze faktycznie...:eusathink: mnie ten dzwiek sie nawet podoba:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór egr zmienili"używka w dobrym stanie""i zaślepili...ale wywala błąd po krótkiej jezdzie! Jutro jade zeby sciagneli tą zaslepke i wykasowali bład i wtedy zobacze czy to "chrobotanie" bedzie dalej czy nie. Jak narazie po zaślepieniu egru nie ma ale jak pisze wywala bład. Czyli i tak zle i tak nie dobrze:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś gdzieś na forum o tym było.

Mam 2,0 tdi CAGA od nowości (aktualnie przebieg 48000 km) i ten dźwięk jest od zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kiedys tez tego nie było... i to mnie tez własnie zastanawia:D tak jak napisałem u mnie przyczyna był egr. ps. z zaslepionym egr jest lepsza moc:d

---------- Post dopisany at 20:59 ---------- Poprzedni post napisany at 16:21 ----------

Audi A4 8E B6 - AVF - 1.9TDI 131PS - Turbocheck

w tym filmiku nie ma tego "chrobotania" czyli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest tak

seat exeo 2.0tdi CR CAGA 143ps - jak bylo stan oryginalny to takiego efektu nie bylo

po zmianie T na od CAHA (nowa) + zalozeniu drugiego IC (exeo ma uklad IC z A4B7 170PS ale zamiast ICka po stronie pasazera w modelu 143ps jes tylko rurowy lacznik a w 170ps jest drugi IC jak w a4b7) +czip pojawilo sie to... nie ma tego na postoju ale w czasie jazdy jest. Na postoju mam zlimitowane obroty do okolo 3tys wiec nie wiem jakby bylo jakby przygazowki robil do 4.5tys. Jezeli silnik 2.0TDI CR ma inna logike EGRa dla wolnych obrotow niz dla "podczas jazdy" to byloby to wytlumaczenie. Ja z racji braku czasu zadnych testow robic nie moge ale bede sledzil watek...

Bylo to chyba tez przez czipem (przez pare tygodni jezdzilem z T od CAHA, drugim IC i ori softem) i tez to slyszalem ale myslalem, ze to owiew powietrza (bo bylo w czasei jazdy a na postoju nie)

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT

Mam 2,0 tdi CAGA od nowości (aktualnie przebieg 48000 km) i ten dźwięk jest od zawsze.

a masz to tez na postoju czy tez w czasie jazdy? zglaszales to w serwisie zeby sie popocili i uzasadnili Ci naukowo "dlaczego ten dzwiek"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest tak

seat exeo 2.0tdi CR CAGA 143ps - jak bylo stan oryginalny to takiego efektu nie bylo

po zmianie T na od CAHA (nowa) + zalozeniu drugiego IC (exeo ma uklad IC z A4B7 170PS ale zamiast ICka po stronie pasazera w modelu 143ps jes tylko rurowy lacznik a w 170ps jest drugi IC jak w a4b7) +czip pojawilo sie to... nie ma tego na postoju ale w czasie jazdy jest. Na postoju mam zlimitowane obroty do okolo 3tys wiec nie wiem jakby bylo jakby przygazowki robil do 4.5tys. Jezeli silnik 2.0TDI CR ma inna logike EGRa dla wolnych obrotow niz dla "podczas jazdy" to byloby to wytlumaczenie. Ja z racji braku czasu zadnych testow robic nie moge ale bede sledzil watek...

Bylo to chyba tez przez czipem (przez pare tygodni jezdzilem z T od CAHA, drugim IC i ori softem) i tez to slyszalem ale myslalem, ze to owiew powietrza (bo bylo w czasei jazdy a na postoju nie)

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT

Mam 2,0 tdi CAGA od nowości (aktualnie przebieg 48000 km) i ten dźwięk jest od zawsze.

a masz to tez na postoju czy tez w czasie jazdy? zglaszales to w serwisie zeby sie popocili i uzasadnili Ci naukowo "dlaczego ten dzwiek"?

Na postoju to słyszę jak przy gazuję silnik, do ASO nie zgłaszałem bo tak jest od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim awx miałem podobny hałas pomogło czyszczenie turbinki. Ciekawe na jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyszperalem wynika, ze:

Ten dzwiek to nastepstwo sytuacji: turbina sie kreci, silnik "przejada" powietrze wiec potwietrze plynie od T do silnika i nagle driver cofa noge z gazu... turbo "rozpedem" jeszcze pompuje i tutaj niby nastepuje zjawisko powrotu fali do T i chyba spotyka sie z lopatkami T i dlatego ten podzwiek

W edc17 i chyba edc16 jest przepustnica w doloci - nie wiem jaka tam logika jest tego ale jezeli auto w momencie cofniecia buta przymyka ja to moze jest efekt a'la blow off

Jezeli ludziom ustepuje to po zaslepieniu EGR to powyzsza teoria troche przestaje sie kupy trzymac (tak to jest jak sie gada o rzeczach malo namacalnych)

W ukladzie intercoolera sa czasem (np w a4b7 140PD) takie pozornie bezsensowne puszki (jakby slepe kiszki) zwane "komora rezonansowa" (pewnie by miedzy innymi to niwelowac)

Chyba mozna przyjac, ze zrodlem tego moze byc

- klopoty ze sterowanie T

- kombinowane uklady intercoolera

- duze turbawki/czipy

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ojciec ma passata 2000r i nigdy nie słyszałem u niego tego dzwieku. u mnie odślepili egra... błąd zniknął(skasowany)narazie nie powraca:D ale i moc odczuwalna jest inna niz jak był z zaślepionym. hałas dzwięk tego"chrobotania" ucichł...może nie dokońca ale nie jest tak słyszalny jak na filmiku...w sumie jest prawie w ogóle nie słyszalny a dodam ze hałasowało ostro(jak dla mnie bardzo wkurzający i nieprzyjemny dzwięk) Zobacze co dalej bedzie sie działo... auto ma kopa jak trzeba, zbiera sie super także poobserwuje...i zobacze co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...