thenatoorat Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 otoż w ostatnim miesiący podczas jazdy, pojawia się pewien problem. podczas rozruchu czasem silnik chwilowo (dosłownie na sekunde) osiąga 2.5-3 tysiace obrotow, a potem wraca do normalnych obrotów. 20 sekund po uruchomieniu silnika zaczyna mrygac kontrolka swiec zarowych. z obserwacji: nie za kazdym razem samochod uruchamia się z tymi objawami i nie wiem jakie okolicznosci wywoluja to zdarzenie. uwazam to za sytuacje losową. kontrolka swiec zarowych gdy zapala sie w czasie jazdy informuje o bledach w pracy silnika i automatycznie przelacza go w tryb awaryjny. jakiekolwiek sugestie? czy nie ma innej drogi rozwiazania problemu, tylko warsztat? pozdrawiam .
Norbi TDI Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Jak sam napisałeś auto przechodzi w tryb awaryjny, wiec nie pozostaje nic innego jak podłączyć autko pod VAGa i będzie wszystko wiadomo. Powodem może być bardzo wiele elementów odpowiedzialnych za prace silnika z Wawki jest wielu specy nawet na naszym forum
thenatoorat Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2008 z tym trybem awaryjnym to raczej informacja wyciagnieta z ksiazki od audi a4, osobiscie nie odczuwalny jest jakis diametralny spadek mocy pozdrawiam .
Darek_G Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Kontrolka miga dlatego, że w komputerze zapisany jest błąd - nawet jeśli w danej chwili czynnik, który go wywołał już tego nie robi - będzie migała aż błąd zostanie wykasowany. W trybie awaryjnym spadek mocy byłby odczuwalny wyraźnie. Jednakże wysokie obroty po odpaleniu świadczą, że coś jest nie ta nawet jeśli występują tylko czasem. Przed udaniem się do warsztatu radzę zVAGować samochód, bo może to usterka którą usuniesz sam :th:
xavier Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 po mojemu to nastawnik pompy wtryskowej do wyczyszczenia, może to wyjść jako błąd na VAGu ale nie musi
thenatoorat Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 odświeżam temat, ponieważ problem dalej pozostał nierozwiązany, ale w 'śledztwie' odkryłem parę wskazówek, które może coś wam podpowiedzą. otóż problem pozostał bez zmian: samochód po rozgrzaniu odpala automatycznie dodając sobie więcej obrotów (około 2.5k), a następnie zapala się kontrolka świec żarowych, a silnik traci moc (tryb awaryjny) co odkryłem ciekawego? samochód gdy jest zimny pali bez problemu. cała sytuacja ma miejsce gdy samochód jest rozgrzany (około 5 minut jazdy wystarczy). jednak gdy odpalam rozgrzany samochód, to wyjeżdżam nim na droge w trybie awaryjnym, rozpędzam się troszkę, gaszę silnik i zapalam go z biegu (a nie z rozrusznika ). w efekcie nie wyświetla mi się kontolka świec żarowych, a auto zachowuje się poprawnie. a co na to wszystko vag? vag pokazał błąd o mechanicznej usterce zaworu odcinającego paliwo. czy zawór może mieć coś wspólnego z tą całą sytuacją? czy mechaniczna usterka zaworu ma jakiś związek z nastawnikiem pompy? co należy przedsięwziąć? wyjąć zawór i go wyczyścić? i czy dysponuje ktoś fotką zaworu odcinającego paliwo, abym mógł zobaczyć czy nie widać żadnej usterki? edit: co d fotki, to chodzi mi dokładnie o sprężynkę którą znalazłem wewnątrz zaworka, jest ona luzem, a mam przeczucie, że powinna być ona tam jakoś zamocowana[br]Dopisany: 24 Lipiec 2008, 15:01 _________________________________________________problem uważam za rozwiązany. do końca nie wiem co przyczyniło się do naprawy, ale doległość zniknęła po wyczyszczeniu zaworu odcięcie paliwa N109 oraz wyczyszczeniu kabelka który jest do niego podłączony.
JarekDM Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 Od jakiegos czasu mam dokładnie taki sam problem. Identyczne objawy: przygazówka przy odpalaniu i migajaca kontrolak swiec. Wymieniłem zawór o którym wspominacie (elektrozawór) i przygazówka znikła. Została migajaca kontrolka świec i zmulony samochód. Mechanik stwierdził że sa dziwne odczyty i proponuje usunięcie katalizatora!!!!!!!!!!A jeśli to nie pomoże to sugeruje - wtryski. Umówiony jestem na poniedziałek, co robić????????? Zostało mi niewiele czasu a widze że macie madre pomysły............Szkoda sie pozbywac katalizatora - uciąc, skócić i wyrzucić
spanky Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 OMechanik stwierdził że sa dziwne odczyty i proponuje usunięcie katalizatora!!!!!!!!!!A jeśli to nie pomoże to sugeruje - wtryski. to niech sie Pan mechanik podzieli tymi dziwnymi odczytami ... na Twoim miejscu juz bym tam nie wracal ...
JarekDM Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 jutro zamierzam podjechac na SPOT w Krakowie do GK- moze cos doradzą nowy znajomi....dzieki za odp
Piotrek98igo Opublikowano 27 Lipca 2008 Opublikowano 27 Lipca 2008 do końca nie wiem co przyczyniło się do naprawy, ale doległość zniknęła po wyczyszczeniu zaworu odcięcie paliwa N109 oraz wyczyszczeniu kabelka który jest do niego podłączony. mialem to samo identycznie i to jakis tydzien temu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się