Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przymierzam się powoli do wymiany rozrządu i tu nasuwa się moje pytanie. Ostatnia wymiany rozrządu w niemieckim serwisie ( poprzedni właściciel ) przy 139 tys. aktualnie mam na liczniku 195 tys. lecz minęło już blisko 5 lat więc wypada wymienić. Więc do rzeczy moje pytanie brzmi czy muszę wymieniać tłumik drgań skrętnych?? Jak na niego popatrzyłem to wygląda jak nowy próbując go wcisnąć nie da rady ( stawia opór ) tak ma chyba być. Jak uważacie wymieniać czy jeszcze może posłużyć ??

Opublikowano

Jak robisz to komplet. Na rozrządzie nie ma co oszczędzać.

Ja przy rozrządzie zrobiłem kompletny prawie serwis:

Filtry Olej+paliwo+klima+powietrza

Płyn chłodniczy

Rolka pośrednia

Pasek rozrządu

pasek wielorowkowy

pasek klinowy

Pompa wody

napinacz paska

łożysko napinacza

Opublikowano

Kolega ma rację dołożysz parę groszy ale będziesz miał wszystko perfekt.. ja ostatnio robiłem i też Kpl..:wink:

Opublikowano

ja teraz też zrobię komplet, może przy następnej wymianie nie będę wszystkiego nowego wsadzał

jeśli nie chcesz zapomnieć o rozrządzie na jakiś czas to radzę wymienić :)

Opublikowano

Proszę kolegów o opinie: będę zmieniał pasek rozrządu. do silnika ADR oferowane są paski 152 i 153 zęby.

Który jest właściwy?

Czy pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu?

Jak koledzy wyżej piszą wymianie podlega wszystko a śrubę, która występuje w niektórych bogatszych zestawach INA też koniecznie trzeba wymienić?:slina:

Opublikowano

W ADR pompa wody nie jest napedzana paskiem rozrzadu ale warto wymienic napewno unikniesz znow tego rozbierania

Opublikowano

Witam dziś zamówiłem zestaw rozrządu:

Pasek, napinacz i dwie rolki z SKF i do tego pompa wody razem wyszło 650 zł. Więc nie najgorzej jeszcze wszystkie paski na przód i zauważyłem że z przodu u dołu kapie mi na sprężarkę od klimy, więc podejrzewam że uszcelniacz na wale już nie domaga jak myślicie?

Opublikowano

@Włodek899

Pasek 152 zęby jest w zestawie ze starym typem napinacza i rolki napinającej, natomiast 153 zęby jest stosowany z nowym - hydraulicznym napinaczem i inna rolką. Ja ostatnio wymieniałem i kupiłem kompletny(pasek, napinacz, rolki napinająca i prowadząca) zestaw INA o tym numerze: 530 0367 10. Puki co działa ładnie. :)

PS: Za zestaw dałem 350zł - myślę że rozsądna cena.

Opublikowano

Ja wymieniłem wszystko co było możliwe... Mechanik stwierdził, że poprzedni właściciel wymienił tylko pasek. Rolki napinacze, 2 simmeringi, tłumik drgań były tak zużyte,że miałem dużo szczęścia, że to wszystko nie rozsypało się gdzieś w drodze. Kupiłem wszystko w zestawie INA oraz wszystkie paski wielorowkowe (alternator,klima,pompa wodna),wymiana pompy wodnej, razem ok 850 zł robocizna w warsztacie 400 zł. Teraz cieszę się z cichej pracy silnika... :wink:

Opublikowano

Ja równiez wymieniiłem pompę i uszczelniacze, byłem też zmuszony wymienić jeszcze pare popychaczy na zaworach. Po skończonej pracy byłem w szoku jak cichy może być mój silnik... :D

Opublikowano

koledzy czy to prawda że napinacz w 1,8 jest hydrauliczny

Opublikowano

kolego a chodzi ci o napinacz wałka rozradu?

Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego wątku więc napiszę tutaj.

Ile km na rozrządzie mogę przejechać w 1.9 TDI AFN ?

Opublikowano
Nie chcę zakładać nowego wątku więc napiszę tutaj.

Ile km na rozrządzie mogę przejechać w 1.9 TDI AFN ?

Ja jak zakładam oryginalne czesci robie 100 tys a jak Średniaki to max 60 tys

Opublikowano
Nie chcę zakładać nowego wątku więc napiszę tutaj.

Ile km na rozrządzie mogę przejechać w 1.9 TDI AFN ?

Ja jak zakładam oryginalne czesci robie 100 tys a jak Średniaki to max 60 tys

No to już czas bo przejechałem 70 tys.

Opublikowano

koledzy kupiłam a4 i chcę wymienić rozrząd silnik 1,8 ADR powiedziano mi w sklepie że najsroższy z tego jest napinacz kosztuje300 zł bo to jest hydrauliczny jakiś podobno czy ja muszę go wymieniać

Opublikowano
koledzy kupiłam a4 i chcę wymienić rozrząd silnik 1,8 ADR powiedziano mi w sklepie że najsroższy z tego jest napinacz kosztuje300 zł bo to jest hydrauliczny jakiś podobno czy ja muszę go wymieniać

Mój kosztował 150 zeta / tłumik drgań/

40 /rolka napinacza/

100 / napinacz/

radzę wymienić pompę wodną 100.-

pierścienie uszczelniające 2 szt x 14 ,- + kpl INA 350,-

należy również wymienić wszystkie paski wielorowkowe i klinowe /pompy wodnej,alternatora,klimy/

Opublikowano

napinacz podobno nie musisz wymieniać bo można go użyć drugi raz tak ktoś na forum napisał, ale ja u siebie wymieniałem to mi mechanik powiedział że może go i wciśnie ale tym samym jego właściwości znikną więc obowiązkowo wymiana napinacza (tłumika drgań) żeby nie było żadnego problemu ja włożyłem inna i nie ma z nim problemu od ok 30 000 km :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...