boseron Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Panowie mam problem mam silnik 2.0 TDI BLB i ta rurka zaznaczona na zdjęciu czerwoną strzałką jest dziurawa w miejscu zaznaczonym na żółto, dziś spawałem ją dość długo ale ten materiał jest bardzo elastyczny i nie chce sie spawać tylko pęką jeszcze bardziej, po wielu trudach udało się ale nie wiem na ile to wystarczy i pytanie jak szukać tego elementu tej rurki czy kupie to osobno, najchętniej to bym ją wymienił w całośći, i pytanie czy w miejscu zaznaczonym na niebiesko ona sie rozkręca jakoś ? dzieki za wszelką pomoc. ---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 19:59 ---------- znalazłem coś takiego ale tu widać że też jest okopcona z jeden strony zatem tez dziurawa, ciekawe czy to jest rozbieralne RECYRKULATOR SPALIN AUDI A4 B7 A6 C6 BLB 2.0 TDI (3054316239) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 20:23 ---------- patrzyłem na rury recyrkulacji spalin ale one z dwóch stron mają takie samo zakończenie a tu nie wiem jak wygląda zakończenie zaznaczone na niebiesko ?
KERCZI Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 musisz patrzec na szrocie albo szukac calego EGRa....a najlepiej to go wypieprz i zaslep...
Biszczan Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Rurka łącząca nr 03G 131 521 K. Nówka w ASO prawie 400zł
Dev Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Boseron, wyslij mi ta rurke to Ci ją pospawam TIG-iem
boseron Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 Boseron, wyslij mi ta rurke to Ci ją pospawam TIG-iem pytanie jak ją odkręcić w tej górnej częsci bo dół dziś odkręciłem jest na dwóch śrubach a góra ? ---------- Post dopisany at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ---------- a czy to nie to przypadkiem brać ? PRZEWÓD EGR A4 2.0 TDI 03G 131 521 K (3083182778) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Biszczan Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Górna część też jest na dwóch śrubach.
boseron Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 Górna część też jest na dwóch śrubach. byłem specjalnie teraz w samochodzie zobaczyć pod maską o ile dolna część jest na dwóch śrubach i jest taka sama jak na aukcji to górna część wygląda jak na zdjęciu które wkleiłem jako pierwsze, czyli zalany format jakby sześcianu gdzie nie widać żeby to było odkręcane tylko w całośći z tą grubą rurą jak to odkręcić to nie wiem....
Rabbi Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 boseron- na allegro często wystawiają takie rurki jako "rurka Egr".sam u siebie(BPW) wymieniałem już 2 razy.chyba jakąś wadę konstrukcyjną mają skoro tak się sypią.A w passatach B5 FL AVF mimo że podobna konstrukcja nie sypnęło mi się to nigdy
boseron Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 dzięki ale ja nadal nie wiem jak ją odkręcić z góry i czy to ta sama rurka pokazana w akucji...
Rabbi Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 dzięki ale ja nadal nie wiem jak ją odkręcić z góry i czy to ta sama rurka pokazana w akucji... rurka z aukcji wygląda na sporo dłuższą.a co do odkręcenia to nie pomogę bo u mnie w BPW ta rurka jest krótka i dostęp łatwy,a u Ciebie będzie z tym więcej gimnastyki widzę.
Sztomel Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Nie odkręcisz rury dolotu spalin od góry bo jest ona na stałe połączona z chłodnicą spalin czyli tą grubą rurą do której są podłączone węże układu chłodzenia i w związku z tym na szrotach lub na allegro znajdziesz tylko całość czyli chłodnicę spalin wraz z doprowadzeniem do niej spalin z kolektora wydechowego. Jeśli chcesz zatem jej szukać to szukaj "chłodnicy spalin". TAK to wygląda u Ciebie.
boseron Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Opublikowano 15 Marca 2013 właśnie czekałem Sztomel na Ciebie jak zwykle rzeczowo i na temat, dziękuje, a powiedz mi bo słyszałem że to można zaślepić jak to zrobić i co wtedy całość wyciągam z auta czy jak i jak to sie zaślepia?
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Zaślepia się oczywiście mechanicznie poprzez włożenie podkładki metalowej o grubości powiedzmy 3 lub 4 mm pomiędzy kolektor wydechowy a dół tej rurki doprowadzającej spaliny do chłodnicy. Jednak po zastosowaniu tej zaślepki dalsze użytkowanie chłodnicy spalin a co za tym idzie zasadność jej zamontowania na silniku mija się z celem bo i tak nie spełnia wtedy swojego zadania więc skoro ktoś decyduje się na zaślepienie wylotu spalin już na kolektorze wydechowym to najlepiej jak od razu zdemontuje całą chłodnicę łącznie z metalową rurą, która biegnie aż do zaworu EGR przed kolektorem ssącym - zaślepić tak samo należy również wlot spalin do zaworu EGR a dwa dochodzące do chłodnicy spalin węże układu chłodzenia zmostkuje łącząc je ze sobą. Należy jednak pamiętać aby po takim zabiegu udać się do tunera, który wyłączy EGR programowo by brak przepływu spalin zmierzony przez przepływkę nie powodował stałego błędu oraz nie aktywował denerwującej kontrolki w zegarach.
Krzysiek29 A4 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Miałem kiedyś taki problem z tą chłodnicą spalin konkretnie urwała mi się pojechałem do jednego mecenasa i mi ją pospawał bardzo ładnie chodzi do dziś nic się z nią nie dzieje.
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Krzysiek, masz rację - każde jej spawanie (jeśli nie wiąże się z zaspawaniem dolotu spalin) - wtedy można spawać wszystko i do woli. W przeciwnym razie uruchamiasz silnik i podłączasz się z interfejsem diagnostycznym i laptopem do gniazda OBD2 w samochodzie. W logu grupy 003 MS i MB EGR będziegenerowany błąd "insufficient flow" a konkretnie brak odpowiedniej masy przepływu spalin przez przepływkę - kodu błędu nie pamiętam ale szybko go ustalisz bo Ci go wyświetli.W przypadku usterki mechanicznej zaworu EGR w silniku np. BLB praktycznie nie ma szans na jego naprawę gdyby walnęły koła zębate jednej z przekładni głównych napędu zaworu EGR - przerabialiśmy to już u kolegi H4mm3R gdzie wywaliliśmy jedną z przekładni zaworu N18 ale mechanicznie dało się uniknąć słabego działania zaworu ale elektrycznie ciągle się pojawiał ów błąd, który poza danerwującą kontrolką i będem nie ma żadnego wpłwu na dynamikę silnika.
tomek21420 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Witam, dzis stal mi sie problem podobny do kolegi tylko ze mi urwala sie calkiem ta rurka przy samej tej obejmie na dole przy silniku jutro demontarz chlodnicy spalin a mechanik ktory mi to robi mowil ze ma spawarke do takich rzeczy bo to podobno z mosiadzu czy czegos podobnego mieszkam w nieduzym miescie i dla zwyklego mechanika to nie problem to mysle ze da sie takie rzeczy robic nie kupujac odrazu calej chlodniczki pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się