Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po odpuszczeniu pedalu gazu, silnik zachowuje sie tak jak by dostawal jeszcze paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie jak docisne mocniej pedal gazu, to po odpuszczeniu silnik zachowuje sie tak jak by dostawal jeszcze dawke paliwa, obroty nie opadaja od razu gwaltownie. Prosilbym o podanie mozliwych przyczyn. Pozdrawiam

Opublikowano

turbina nie ma tu nic do rzeczy, wprawdzie wirnik nie wychamuje, ale po ta sa zawory upustowe zeby niepotrzebne cisnienie wypuscic i nie rozwalic silnika. Ale ten problem to nie mam pojecia ;) moze cos z przepustnica, ale to strzal w ciemno

Opublikowano

No to moze własnie z tym zaworem jest problem, tyle ze kolega dokładnie nie opisał przy jakich obrotach zauwazył taki problem. A co do rozwalenia to szybciej padnie turbina a nie silnik :grin: Co do przepustnicy to mozesz miec racje, ale najlepiej to chyba pod vaga podłaczyc i napewno cos bedzie widac.

pozdrawiam

Opublikowano

Albo błąd przepustnicy ze się nie domyka, albo masz nieszczelność w kolektorze i lewe powietrze się dostaje i podtrzymuje ssanie, jałowe obroty masz równe czy bywa ze ci faluja?

Opublikowano
wprawdzie wirnik nie wychamuje,

Czego nie zrobi?

Może pedał gazu szwankuje

Opublikowano

ja bym obstawial nieprawidolowo pracujaca przepsutnice... wczysc, podlacz spodrotem, zaadoptuj i sprawdz czy problem dalej sie pojawia ;)

Opublikowano

Z tym rozwaleniem silnika nie zgodzę się. Mi jak padła turbina na trasie to poszło tyle oleju z niej do silnika, że korbowod wywalil dziurę na wylot i po zawodach.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
wprawdzie wirnik nie wychamuje,

Czego nie zrobi?

wyhamuje mialo byc ;) ja być praca, lubić polska mowa ;)

apropos rozwalania silnika to widze sami znawcy :) chodzi o to co sie dzieje po puszczeniu gazu, turbina nadal kreci sie ilestam tysiecy obrotow na minute i nie zatrzyma sie ot tak, co za tym idzie cisnienie w ukladzie nadal jest i jak nie bedzie wypuszczone przez zawory upustowe to moze narobic szkod w silniku. A to co koledzy pisza o tym ze sie turbina wysrala i puscila olej w wydech to zupelnie inna bajka...

Opublikowano

wiec problem pojawia sie przy wyzszych obrotach, jak przeciagne go pod czerwone to przykladowo przerzucajac z 1 na 2 skrzynia wymusza opadanie obrotow i pojawia sie sila rzeczy nie przyjemne szarpniecie. Nie wiem czy to moze miec cos z tym wspolnego ale wyszedl blad nie prawidlowy przeplyw powietrza wtornego czy jakos tak, mechanik zdiagnozowal dziurawy wezyk, jest juz zamowiony i czekam na wymiane, lecz z tego co mi tlumaczyl to cala ta pompa powietrza wtornego zajmuje sie wydmuchiwaniem niespalonego paliwa z kolektora ktore jest dawkowane w wiekszej ilosci gdy silnik jest zimny.

---------- Post dopisany at 13:58 ---------- Poprzedni post napisany at 13:46 ----------

co do jalowych obrotow to jest wlasnie roznie... jak jest zimny to wskakuje na 1100, jak jezdze spokojnie i jest rozgrzany to trzyma sie rowno na 900, a jak jestem po trasie albo troche go przegonie to na jalowych opadaja troche po nizej 900.

Opublikowano

A same faluja czasem? Jak tak to szukaj dziury w plastikowej odmie przy pokrywie zaworów lub przy bloku silnika

Opublikowano

czy na przyklad stoisz na swiatlach i nie raz bywa ze ci skacza obroty chociaz minimalnie

Opublikowano

no powiem Ci ze takie mikroskopijne drgania pojawiaja sie wlasnie w momencie gdy np tak jak pisalem wczesniej troche go przegonie, albo jestem po trasie, wtedy juz nie sa ona na 900 tylko obnizaja sie troche i tak minimalnie wariuja

---------- Post dopisany 17-03-2013 at 16:40 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2013 at 18:50 ----------

Wiec przepustnice wyczyscilem, byla troche zabrudzona, ale raczej nic to nie dalo, martwi mnie natomiast sam jej stan, zastanawiam sie czy to ze ona nie domyka sie do konca jest normalne. Zobaczcie sami ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Opublikowano

trochę duża ta szczelina, u mnie jak była troszkę zabrudzona to prześwitu nie widziałem

a obroty mam 760- 800

Opublikowano

na zdjeciu jest juz wyczyszczona, jak domykalem ja sam to szczeliny praktycznie nie bylo i na wale jest delikatny luz, nie wiem czy to normalne jest. Co do obrotow to na jalowych nie powinno byc 900 ?

---------- Post dopisany 19-03-2013 at 17:59 ---------- Poprzedni post napisany 17-03-2013 at 18:01 ----------

Witam ponownie, dzisiaj troche go przegonilem, i podczas wyprzedzania na 3 przeciagnalem go do konca, zmiana na 4 i tak przy 4500 obrotow zaczelo mnie odcinac, pedal mialem w podlodze a jego zaczelo dusic, czy to faktycznie moze byc cos wspolnego z przepustnica? wolne opadanie obrotow i teraz to dlawienie sie? Na komputerze nie wykazuje zadnych bledow

Opublikowano

Może trzeba zrobić logi

Opublikowano

Mi dlawienie bardziej kojarzy sie z problemem z układem paliwowym. Wtryski, wałek rozrządu, itp.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

ale co że niby wałek rozrządu rozwiń swą myśl kolego

Opublikowano

ustaw na początek obroty bo 900 rpm za dużo......najlepiej jak zrobisz film telefonem będzie widać w jaki sposób nie schodzi z obrotów..........to że gwałtownie nie schodzi z obrotów to dobrze bo to nie jest motocykl......zajeździłbyś sprzęgło i skrzynię podczas zmiany biegów gdyby obroty nie były podtrzymywane

:vaglogi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...