Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeróbka multitronica na manual


mateusz1.1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Panowie pomóżcie mi wybrać najlepsze rozwiązanie otóż sypie mi się multitronic albo juz posypał po wymianie oleju. W sumie wlałem 0.7l więcej oleju niż spuściłem ze skrzyni ogólnie to strasznie ciężko wchodził do skrzyni i tym samym korkiem wylatywało go strasznie duzo O.o więc wcisnąłem go siła zakręciłem i po odpaleniu auto strasznie nierówno pracowało przejechaniu 2km wywaliło na wyświetlaczu napis zeby natychmiast wyłaczyć silnik "swift engine off problem sensor oil" Czy jakoś tak, początkowo pomyslałem ze w silniku moze zamały poziom dolałem odpaliłem po 1km znowu ten bład wtedy zrozumiałem ze to problem oleju w skrzyni i tu pytanie jak moze być go za mało jeśli wlałem 0.7 więcej? Czyżby to przez to że ten olej strasznie opornie wchodził w skrzynie? Bo napewno grawitacyjnie jak to w instrukcji wymiany oleju piszą to on nie wejdzie... Do głowy wpadła mi też myśl że to może za dużo jest tego oleju i dlatego wywala bład ale czy to by powodowało objawy nierównej pracy silnika?

Słuchajcie co byście doradzili jeśli skrzynia wysiądzie? Kupić drugiego multi, naprawa tego czy przeróbka na manual?

Sam skłonny byłbym do przeróbki z tego względu że autem chciałbym jeździć dłuższy okres a automat mnie....

Z tego co sie orientuje to potrzebuje skrzyni manual(500zł), łapy do skrzyni(150zl), poduche(50zł), półosie(250zł), wybierak(100),Komputer albo przeprogramować albo kupić od manuala(jesli kupić to 250zł), podobno rozrusznik (200zł), przerobić światła cofania, zmostkowac rozrusznik, pedały wysprzęglik oraz przewody. Jeśli o czymś zapomniałem proszę piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie objawy były przed wymianą oleju?

Oleju nie mogłeś przelać, bo nadmiar i tak by zleciał do prawidłowego poziomu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIerówna praca silnika, przechodzenie skrzyn i w tryb awaryjny, po rozgrzaniu podszarpywanie.Z tego co wyczytałem z opisu to nadmiar sam sie nie wyrówna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumialem to wlewales ten olej do skrzyni na zgaszonym silniku????? Jezeli tak to jest go sporo za malo !!!!

Mam skrzynie multi z przebiegiem 162tk wpelni sprawna jeszcze siedzi w aucie - bedzie wyciagana w przyszlym tygodniu :) Mozna sprawdzic vagiem i samemu sie przejechac autem - odleglosc do mnie znaczna ale cena za skrzynie mala :)

Ja przerabiam na manual, pomimo ze skrzynia chodzi perfekcyjnie bo chce ciagnac autem przczepe kampingowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na zgaszonym ale słuchaj przed spuszczaniem nie wyskakiwał bład a oleju wlalem 0.7l wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdz ten olej

Musisz miec vag by kontrolowac temperature - auto zapalone , temperatura oleju w skrzyni 33 stopnie celsjusza - odkrecasz korek przelewowy i dolewasz olej (mozesz spokojnie dolac wiecej 1l-2l ) podstawiasz pod auto jakies naczynie i czekasz az temperatura osiagnie 37 stopni - jezeli w tym czasie bedzie sie olej z skrzyni ulewal to oznacza ze poziom prawidlowy jezeli nie to musisz dolac wiecej - przy tem 37 - max 40 zakrecasz korek

Potem zrob adaptacje a jeszcze wczesniej sprawdz bledy silnika - bo to wcale nie musi byc skrzynia :) -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie może być za mało oleju... Dolałem wiecej niż było i nagle miałoby sie go za mało zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi o to że na włączonym silniku w skrzyni chodzi pompa oleju i wtedy większość go krąży , po wyłączeniu spływa do miski i poziom jest inny - nie bardzo rozumiem , zabierasz się kontroli poziomu oleju a nie poczytasz jak to się powinno robić :facepalm: ach te awaryjne automaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz za mało oleju:) Koledzy mają rację - odpal auto i odkręć korek przelewowy - na bank nie uroni ani kropelki. Ogólni twoja skrzynia chodzi na "Półsucho" co grozi poważną awarią - o ile już jej nie uśmierciłeś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spusciłem na zgaszonym 4litry wlałem 4.75litra jak moze byc za mało jak przez wymianą było mniej oleju i zadnego błedu na kompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ci dobrze radzą sprawdzić stan oleju wg procedury czyli na odpalonym silniku i drążkiem biegów w pozycji N(pompa wtedy pracuje) odkręcasz korek przelewowy, jeśli coś się wyleje to znaczy że miałeś za dużo oleju i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz przerabiał to jeszcze pedałów nie wpisałes kolo 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z olejem rozwiązany. Błahostka trzeba było maske otworzyc i zamknąc zeby komputer usunął błąd a nie mógł tego zrobic bo urwał sie kabel od czujnika zamknięcia maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...