władysław Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) Rozumiem, że chcesz tymi ledami zstąpić światłą pozycyjne? Na modułach DRL nie uzyskasz takiego efektu z elementami LED. Wiem, że takie opcje są w najnowszych samochodach, ale pewnie sterują tym jakieś specjalne moduły, a nie zwykły moduł DRL do zwykłych żarówek. Edytowane 1 Listopada 2016 przez władysław
Chadury89 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 Dokładnie. Mysle ze jest jeszcze opcja ze sciemniaczem led, ale manualne sciemnianie byloby uciazliwe z czasem
władysław Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 Ręczne takie ściemnianie żadnego sensu nie ma wg mnie w takim zastosowaniu, jak Ty chcesz.
Chadury89 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 (edytowane) Potrzebowalbym jakis moduł który po wlaczeniu świateł mijania sciemnia ledy zeby w nocy nie dawaly po oczach. Jak ktoś ma jakis pomysł bede wdzieczny Potem podziele sie na forum tutkiem, narazie czekam na dostawe z chin W lampy jeszcze wpadnie bix koito Q5 Edytowane 2 Listopada 2016 przez Chadury89
reganajax Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) Ja już mam to za soba ;D Edytowane 3 Listopada 2016 przez reganajax
Bilder Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Panowie pytanie mam jaki model modułu kupić ?ten od be-smart ?? http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6152010693.html#thumb/1Dodam, że chodzi mi tylko o 30 %wlącznika drl montować nie będę, załączanie będzie po stacyjce.Nie posiadam włącznika swiateł z auto. Schemat dobrze rozumiem ? czerwony (pod bezpieczniki stały +)fioletowe Gniazdo B (23-pin) Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]fioletowy przewódPin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]fioletowy przewód niebieski masaczarny do plusa po stacyjce?Zielony w pin 3? Gniazdo C (32-pin)Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]p.zielony wpinasz w jeden z nichPin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] p.zielony drl gaśnie po postoju A ten żółty ze schematu pod co podłączyć aby działało doświetlanie drogi do domu z drogowych (w ogole ma to sens ? )Chyba, że na moje okrojone potrzeby macie pomysł na inny moduł ? Bo żarówki już ogarnąłem te 8500k
ucho.77 Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Czarnego nie musisz podpiąć Żółty mam pod kierunki podpięty(minus to jak zostawisz auto na awaryjnych to clh startuje)
Bilder Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Grzegorz, a jest jakiś prosty sposób podpięcia się pod centralkę?
roball Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 O, dopiero zobaczyłem ten temat. Już kiedyś na innym forum przekonywałem, żeby tego typu wynalazki omijać . Głównym problemem jest tutaj to, że przerabianie świateł drogowych na DRL jest NIELEGALNE! A to g.. z alledrogo też nie ma oczywiście żadnej homologacji. W razie upierdliwości funkcjonariusza samochód idzie na lawetę ! Oszczędności z tego też są właściwie żadne, bo żarówka ze względu na nieliniową charakterystykę prądowo-napięciową gdy świeci na 30% ciągnie prawie tyle samo prądu co na 100%.
morsik26 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 O, dopiero zobaczyłem ten temat. Już kiedyś na innym forum przekonywałem, żeby tego typu wynalazki omijać . Głównym problemem jest tutaj to, że przerabianie świateł drogowych na DRL jest NIELEGALNE! A to g.. z alledrogo też nie ma oczywiście żadnej homologacji. W razie upierdliwości funkcjonariusza samochód idzie na lawetę ! Oszczędności z tego też są właściwie żadne, bo żarówka ze względu na nieliniową charakterystykę prądowo-napięciową gdy świeci na 30% ciągnie prawie tyle samo prądu co na 100%.Ale co Cie to intereseju kto co montuje? To nie Ty będziesz płacił mandaty tylko ktoś kto sobie to założył bo się mu akurat podobało. Ja to mam i nie narzekam. Przegląd przeszło bez problemu a kontrola policji też nic nie wniosła żeby się doczepili a światła sprawdzali.
Bilder Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Wojtek to raz. Druga sprawa i moim zdaniem najważniejsze nie zapomnisz włączyć świateł - unikniesz mandatu ! yea Inne żarówki odpoczywają Więc roball jak kto woli. Ja wolę mieć takie drl (bo jeszcze czekam na moduł). Niż janusze które wkładają jakieś chińskie badziewie LED które w ogóle nie świeci i ich nie widać!
roball Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Ok, Panowie jak to robicie świadomie to wasza sprawa Też kiedyś chciałem takie moduły robić (prosta sprawa) i sprzedawać, ale stwierdziłem, że skoro wiem, że to nielegalne to nie będę ludziom ciemnoty wciskał Chińskie ledy (bez wątpienia badziewne) w przeciwieństwie do tych modułów są legalne i teoretycznie zapewniają jakieś tam oszczędności. Mi zależy na bezpieczeństwie i wolę być widoczny również z tyłu. Jak ktoś zapominalski to może sobie automat dołożyć (taniej ) Także w moim odczuciu plusów brak Ale to tylko takie moje zdanie Szerokości
erchi Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Chińskie LEDy mają znak homologacji na obudowie?
Gregorski3 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 O, dopiero zobaczyłem ten temat. Już kiedyś na innym forum przekonywałem, żeby tego typu wynalazki omijać . Głównym problemem jest tutaj to, że przerabianie świateł drogowych na DRL jest NIELEGALNE! A to g.. z alledrogo też nie ma oczywiście żadnej homologacji. W razie upierdliwości funkcjonariusza samochód idzie na lawetę ! Oszczędności z tego też są właściwie żadne, bo żarówka ze względu na nieliniową charakterystykę prądowo-napięciową gdy świeci na 30% ciągnie prawie tyle samo prądu co na 100%. W sobotę zatrzymała mnie drogówka bo nie podobały sie funkcjonariuszom moje światła do jazdy dziennej. Kazał włączyć i wyłączyć dwa razy światła zobaczył,że działa to w automacie,zapytał co to tam jest powiedziałem ,że to moduł i światłą drogowe są ma 30% mocy. Ogólnie stwierdził ,że lampa nie ma homologacji RL ja na to ,że jak chce może wyjąć lampę i sprawdzić bo kartki z lampy sa schowane a ja tego na 100% nie wiem. Pogadaliśmy chwile oddał kwity powiedział,że ładne auto i ladne duże koła. Podziękowałem i w drogę. To nie moja pierwsza kontrola i w sumie nie miałem problemów z tymi dziennymi.Więc Kolego nie spinaj się każdy jakoś musi sobie radzić a niestety D1S sa dość drogie więc jakaś oszczędność na pewno jest.
roball Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Chińskie LEDy mają znak homologacji na obudowie? Tak.Chińskie LEDy mają znak homologacji na obudowie. Czy zgodne z prawem jest stosowanie urządzeń włączających po zapaleniu silnika światła drogowe(długie) z mocą 30%, które to mają zastępować światła do jazdy dziennej? Pojawia się wiele tego typu urządzeń w sprzedaży i można spotkać wiele jeżdżących z tak zaświeconymi światłami długimi na drodze, ale czy nie grozi to mandatem lub utratą dowodu rejestracyjnego? Tego typu rozwiązanie nie jest zgodne z prawem i rzeczywiście grozi mandatem lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. W ciągu dnia można używać albo świateł mijania albo - lepiej - dedykowanych świateł do jazdy dziennej. Takie światła musza mieć homologację (oznaczenie RL). Światła drogowe maja inny rozsył światłości niż światła do jazdy dziennej. Ponadto zasilanie żarówek halogenowych niższym napięciem skraca ich żywotność gdyż proces halogenowy nie zachodzi w pełni. A co najważniejsze nie ma z tego tytułu dużej oszczędności energii, gdyż rezystancja włókna żarówki silnie zmienia się z temperaturą. Żarówka świeci znacznie słabiej, a pobiera tylko nieco mniej energii. Reasumując: Takie rozwiązanie nie jest ani legalne ani dobre. źródło: http://www.drl.proeltec.com/prawo.html Gregorski3 życzę spotkania samych wyrozumiałych lub niedouczonych funkcjonariuszy . Pozdrawiam. PS. taki patent z długimi był (jest?) legalny w Kanadzie i był fabrycznie dostępny w niektórych samochodach.
julo23 Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 (edytowane) Mi nawet przegląd techniczny przeszło. Policja też się nie czepia. Pozatym oszczędność jest bo nie oświetlasz tablicy rej. z tyłu pojazdu, światła tylne nie świecą i oświetlenie wewnątrz pojazdu - podświetlenie deski rozdzielczej. Włącznik świateł też oszczędzasz bo nie włączasz go 15 razy dziennie. Edytowane 10 Listopada 2016 przez julo23
ucho.77 Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Kolego co tak jesteś przeciw mam do Ciebie pytanie Gdzie w b6 jest oznaczenie na lampach? Jakie jest oznaczenie na koszulkach w b7? A na marginesie dla mnie jedyna oszczędność dzięki modułowi,to oszczedzanie xenonu. Edytowane 11 Listopada 2016 przez ucho.77
roball Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Kolego co tak jesteś przeciw mam do Ciebie pytanie Gdzie w b6 jest oznaczenie na lampach? Jakie jest oznaczenie na koszulkach w b7? A na marginesie dla mnie jedyna oszczędność dzięki modułowi,to oszczedzanie xenonu. Nie wiem, nie chce mi się sprawdzać. Nie rozumiem też co to ma do rzeczy . Natomiast ma do rzeczy dużo brak wymaganego przepisami oznaczenia RL oraz E20 na kloszu (może wystarczyłby jakiś dokument potwierdzający homologację). Kiedyś przejrzałem przepisy i wyszło mi, że używanie tych modułów jest zwyczajnie nielegalne, tak samo jak ledowe zamienniki żarówek do świateł. Sam codziennie łamię przynajmniej kilka przepisów, ale robię to świadomie. Natomiast irytuje mnie trochę fakt, że ktoś żeruje na nieświadomości klientów. Czy to taki problem w aukcji napisać np." Nielegalne jest używanie tego na drogach publicznych. Produkt kolekcjonerski " :P . Zdaję sobie sprawę, że jest to rozwiązanie bezsprzecznie "bardziej estetyczne" niż "ledy", ale jeżeli zależy komuś na oszczędności to te drugie będą lepsze (i już było o prądzie i cyklu halogenowym ).
ucho.77 Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 Chłopie to jak nic nie wiesz na temat lamp to przestań pieprzyć o przepisach,lampa z b6 nie ma żadnych oznaczeń na kloszu a b7 ma wybite wszystkie homologację(nawet przy h7+h7) Żaden niebieski nie jest w stanie stwierdzić czy to ori czy nie(chyba że moduł jet pod maską zamontowany)diagnosta też się tego nie czepia Auto jest na tym rozwiązaniu bardziej widoczne niż na chińskiej tandemie Takie rozwiązanie jest standardowo w bmw Nie wiem, nie chce mi się sprawdzać. Nie rozumiem też co to ma do rzeczy Grzegorz, a jest jakiś prosty sposób podpięcia się pod centralkę? Pod centralny nie podepniesz, można kombinować z sygnałem który zapala lampkę w środku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się